LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bose 123

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Helemaal mee eens Gastje13!
Je hoeft ook geen audiofiel te zijn om voor je zelf te beslissen wat je mooi vindt klinken. De belangrijkste factoren zijn je eigen smaak, en je budget. Marantz als versterker met KEF speakers kan werkelijk fantastisch klinken. Niet bezuinigen op luidsprekerkabel uiteraard.
Voor een surroundinstallatie heb je geen maatje sleepkabel nodig, maar een kabeltje van de Gamma zou ik ook niet doen.
Succes met vergelijken en kiezen!
En uiteraard met luisteren 8)
Gr. Acjzr1

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door gastje13 »

Kef goed op marantz? Ga ik eens proberen. Ze zijn niet zo heel goedkoop maar misschien wel heel goed geluid(goekoper dan bose dat wel) Deze bijvoorbeeld.

http://kieskeurig.nl/product/A291C843B3 ... 52A2CE.htm

Dan heb ik voor ongeveer 1500 euro deze set

-Kef van 500
-Versterker van marantz, zo'n 500 euro(ongeveer m'n budget voor versterker)
-dvd-recorder van 160euro(panasonic)
-tv van 230 euro(instap model van jvc)
-Humax digitale decoder 100 euro

Dvd en tv zijn niet zo duur, maar vind ze een mooi beeld geven
Allemaal bijelkaar iets minder dan 1500 euro van bose.

Misschien wel leuk om te weten, elk versterker heeft zo zijn sound, hier deels ervaring, deels van horen zeggen, misschien wel leuk om te weten

-Onkyo - aggrassief geluid, lekker beukend, goed bij films en games,
-Yamaha - heel helder en detailrijk
-H&K Warm een stevig laag
-Marantz Heel warm muzikaal geluid, lekker rustgevend.
-pioneer/sony beetje combinatie van onkyo/yamaha echte film receivers
-denon - beetje neutraal, lichtjes warm, maar ook hoog is er duidelijk

Pascal73
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 mei 2007 10:12

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door Pascal73 »

Tja Bose boxen zijn nu eenmaal boxen voor de massa. Een super commercieel merk. Het is ideaal voor mensen met niet te veel eisen qua kwaliteit en waarbij het belangrijker is om boxen "niet te zien".

Bij mij thuis waren dit ook de eisen, maar na goed zoeken uitgekomen bij een prima alternatief. De APHION ION , een witte box , net even wat groter als de Bose , maar van HIGH-END klasse. Ze kosten ook een lieve duit (960,00 per set), maar je hebt geen extra subwoofer nodig.

www.amphion.fi

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Ik ken Marantz inderdaad ook als een versterker met een typische warme klank. Je zou het bijna een "rustige" versterker kunnen noemen.
Kef vind ik persoonlijk een prettig merk vanwege de mooie weergave van stemmen en instrumenten. Het zijn zeker geen discospeakers!

Maar wat ik met mijn reactie bedoel is dat je zelf moet gaan luisteren.
Er zijn ook bij jou in de buurt vast wel winkels waar dat kan.
Koop nooit luidsprekers die je nog nooit hebt gehoord!
Ik heb zelf o.a. eigenbouw speakers en Magnat.
Magnat levert echte Hi End :D , maar ook discorommel :cry:
Wat een ander zegt kan dus wel handige info zijn, maar je moet kopen wat je zelf mooi vindt klinken. Vaak zijn dat niet eens de duurste modellen 8)

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door gastje13 »

Das helemaal waar. Het verschil tussen een goedkope miniset, een een middeklasse losse receiver is enorm, terwijl middeklasse en high-end meer richting de details gaat.

Marantz bijvoorbeeld, nog nooit reclame van gezien op tv ofzow, zie je ook niet zo heel veel(bij grotere zaken verkopen ze) maar hebben prima prijzen en zeer goede kwaliteit. Eerlijk, heb ooit een keer een bose speakers(surround met 5 speakers) met SACD gehoord, met een versterker van ander merk(helaas vergeten welk merk) die echt goed klonken. Het is de prijs die gewoon te hoog is, kwaliteit is zo slecht nog niet.

Wonder boven wonder hoor ik goede verhalen over mediamarkt. Je mag daar luisteren, thuis proberen en bevalt het niet, gewoon terugbrengen binnen 2 weken. De echte hifi-tent heeft natuurlijk de beste service en goede luisterruimtes waar je op je gemak mag uittesten enzovoort. Ik ga proberen (tegen een vergoeding) te luisteren in een echte zaak, maar kopen via een webshop, scheelt soms honderden euro's !!!

