LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] cd speler Pioneer werkt niet meer

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
AnnDeBruyn
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2014 18:08

cd speler Pioneer werkt niet meer

Ongelezen bericht door AnnDeBruyn »

Mijn muziekinstallatie van Pioneer (type X-HM10-K/-S) is slechts een goeie 2 jaar oud, en werkt plots niet meer. Radio en mp3 doen het wel, de cd-speler speelt geen enkele cd meer. De garantie is net 3 maanden vervallen, dus ik zie een dure reparatie niet zitten...
Na wat googelen, lees ik dat het misschien aan een vuile of loshangende lens ligt. Een reinigings-cd met reinigingsvloeistof werkt niet. Heb het ding eens opengevezen maar waar zit nu die lens?? Ik heb een foto bijgevoegd. Al die draadjes hangen vast...
Iemand tips?
Bijlagen
de voorkant zit rechts
de voorkant zit rechts
DSCF1117.jpg (194.8 KiB) 6883 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

riddert
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: cd speler Pioneer werkt niet meer

Ongelezen bericht door riddert »

AnnDeBruyn schreef:Mijn muziekinstallatie van Pioneer (type X-HM10-K/-S) is slechts een goeie 2 jaar oud, en werkt plots niet meer. Radio en mp3 doen het wel, de cd-speler speelt geen enkele cd meer. De garantie is net 3 maanden vervallen, dus ik zie een dure reparatie niet zitten...
Na wat googelen, lees ik dat het misschien aan een vuile of loshangende lens ligt. Een reinigings-cd met reinigingsvloeistof werkt niet. Heb het ding eens opengevezen maar waar zit nu die lens?? Ik heb een foto bijgevoegd. Al die draadjes hangen vast...
Iemand tips?
Vraag het deze jongens eens, die doen de reparaties voor oa. Pioneer.
http://www.cerepair.nl/

AnnDeBruyn
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2014 18:08

Re: cd speler Pioneer werkt niet meer

Ongelezen bericht door AnnDeBruyn »

Dank je, maar zij voeren zelf reparaties uit. Zoals gezegd bespaar ik liever die kosten als het alleen aan een vuile lens kan liggen.

thecure
Berichten: 2724
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: cd speler Pioneer werkt niet meer

Ongelezen bericht door thecure »

je zult hem verder uit elkaar moeten halen, de lens is inderdaad niet zichtbaar. ik denk dat je die print er eerst maar eens af moet halen. pas op voor de connectors en statische elektriciteit.

AnnDeBruyn
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2014 18:08

Re: cd speler Pioneer werkt niet meer

Ongelezen bericht door AnnDeBruyn »

Enig idee hoe? Ik kan het eraf schroeven, en slechts een centimeter optillen. Dat plaatje hangt langs alle kanten vast met draadjes, die vast lijken te zitten.

thecure
Berichten: 2724
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: cd speler Pioneer werkt niet meer

Ongelezen bericht door thecure »

die connectors kun je loshalen, maar als je niet weet hoe, kun je hem beter in reparatie geven.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: cd speler Pioneer werkt niet meer

Ongelezen bericht door eleven »

thecure schreef:die connectors kun je loshalen, maar als je niet weet hoe, kun je hem beter in reparatie geven.
Dan beschrijf het voor TS,als je het toch weet!

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: cd speler Pioneer werkt niet meer

Ongelezen bericht door 53078 »

je moet alles van de grote printplaat afhalen( eerst even markeren, duh ) en dan de print losschroeven en omdraaien ( en schroef dus ook die schroefjes onder de bodemplaat los )
Je bent op zoek naar zoiets:
Afbeelding

Stuk makkelijker zoeken toch?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: cd speler Pioneer werkt niet meer

Ongelezen bericht door bprosman »

Met een wattenstaafje met zuivere alcohol kun je zon lens wel reinigen. Doe voorzichtig want hij is beweegbaar opgehangen dus er niet op drukken met het wattenstaafje.

AnnDeBruyn
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2014 18:08

Re: cd speler Pioneer werkt niet meer

Ongelezen bericht door AnnDeBruyn »

De draadjes heb ik losgekregen, maar de bodemplaat zit langs 1 kant vast met een schroefje dat onder een soort kapje zit, waardoor ik er met mijn schroevendraaier niet bij kan.
Jongens, het is precies de bedoeling dat het niet eenvoudig uit elkaar te halen is!

thecure
Berichten: 2724
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: cd speler Pioneer werkt niet meer

Ongelezen bericht door thecure »

eleven schreef:
thecure schreef:die connectors kun je loshalen, maar als je niet weet hoe, kun je hem beter in reparatie geven.
Dan beschrijf het voor TS,als je het toch weet!
ik bedoelde ermee te zeggen, als je er geen verstand van hebt, blijf er dan af. misschien doe je meer kwaad dan goed.

Gesloten