Enige minuten geleden heb ik de volgende mail verstuurd naar Dixons, hier staat alles in wat ik aan jullie kwijt wil en graag reacties op wil.
Alvast bedankt,Hallo,
2-06-2009 heb ik een NIKON COOLPIX aangeschaft bij het filiaal in <niet bestemd voor jullie>. Het product ging na 2 week kapot, het toestel bleef namelijk aangeven dat de batterijen leeg waren.
Ik heb hem dus, als in 'Fabrieksgarantie' op 23-06-2009, bij de Dixons teruggebracht. Er werd mij toen verteld dat het ruim 3 week kon duren, met een maximale uitloop van 2 week, en dat ik niets anders kan doen dan wachten. Ook werd er mij verteld dat ik maandag weer kon komen om eventueel te vragen hoe het er mee stond.
De dinsdag er na, vandaag, ben ik dus naar de Dixons gegaan om te vragen hoe het er mee stond. Ik ben toe niet op het feit 'leentoestel' ingegaan. Ze zeiden dat het wel 3 week kon duren, geen nieuwe informatie dus.
Toen ik thuis was aangekomen, ben ik achter de computer geschoven en het telefoonnummer van de Consuwijzer opgezocht. Hun wisten mij te vertellen dat een winkel binnen een redelijk termijn een defect product moeten herstellen zonder eventuele kosten voor de consument zelf. Ook vertelden ze mij dat wanneer ik duidelijk kon maken dat ik het product nodig heb, ze mij een leentoestel horen te leveren. In dat feit sta ik volgens de Consuwijzer, beheerd door de overheid.
Toen heb ik met de Dixons gebeld, aangezien ik op een korte termijn een vervangend toestel nodig heb, zeiden ze dat ze mij dit totaal niet konden doen aangezien het in het verleden niet goed was gegaan. De man aan de telefoon was niet erg vriendelijk tegen mij en liet op den duur nog een stilte vallen. Hij vroeg mij onderschattend wat mijn leeftijd was en dat ik me eerst moet bedaren. Bij mij kon het toen niet erger worden. Hij beledigde de Consuwijzer ook, door te zeggen dat ze foutieve informatie geven, dat ze zelf maar eens in een winkel moesten gaan staan en dat ze alleen maar informatie uitgeven die de consument goed in te oren klinkt. Terwijl ze toch beheerd worden door de overheid en een aantal bedrijven achter zich hebben om de winkeliers te controleren en eventueel te straffen.
Na met de Dixons gebeld te hebben, ben ik nog maar eens het contact met de Consuwijzer gaan opzoeken. Die vertelden mij dat ik totaal in mijn wettelijke recht stond. Dixons moet mij een deugend/degelijk product leven die het ten minste langer uit houd dan de 2 week bij mij. Omdat een leen-product wordt uitgegeven wanneer het noodzaak is, is dit dat geval. Een fotocamera is om te fotograferen en dat doen de meeste mensen op hun vakantie.
In deze mail vraag ik, met spoed, of jullie mij toch een vervangend toestel kunnen aanbieden. Ik vraag om een emergency behandeling, aangezien ik het komende maandag op mijn vakantie nodig heb.
RobbertMeijer