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Hoi Gastje13, leuk om te horen dat je er zo serieus mee bezig bent.
Heel veel succes! 8)

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door gastje13 »

thanx ;)

Ik luister nu overegens naar een onkyo tx-906 met akai speakers, mis vooral de moderen surroundformaten en de warmte/krachtig laag in m'n geluid. Versterker is opzich wel een aardige bak, met mooie tuner(geheel ruisvrij) Speakertjes zijn niet zo heel denderend, vandaar denk ik ook het matige laag.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Akai heeft een poosje bagger geleverd en daarmee z'n reputatie om zeep geholpen. Wat Akai de afgelopen jaren heeft verkocht is echter niet slecht (best goed zelfs), alleen wil niemand het meer kopen...
Indien het mogelijk is zou ik dikkere luidsprekerkabel proberen.
Dit heeft zeker een goede invloed op het geluid.

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door gastje13 »

De kabel kan ik niet los maken van de speaker, speakers kwamen van een akai minisetje uit de jaren 90(begin/midden denk ik zo) Qua detail laten ze me ook flink in de steek. bij de (draadloze) koptelefoon hoor je echt alles op de achtergrond.

2X30watt, maar hoop lawaai kan er wel uitkomen. Gevoelige speakers dus.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Ik bedoelde ook niet dat je je huidige speakers met andere snoer moet aansluiten, maar dat je bij het kopen van nieuwe speakers rekening moet houden met "de zwakste schakel".
Daarmee bedoel ik dat je wel hele goede speakers kunt kopen, maar dat die nooit zullen klinken zoals het hoort als je inferieure snoer gebruikt. Bij voordelige setjes zijn de speakers vaak voorzien van zeer dunne vaste kabel. De betere merken zullen dit nooit doen.
Groeten,
Acjzr1 8)

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door gastje13 »

Of misschien koop ik speakers 2ehands, zolang ze niet te hard gezet zijn, gaan ze niet in kwaliteit achteruit, lekker voordelig ;)

Hoeveel kost ongeveer een fatsoenlijke kabel voor luidspreker? Je hebt ze van 2 euro tot 800!!!!!!

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Hoi Gastje13,
Daar is niet direct een antwoord op te geven...
Van den Hul en Audioquest leveren prima luidsprekersnoer.
Toen ik mijn Audioquest Indigo Blue kabel kocht betaalde ik ongeveer 30 gulden per meter. Geen cent te veel gezien de kwaliteit van de kabel. Het kan echter ook zo zijn dat er een merk is wat maar 5 euro per meter kost en voor jouw gevoel goed genoeg is. Dat is namelijk het belangrijkste! Zolang jij blij bent met wat je hebt is het goed. Ongeacht wat anderen beweren. 8)

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door gastje13 »

Das waar, eerst maar eens proberen met de meegeleverde, misschien zijn die wel oké ;)

Iedergeval bedankt voor de tips, en vertel nog wel wat het uiteindelijk geworden is, aanschaf is pas voor later/eind dit jaar.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door acjzr1 »

OK, geen haast, rustig luisteren en dan pas beslissen!
VEEL SUCCES,
Acjzr1 :D

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door gastje13 »

Ik heb nog één ding waarmee ik in de knoop zit

Volgens vele audioexperts/audiofiele zijn surround receivers in de middeklasse(500-1000 euro) slecht met gewoon stereo muziek. Klopt dit? Muziek vind ik best belangrijk.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Helaas is dit waar. Een versterker die "maar" twee kanalen hoeft aan te sturen is over het algemeen degelijker geconstrueerd dan een surroundversterker van de zelfde prijs. Het verschil is ook te horen, maar het betekent niet automatisch dat het niet goed klinkt.
Ook daarom is mijn aanbeveling om eerst te luisteren voor je iets koopt. Zelf heb ik gekozen voor twee afzonderlijke installaties. Een surroundversterker met fullrange speakers met dvdspeler en videorecorder voor films, tv, PS3/PS2, XBOX e.d. En daarnaast Twee stereoversterkers met bij iedere versterker een set eigenbouw speakers voor muziek. Mijn stereoversterkers klinken gewoon beter...

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door gastje13 »

hmm, vallen oude surround (met slechtst dolby prologic 1) receivers daar ook onder? Dan weet ik ongeveer wat ik te wachten sta, alleen dan beter, mijn huidige is uit 1991.

