LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bose probleem

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
parky

Re: Bose probleem

Ongelezen bericht door parky »

Maar (uit den) Bose riep toch altijd, "in het midden, wat een onzin"?

hylkefeenstra

Ongelezen bericht door hylkefeenstra »

--
Laatst gewijzigd door hylkefeenstra op 24 okt 2009 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Toch begrijp ik het niet.

Je schrijft nu (uitkomend op Kef): "Ik raad je ook aan om naar de lokale hifi zaak te gaan, neem je eigen cds mee en ga een uurtje zitten luisteren, er gaat een wereld voor je open!" terwijl je de posting begon met "ik heb een half jaar geleden een bose companoin 3 set gekocht. (pc set) heb alle sets vergeleken en vond die het beste klinken."

Wat heb je nu dan anders gedaan dan eerst? Ik neem aan dat je toen toch op de zelfde manier hebt vergeleken?

Overigens heb je gelijk dat er verschillende soorten geluid zijn in luidsprekerland. Maar ook binnen Europa zijn er grote verschillen. Er zijn meer bombastische landen/merken en meer natuurlijke landen en merken. Goed luisteren en vergelijken blijft het devies.

hylkefeenstra

Ongelezen bericht door hylkefeenstra »

--
Laatst gewijzigd door hylkefeenstra op 24 okt 2009 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.

NijMeGeN

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Een goede luidspeker klink nergens naar, want een luidspeker mag niet klinken.
Een luidspeker moet alleen het signaal weergeven dat uit de versterker komt, niets minder maar vooral ook niets meer.

hharteman

Ongelezen bericht door hharteman »

Ben ooit nog op de introductie geweest van Bose in Amsterdam.
Hoop poeha en weinig wol en voor veel geld.
Er schijnen mensen tevreden te zijn over dit merk.
Daar staat de geluidsinstallatie meestal uit.

NijMeGeN

Gewoon een Nederlandse top luidspeker aanschaffen, een die nog met passie en vakmanschap is gebouwd.

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Zelf ben ik niet zo weg van de subwoofer die achter de stoel of gordijn weggemoffeld staat,

Je mist toch het natuurlijke geluid, die wordt "ondervangen" door de pompende bas van de subwoofer,

Het geluid is mijns inziens minder transparant, en klinkt onnatuurlijk en plat,

Een paar nette klassieke boxen in combinatie met een goede versterker klinkt stukken beter dan de subwoofer die het overigens heel leuk doet in films, dan dender je bijna letterlijk uit je stoel wanneer het heftig wordt op tv!, :lol:

Wel is het geluid natuurlijk flink vervormd door de opdringende bas, die het "spectaculair" maakt, in het echt is het geluid heel anders, en vrij van diepe bassen zoals je die hoort bij een slecht ingestelde subwoofer,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

NijMeGeN

Klopt Ulbe.

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

De meeste subwoofers worden gekenmerkt door het pompen van de bassen.

Maar een echte subwoofer geeft onvervormd de zeer lage tonen weer en is ook in staat om dit te doen.

En dan spreken we niet over zo'n kleine klootspeakertje, maar over een speaker met een toch wat forse diameter.

Ik heb zelf van Logitech de Z5500 en die heeft een echte subwoofer.
De zeer lage tonen geeft ie onvervormd door.

En een subwoofer moet die zeer lage tonen goed weergeven en een bijdrage leveren, dus niet overheersen.

Het moet allemaal in harmonie zijn.

En daar ontbreekt het vaak bij de meeste geluidsinstallaties.

Gesloten