LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ALPHACRYPT module i.c.m. ZIGGO LEES!!! is belangrijk

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
djtobias

ALPHACRYPT module i.c.m. ZIGGO LEES!!! is belangrijk

Ongelezen bericht door djtobias »

Beste lezers,

ZIGGO past het digitale netwerk per 02-2010 aan waardoor de alphacrypt module niet meer werkt !! (of gedeeltelijk nog)

de meeste tv's die deze module hebben zijn niet geschikt voor de CI+ module die ziggo zelf aanbied waardoor je weer een losse decoder nodig hebt (of een nieuwe tv kopen die de CI+ moduul wel ondersteunt)

de tekst zoals hij in de laatste nieuwsbrief van ziggo staat;

Gebruik je CAM CI+ (de Digitale Televisie Module)? Na 2 februari 2010 kunnen CI+ televisies die een oude Alphacrypt, danwel Mascom CAM gebruiken, geen signaal meer ontvangen.

deze waarschuwing is voor gebruikers van de cam module maar ook voor mensen die er een willen aanschaffen

en voor de mensen die het er niet mee eens zijn; STALK ziggo telefonisch (optie 2)

Rickyman

Re: ALPHACRYPT module i.c.m. ZIGGO LEES!!! is belangrijk

Ongelezen bericht door Rickyman »

Beste djtobias,
Zoals ik begrijp roept u op om Ziggo te stalken om de voortgang der techniek te stoppen.
U belt nog via ATF neem ik aan ook GSM was een verandering. U luistert nog naar tapes en lp's, want cd of mp3 tja dat moet gestopt. U internet nog via een 9k6 modem?
Kom nu toch! U heeft een lcd of plasma en denkt werkelijk dat die er over 5 jaar nog zijn. Bel Sony, LG, Panasonic dat ze vooral geen nieuwe technieken mogen uitvinden en toepassen.
Iedereen weet dat Ziggo nooit !!!!! de CAM modules officieel heeft ondersteund, u nam het risico er geld voor uit te geven, nu komt er een nieuwe en betere techniek. Helaas maar waar de vooruitgang kunt u niet stoppen.

djtobias

ten eerste heb ik een 50 mb internet lijntje, bel ook via ziggo, een FULL hd scherm, FULL HD videocamera, playstation 3, iphone 3gs etc. etc.

maar er zijn vele duizenden mensen die op deze manier via ziggo kijken en dit niet meer kunnen doen omdat ziggo het verpest.

vele mensen zullen hier pas achter komen als het niet meer werkt!

als er een goed alternatief was (hun eigen CI+ module werkt niet) dan was er niks aan de hand maar je word gedwongen over te stappen op een apart kastje het geen waar ik destijds vanaf wilde via de alphacrypt module en met mij vele anderen.

wat beteft oproep stalken.... als mensen willen klagen mogen ze dit vooral doen, misschien helpt het als er 10.000 klachten over binnen komen maar ik denk het niet

dat moet men zelf weten of ze het willen doen ik vond het telefoongesprek gister in iedergeval aanleiding om te zegen bel allemaal massaal (de telefonist klonk niet vrolijk, en wilde het gesprek heel snel afkappen)

ook per email wilde ze niet beantwoorden of hun ci+ module in mijn tv werkt (voorloper van een tv die wel ondersteund word.)

remcojan

Ongelezen bericht door remcojan »

djtobias schreef:ten eerste heb ik een 50 mb internet lijntje, bel ook via ziggo, een FULL hd scherm, FULL HD videocamera, playstation 3, iphone 3gs etc. etc.

maar er zijn vele duizenden mensen die op deze manier via ziggo kijken en dit niet meer kunnen doen omdat ziggo het verpest.

vele mensen zullen hier pas achter komen als het niet meer werkt!

als er een goed alternatief was (hun eigen CI+ module werkt niet) dan was er niks aan de hand maar je word gedwongen over te stappen op een apart kastje het geen waar ik destijds vanaf wilde via de alphacrypt module en met mij vele anderen.

wat beteft oproep stalken.... als mensen willen klagen mogen ze dit vooral doen, misschien helpt het als er 10.000 klachten over binnen komen maar ik denk het niet

dat moet men zelf weten of ze het willen doen ik vond het telefoongesprek gister in iedergeval aanleiding om te zegen bel allemaal massaal (de telefonist klonk niet vrolijk, en wilde het gesprek heel snel afkappen)

ook per email wilde ze niet beantwoorden of hun ci+ module in mijn tv werkt (voorloper van een tv die wel ondersteund word.)
Wat nu gebeurd is gewoon het risico als je met iets begint wat nog niet volwassen is. De mensen die de eerste digitale camera's kochten liepen ook het risico dat er bijvoorbeeld geen geheugenkaartjes meer werden gemaakt die in hun oude camera pastte. Als je future proof spullen wilt hebben moet je gewoon 10 jaar wachten totdat een technologie volwassen is.

djtobias

tsja dan kun je net zogoed nooit iets nieuws kopen want misschien werkt het niet meer over een jaar of zo....

dit is de reactie van ziggo;

Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld,over de ci+ module die na 2 februari niet meer ondersteund word.