Op internet al aardig wat reviews doorgelezen, marantz zou het erg goed doen op stereo gebied, ook H&K is zeker niet slecht. Onkyo zou juist wat minder zijn. Leuke site hiervoor is:

http://www.areadvd.de/hardware/index/re ... rker.shtml

Ook mooie foto's van de binnenkant,

Van de week al een H&K kunnen beluisteren met een JVC speakerset(kleintjes). Helemaal nog niet zo'n gek geluid, al ben ik van mening dat dat veel beter kan.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Als je van een bepaald merk een stereoversterker vergelijkt met een ongeveer even dure surroundversterker dan zal de stereoversterker op muziekgebied beter klinken ongeacht welk merk.
De reden is simpel. Als je een X bedrag hebt om 6,7 of meer kanalen aan te sturen en je hebt dat zelfde bedrag om twee kanalen aan te sturen dan zal de tweekanaalsversie veel degelijker uitgevoerd kunnen worden. Simpel gezegd; een 5.1 versterker van 600 euro bestaat uit 6 versterkertjes van 100 euro. Een stereoversterker van 600 euro bestaat uit twee versterkertjes van 300 euro. Met 300 euro per kanaal kun je beter geluid verwachten dan met 100 euro per kanaal.
Hi end stereogeluid uit een surroundversterker wordt dus een zeer kostbaar gebeuren. Goed geluid voor een redelijk bedrag is echter zeker niet onmogelijk. Het wordt dus kiezen voor de gulden middenweg tussen prijs (budget)en klank.

aklesh
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jul 2008 11:44

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door aklesh »

Een vriend van me heeft ook een dergelijk systeem. Ik ben zelf een grote muziekliefhebber (en dj;) dus geluidskwaliteit staat hoog in het vaandel bij mij. Ik moet zeggen dat ik verbluft stond van het geluid van de Bose, MAAR je een versschil zien tussen surround sound en dolby surround. De surround sound die bose creeert ontstaat doordat de speakers gebruik maken van verschillende vertragingen (frequenties in de tijd). Hierdoor krijg je een ruimtelijker effect. Dit MAG je niet vergelijken met dolby surround (5.1) wat ontstaat door door daadwerkelijk 5 speakers om je heen te plaatsen en waar het geluid bepaald wordt door intensiteit van frequentie in het geluid (alsmede vertraging in de golf).

Nou ja.. ik leg t misschien een beetje krom uit, maar ik ga geen natuurkundig verhaal hier opschijven. Waar het op neerkomt is dat je bose123 niet mag vergelijken met een 5.1 systeem.

De gebruikerservaring van mn vriend is positief en hij bevestigde inderdaad dat er gene sprake is van "bioscoopgeluid" bij het kijken van een dvd.

Persoonlijk heb ik zelf (ik was ook opzoek;) gekozen voor een Harman Kardon. Dit schijnt een kwalitatief goed produkt te zijn en scheelt een paar honderd euro met de Bose. Tevens zijn het losse componenten ipv all-in-one.

<quote>
Nu ben ik van een aantal dingen niet zeker. De versterker annex DVD-speler kan alleen via een composiet-verbinding (een RCA-snoer dus) aangesloten worden op mijn TV. Waarom hadden ze bij BOSE niet bedacht om verbinding met mijn TV mogelijk te maken via een scart-kabel (het meest gebruikelijke) of een s-video-snoer (de beste beeldoverdracht, want kleursignalen blijven gescheiden)? De verkoper zei dat het niet zoveel uitmaakt, omdat TV-schermen toch niet zo'n hoge beeldresolutie hebben. Zou het werkelijk ook niets uitmaken?
</quote>

heel erg raar dat zo een duur systeem geen hoogwaardige aansluitingen heeft. mijn HK heeft HDMI uit en natuurlijk talloze digitale in/uitgangen. Dit is voor mij nog een reden om geen Bose123 aan te schaffen.

<quote>
Door die vorige reactie begin ik enigzins toch te twijfelen aan de kwaliteit van BOSE-producties. Hoe is het eigenlijk gesteld met die DVD-speler. Geeft deze ook mooi beeld, of stelt dat in vergelijking tot andere merken niet veel voor? (Zou dat laatste de reden kunnen zijn waarom verbinding met mijn TV alleen mogelijk is via een RCA-snoer? Ik hoop echt van niet)
</quote>

een standaard OUDE TV heeft een resolutie van 320 x 240. Een dvd heeft een resolutie van 720 x 576. Het dvd beeld zal mooier zal zijn dan je tv beeld, omdat je minder last van storing hebt. (Iets nieuwere tv's hebben 640 x 480).
Op een lcd tv zul je de verschillen veel groter zijn. Een hdready tv kan dan 1367 x 768 aan en full hd 1900 x 1200.
DUS.. conclusie.. Als je een oude tv hebt hoef je je geen zorgen te maken over evt. slechte kwaliteit door de snoer. Je maakt dan zowieso al geen maximaal gebruik van de voordelen van de dvd.
Heb je een lcd tv, dan zou het kunnen zijn dat de qualiteit iets minder is, maar ik denk dat dat voor de meeste gebruikers te minimaal zal zijn.

