LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Firmware niet verkrijgbaar
Firmware niet verkrijgbaar
Kijkshop heeft me al een paar keer ogpebeld met de belofte dat de firmware "volgende week" wordt opgestuurd. De laatste keer dat ze belden was op 7 december. Het is nu al drie weken later en het is gebleken dat ze bij Kijkshop wel kunnen beloven, maar dat het erg lastig is om een belofte na te komen. En het is toch echt niet zo moeilijk om iets in een envelopje te stoppen en het op te sturen.
Andere fabrikanten zetten de firmware op de website zodat de klant hem zelf kan downloaden. Daar zijn ze bij Kijkshop ook te dom voor.
Andere fabrikanten zetten de firmware op de website zodat de klant hem zelf kan downloaden. Daar zijn ze bij Kijkshop ook te dom voor.
-
Re: Firmware niet verkrijgbaar
Firmware voor welk produkt dan? Merk + typenummer?
Firmware opsturen, het wordt steeds gekker, zoiets stuur je niet op, maar download je van het internet.
Ik voorzie mijn 2 Garmin GPSsen en Philips plasma (42PF9631) regelmatig van nieuwe firmware, gedownload van de Garmin en Philips websites.
Ik voorzie mijn 2 Garmin GPSsen en Philips plasma (42PF9631) regelmatig van nieuwe firmware, gedownload van de Garmin en Philips websites.
Sinds wanneer is de winkelier verantwoordelijk voor het verspreiden van de firmware?
Weet je wel wat firmware betekent?
firm=fabrikant ware= software
Dus firmware is software van de fabrikant!
Dus voor zulke zaken moet je bij de fabrikant wezen en niet bij de winkelier!
Ochja, was ik vergeten!
De consument heeft niets met de fabrikant te maken! (uitspraak van de consumentenorganisaties)
Dus moet de winkelier zulke zaken verstrekken! (kots)
Weet je wel wat firmware betekent?
firm=fabrikant ware= software
Dus firmware is software van de fabrikant!
Dus voor zulke zaken moet je bij de fabrikant wezen en niet bij de winkelier!
Ochja, was ik vergeten!
De consument heeft niets met de fabrikant te maken! (uitspraak van de consumentenorganisaties)
Dus moet de winkelier zulke zaken verstrekken! (kots)
-
De fabrikant zegt er ook altijd nadrukkelijk bij op de download site dat het firmware flashen volledig op eigen risico is. Winkelier kan garantiegevallen waarbij aangetoond kan worden dat er verkeerd geflashed is, die garantiegevallen gewoon weigeren ...
Een winkelier is nog altijd verantwoordelijk om een duegelijk product af te leveren. Een product is ondegelijk als het niet aan de redelijke verwachtingen voldoet van de koper. Dit is niet anders wanneer een out in de firmware ten grond slag licht voor het defect. Dus is de winkelier dan verplicht de update uit te voeren.
Ik doe dit altijd zelf omdat dit veel sneller gaat.
Ik doe dit altijd zelf omdat dit veel sneller gaat.
Een winkelier is nog altijd verantwoordelijk om een duegelijk product af te leveren. Een product is ondegelijk als het niet aan de redelijke verwachtingen voldoet van de koper. Dit is niet anders wanneer een out in de firmware ten grond slag licht voor het defect. Dus is de winkelier dan verplicht de update uit te voeren.
Dat is logisch.
Maar mijn standpunt is dat als er een nieuwe firmware update is, dat de winkelier niet verantwoordelijk is voor het verspreiden hiervan.
Deze verantwoordelijkheid ligt echt bij de fabrikant.
Dus als ik een moederbord lever en de fabrikant geeft een nieuwe bios-update uit, dan ben ik niet verplicht om deze op mijn website te plaatsen en de update op een medium te zetten en naar de klant toe te sturen.
En als ik me niet vergis, is de TS van mening dat de winkelier dat wel moet en hoort te doen.
Dat lijkt me juist, maar u mag dat natuurlijk wel doen en kan dat ook met de consument afspreken om dat wel te doen.Maar mijn standpunt is dat als er een nieuwe firmware update is, dat de winkelier niet verantwoordelijk is voor het verspreiden hiervan.
