LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] expert en service

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Feije

expert en service

Ongelezen bericht door Feije »

Iets meer dan een jaar geleden een philips cd speler aangeschaft bij een expertwinkel in een noordelijke havenstad. Speler sloeg vanaf begin over; dacht eerst aan vuile cd's, maar't probleem werd steeds erger. Soms moest de lade een keer of vijf open en dicht voor de cd gelezen werd. Klein jaar geleden bij dezelfde zaak videorecorder aangeschaft. Vanaf dag 1 vermaalde het apparaat gesealde banden tot spaghetti. Sagem mobiele telefoon aangeschaft. Weg moeten gooien want batterij was niet goed. Vorige week de hele handel bij deze expert gedeponeerd. De verkoper deelde me mee dat het 'nou eenmaal een feit is dat je niet mag verwachten dat apparaten gwoon goed werken. Soms moet je ook wat geluk hebben." Of pech," zoals in mijn geval. Ik stelde voor om als compensatie voor de geleverde rommel een earphone voor mijn (ook daar aangeschaft, maar oh wonder: hij werkt!) portable Sony CD te geven ter waarde van 16 euro. Daar kon de verkoper niet aan beginnen; helaas, want bij mijn video ontbrak de afstandsbediening. En garantie op een cd-speler is een jaar. Dus mag je volgens dit licht der verkooptechniek er niet van uitgaan dattie't een dag langer volhoudt. In dezelfde havenplaats heeft de heer Vogelaar een winkel waarin hij alleen audio verkoopt. Van hem kreeg ik, zonder eerst maar een cent te hebben betaald, een cd-speler van Britse makelij mee. Zonder lichtjes, knopjes en andere toeters en bellen. Garantie: "je leven lang al word je honderd." Geluid: perfect! Je hebt eerste klas winkels, die de liefde van de klant delen en meedenken. Je hebt winkeliers die geen jota van hun waar afweten en voor wie de klant een domkop is. Garantie tot de deur is ze nog te ver. Zo'n winkel is die expert in de noordelijke havenstad. Gelukkig is er ook een zaak als Vogelaar Audio: "probeer'm eerst even een paar weken, dan weet of ie binnen jouw akoestiek past. " Bij expert moeten ze "akoestiek" opzoeken int woordenboek en dan weten ze't nog niet. Met service willen ze de klant niet lastig vallen. Die heeft met hun onbtrouwbare rotzooi al genoeg aan zijn hoofd. En dan ook nogges service leveren? "Nee, wij zijn te netjes om de klant dat produkt te leveren. We weten trouwens ook niet wat het is."

Gast

Re: expert en service

Ongelezen bericht door Gast »

ligt het aan mij Fije of probeer je gewoon reclame te maken voor je eigen zaakje hier????????

een spreekwoord is : Een EZEL stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen

frank609

Ongelezen bericht door frank609 »

Feije,

Woon je zelf ook in de buurt van de Noordelijke Havenstad? Denk het wel, te zien aan je manier van schrijven.
Nog nooit van garantie gehoord zeker en het melden zodra je iets vast stelt! Wel zo eerlijk tegenover de verkoper. Kom nu niet zeuren nadat de garantie is afgelopen en doe dat dan over de rug van de verkoper (die er slechts 5 tot 10 % op verdient).
Volgens mij kan je beter open en eerlijk doorgeven dat je er zelf een puinhoop van gemaakt hebt.
Meneer Vogelaar toevallig een vriendje of kent ie je nog niet?

feije

Ongelezen bericht door feije »

Op die video zit nog garantie, en van een cd-speler verwacht ik een levensduur van ongeveer drie jaar. Lijkt me redelijk. Ik viel over't feit dat de verkoper suggereerde dat je geluk moest hebben als zo'n ding het langer dan een jaar volhoudt.

Feije

??

Ongelezen bericht door ?? »

Je bent wettelijk verplicht om eventuele problemen zo snel mogelijk te melden. Qua CD-speler is het dus: eigen schuld, dikke bult.

feije

Ongelezen bericht door feije »

Wat een onzin, zo'n speler begint met 1 keer verslaan, en dat schrijf je toe aan de cd. Langzaam wordt't probleem groter. U bent zeker van expert? Als uw auto na een jaar helemaal niet meer start, nadat u eerst kleine startprblemen had, laat u ' er zeker ook bij zitten?

Feije

??

Ongelezen bericht door ?? »

Ik blijf het grappig vinden. Zeg je waar het op staat, krijg je gelijk het verwijt dat je bij de onderneming in kwestie werkt. Terwijl ik je alleen maar met de feiten om de oren sla. Ter herinnering, je schreef zelf:

"Speler sloeg vanaf begin over; dacht eerst aan vuile cd's, maar't probleem werd steeds erger."

Dan ga je naar de winkel waar je het product hebt aangeschaft en laat je de CD-speler opsturen ter reparatie. Zo moeilijk is dat toch niet?

Feije

Ongelezen bericht door Feije »

Zo moeilijk is het wel: speler werd door verkoper goed geacht voor een jaar. Met enig geluk, volgens hem, mocht men blij zijn dat dat hij langer werkte. Op die video zit nog garanatie, was ook tijdig gemeld, maar ze komen niet op het idee om daar naar te kijken, omdat ze boos zijn over de klacht. Voor mij discussie gesloten: expert gaat binnenkort toch over de kop: ze kunnen toch niet op tegen mediamarkt e.d, omdat ze niet concurrerend zijn, maar ook niet doen wat ze had kunne redden: communiceren over een probleem. Vooral dat laatste -het gaat me niet on geld, ik heb al lang betere spullen- maar om begrip. en het serieus nemen van een klacht.
Einde discussie.

F.W.

Jeffrey

Ongelezen bericht door Jeffrey »

Ik zie expert niet snel over de kop gaan hoor! Expert is heel servicegericht en daar heeft het ook een klantenkring voor. Bij mediamarkt en BCC moet je vooral zelf winkelen, bij expert wordt je van voor tot achter begeleid en dat vinden sommigen heel prettig. U vond dat ook want anders was u wel naar de bovengenoemde concurrenten gegaan.

Overigens is het schandalig dat een cd speler gebouwd is om 1 jaar mee te gaan...

Gesloten