Dragen van mondkapjes
-
J. Deltoer
Dragen van mondkapjes
Vandaag zag ik in de lokale Jumbo twee mensen bij de kassa met de beroemde mondkapjes.
Het ging om gewone blanke autochtonen. De mensen zagen er erg bang uit.
Dit is niet de eerste keer dat ik dit zie ver na de coronacrisis. Wordt dit een trend, moeten we dadelijk allemaal weer aan de mondkapjes en de anderhalve meter of zijn dit eenlingen?
Dit is niet de eerste keer dat ik dit zie ver na de coronacrisis. Wordt dit een trend, moeten we dadelijk allemaal weer aan de mondkapjes en de anderhalve meter of zijn dit eenlingen?
- Nijogeth
Beste antwoord
Gekozen door J. Deltoer
Re: Dragen van mondkapjes
Dat van die korte broek in de winter kan ik je uitleggen. Een korte broek zit gewoon heel fijn en sommige mensen (zoals ik) hebben het zelden koud. Het is dat ze daar op het werk niet blij van worden, maar anders zou ik het hele jaar in de korte broek rondlopen.
-
witte angora
In de trein zat er ook een met een mondkapje. En ik moet zeggen: eenmaal thuis heb ik toch weer wat bacteriën en/of virussen opgelopen. Helaas. Hopen dat het vanavond of vannacht weer wegzakt, anders, sja. Gelukkig genoeg eten in huis voor een week of twee.
Voor velen is corona nog niet over.
En het is ook nog niet over.
Het betekende niet als je het rivm niet er over hoort, dat het er niet is.
Beter voorkomen dan genezen.
Soms is genezen blijkbaar tot nu toe nog niet mogelijk.
En het is ook nog niet over.
Het betekende niet als je het rivm niet er over hoort, dat het er niet is.
Beter voorkomen dan genezen.
Soms is genezen blijkbaar tot nu toe nog niet mogelijk.
Het wordt weer tijd voor de vaccinaties.
Zo ver ik weet zijn de brieven bij onze oudere medemens al weer op de deurmat gevallen. Er is zo veel wereldnieuws, Corona is wat in de vergetelheid geraakt maar nog steeds aanwezig.
Zo ver ik weet zijn de brieven bij onze oudere medemens al weer op de deurmat gevallen. Er is zo veel wereldnieuws, Corona is wat in de vergetelheid geraakt maar nog steeds aanwezig.
ArieJol1979
vindt dit leuk
-
sergio1963
Corona is nooit weggegaan en dat zal ook niet gebeuren.
In het verzorg / verpleeghuis waar ik werk, gebruiken we ze alleen nog als we zelf goed verkouden zijn.
In het verzorg / verpleeghuis waar ik werk, gebruiken we ze alleen nog als we zelf goed verkouden zijn.
-
Morgan le Fay
Kreeg een uitnodiging voor het zetten van een verse covid vaccinatie.
weet even niet of ik m ga halen.
Ben in de corona epidemie niet eens verkouden geweest zelfs geen hoestje of kuchel.
Heb vorig jaar de griepprik ook al overgeslagen.
weet even niet of ik m ga halen.
Ben in de corona epidemie niet eens verkouden geweest zelfs geen hoestje of kuchel.
Heb vorig jaar de griepprik ook al overgeslagen.
Ik vermoed geen trend, ook voor Corona zag je eens in de zoveel maand wel eens iemand met een mondkapje, die deze toen al droegen vanwege medische redenen of omdat ze gewoon een soort van extreme smetvrees hadden en dat is sinds corona weer het geval. Ik denk niet dat ik direct een toename zie de laatste tijd, het blijft een relatieve zeldzaamheid hier in de regio in ieder geval. Ik denk dat ik er dit jaar bijvoorbeeld 1 of 2 gezien heb die een mondkapje droegen in het openbaar.J. Deltoer schreef: ↑06 sep 2025 19:14Vandaag zag ik in de lokale Jumbo twee mensen bij de kassa met de beroemde mondkapjes.
