LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Loewe Individual Compose 55 problemen

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
heijm426

Loewe Individual Compose 55 problemen

Ongelezen bericht door heijm426 »

hierbij wil ik even mijn ongenoegen uiten wat betreft Loewe en zijn klantenservice,

heb volgende Loeweset (totale waarde 16000 euro)
- Loewe individual 55 Compose LED ( voor deze tv had ik de individual compose 46 LCD, totaal geen problemen mee, na nieuwe tv op zelfde randapparatuur beginnen de problemen)
- Loewe subwoofer Highline
- Loewe individual stand speakers (4x)
- Loewe Individual compose center speaker
- Loewe Blutech Vision Interactive

Aanschaf TV - Augustus 2010, direct problemen met geluid bij uitzetten TV , hier heb mijn dealer en ik regelmatig contact gehad met Loewe of dit probleem bekend is. er werd gezegd dat tv niet werd omgeruild omdat dit een softwarematig probleem is en dat er zeer binnenkort een update uitkwam. na 3 updates en nog geen resultaat is er besloten om servicecenter gouda langs te laten komen (ondertussen 3 maanden verder)

November 2010 - Service center gouda komt langs om Massa contact op printplaat door te knippen, dit geeft niet het gewenste resultaat nog steeds de brom in de speakers bij het uitzetten, service center gouda concludeert dat dit aan de subwoofer (Highline) moet liggen (1e keer TV Open)

November 2010 - AV Botermarkt vervangt printplaat van subwoofer , met winkelmodel. en stuurt defect printplaat op naar Loewe. geluid is goed hierna.

Juni 2011 - Problemen keren weer terug , weer brom in speakers, en ook plofjes uit achterspeakers, AV Botermarkt heeft hele subwoofer omgeruild, probleem is hierna weer weg

November 2012 - Problemen keren weer terug, weer brom in speakers tevens gaat het geluid ook niet meer aan wanneer subwoofer op auto geschakeld is. AV botermarkt geeft aan dat service center gouda dit moet oplossen omdat hij het ook niet meer weet wat dit kan zijn. Contact met Servicecenter Gouda verloopt niet vlekkeloos, hoop discussie over wat het is en dat ze niet zomaar kunnen langskomen om " iets" te gaan vervangen. Na veel aandringen van Dealer toch gelukt om met hans (schijnt de goede persoon te zijn bij servicecenter gouda) in contact te komen en te bespreken wat dit zou kunnen zijn. ondertussen is het Februari 2013

April 2013 - Printplaat wordt vervangen en harde schijf wordt vervangen door service center gouda

Mei 2013 - Geluidsproblemen zijn weer terug , en nu een nieuwe klacht erbij dat de tv soms meerdere keren aan en uit moet worden gezet om beeld te krijgen. service center gouda geeft aan dat het wel eens voorkomt dat er na een reparatie andere klachten kunnen ontstaan. en met wat printplaatjes het wel wordt opgelost ( tv moet dan voor de 3e keer open)

Juni 2013 - Er wordt aangegeven door loewe dat TV niet wordt omgeruild en dat ze weer willen proberen om hem te maken als het dan nog niet lukt zullen zij kijken wat ze nog verder voor mij kunnen betekenen. tot op heden nog niet gelukt om afspraak te maken , dus tv is nog reeds defect.

Vindt het zelf belachelijk dat er zo slecht service wordt verleend voor een TV set van 16000 euro, heb ook een philips tv met klachten gehad en deze werd nadat hij 1x gerepareerd was en de klachten weer terug kwamen kosteloos omgeruild (tv was toen 2 jaar oud) bij een premium merk als Loewe is het alleen maar discussie voeren om alleen al je gelijk te halen en een monteur te kunnen laten komen.

heb contact gehad met Mark Bosman van Loewe hij geeft aan dat ik maar contact moet opnemen met de dealer en niet zelf elke keer moet gaan bellen. heb nog meer tv's van Loewe in huis.

Hebben jullie nog enige tips / ideeen hoe ik hier verder mee om kan gaan.
een ding weet ik zeker nooit meer loewe voor mij. dan maar niet het zogenaamde premium gevoel :D

sjohie

Re: Loewe Individual Compose 55 problemen

Ongelezen bericht door sjohie »

heijm426 schreef:hierbij wil ik even mijn ongenoegen uiten wat betreft Loewe en zijn klantenservice,

heb volgende Loeweset (totale waarde 16000 euro)
- Loewe individual 55 Compose LED ( voor deze tv had ik de individual compose 46 LCD, totaal geen problemen mee, na nieuwe tv op zelfde randapparatuur beginnen de problemen)
- Loewe subwoofer Highline
- Loewe individual stand speakers (4x)
- Loewe Individual compose center speaker
- Loewe Blutech Vision Interactive

