LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tegemoetkoming vanuit nutsbedrijven?
Re: Tegemoetkoming vanuit nutsbedrijven?
Er zijn gewoon genoeg huishoudens die gewoon geen financiële hinder vwb inkomen van de coronacrisis ondervinden.
Waarom zou je die dan moeten gaan compenseren met lagere energielasten; m.i. weinig effectief.
Maar een lagere rekening is natuurlijk altijd welkom.
Waarom zou je die dan moeten gaan compenseren met lagere energielasten; m.i. weinig effectief.
Maar een lagere rekening is natuurlijk altijd welkom.
Frantic2
vindt dit leuk
Hier maar heerlijk de deuren en het raam open gehad. Zon doet de rest.
-
De temperatuur zakt nu net onder de 20 graden in de kamer. Doe nu een vest aan en over een uurtje de verwarming wat laten bijverwarmen. Op een normaal tijdstip, kost dus niets extra's.
Correctie: op een normaal tijdstip, kost dat jou niets extra's.
-
-
Anderzijds bespaar je in deze periode meer dan je extra kwijt bent. Je kunt niet uit eten, geen terrasje pakken, niet op visite, geen weekendje weg, 's avonds geen blokje om op de motor, je spaart woon-werk brandstof uit, geen ander huis bezichtigen, enzovoort.
Het grote plaatje is een catastrofe, op huishoudelijk niveau houdt u er per saldo waarschijnlijk aan over....
Het grote plaatje is een catastrofe, op huishoudelijk niveau houdt u er per saldo waarschijnlijk aan over....
marcogroningen
vindt dit leuk
Je doet nu een hoop aannames, waaronder dat we in dezelfde huizen wonen.NeoDutchio schreef: ↑23 mar 2020 16:54Als u uw verwarming op hetzelfde moment aanzet als anders kost u dat ook niets extra.
-
Ik zeg dat als u elke dag om 16:00u de verwarming aan zet en het ook doet als u de hele dag thuis bent dat u dan geen hogere kosten hebt. Dat is geen aanname en het type huis maakt ook niet uit.alfatrion schreef: ↑23 mar 2020 17:15Je doet nu een hoop aannames, waaronder dat we in dezelfde huizen wonen.NeoDutchio schreef: ↑23 mar 2020 16:54Als u uw verwarming op hetzelfde moment aanzet als anders kost u dat ook niets extra.
LectoriSalutem
vindt dit leuk
Je spaart op de reiskosten, je schoenzolen en je kunt later naar bed en ook nog eens later opstaan en dat compenseert ruimhartig de energiekosten die de computer gebruikt.nicbie schreef: ↑22 mar 2020 12:48De overheid, wat doet zij voor de consument ?
Door het moeten thuiswerken, of überhaupt niet meer kunnen werken, zullen de nutsvoorzieningen aanzienlijk meer worden aangesproken dan normaal. Dit kan wel eens maanden gaan duren....
Een (tijdelijke) tegemoetkoming in de vorm van een tariefsverlaging zou al een gebaar zijn.
Een tijdelijke verlaging van de b.t.w. op deze voorzieningen idem dito (maar daar gaan zijn niet over).
Overigens, zou elke aansluiting de door u gewenste 'korting' moeten krijgen , of alleen de thuiswerkers.
Dan heb ik nog steeds hogere kosten.NeoDutchio schreef: ↑23 mar 2020 17:43Ik zeg dat als u elke dag om 16:00u de verwarming aan zet en het ook doet als u de hele dag thuis bent dat u dan geen hogere kosten hebt. Dat is geen aanname en het type huis maakt ook niet uit.
Hoe is het mogelijk.alfatrion schreef: ↑23 mar 2020 19:49Dan heb ik nog steeds hogere kosten.NeoDutchio schreef: ↑23 mar 2020 17:43Ik zeg dat als u elke dag om 16:00u de verwarming aan zet en het ook doet als u de hele dag thuis bent dat u dan geen hogere kosten hebt. Dat is geen aanname en het type huis maakt ook niet uit.
Ik begrijp het probleem eigenlijk niet. Natuurlijk zal er een mail komen met 'u heeft meer verbruikt dan vorige maand' als je ineens vaker thuis bent.
Maar als ik de jaarafrekening bekijk, dan is grofweg tweederde van het bedrag belastingen. Lagere energieprijzen zullen het verschil niet maken. Lagere belastingen wel, maar dat kunnen we vergeten, nu er fors bijgeleend wordt en de staatsschuld weer oploopt.
Maar als ik de jaarafrekening bekijk, dan is grofweg tweederde van het bedrag belastingen. Lagere energieprijzen zullen het verschil niet maken. Lagere belastingen wel, maar dat kunnen we vergeten, nu er fors bijgeleend wordt en de staatsschuld weer oploopt.