Het mooiste is (zoals mijn HK) een HDMI kabel tussen tv en dvd speler. Dan wordt het dvd signaal ongecomprimeerd overgestuurd naar je tv, waardoor het signaalverlies (snr-verhouding) veel lager is, dus kwaliteit hoger.

Maarja.. Bose.. ik vind het toch teveel geld voor de mogelijkheden dat het produkt biedt.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Even een leuk verhaal, welliswaar in het Engels maar de meesten zullen het wel snappen, neem er even de tijd voor:

This is a story of a naive person:

For quite a while, I was using my home theater hook-up consisting of my Marantz components and Paradigm main speakers. Now, I thought I was happy. I thought I was because I thought that Marantz made the best consumer components and that Paradigm made the best speakers in the price range. Well! I was dead wrong! I saw some Bose ads! They said that they made the best speakers in the world! Well, that finally opened my eyes! I took all of my components and put them where they belonged! I tossed each one into the trash can. First came the Marantz SR-14EX, then the Marantz DV-18, then the Marantz CC-4000OSE, then my crappy Paradigm Monitor11s, then my Paradigm CC-370, and then finally the Boston Acoustics CR-9s that I owned! I then saw them get crushed in the garbage truck! It was the happiest day of my life, because I was finally gonna go to the Bose store and buy myself a system. Before I left, I heard an ad for Aiwa products! I decided that an Aiwa reciever would be by far superior to the Marantz!

So then I finally arrived at the Bose store. Before hand, I bought myself an Aiwa reciever! So, I decided to go with an Acoustimass model from Bose! Obviously they would defeat any speakers that I put them up against! Why? Because they are Bose, and Bose says that they are! Well, the salesperson agreed that they are the best in the world too. I had a friend who told me to try out the M&K 750 THX speaker set for only $700 more. But still, no matter what anyone says, Bose is the best!

So, I ended up buying the Bose Acoustimass 15! I was so excited to finally have the best speakers ever built! I finally got home, and connected the Acoustimass module to my Aiwa reciever! Oh boy! It was so exciting. I then plugged the 'jewel cubes' into the Acoustimass module! It was a breeze! I then bought myself a kickin' Oritron DVD player and popped in the Matrix! I was so excited, that I was about to scream for joy! I wanted to call all of my friends and tell them that I just bought the best speakers in the world! Well, I wanted to watch the DVD first all by myself! But, I called my best friend Bob first! I told him I got the best speakers in the world! He said, "Wow! Did you get the Egglestonworks Ivy for $100,000? If you did! Well...that's just awesome!" I then told him, "No! I got much better! I bought the Bose Acoustimass 15! Those are by far better than the Egglestonworks Ivy! Plus, I only paid a cheap price of $1,299!" He then started to hysterically laugh, for joy I'm guessing, I told him to come by later, and he hung up! I guess I made him really made him excited! He's an audiophile! He's unfortunately stuck with NAD and Rotel components along with the M&K 750 THX system. Well, I'm the lucky one! I have an Aiwa reciever, Oritron DVD, and KLH CD player! A much better improvement over all my Marantz junk.

So, I played the DVD. I first was a little worried. The sound seemed a little muffled and tinny. The vocals were also unclear, it wasn't easy to make out what they were saying. On my grandparents system which costs $1,500 and includes the reciever, the sound is much more powerful and cleaner. So, I called the people at Bose and asked them if there was a problem. They said, "Um... actually the sound is by far superior to every other speaker!" I was relieved, and said thanks. I was also relieved by the Acoustimass module. That shnub booper is a lot quieter than my Velodyne CT-120 that I used to own! The Velodyne shnub booper was so incredibly loud! It also made all of these awful sounds! I asked a friend, and he said that the Velodyne CT-120 went below 20hZ! Well! No wonder it was so loud! Well, thank god the Acoustimass module can only go down to 70hZ! That's a relief! Because when I hear explosion sounds, I can barely hear them at all! Very good to my ears indeed! Who wants realistic and loud explosions anyway!? Wow, those 2.5" paper cone drivers really work wonders! So does that direct reflecting technology! The sound is so much more compact and muffled! So, this is how the best speakers in the world sound! Muffled, dirty, and tinny! Well, if at least Bose says that they are the best, then they sure are!

