LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] fototoestel waarmee ik geen scherpe foto's kan maken
fototoestel waarmee ik geen scherpe foto's kan maken
Ik heb gisteren een camera gekocht uit de actiefolder van de Bart Smit. De camera heeft 5 megapixel en was ook geschikt om onder water foto's mee te maken.
Bij thuiskomst wilde ik natuurlijk gelijk even kijken hoe het apparaat werkte en wat de mogelijkheden waren. Helaas is het me sindsdien nog niet eenmaal gelukt om er een scherpe foto mee te nemen. Alles is wazig. Ik ga me nu toch afvragen of hij alleen maar geschikt was voor onder water maar dat is niet wat er in de folder en in de gebruiksaanwijzing staat.
Kan ik dit product nu nog retourneren?
Alvast bedankt voor uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Marion van Vliet-Woning
Bij thuiskomst wilde ik natuurlijk gelijk even kijken hoe het apparaat werkte en wat de mogelijkheden waren. Helaas is het me sindsdien nog niet eenmaal gelukt om er een scherpe foto mee te nemen. Alles is wazig. Ik ga me nu toch afvragen of hij alleen maar geschikt was voor onder water maar dat is niet wat er in de folder en in de gebruiksaanwijzing staat.
Kan ik dit product nu nog retourneren?
Alvast bedankt voor uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Marion van Vliet-Woning
-
Re: fototoestel waarmee ik geen scherpe foto's kan maken
***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 03 jan 2012 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Het is een speelgoedwinkel en geen fotozaak. Ze verkopen speelgoed en aanverwante goedkope aanbiedingen. Breng hem terug en geef iets meer uit voor een merktoestel van Sony, Panasonic Lumix of Samsung.
Gegarandeerd een scherpe foto. Dit soort winkels verkoopt geen kwaliteit en het personeel kan helemaal niets vertellen. Het gaat vaak om de prijs. Succes ermee!
Gegarandeerd een scherpe foto. Dit soort winkels verkoopt geen kwaliteit en het personeel kan helemaal niets vertellen. Het gaat vaak om de prijs. Succes ermee!
mwoning
Als je een camera koopt, dan mag je er als koper zonder meer vanuit gaan dat de je met die camera scherpe foto's kunt maken. Als dat niet het geval is, dan is er sprake van een ondeugdelijk produkt. Je kunt dan teruggaan naar de verkoper en eisen dat de camera omgeruild wordt door een camera waarmee wel scherpe foto's te maken zijn. Kan of wil de verkoper dat niet, dan kun je alsnog de koopovereenkomst eenzijdig ontbinden en de aankoopsom retour eisen.
Maxiem.
Als je een camera koopt, dan mag je er als koper zonder meer vanuit gaan dat de je met die camera scherpe foto's kunt maken. Als dat niet het geval is, dan is er sprake van een ondeugdelijk produkt. Je kunt dan teruggaan naar de verkoper en eisen dat de camera omgeruild wordt door een camera waarmee wel scherpe foto's te maken zijn. Kan of wil de verkoper dat niet, dan kun je alsnog de koopovereenkomst eenzijdig ontbinden en de aankoopsom retour eisen.
Maxiem.
-
- Contacteer:
Hahaha.......heb de advertentie gezien en is 5MP CMOS
Zie onder wat dit inhoudt:
http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/ ... soren.html
CMOS chips hebben ook nadelen. Ze zijn gevoeliger voor ruis (storing) dan CCD sensoren. CMOS sensoren worden daarom vaak gebruikt werden in camera's waar de beeldkwaliteit niet van heel groot belang is, zoals beveiligingscamera's en telefoons.
Oftwel happiewappie kwaliteit. Kan je ook niet veel meer verwachten van een speelgoedzaak.
CMOS chips hebben ook nadelen. Ze zijn gevoeliger voor ruis (storing) dan CCD sensoren. CMOS sensoren worden daarom vaak gebruikt werden in camera's waar de beeldkwaliteit niet van heel groot belang is, zoals beveiligingscamera's en telefoons.
Oftwel happiewappie kwaliteit. Kan je ook niet veel meer verwachten van een speelgoedzaak.
-
Dat is meer speelgoed (oude meuk)zoals mijn voorgangers al melde.De huidige digitale camera's bv de Casio EX Z350 kost bij de MM €94.- en heeft 12.1 Megapixel.. Meer megapixels zegt niet alles maar toch.Een echt redelijk toestel vind ik de Sony DSCH70B.CEE8, 16.2 Megapixel voor €169.- Je moet natuurlijk met een 5 megapixelcamera ook wel een scherpe foto kunnen maken maar het toestel is zwaar verouderd en geen beste kwaliteit.mwoning schreef:Ik heb gisteren een camera gekocht uit de actiefolder van de Bart Smit. De camera heeft 5 megapixel en was ook geschikt om onder water foto's mee te maken.
