LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DRAMA Samsung fototoestellen S630

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
vries2228
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 jun 2010 10:45

DRAMA Samsung fototoestellen S630

Ongelezen bericht door vries2228 »

Mijn moeder heeft een jaar of twee geleden een Samsung S630 kado gekregen voor haar verjaardag. Vandaag even het toestel even geleend... Een toestel dat bij aankoop al rijp was voor de prullenbak.

Eerst heb ik drie nieuwe sets (hoge capaciteit) batterijen volledig opgeladen (omdat ik weet dat het nodig is). Direct uit de lader gaan de nieuwe batterijen (no.1 uit de consumentenbond test) in het fototoestel. Ik druk op de aan-knop. Vervolgens toont het apparaat nog net de message "batterijen leeg" voordat het toestel meteen weer uitschakeld.

Een enkele keer is het mijn moeder gelukt twee foto's achter elkaar te maken voordat de batterije leeg waren. Uit de berichtgeving op internet blijkt dat heel veel mensen identieke problemen ondervinden met deze Samsung fototoestellen.

De klantenservice? Ik heb het Samsung draadje hieronder gelezen... Ik begin er maar niet eens meer aan...

Bravo Samsung (kuch)!!!

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: DRAMA Samsung fototoestellen S630

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ik raad U aan om voor alle zekerheid pagina 13 van de gebruiksaanwijzing even te lezen. Hier staat hoe U de camera moet instellen op de het gebruik van batterijen of accu's.
Laat nog even weten of dit de oplossing was van Uw probleem, want uit Uw bijdrage kan ik niet opmaken of U dit al gedaan heeft.

vries2228
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 jun 2010 10:45

Re: DRAMA Samsung fototoestellen S630

Ongelezen bericht door vries2228 »

Ik zal het proberen. Maar het lijkt me stug. Een batterij kan toch niet meteen leeg worden getrokken nog voor de eerste foto gemaakt kan worden. Op het internet zag ik dat velen dezelfde problemen met dit Samsung toestel hebben.

Overigens had ik zelf al geprobeerd de flitser uit te zetten, maar nog voor ik op het knopje van de flitser kan drukken schakelt iedere keer het toestel al weer uit.

Tot overmaat van ramp is mijn batterijenlader van de Aldi/ Medion en dan weet je genoeg... Ook dat apparaat gaf er dus de brui aan ondanks dat het apparaat voor het eerst gebruikt wordt en splinternieuw is.

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: DRAMA Samsung fototoestellen S630

Ongelezen bericht door Dirkie »

Het maakt wel wat uit. Het voltage van niet oplaadbare batterijen is 1,5 volt, die van accu's 1,2 volt. Dus als de camera op het verkeerde type staat, denkt hij, omdat het voltage te laag is, dat de batterij leeg is.

vries2228
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 jun 2010 10:45

Re: DRAMA Samsung fototoestellen S630

Ongelezen bericht door vries2228 »

Pagina 13, "de correcte verwijdering van dit product", levert (uiteraard) niets op.

Het is toch wel opvallend wat een troep veel fabrikanten tegenwoordig op de markt proberen kwijt te raken. Een fototoestel... maar je kunt er geen foto mee maken...
En er stond een enorme stapel van deze toestellen bij de Kijkshop.

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: DRAMA Samsung fototoestellen S630

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ik was vergeten om te schrijven dat het om pagina 13 van de internet handleiding gaat. Mijn foutje.

vries2228
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 jun 2010 10:45

Re: DRAMA Samsung fototoestellen S630

Ongelezen bericht door vries2228 »

Mijn penlites zijn 1.2v en de manual van Samsung rept ook alleen maar over 1.2v

vries2228
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 jun 2010 10:45

Re: DRAMA Samsung fototoestellen S630

Ongelezen bericht door vries2228 »

Daar staat een keuze tussen metaal hydryde en alkaline batterijen en die is bij mij correct ingesteld op metaal hydryde. Nee ligt echt aan het toestel. Veel mensen op het internet hebben dezelfde klachten met dit Samsung toestel. Gewoon rommel.

Gesloten