Aanschaf TV - Augustus 2010, direct problemen met geluid bij uitzetten TV , hier heb mijn dealer en ik regelmatig contact gehad met Loewe of dit probleem bekend is. er werd gezegd dat tv niet werd omgeruild omdat dit een softwarematig probleem is en dat er zeer binnenkort een update uitkwam. na 3 updates en nog geen resultaat is er besloten om servicecenter gouda langs te laten komen (ondertussen 3 maanden verder)

November 2010 - Service center gouda komt langs om Massa contact op printplaat door te knippen, dit geeft niet het gewenste resultaat nog steeds de brom in de speakers bij het uitzetten, service center gouda concludeert dat dit aan de subwoofer (Highline) moet liggen (1e keer TV Open)

November 2010 - AV Botermarkt vervangt printplaat van subwoofer , met winkelmodel. en stuurt defect printplaat op naar Loewe. geluid is goed hierna.

Juni 2011 - Problemen keren weer terug , weer brom in speakers, en ook plofjes uit achterspeakers, AV Botermarkt heeft hele subwoofer omgeruild, probleem is hierna weer weg

November 2012 - Problemen keren weer terug, weer brom in speakers tevens gaat het geluid ook niet meer aan wanneer subwoofer op auto geschakeld is. AV botermarkt geeft aan dat service center gouda dit moet oplossen omdat hij het ook niet meer weet wat dit kan zijn. Contact met Servicecenter Gouda verloopt niet vlekkeloos, hoop discussie over wat het is en dat ze niet zomaar kunnen langskomen om " iets" te gaan vervangen. Na veel aandringen van Dealer toch gelukt om met hans (schijnt de goede persoon te zijn bij servicecenter gouda) in contact te komen en te bespreken wat dit zou kunnen zijn. ondertussen is het Februari 2013

April 2013 - Printplaat wordt vervangen en harde schijf wordt vervangen door service center gouda

Mei 2013 - Geluidsproblemen zijn weer terug , en nu een nieuwe klacht erbij dat de tv soms meerdere keren aan en uit moet worden gezet om beeld te krijgen. service center gouda geeft aan dat het wel eens voorkomt dat er na een reparatie andere klachten kunnen ontstaan. en met wat printplaatjes het wel wordt opgelost ( tv moet dan voor de 3e keer open)

Juni 2013 - Er wordt aangegeven door loewe dat TV niet wordt omgeruild en dat ze weer willen proberen om hem te maken als het dan nog niet lukt zullen zij kijken wat ze nog verder voor mij kunnen betekenen. tot op heden nog niet gelukt om afspraak te maken , dus tv is nog reeds defect.

Vindt het zelf belachelijk dat er zo slecht service wordt verleend voor een TV set van 16000 euro, heb ook een philips tv met klachten gehad en deze werd nadat hij 1x gerepareerd was en de klachten weer terug kwamen kosteloos omgeruild (tv was toen 2 jaar oud) bij een premium merk als Loewe is het alleen maar discussie voeren om alleen al je gelijk te halen en een monteur te kunnen laten komen.

heb contact gehad met Mark Bosman van Loewe hij geeft aan dat ik maar contact moet opnemen met de dealer en niet zelf elke keer moet gaan bellen. heb nog meer tv's van Loewe in huis.

Hebben jullie nog enige tips / ideeen hoe ik hier verder mee om kan gaan.
een ding weet ik zeker nooit meer loewe voor mij. dan maar niet het zogenaamde premium gevoel :D
De deur uit doen, en B&O kopen? Dat is tenminste wél betrouwbaar.

audiofreak1

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Dat is een antwoord wat echt nergens op slaat. :evil:

sjohie

audiofreak1 schreef:Dat is een antwoord wat echt nergens op slaat. :evil:
Hoezo? Ik ken mensen met Loewe en met B&O producten, en de Loewe eigenaren die ik ken hebben toch alarmerend vaak vergelijkbare problemen. De B&O eigenaren daarentegen, waaronder mijn ouders met ~40 jaar B&O producten in bezit en gebruik, hebben zelfs hun eerste Beocenter nog, werkend en wel.

Overigens was de brom bij 1 van mijn (Loewe) vrienden, te wijten aan een aardlus door de coax-tv aansluiting en randaarde van het stekkerblok. (2x aarde is niet goed). Dat is te omzeilen door het gebruik van een goede (dubbel) afgeschermde coaxkabel voor het tv signaal, of een stekkerblok zonder randaarde voor de storende apparatuur.

sjohie

En als ik dit zo lees "tv maker loewe vraagt uitstel van betaling" Dan zou ik er voor zorgen dat mijn apparatuur voorlopig thuis blijft staan, anders ben je het bij een faillissement misschien nog kwijt ook, als het bij Loewe in de magazijnen staat.

heijm426

Hierbij nog even een korte update van mijn problemen met mijn Loewe TV.

de tv is in Juli geprobeerd te repareren met het vervangen van een printplaat in de subwoofer, helaas waren de problemen nog steeds aanwezig en deed zich een nieuw probleem voor dat het geluid na ongeveer een uur ermee stopte.