One day, my rich distant uncle who owns oil fields in the Middle East bought me a pair of Egglestonworks Ivy as a gift! I said, what are you crazy?! I said, "You say those are the best speakers ever built?!" I tried them out, sounded better than live! But Bose says that their speakers sound like live! So, there was no comparison! I then tossed the Egglestonworks Ivy into the dumpster after he left! My grandparents asked me to come over to their house. So I decided to bring my new revolutionary home theater system into their house! They have a hook-up too, here it is:

*Yamaha RX-V596 Reciever
*Yamaha DV-S5350 DVD Player
*Sony HiFi Stereo VCR
*Onkyo DX-C380 CD Player w/ Optical Out
*Sony SS-MF515 Front Speakers
*JBL N-center Center Channel
*Sony SS-MB115 Rear Speakers
*Cerwin-Vega! LW12 12" Powered Subwoofer

This was their system! I bought it for them for about ~$1,500 as a present! Well, I decided to compare my Bose Acoustimass 15 versus their system. Well, I decided to play the action scene in the Matrix where they are going in the lobby of the building! Well, my grandparent's system had much clearer vocals, clearer overall sound, and clean and slammin' bass! Well, my Bose Acoustimass 15 was able to give tinny sound, muffled vocals, and quiet bass! My hook-up was superior! Yay! Because it is the best in the world! Plus, I was able to position and hide those 'jewel cube' speakers. It's cool because the top one swivels. The sound doesn't at all sound natural. My old Paradigm Monitor11s used to sound very natural! But, I'm sure the best speakers don't sound like anything that's natural!

Well! I'm very happy to have my Bose Acoustimass 15! Bose speakers are the best in the world! If Bose says so, then they obviously are! Some people tried to get me to buy bad speakers from terrible brands such as Paradigm, Magnepan, M&K, and Acoustic Research. I tried Acoustic Research! But I don't think that they are putting any research into their products! They sound so different to Bose, which means that they are inferior. It looks like Bose puts all of their research towards their technology, which goes mainly unchanged since 1967! Now that's good stuff! Bose speakers? By far the best in the world! They use their hi-tech paper cone drivers, much better than the inferior composite and titanium drivers you'd find on inferior brands such as Paradigm.


The Verdict:
Okay, the whole story is not real, but I really did check out the Bose Acoustimass 15 and compared it to my grand parent's system. I never threw out my system. I wrote this review just to make people laugh, and there was also something that really made me think. When the Bose Wave Radio first came out, one of my ex-friends bought it. He said Bose made the best speakers in the world. A year later I think, he said, "I think that all people who write flame reviews on Bose speakers are just jealous because they can't afford such excellent equipment." I'll remember that forever. So, I wrote this review for people who think like that. I was thinking that some people would be very ignorant and not read the anti-Bose reviews because they think that we are 'jealous'. So, if I was able to change someone's mind...Then it's worth it.

I will now summarize the Bose Acoustimass 15. I bought it from the Bose store because it had the return policy. I compared it first to my grandparent's home theater system. I listed the specs previously in the review. Their system is technically cheaper than the Bose Acoustimass 15. Their system was able to give clear vocals, clear and strong bass, and simply incredible sound. The Bose Acoustimass 15 was able to give nearly no bass because the Acoustimass module can only go down to 70hZ, the vocals were not natural and not clean, and the sound was just tinny. I then ran it on my Yamaha RX-V995 at home which I consider a 'usual and universal' reciever. Music sounded very weak and tinny. Home theater was not much better. The 2.5" can pump out very little sound. The midrange was severly lacking, the highs were ok, and the lower midrange and bass were incredibly lacking. The Acoustimass module is pathetic, and so are the 'jewel cube' speakers. The sound is just so unclean and tinny. Plus, the direct reflecting technology makes the speakers sound un-natural.

Well, I hope you enjoyed that review and laughed at times. THe whole review was based on sarcasm, but it gave out real information. I also lied, I never used an Aiwa reciever, Oritron DVD player, or KLH CD player. That was just to make the review have more power. This review shows truly how cruel and yet successful the advertising is for Bose speakers. I was representing an idiot who would buy the Bose Acoustimass 15 because he hears only from the ads that the Bose speakers are the best. I hope this opened your eyes to the reality of Bose...The company that will cheat you.

How much is the Bose Acoustimass 15 really worth?: Let's say $200 would still be a major rip-off...

OH YES. I DO NOT RECOMMEND THE BOSE ACOUSTIMASS 15. I GIVE IT 1 STAR! I ONLY RECOMMENDED IT SO THAT ALL THE IGNORANT PEOPLE WOULD READ THE TRUTH! ALSO TO ADD MORE EXPRESSION INTO THIS REVIEW!

Recommended:
No

Gesloten