-
- Contacteer:
Ben geen zeer goede kenner maar ind het aantal MP zegt niet alles. Resolutie en heeeel belangrijk ....de lens ......
Mijn gsm met 5mp en carl zeiss lens maakt mooiere foto's dan mn verouderde olympus camera.
Mijn gsm met 5mp en carl zeiss lens maakt mooiere foto's dan mn verouderde olympus camera.
-
Het toestel van TS kost €38.- en dat zegt eigenlijk al genoeg.
http://www.bartsmit.com/digitiale-onder ... ixel-blauw
http://www.bartsmit.com/digitiale-onder ... ixel-blauw
Digitale Waterproof Camera
Prijs =€38.-
Met echte 5MP CMOS sensor
Kan tegen water, ideaal voor gebruik bij het zwembad, op het strand of in de regen.
Gebruik tot 3 meter onderwater is mogelijk maar wordt niet langdurig aangeraden!
2.4 inch LCD Kleurendisplay
Camcorder en camera in één
16 MB intern flash-geheugen
Geheugen tot 8 GB uitbreidbaar met Micro SD-kaart
8x digitale zoom
-
Heb je helemaal gelijk in en de carl zeiss lens is uitzonderlijk goed.Teunbosseman schreef:Ben geen zeer goede kenner maar ind het aantal MP zegt niet alles. Resolutie en heeeel belangrijk ....de lens ......
Beste allemaal,
Bedankt voor alle reacties en tips. Omdat het om een camera voor mijn dochtertje ging wilde ik niet gelijk het meest geavanceerde toestel kopen maar met iets 'simpels' beginnen.
Overigens vind ik wel dat als ik een fototoestel koop , ongeacht de prijs, dat ik mag verwachten dat hij dat kan waar hij voor bedoeld is.
Ik ben inmiddels teruggeweest bij de Bart Smit en de bedrijfsleider heeft mij zeer correct geholpen (filiaal Den Helder)
We hebben samen gekeken naar de foto's die gemaakt waren, zowel op het schermpje van het toestel als op een computer. We kwamen hierbij beide tot de conclusie dat de gemaakte foto's ver beneden peil waren. Hij heeft nog zo'n zelfde toestel erbij gepakt en daarmee foto's gemaakt en die zagen er prima uit. Toch was bij mij de twijfel zo groot dat ik niet voor een zelfde apparaat heb gekozen maar voor een canon powershot. Hij heeft 10 mp en dat lijkt mij voor mijn dochter prima om mee te beginnen. (ze zit nog op de basisschool)
Ze was een beetje teleurgesteld over de saaie grijze kleur maar na uitleg dat deze toch veel betere foto's maakte vond ze deze dan toch ineens 'veel mooier'.
Ach, een kinderhand is snel gevuld...
Nogmaals bedankt!
Met vriendelijke groet,
Marion van Vliet
Bedankt voor alle reacties en tips. Omdat het om een camera voor mijn dochtertje ging wilde ik niet gelijk het meest geavanceerde toestel kopen maar met iets 'simpels' beginnen.
Overigens vind ik wel dat als ik een fototoestel koop , ongeacht de prijs, dat ik mag verwachten dat hij dat kan waar hij voor bedoeld is.
Ik ben inmiddels teruggeweest bij de Bart Smit en de bedrijfsleider heeft mij zeer correct geholpen (filiaal Den Helder)
We hebben samen gekeken naar de foto's die gemaakt waren, zowel op het schermpje van het toestel als op een computer. We kwamen hierbij beide tot de conclusie dat de gemaakte foto's ver beneden peil waren. Hij heeft nog zo'n zelfde toestel erbij gepakt en daarmee foto's gemaakt en die zagen er prima uit. Toch was bij mij de twijfel zo groot dat ik niet voor een zelfde apparaat heb gekozen maar voor een canon powershot. Hij heeft 10 mp en dat lijkt mij voor mijn dochter prima om mee te beginnen. (ze zit nog op de basisschool)
Ze was een beetje teleurgesteld over de saaie grijze kleur maar na uitleg dat deze toch veel betere foto's maakte vond ze deze dan toch ineens 'veel mooier'.
Ach, een kinderhand is snel gevuld...
Nogmaals bedankt!
Met vriendelijke groet,
Marion van Vliet
Je koopt speelgoed waarmee je onderwater foto's kan maken. Maar hoe dan ook, kudos aan de bedrijfsleider die je toch de kans geeft deze om te ruilen.