Ziggo heeft de oude Cam Ci module nooit ondersteund,maar abonnees konden het wel gebruiken.De oude Cam Ci module(AlphaCrypt)wordt namelijk geblokkeerd in ons netwerk.Hierbij valt bij sommige abonnees het beeld weg.
De Cam Ci hebben niet de juiste beveiliging.Deze beveiliging wordt op bepaalde uitzendingen vereist door de leverancier en hierdoor beschermd .Het is dus niet zo dat Ziggo dit zelf bepaald heeft.Ziggo is jammer genoeg afhankelijk van de leveranciers.Daarbij is de kans groot dat u geen beeld maar zal ontvangen.

mijn vorige kastje was een nokia die werd na 2 jaar ook niet meer "ondersteund"
moet je zeker elke 2 jaar een nieuw kastje kopen om er zeker van te zijn dat het blijft werken.....

vind het gewoon een zeer slechte actie van ziggo

veel mensen kochten een tv met module en kunnen nu alsnog een decoder kopen omdat ziggo het nu in eens moet beveiligen?!?!?!

audiofreak1

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Voor je een bericht plaatst wel goed lezen:

Ziggo gaat Alphacrypt blokkeren voor CI+ apparaten!!!!
4 december 2009 16:17
Met ingang van 2 februari 2010 blokkeert Ziggo de werking van de Alphacrypt CAM in televisies die geschikt zijn voor de CI+ CAM!!!!!

Abonnees die een dergelijke combinatie gebruiken kunnen vanaf die datum geen digitale televisie van Ziggo meer bekijken. Ziggo neemt deze stap mede op verzoek van de content providers. De Alphacrypt – die door Ziggo nooit ondersteund is – biedt volgens Ziggo onvoldoende bescherming tegen illegaal gebruik van de content en deze bescherming is een eis van de content providers om programma’s te mogen doorgeven.

Programma- en filmmakers zoals RTL, SBS, Disney en Sony eisen een optimale bescherming van hun content. Zonder deze bescherming krijgen providers geen toestemming om de content te verspreiden. De traditionele CAM modules kunnen niet aan de eisen van de programmamakers voldoen en om die reden heeft Ziggo samen met de industrie en content leveranciers CI+ ontwikkeld.

Dit betekend dat de bestaande toestellen die geen CI+ ondersteunen gewoon blijven werken met een Alphacript. Nieuwe CI+ modellen blijven alleen met een CI+ module werken. Alleen de ondersteuning op de oude modellen met een Alphacript module vanuit Ziggo is er niet en zal ook nooit komen. Weinig reden tot paniek dus!

ewieldra

Ongelezen bericht door ewieldra »

Het is te gek voor woorden dat ziggo de Alpacrypt module blokkeert in een CI+ TV. Jammer dat zulke dingen zomaar kunnen in Nederland. Het neemt je weer een stukje vrijheid af. Zoals het zelf inrichten van de kanalen.. erg irritant.

Deze module is ook niet geblokkeert in de CI televisies omdat ze volgens mij dat niet kunnen. CI+ kunnen ze beheren en CI niet.

Niet iedere CI+ televisie is geschikt voor de CI+ modules die Ziggo hanteert de Smit en Neotion.

Een voorbeeld hiervan is de Sony KDL 19S57xx serie. Als je op de Sony site Ziggo Ready selecteert staat die serie er ook bij .. lekkere kleine televisie voor in de keuken/slaapkamer.. daar wil je niet nog eens een extra decoder/afstandsbediening bij hebben. Echter volgens Sony betekend Ready niet dat hij er ook geschikt voor is.

Hoogst waarschijnlijk werkte de Alphacrypt module wel in deze tV.

Het is puur een commerciele actie. Niet zo zeer om de CI+ modules te verkopen want die zijn behoorlijk laag geprijst is mijn mening, maar om content aan te bieding / reclame bezichtiging meten etc etc etc..

En de persoon die het heeft over vooruitgang ?! pas maar op straks komt er een sensor in je wc die detecteert of je er niet perongelijk een telefoon of iets dergelijk in laat vallen want die hoort niet doorgespoeld te worden.

