EFT relatie therapie

Bespreek hier alle vormen van alternatieve geneeswijze.
liesje1960

EFT relatie therapie

Ongelezen bericht door liesje1960 »

Heeft iemand ervaring met EFT en werkt het ook echt?
Graag jullie reacties😊

Moneyman

Re: EFT relatie therapie

Ongelezen bericht door Moneyman »

EFT is één van de vele vormen van (relatie)therapie. Het belangrijkste is dat je een vorm zoekt die bij jullie past, én dat de therapeut bij jullie past. Wat speelt er bij jullie, waar heb je hulp bij nodig? Zoek een therapeut en therapie die bij die vraagstukken past.

liesje1960

Het gaat mij niet om het volgen van therapie, ik ben benieuwd of het wat toevoegt, zijn mensen er tevreden over of juist niet

Kokka1

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Als je geen therapie zoekt, waarom dan de vraag? Biedt je zelf therapie aan?

liesje1960

Een kennis geeft EFT relatietherapie, is er (uiteraard) enthousiast over, maar werkt het ook echt? Ik sta er zelf in ieder geval sceptisch tegenover

Papegaaiduiker

Ongelezen bericht door Papegaaiduiker »

Ik zou juist denken dat het alleen werkt als je er zelf in gelooft. Als men in een relatie halstarrig in zijn of haar gelijk blijft hangen, werkt dat niet nee. Je weet wat ze zeggen: It takes two to dance the tango.

Moneyman

liesje1960 schreef:
20 jan 2025 19:47
Een kennis geeft EFT relatietherapie, is er (uiteraard) enthousiast over, maar werkt het ook echt? Ik sta er zelf in ieder geval sceptisch tegenover
Vanwaar die negativiteit? Wat maakt jou sceptisch? En hoe kijk je naar andere vormen van relatietherapie?

Joost_J

Ongelezen bericht door Joost_J »

Iedere vorm van therapie voor wat dan ook, waar de ontvanger van die therapie voor open staat werkt.
Die kennis van jou staat er dus duidelijk voor open, heeft er een goed gevoel bij en zal er dus lieries over zijn.

Nu merk ik al door uw vraag stelling dat u hier sterk aan twijfelt en dus zal een dergelijke therapie voor u totaal niet werken.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

liesje1960 schreef:
20 jan 2025 19:47
Werkt het ook echt? Bij iedere therapie die je begint wordt er inzet verwacht van je. Als je van tevoren al roept dat dit niks voor je is, hoef je er niet eens aan te beginnen. Het resultaat hangt voor het grootste deel af van de inzet van jou en je partner. Zo werkt dat bij alle therapieën.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Lowieze schreef:
21 jan 2025 08:28
Bij iedere therapie die je begint wordt er inzet verwacht van je. Als je van tevoren al roept dat dit niks voor je is, hoef je er niet eens aan te beginnen. Het resultaat hangt voor het grootste deel af van de inzet van jou en je partner. Zo werkt dat bij alle therapieën.
Eens. Mooi kort en bondig omschreven.
Deze EFT-therapie is niets anders dan partner 1 bewust maken van de gevoelens van partner 2 en andersom. Zal alleen werken als beide partners met elkaar verder willen, vermoed ik.

liesje1960

Geen ervaringsdeskundigen op dit forum voor EFT? Heeft deze therapie de relatie blijvend veranderd?

Moneyman

liesje1960 schreef:
21 jan 2025 09:41
Geen ervaringsdeskundigen op dit forum voor EFT? Heeft deze therapie de relatie blijvend veranderd?
Waarom geef je geen antwoord op gestelde vragen? Een goed topic is tweerichtingsverkeer.

liesje1960

Mijn vraag was of iemand ervaring heeft met EFT en of het ook echt werkt. Hoe ik zelf naar relatietherapie kijk is volgens mij niet aan de orde😊

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

liesje1960 schreef:
21 jan 2025 09:41
U verwacht toch niet echt dat mensen op een consumentenforum hun privézaken uit de doeken gaan doen?

Moneyman

liesje1960 schreef:
21 jan 2025 09:53
Mijn vraag was of iemand ervaring heeft met EFT en of het ook echt werkt. Hoe ik zelf naar relatietherapie kijk is volgens mij niet aan de orde😊
Maar waarom zouden we jou antwoord geven als je dat zelf ook niet doet?

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Om TS het antwoord te geven. Ja, het kan werken, maar het kan ook niet werken.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Er is redelijk wat gepubliceerd in wetenschappelijke literatuur. Uit diverse afzonderlijke publicaties en uit systematische analyses van gepubliceerde artikelen blijkt dat het werkt.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Je zoekt naar een speld in een hooiberg.
Er zullen maar weinig mensen zijn die een dergelijke therapie volgen of hebben gevolgd. Hoeveel mensen willen zo iets openhartig delen met volslagen onbekenden? Hoe groot is de kans dat je die speld in het achterste hoekje van die hooiberg, het forum, tegenkomt?

liesje1960

Iedereen hartelijk bedankt voor de reacties!😊

Plaats reactie