LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoe Liander omgaat met risicogroepen in coronatijd
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 15 mei 2020 15:07
Hoe Liander omgaat met risicogroepen in coronatijd
Mijn moeder zou een slimme meter krijgen van Liander.
Van tevoren heeft ze 2 brieven gekregen met de werkwijze van Liander.
Natuurlijk alleen maar goed in deze tijd. Een brief met een afspraak en 1 met de maatregelen die de medewerkers van Liander nemen bij het verwisselen van de oude naar de slimme meter.
Op zich zat mn moeder er niet op te wachten, het heeft geen prioriteit.
Maar ze heeft een hond en vind het wel prettig om te weten wanneer ze komen anders kan ze met de hond een blokje om zijn, ze houdt er rekening mee.
Nu zouden ze afgelopen maandag komen, vlak van tevoren wordt ze afgebeld dat de monteur ziek is en er voor volgende week een nieuwe afspraak gepland wordt.
Vandaag krijgt ze wederom een telefoontje van Liander dat er voorlopig geen slimme meter geplaatst wordt omdat mn moeder in een risicogroep valt (hoezo schendig wet op privacy, mogen ze tegenwoordig ook al kijken naar de leeftijd van de bewoner????)
Mijn moeder is 70.
Ja maar mevrouw het is ons beleid en we gaan niet langs bij mensen in een risicogroep. ... dus als er bijvoorbeeld een gezet iemand de deur open doet zegt de monteur ja sorry u heeft obesitas? Dus u valt in de risicogroep????
Voor de duidelijkheid de meterkast zit vlakbij de voordeur dus er is geen contact nodig!!!!!
Mijn moeder was nogal pissed en heeft gezegd dat dit discriminatie is. Ja mevrouw jammer dan maar we komen niet eerder dan eind van het jaar begin volgend jaar..... PARDON?????
Helaas voor de telefonist van Liander was mn moeder wel even te keer gegaan....
Zijn er meer mensen die dit meegemaakt hebben? Ander misschien met zijn allen een klacht indienen bij Liander. Dit kan natuurilijk niet!!!
(mijn moeder had overigens vandaag de cv monteur op bezoek, deze moest naar zolder... (dus het hele huis door!!!!!) deze vond het ook belachelijk.
Wat een beleid van Liander....
Van tevoren heeft ze 2 brieven gekregen met de werkwijze van Liander.
Natuurlijk alleen maar goed in deze tijd. Een brief met een afspraak en 1 met de maatregelen die de medewerkers van Liander nemen bij het verwisselen van de oude naar de slimme meter.
Op zich zat mn moeder er niet op te wachten, het heeft geen prioriteit.
Maar ze heeft een hond en vind het wel prettig om te weten wanneer ze komen anders kan ze met de hond een blokje om zijn, ze houdt er rekening mee.
Nu zouden ze afgelopen maandag komen, vlak van tevoren wordt ze afgebeld dat de monteur ziek is en er voor volgende week een nieuwe afspraak gepland wordt.
Vandaag krijgt ze wederom een telefoontje van Liander dat er voorlopig geen slimme meter geplaatst wordt omdat mn moeder in een risicogroep valt (hoezo schendig wet op privacy, mogen ze tegenwoordig ook al kijken naar de leeftijd van de bewoner????)
Mijn moeder is 70.
Ja maar mevrouw het is ons beleid en we gaan niet langs bij mensen in een risicogroep. ... dus als er bijvoorbeeld een gezet iemand de deur open doet zegt de monteur ja sorry u heeft obesitas? Dus u valt in de risicogroep????
Voor de duidelijkheid de meterkast zit vlakbij de voordeur dus er is geen contact nodig!!!!!
Mijn moeder was nogal pissed en heeft gezegd dat dit discriminatie is. Ja mevrouw jammer dan maar we komen niet eerder dan eind van het jaar begin volgend jaar..... PARDON?????
Helaas voor de telefonist van Liander was mn moeder wel even te keer gegaan....
Zijn er meer mensen die dit meegemaakt hebben? Ander misschien met zijn allen een klacht indienen bij Liander. Dit kan natuurilijk niet!!!
(mijn moeder had overigens vandaag de cv monteur op bezoek, deze moest naar zolder... (dus het hele huis door!!!!!) deze vond het ook belachelijk.
Wat een beleid van Liander....
Laatst gewijzigd door Radar op 15 mei 2020 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit
Re: Hoe Liander omgaat met risicogroepen in coronatijd
Een kennis van mij heeft hetzelfde met haar moeder gehad. Die heeft zoiets van dan komt het wel een keer.
Maak je niet zo druk, je gaat er niet op vooruit met die meter en zolang de oude nog werkt. Het zijn de regels bij Liander.
Maak je niet zo druk, je gaat er niet op vooruit met die meter en zolang de oude nog werkt. Het zijn de regels bij Liander.
Re: Hoe Liander omgaat met risicogroepen in coronatijd
Het heeft volgens uw moeder al geen prioriteit, dus wat is het probleem? Rustig afwachten. Jammer dat uw moeder tekeer is gegaan tegen de telefonist.
Re: Hoe Liander omgaat met risicogroepen in coronatijd
monique.jonkman schreef: ↑15 mei 2020 15:23Op zich zat mn moeder er niet op te wachten, het heeft geen prioriteit.
Tja, blijkbaar kunnen ook 70+-ers zich niet gedragen als ze een telefonist aan de lijn hebben. Lekker tekeergaan tegen een telefonist voor een meterwisseling waar uw moeder toch niet op zat te wachten en toch geen prioriteit had.monique.jonkman schreef: ↑15 mei 2020 15:23Helaas voor de telefonist van Liander was mn moeder wel even te keer gegaan....
