LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] c-315 zoom van kruidvat
c-315 zoom van kruidvat
wij hebben een paar maand terug een opmpus c315 zoon gekocht met 5.1 megapixtels. op zich zijn we tevreden over het toestel, alleen vreet hij batterijen, dit is echt niet normaal, we hebben van goedkoop naar duur geprobeerd en echt paar foto;s en is de batterij al op en soms geef hij bij voorbaat al aan dat ze leegzijn.
Wij hebben gemaild met kruitvat, die wilt zijn verantwoordelijk heid niet nemen.
Is het niet zo dat de winkel verantwoordelijk is voor zijn verkochte produkt??? en dat hij het moet oplossen.
ze willen dit niet, ze vinden maar dat ik maar met de fabrikant contact op moet nemen.
In de wet is dit tegenwoordig toch anders geregeld?
Wij hebben gemaild met kruitvat, die wilt zijn verantwoordelijk heid niet nemen.
Is het niet zo dat de winkel verantwoordelijk is voor zijn verkochte produkt??? en dat hij het moet oplossen.
ze willen dit niet, ze vinden maar dat ik maar met de fabrikant contact op moet nemen.
Re: c-315 zoom van kruidvat
Beste Brenda,
Welke batterijen gebruik je voor je digitale toestel?,
Wanneer er Alkaline batterijen ingezet worden, zijn deze binnen de kortste keren leeg, digitale fototoestelen vreten stroom, en trekken binnen de kortste keren de batterijen leeg,
Gebruik voor dig. toestellen alleen oplaadbare NiMh batterijen van minimaal 2100 mAh,
Mijn fototoestel, ( Kodak DX 4530 EasyShare ) kan met 2 van deze oplaadbare NiMh penlite's meer dan 100 foto's schieten!, met flits!,
Zeer waarschijnlijk ligt hier het probleem,
Veel succes, en vriendelijke groeten,
Ulbe.
Welke batterijen gebruik je voor je digitale toestel?,
Wanneer er Alkaline batterijen ingezet worden, zijn deze binnen de kortste keren leeg, digitale fototoestelen vreten stroom, en trekken binnen de kortste keren de batterijen leeg,
Gebruik voor dig. toestellen alleen oplaadbare NiMh batterijen van minimaal 2100 mAh,
Mijn fototoestel, ( Kodak DX 4530 EasyShare ) kan met 2 van deze oplaadbare NiMh penlite's meer dan 100 foto's schieten!, met flits!,
Zeer waarschijnlijk ligt hier het probleem,
Veel succes, en vriendelijke groeten,
Ulbe.
-
Da's het probleem van dat soort artikelen kopen in een zaak waar het personeel er (over het algemeen) geen sjoege van heeft.
Bij een digicam MOET je oplaadbare batterijen hebben, en dan niet gewone, maar zware. Lees: 1500 mAh of hoger, je hebt ze van van 2500 en meer. Hoe meer, hoe langer ze het volhouden.
Gewone oplaadbare batterijen die je misschien nog ergens hebt liggen, hebben hooguit 750 mAh en zijn eveneens zo leeg.
Let ook op de oplader, je moet een geschikte oplader kopen voor die sterke batterijen anders laadt het ding de batterijen maar half op... Dus koop een setje.
Bij een digicam MOET je oplaadbare batterijen hebben, en dan niet gewone, maar zware. Lees: 1500 mAh of hoger, je hebt ze van van 2500 en meer. Hoe meer, hoe langer ze het volhouden.
Gewone oplaadbare batterijen die je misschien nog ergens hebt liggen, hebben hooguit 750 mAh en zijn eveneens zo leeg.
Let ook op de oplader, je moet een geschikte oplader kopen voor die sterke batterijen anders laadt het ding de batterijen maar half op... Dus koop een setje.
Zolang een fototoestel foto's neemt valt er maar weinig op te lossen. Het lijkt er op dat er geen enkel probleem is met het toestel, maar mogelijk wel met de batterijen.Is het niet zo dat de winkel verantwoordelijk is voor zijn verkochte produkt??? en dat hij het moet oplossen.
Als er iets tegenzit wordt dit maar weer gelijk geroepen.Wij hebben gemaild met kruitvat, die wilt zijn verantwoordelijk heid niet nemen.
Je gebruikt duidelijk batterijen met te weinig kracht.