Loewe heeft hierna besloten om de tv eens goed te bekijken en op te laten halen en naar Loewe Belgie te brengen. hier is hij 2 weken geweest en, en Loewe gaf aan dat er geen problemen geconstateerd zijn en dat de tv ook niet open is geweest, waarschijnlijk was de subwoofer kabel defect. hierna heb ik een nieuwe kabel aangebracht en een stucadoor laten komen om de goot weer in te stucen. donderdag 5 september is deze tv teruggekomen bij mij maar omdat de muur nog niet droog was , heb ik de tv op 6 september opgehangen, wat blijkt piepschuim achter de glasplaat, kabel van de cam module zat los in het toestel en de onderkant beschadigd. direct Loewe weer gebeld en gevraagd hoe er piepschuim achter het beeldscherm aanwezig kan zijn, als het toestel niet open is geweest. als antwoord kreeg ik dat de monteur dit niet gedaan kan hebben. Loewe heeft toch maar de daaropvolgende dag een monteur gestuurd welke alles weer voor zover gerepareerd heeft ( 5e keer tv open). Loewe gevraagd hoe zij dit structureel gaan oplossen maar wil hier verder niets meer aan doen voor mij, als antwoord krijg ik dat ik ook al een gratis kabel heb gekregen.

zoals jullie kunnen lezen weer een belachelijke gang van zaken van Loewe en hun Managers, van andere loewe dealers waar ik geweest ben hoorde ik ook al dat ze met het merk gaan stoppen omdat ze zo een slechte service hebben. hoorde van mijn dealer dat hij een tv had verkocht met direct een defect scherm in het toestel (2 strepen), Loewe wilde tv niet omruilen maar moest gerepareerd worden. ronduit belachelijk.

gelukkig heb ik mijn problemen zelf maar opgelost en op dezelfde zaterdag wanneer de monteur bij mij is geweest heb ik bij mijn dealer alles ingeruild wat van Loewe in mijn huis aanwezig was en een Samsung Ultra HD tv gekocht met Bose geluidssysteem.

Voor mijn NOOIT meer Loewe , hoop dat jullie iets van dit verhaal opsteken en ook LOEWE links laten liggen.

audiofreak1

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Een incidident! Wij verkopen al jaren Loewe en veel van onze klanten zijn al aan hun 2e Loewe begonnen omdat ze erg tevreden waren. Je kunt met ieder merk pech hebben, het gemak van dit forum is dat je direct je beklag kunt doen en een merk de grond kunt inboren! Als er zoveel problemen zouden zijn stond dit forum vol, maar ik zie ze niet?? Overigens kennen wij service center Gouda niet, dit zal wel een lokale partij zijn in reparatie. Ook zij kunnen fouten maken. Maar ....veel plezier met je Samsung en Bose set. :D

heijm426

@audiofreak

audiofreak ik weet wat je bedoeld dit was n.l al mijn 4e loewe omdat ik hem regelmatig inruilde voor het laatste model, zit zelf ook in de electronica en ik zal de laatste zijn om niet toe te geven dat dit een incident is. electronica kan kapot geen. mijn issue is alleen de manier hoe hier mee omgegaan wordt, gewoon het toestel niet willen omruilen en uiteindelijk 5 x repareren en elke keer weer een nieuw probleem extra erbij krijgen vindt ik gewoon niet netjes, wanneer ik dit bij mijn klanten zou doen zou ik nu failliet zijn. en dan nog zeggen de service is toch goed u heeft zelfs een gratis kabel gehad. loewe is heel afwachtend. Wanneer ik tot 3x toe bij een klant hetzelfde probleem heb zo ik hem uit mijn eigen omruilen, zonder dat de klant boos hoeft te worden. Loewe blijft roepen een paar printplaatjes en het is opgelost. service center gouda is de partij die voor Loewe alle reparaties doen in Nederland zeggen ze.

vandaar mijn nare nasmaak voor Loewe en de overstap naar een ander merk. ik wil niets meer met de slechte service manager uit belgie te maken hebben.

belfeld10

Ongelezen bericht door belfeld10 »

Ook heb sinds 2010 een volledig nieuw systeem van Loewe.
Ook een 55" individual compleet met blue-ray en nieuwe bass speaker en surround speakers.
Hiervoor had ik compleet systeem ook van loewe 40'' plasma met dvd/audio systeem en ook speakers.
En hierbij helemaal geen problemen.
Nu is het zo dat als ik tv geluid op mijn surround systeem zet er een een irritante toon bij zit en wij geluid maar op alleen tv speakers zetten.
Monteur van Loewe Breda is er al diverse keren bij geweest maar die vertelt van alles maar klopt eigenlijk niks van.
Het is toch ook niet zo dat het een systeem van een paar euro is niet dan

Gesloten