Rickyman

Ongelezen bericht door Rickyman »

@Ewieldra.
Onderwerp is al ruim 8 maanden oud.
Geen toevoeging dus, zo komt alle oude meuk weer naar boven.

heslee52

Ongelezen bericht door heslee52 »

Het item mag dan oud zijn, maar nu pas loop ik er tegen aan. De interne decoder van onze Loewe tv werkt sinds een paar dagen niet meer. Leverancier zegt 'jammer dan, neem gedecodeerd op en als je live wilt kijken ga je analoog kijken'......!!! Is dat dan niet terug naar het jaar 0?
Volgens Ziggo zou alles gewoon moeten werken, maar moet er e.e.a. opnieuw geïnstalleerd worden. Daar de tv niet gecertificeerd is door Ziggo kunnen zij mij daar niet bij helpen. Je koopt wel een smart card die ondersteund en verkocht wordt door Ziggo en nu zijn ze niet meer thuis. Ik begrijp best dat de technieken continue veranderen maar om iedere 2 á 3 jaar een nieuwe TV te moeten kopen gaat mij echt te ver. Een aparte decoder vind ik ook geen optie, ik heb (net als velen met mij) bewust gekozen voor niet nog een kastje erbij met nog een afstandsbediening..... Als consument wordt je dus gewoon met het welbekende kluitje in het riet gestuurd! Deze strijd is nog niet gestreden.

audiofreak1

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Overstappen naar Canal Digital. Deze ondersteunen Loewe officieel dus alles blijft werken.
Op het ziggoforum zijn er heel veel die klagen!
Hopelijk besteed Radar hier aandacht aan.

moowoo

Ongelezen bericht door moowoo »

Probleem is aangekaart bij LOEWE OPTA BENELUX. De volgende reactie van loewe ontvangen op het probleem van decoderen met de CA module;

[quote]Ziggo heeft een ingrijpende aanpassing gedaan aan hun versleuteling waardoor het tijdsverschoven gecodeerd opnemen met een CA-module niet meer mogelijk is. Dit betekent dat de mogelijkheid om een digitaal versleutelde zender op te nemen en tegelijkertijd een andere digitaal versleutelde zender te bekijken niet meer mogelijk is. U dient gedecodeerd op te nemen en kan dan nog analoog of digitaal vrij kijken. Vanzelfsprekend kan U analoog opnemen en digitaal versleuteld kijken. Deze situatie zal helaas niet meer veranderen. Een situatie die we vanzelfsprekend betreuren maar waar wij als tv fabrikant helaas geen vat op hebben. /quote]

Uit het statement van Loewe blijkt dat ze geen initiatief gaan nemen om het probleem voor de Loewe CA bezitters met Ziggo op te lossen. Onduidelijk wat daar de reden van is. Laat onverlet dat de Loewe CA module bezitters inmiddels een ongewenste functionaliteit met de CA module hebben waar ze niet voor hebben gekozen bij aanschaf van hun dure Loewe tv; de mogelijkheid om een digitaal versleutelde zender op te nemen en tegelijkertijd een andere digitaal versleutelde zender bekijken. Lang leve anoloog op de geweldige HD toestellen van Loewe!

Hier blijkt maar weer dat bedrijven elkaar kunnen dwarsbomen over de rug van de consument. En die staat maar weer eens in z'n hemd....... :evil:

Aansluitend bij de opmerking van Audiofreak1 de hoop dat RADAR hier aandacht aan kan besteden.

markwery

Ongelezen bericht door markwery »

Laten we eerlijk zijn ,
Het zogenaamde ; wij willen de CI+-module gebruiken omdat de techniek vooruit moet gaan , is de allergrootste onzin !
Ziggo wilt gewoon tegengaan dat mensen illegaal tv kijken of illegaal kopieren etc etc .
oftewel $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ !
Het is gewoon dat ZIGGO overal een duit wil uit slaan .
Ik kan alleen maar zeggen dat ik blij ben dat ik KPN heb ( ben voor mijn schoonvader aan het uitzoeken of het met een cammodule werkt ) Heb vroeger ( toen ziggo nog @home was ) ook deze geweldige provider gehad , helaas weet ZIGGO niet hoe snel ze klanten moeten kwijtraken ( helaas voor hun ben ik ook nog niet eens de enige ) . en ook begin dit jaar wou ik het nog eens proberen om een abonnement te krijgen , en oh wat een verassing , het ging al fout bij het aanmelden .
Het enige wat ZIGGO kan , is mensen het geld uit de zakken halen en dan met een of ander onzin verhaal hun klanten aan het lijntje houden !!!
IK zou zeggen , de mensen die klant zijn bij ZIGGO . doe jezelf een plezier en ga naar een van de concurrenten !!!!!!!!!!
Waardeloos bedrijf .

Gesloten