Waarom moet de winkelier het dan weer ontgelden?
Nogmaals: De winkelier hoeft niet op te draaien voor de fouten van de consumenten zelf. Leer dat toch eens een keer.
go ben je winkelier.
Voordat jij oordeel, het apparaat is vandaag nagekeken door een fotowinkel (heb ik voor moeten betalen) het blijkt dat het apparaat dus niet goed is. En dat ze dit al vaker gezien hebben....
Dus je opmerking slaat totaal nergens op. ga ergens anders spelen.
Voordat jij oordeel, het apparaat is vandaag nagekeken door een fotowinkel (heb ik voor moeten betalen) het blijkt dat het apparaat dus niet goed is. En dat ze dit al vaker gezien hebben....
Dus je opmerking slaat totaal nergens op. ga ergens anders spelen.
Dag brenda229,
Wat heeft de fotowinkel al vaker gezien???
Als je die info hier niet geeft kom je denk ik geen stap verder.
Vriendelijke groet, Paula.
Wat is er precies niet goed aan het apparaat???het apparaat is vandaag nagekeken door een fotowinkel (heb ik voor moeten betalen) het blijkt dat het apparaat dus niet goed is. En dat ze dit al vaker gezien hebben....
Wat heeft de fotowinkel al vaker gezien???
Als je die info hier niet geeft kom je denk ik geen stap verder.
Vriendelijke groet, Paula.
Bij de verschillende reviews op internet wordt ook geklaagd over het extreme energieverbruik van het toestel.
Het toestel zelf is niet defect, maar dit behoort tot de eigenschappen van het toestel.
Op internet heb ik nog het volgende gevonden:
Ik denk dat je meerdere oplaadbare batterijen van minimaal 2300 mAh moet nemen. Als je 4 of 6 neemt dan heb je resp. 1 of 2 setjes extra.
Normale batterijen of normale oplaadbare batterijen zijn veel te zwak.
Het toestel zelf is niet defect, maar dit behoort tot de eigenschappen van het toestel.
Op internet heb ik nog het volgende gevonden:
Vroegtijdige "Batterij laag" waarschuwing Ik weet van klachten omtrent de C-350/D-560 over het niet ten volle kunnen gebruiken van de capaciteit van Ni-MH batterijen. Ik heb ontdekt dat dit probleem kan vermeden worden door de batterijen minder dan 24u voor gebruik op te laden. Soms kan de camera een vals "Batterij laag" waarschuwing geven bij vers opgeladen batterijen, in het bijzonder bij lage temperaturen. Meestal zal deze waarschuwing verdwijnen, blijkbaar als de batterijen door het gebruik opwarmen, waardoor de spanning iets verhoogd. Daarna kan je zonder probleem vele foto's nemen.
Ik denk dat je meerdere oplaadbare batterijen van minimaal 2300 mAh moet nemen. Als je 4 of 6 neemt dan heb je resp. 1 of 2 setjes extra.
Normale batterijen of normale oplaadbare batterijen zijn veel te zwak.
Ik heb nu zelf de Canon Powershot 540.
Die geeft ook vrij vroeg aan dat de batterijen leeg zijn, maar ik kan dan nog heel lang foto's maken.
Als je je stoort aan die melding: niets aan te doen.
een tip, stoor er niet aan en ga gewoon foto's maken.
Vergeet niet dat het schermpje, de flitser en de zoom en focusmotor op de lens ook behoorlijke energieslurpers zijn. Dan kun je wel nagaan dat de batterijen vlug leeg zijn.
Om daarvoor te klagen dat het product niet goed is en dat de verkopende partij zijn verantwoordelijkheden moet nemen vind ik ook weer zwaar overdreven.
Die geeft ook vrij vroeg aan dat de batterijen leeg zijn, maar ik kan dan nog heel lang foto's maken.
Als je je stoort aan die melding: niets aan te doen.
een tip, stoor er niet aan en ga gewoon foto's maken.
Vergeet niet dat het schermpje, de flitser en de zoom en focusmotor op de lens ook behoorlijke energieslurpers zijn. Dan kun je wel nagaan dat de batterijen vlug leeg zijn.
Om daarvoor te klagen dat het product niet goed is en dat de verkopende partij zijn verantwoordelijkheden moet nemen vind ik ook weer zwaar overdreven.