Tuurlijk mag ik dat.
De TS is van mening dat de winkelier dit verplicht is en als er een nieuwe update komt, dat de winkelier dit actief naar de klanten toe moet verspreiden.
En als de winkelier dit niet doet, dat die dan niet deugd!
En daarin slaat de TS de plank volledig mis!
De TS is van mening dat de winkelier dit verplicht is en als er een nieuwe update komt, dat de winkelier dit actief naar de klanten toe moet verspreiden.
En als de winkelier dit niet doet, dat die dan niet deugd!
En daarin slaat de TS de plank volledig mis!
-
Inderdaad, zelfs als je dealer bent van een bepaald merk krijg je de software niet geleverd. Zelfs niet als je de hoofdprijs betaalt voor een service abonnement!
Sommige merken geven wel onder voorwaarden een copie af.
Dit is om illegaal copiëren aan beunhazen te voorkomen.
Kreeg ik een toestel met verminkte software door een overslag van de hoogspanning binnen, dan werd dat door de fabrikant zelf opgelost en kostte mij dat ook nog geld voor vervoer van het toestel.
Zet ook nooit schema's of service informatie van de fabrikant op internet, als ze fout willen dan pakken ze je nog voor inbreuk op het auteursrecht.
Vr. Gr. Hans.
Sommige merken geven wel onder voorwaarden een copie af.
Dit is om illegaal copiëren aan beunhazen te voorkomen.
Kreeg ik een toestel met verminkte software door een overslag van de hoogspanning binnen, dan werd dat door de fabrikant zelf opgelost en kostte mij dat ook nog geld voor vervoer van het toestel.
Zet ook nooit schema's of service informatie van de fabrikant op internet, als ze fout willen dan pakken ze je nog voor inbreuk op het auteursrecht.
Vr. Gr. Hans.
Helemaal mee eens, onzin dat dit een actief beleidt moet zijn van leveranciers. Wanneer een product werkt, is er geen reden de firmware perse te moeten upgraden. Komt de klant met het product terug, vanwege een euvel, dan zou de leverancier dit met een firmware-upgrade moeten verhelpen, mits dit de oorzaak is natuurlijk.
Als winkelier kan ik zeggen dat als een probleem opgelost kan worden door een firmware-update, dat het dan geen enkel probleem is.
Ik heb dat laatst meegemaakt met een router.
Die verbrak steeds de netwerkverbinding. Door een firmware update is dat gemakkelijk op te lossen.
En dat doe ik zelfs gratis voor de klanten.
Maar als er een klant bij mij komt met het verhaal:
Dan gooi ik hem de deur uit en hij hoeft bij mij nooit meer te komen!
(gelukkig heb ik zulke klanten nog nooit gehad!)
En klanten die mij een grote mond geven terwijl er geen aanleiding is krijgen dezelfde behandeling.
Ik heb dat laatst meegemaakt met een router.
Die verbrak steeds de netwerkverbinding. Door een firmware update is dat gemakkelijk op te lossen.
En dat doe ik zelfs gratis voor de klanten.
Maar als er een klant bij mij komt met het verhaal:
Er is een nieuwe update. Jij moet ervoor zorgen dat ik die update krijg! En dat is jouw verantwoordelijkheid!
Dan gooi ik hem de deur uit en hij hoeft bij mij nooit meer te komen!
(gelukkig heb ik zulke klanten nog nooit gehad!)
En klanten die mij een grote mond geven terwijl er geen aanleiding is krijgen dezelfde behandeling.
Nou, iemand meteen de deur uitgooien omdat deze enigzins brutaal is... misschien vanuit verkoop-standpunt niet zo'n handige zet. Ik zou de klant gewoon verwijzen naar Internet oid.
-
Hoe wist die klant eigenlijk dat er een nieuwe firmware update beschikbaar is?Ik zou de klant gewoon verwijzen naar Internet oid.
Hele goede Dennis.
Daar zou dus ook moeten staan hoe je dit zelf makkelijk kan doen. Et presto.
Daar zou dus ook moeten staan hoe je dit zelf makkelijk kan doen. Et presto.