Mensen zijn er gewoon achter gekomen dat het ook helpt tegen andere virussen. Japanners doen dit al decennia lang.J. Deltoer schreef: ↑06 sep 2025 19:14Vandaag zag ik in de lokale Jumbo twee mensen bij de kassa met de beroemde mondkapjes.
Maar waarom schrijf je zo nadrukkelijk "gewone blanke autochtonen"? Wat wil je daar mee bereiken?
Waar maken jullie je druk om?
Ik draag ze ook nog als ik snipverkouden ben
Gewoon respect uit respect voor andere mensen,wat is daar mis mee???
Ik draag ze ook nog als ik snipverkouden ben
Gewoon respect uit respect voor andere mensen,wat is daar mis mee???
marnix
vindt dit leuk
-
Methusalah
Als je denkt dat er nooit meer een pandemie komt dan moet ik je teleurstellen. Dus waarom je het mensen kwalijk dat ze voorzichtig zijn?
Je moet echt wel heel raar zijn om daar een probleem mee te hebben. Tenzij je denkt dat het allemaal onzin was want dan zijn we uitgesproken.
Je moet echt wel heel raar zijn om daar een probleem mee te hebben. Tenzij je denkt dat het allemaal onzin was want dan zijn we uitgesproken.
wikop
vindt dit leuk
-
Arizonakid
Wat raar dat je dat raar vindt.
Gebeurde voor corona ook, voelde je toen ook de behoefte een topic te openen ervoor?
Gebeurde voor corona ook, voelde je toen ook de behoefte een topic te openen ervoor?
wikop
vindt dit leuk
-
witte angora
Heb het toch weer te pakken. Het zou zo fijn zijn als mensen die besmettelijk zijn eens gewoon thuis zouden blijven. Dan heb je niet iedere winter duizenden verkoudheids- en griepgevallen, en soms nog Corona ook.
wikop
vindt dit leuk
Ik heb in mijn hele leven nog nooit iemand een mondkapje zien dragen voor corona, maar ook niet na Covid. Dus ja, ik zou het raar vinden om dat te zien, ook al weet ik heel goed dat het er nog is (toevallig na de vakantie nog een positieve test gehad).Arizonakid schreef: ↑06 sep 2025 22:08Wat raar dat je dat raar vindt.
Dan toch wat vaker naar buiten gaan. Zie er elke dag wel één of meerdere. Ga bijvoorbeeld eens een half uurtje op het stationsplein in Amsterdam staan, er gaat op veel gebied een wereld voor je open.
sergio1963
, Dirkie
, wikop
, marnix
, Consumenneke
en marnix
vinden dit leuk
Wie gaat er nou een half uur op het stationsplein van Amsterdam staan? Dat is alles behalve een referentiepunt voor gewoon Nederland, dat is Amsterdam al jaren niet meer. Ik kom overigens heel veel buiten, ook op plekken waar veel mensen komen en zie dagelijks makkelijk meer dan 100 gezichten, van jong tot oud. En niemand met een mondkapje.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 sep 2025 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Belediging eruit gehaald
Reden: Belediging eruit gehaald
Als die twee mensen zich door het dragen van mondkapje veiliger voelen laat ze toch, ik zie wat dat betreft het probleem niet.
Het lijkt me stug dat die mensen voorkennis van een nieuwe pandemie hebben of moedwillig een virus willen verspreiden maar zeg nooit nooit want onze lieve heer heeft ook rare kostgangers.
Ik zie in de winter als het bar koud is mensen in een korte broek lopen, voorspellen die dat de aarde binnen een paar dagen opwarmt of vinden ze het gewoonweg fijn om die kou op de blote benen te voelen? alleen zij weten het antwoord en zolang niemand er naar vraagt komt dat antwoord er ook niet.
Als u toch van mening bent dat er iets gaande is sla dan alvast het nodige in en koop alle beschikbare mondkapjes die er nog zijn op want die worden goud geld waard.