Maar wat is nu het echte probleem? Dat ze nu niet bij uw moeder komen omdat uw moeder qua leeftijd in de risicogroep valt? Dat is toch niet zo heel gek. Ja het is niet netjes dat ze in eerste instantie hebben aangegeven langs te komen en op een later moment opeens besluiten om niet te komen. Dat is inderdaad niet netjes. Het is overigens ook niet de keuze van Liander zelf, en wellicht was het protocol nog niet opgesteld toen ze de eerste afspraak maakten, want ze hebben dit gewoon op hun eigen site staan:
Maar goed, gewoon blijven bellen en tekeer gaan, dan zal uw moeder vast sneller worden geholpen.Wij begrijpen dat u fit bent en dat het daarom gek voelt om tot de risicogroep te behoren. Wij zijn geen medici en kunnen dus niet inschatten wat het risico is voor u. Samen met veel bouw- en technische bedrijven en de overheid hebben wij een protocol opgesteld. In dit protocol staat omschreven hoe wij ons werk kunnen uitvoeren en tegelijkertijd de gezondheid van onze klanten en medewerkers beschermen. Eén van deze maatregelen is dat wij niet bij mensen die tot de risicogroep behoren in huis mogen werken. De risicogroep wordt vastgesteld door het RIVM.
-
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
Re: Hoe Liander omgaat met risicogroepen in coronatijd
Hoe Liander omgaat mer risicogroepen? Ze proberen risicogroepen te vermijden en worden dan uitgescholden. Hoe krijg je het met droge ogen op papier?
Re: Hoe Liander omgaat met risicogroepen in coronatijd
Netjes van Liander dat ze rekening houden met onze bejaarde medemens.
Ik ben ook al topics tegengekomen (Radar of Kassa?) waarin geklaagd werd dat er bedrijven zijn die daar geen rekening mee houden, werkzaamheden gaan daar gewoon door. Zoveel mensen, zoveel meningen.
Ik ben ook al topics tegengekomen (Radar of Kassa?) waarin geklaagd werd dat er bedrijven zijn die daar geen rekening mee houden, werkzaamheden gaan daar gewoon door. Zoveel mensen, zoveel meningen.
Re: Hoe Liander omgaat met risicogroepen in coronatijd
en zo zien we maar weer tijdens de corona kan je het als bedrijf gewoon nooit goed doen
Lowieze
vindt dit leuk
Re: Hoe Liander omgaat met risicogroepen in coronatijd
De geboortedatum van de klant is bij Liander bekend en dat ze daar intern gebruik van maken, daar is niets mis mee.
Maar stel nou eens, dat moeders lief zou worden besmet door een medewerker van Liander, zonder dat deze medewerker al weet dat hij/zij het virus bij zich draagt, dan zou het leed niet te overzien zijn geweest en had u hier een topic geplaatst met een heel andere inhoud.
Maar hoe een bedrijf ook veilig probeert te werken en daarbij ook nog eens uitdrukkelijk rekening houdt met de klant, het is nooit goed, hoe je het ook doet !
De gezondheid van uw moeder staat, in ieder geval bij Liander, voorop al zou ik bijna denken dat u dat van minder belang acht.
Maar stel nou eens, dat moeders lief zou worden besmet door een medewerker van Liander, zonder dat deze medewerker al weet dat hij/zij het virus bij zich draagt, dan zou het leed niet te overzien zijn geweest en had u hier een topic geplaatst met een heel andere inhoud.
Maar hoe een bedrijf ook veilig probeert te werken en daarbij ook nog eens uitdrukkelijk rekening houdt met de klant, het is nooit goed, hoe je het ook doet !
De gezondheid van uw moeder staat, in ieder geval bij Liander, voorop al zou ik bijna denken dat u dat van minder belang acht.
Re: Hoe Liander omgaat met risicogroepen in coronatijd
Dit vraagt om een ouderwetse 'WARME DOUCHE', maar dan wel voor Liander !
Kan de boiler nog een keertje aan ?
Kan de boiler nog een keertje aan ?
Re: Hoe Liander omgaat met risicogroepen in coronatijd
U zet de leeftijd van uw moeder op een openbaar forum maar z Liander mag het niet weten?
Laatst gewijzigd door Kolibrie op 15 mei 2020 18:04, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 32461
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Hoe Liander omgaat met risicogroepen in coronatijd
Jawel, maar op dit openbaar forum staat weer niet de naam van de moeder.
-
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 14 okt 2017 12:02
Re: Hoe Liander omgaat met risicogroepen in coronatijd
Het is echt vreselijk dat bedrijven de 70+ willen beschermen . Ben ik vanmorgen boodschappen gaan doen bij de blauwe supermarkt, was ik de enige klant, heel de supermarkt voor mij alleen. Was wel naar hoor dat je niet op hoefde te letten dat andere klanten niet tegen je aan zouden botsen. Met een vrolijk goedemorgen door de vakkenvullers werd ik begroet ..
Bij mij is de afspraak ook afgezegd. Ga ik daarom een klacht indienen. Natuurlijk niet. Ook ik heb de klantenservice gebeld. Ik werd vriendelijk geholpen., en ben juist blij dat dat er rekening wordt gehouden met 70+.
Bij mij is de afspraak ook afgezegd. Ga ik daarom een klacht indienen. Natuurlijk niet. Ook ik heb de klantenservice gebeld. Ik werd vriendelijk geholpen., en ben juist blij dat dat er rekening wordt gehouden met 70+.