Oja let wel op de houdbaarheid datum en pas die met een trucje zo nodig aan.
Het lijkt me stug dat die mensen voorkennis van een nieuwe pandemie hebben of moedwillig een virus willen verspreiden maar zeg nooit nooit want onze lieve heer heeft ook rare kostgangers.
Ik zie in de winter als het bar koud is mensen in een korte broek lopen, voorspellen die dat de aarde binnen een paar dagen opwarmt of vinden ze het gewoonweg fijn om die kou op de blote benen te voelen? alleen zij weten het antwoord en zolang niemand er naar vraagt komt dat antwoord er ook niet.
Als u toch van mening bent dat er iets gaande is sla dan alvast het nodige in en koop alle beschikbare mondkapjes die er nog zijn op want die worden goud geld waard.
Oja let wel op de houdbaarheid datum en pas die met een trucje zo nodig aan.
wikop
vindt dit leuk
Dat van die korte broek in de winter kan ik je uitleggen. Een korte broek zit gewoon heel fijn en sommige mensen (zoals ik) hebben het zelden koud. Het is dat ze daar op het werk niet blij van worden, maar anders zou ik het hele jaar in de korte broek rondlopen.
-
ArieJol1979
Deze oudere én kwetsbare medemens heeft nog geen oproep gehad. Wel gelezen dat ze in onze eigen gemeente geen locatie hebben voor inenten. Zo handig voor ouderen zonder eigen vervoer. De griepprik krijg ik gewoon bij de huisarts, maar de GGD/RIVM willen daar niet het corona vaccin leveren.
De uitnodiging voor de doelgroepen wordt tussen 28 augustus en half oktober door het RIVM verzonden en dat is ook logisch vanwege de spreiding tussen het aantal mensen die uitgenodigd worden.
Het vaccineren door de GGD begint op 15 september en pas dan zijn de locaties ook bekend.
Hoewel de meningen verdeeld zijn adviseert het RIVM om de vaccinatie niet tegelijkertijd met de griep vaccinatie te geven mede vanwege de eventuele bijwerkingen.
Huisartsenpraktijken maakten destijds éénmalig deel uit van het vaccinatieprogramma maar nu het vaccin preventief wordt gegeven is het de GGD die de vaccinatie op zich neemt.
Zelfstandig wonende ouderen zijn mobieler dan u waarschijnlijk denkt en zijn goed in staat om zelf naar een GGD locatie te gaan want er bestaat ook nog zoiets als ouderenvervoer, een familielid of buur die mee wil gaan.
Het vaccineren door de GGD begint op 15 september en pas dan zijn de locaties ook bekend.
Hoewel de meningen verdeeld zijn adviseert het RIVM om de vaccinatie niet tegelijkertijd met de griep vaccinatie te geven mede vanwege de eventuele bijwerkingen.
Huisartsenpraktijken maakten destijds éénmalig deel uit van het vaccinatieprogramma maar nu het vaccin preventief wordt gegeven is het de GGD die de vaccinatie op zich neemt.
Zelfstandig wonende ouderen zijn mobieler dan u waarschijnlijk denkt en zijn goed in staat om zelf naar een GGD locatie te gaan want er bestaat ook nog zoiets als ouderenvervoer, een familielid of buur die mee wil gaan.
-
Consumenneke
U mag uw mening delen, maar u kunt niet namens allen spreken. De GGD moet moeite blijven doen om vaccinaties goed bereikbaar te maken, want niet alle ouderen springen nog op de fiets - onderzoek Beter Oud.
- Ouderen lopen meer risico in het verkeer en ongeveer de helft van de ouderen voelt zich gehinderd in mobiliteit door hun gezondheid.
Verminderde mobiliteit kan ouderen erg overvallen. Het is daarom belangrijk om tijdig het gesprek te voeren zodat ouderen zich goed kunnen voorbereiden.