Zelf heb ik als verkoper in een computer winkel een camera van Kodak die voorheen €40 was (vandaag afgeprijsd naar €30) moeten omruilen door dezelfde klacht: foto's zagen er slecht uit. Verschil is dat dit een pocket videocamera is, die ook foto's kan maken, en die tot op 10 meter waterdicht is. Heb deze klant gewoon geld terug gegeven en goed voorgelicht (advies: koop een camera in een foto speciaalzaak, niet in een computerwinkel. goed voor klantenbinding vergeleken met moeilijk doen/tegoed bon etc. Verder een camera van €30,- is in geopende doos nog steeds te verkopen, zo niet, koop ik hem zelf, leuk ding voor die prijs).
Hoe dan ook, koop een camera waar je goede foto's mee kunt maken bij een speciaalzaak, maar vind wel dat dit heel netjes is opgelost door Bart Smit.
Zelf heb ik als verkoper in een computer winkel een camera van Kodak die voorheen €40 was (vandaag afgeprijsd naar €30) moeten omruilen door dezelfde klacht: foto's zagen er slecht uit. Verschil is dat dit een pocket videocamera is, die ook foto's kan maken, en die tot op 10 meter waterdicht is. Heb deze klant gewoon geld terug gegeven en goed voorgelicht (advies: koop een camera in een foto speciaalzaak, niet in een computerwinkel. goed voor klantenbinding vergeleken met moeilijk doen/tegoed bon etc. Verder een camera van €30,- is in geopende doos nog steeds te verkopen, zo niet, koop ik hem zelf, leuk ding voor die prijs).
Hoe dan ook, koop een camera waar je goede foto's mee kunt maken bij een speciaalzaak, maar vind wel dat dit heel netjes is opgelost door Bart Smit.
-
Succes met je nieuwe toestel, goede keuze voor de kleine meid.
Fotografeer je zelf trebelski?trebelski schreef:Dat is meer speelgoed (oude meuk)zoals mijn voorgangers al melde.De huidige digitale camera's bv de Casio EX Z350 kost bij de MM €94.- en heeft 12.1 Megapixel.. Meer megapixels zegt niet alles maar toch.Een echt redelijk toestel vind ik de Sony DSCH70B.CEE8, 16.2 Megapixel voor €169.- Je moet natuurlijk met een 5 megapixelcamera ook wel een scherpe foto kunnen maken maar het toestel is zwaar verouderd en geen beste kwaliteit.mwoning schreef:Ik heb gisteren een camera gekocht uit de actiefolder van de Bart Smit. De camera heeft 5 megapixel en was ook geschikt om onder water foto's mee te maken.
Ik denk het niet!
Want dan zou je weten dat meer pixels bij een compactcamera eerder nadelig dan voordelig zijn voor de kwaliteit van de foto's!
Ik heb zelfs mijn Canon Powershot G9 (een paar jaar terug nog de top onder de professionelere compactcameras met Max. 12.2MP) ingesteld op 8MP omdat dit de kwaliteit behoorlijk veel verbeterde!
3 Megapixel is overigens voldoende voor een goede A4 print!
Dat de nieuwe camera van het zelfde model wel goede opnamen maakte betekent dat het eerste toestel gewoon niet goed was...
Dat vervolgens de filiaalleider de mogelijk heeft geboden om een ander toestel te kiezen is prima service.
-
Wat een onzin over CMOS. Vrijwel elke spiegelreflex, tot het Canon topmodel 1D toe, heeft een CMOS-sensor. Plaats dit soort onzin niet als je geen flauw idee hebt waar je het over hebt....Teunbosseman schreef:Hahaha.......heb de advertentie gezien en is 5MP CMOS
Dat je geen fatsoenlijk fototoestel kunt kopen bij Bartsmit dat snapt toch hoop ik iedereen wel. Voor € 80,- kun je overigens al hele redelijke toestellen kopen van Nikon of iets dergelijks.
-
acjzr1 schreef:Fotografeer je zelf trebelski?trebelski schreef:Dat is meer speelgoed (oude meuk)zoals mijn voorgangers al melde.De huidige digitale camera's bv de Casio EX Z350 kost bij de MM €94.- en heeft 12.1 Megapixel.. Meer megapixels zegt niet alles maar toch.Een echt redelijk toestel vind ik de Sony DSCH70B.CEE8, 16.2 Megapixel voor €169.- Je moet natuurlijk met een 5 megapixelcamera ook wel een scherpe foto kunnen maken maar het toestel is zwaar verouderd en geen beste kwaliteit.mwoning schreef:Ik heb gisteren een camera gekocht uit de actiefolder van de Bart Smit. De camera heeft 5 megapixel en was ook geschikt om onder water foto's mee te maken.
Ik denk het niet!
Want dan zou je weten dat meer pixels bij een compactcamera eerder nadelig dan voordelig zijn voor de kwaliteit van de foto's!
Ik heb zelfs mijn Canon Powershot G9 (een paar jaar terug nog de top onder de professionelere compactcameras met Max. 12.2MP) ingesteld op 8MP omdat dit de kwaliteit behoorlijk veel verbeterde!
3 Megapixel is overigens voldoende voor een goede A4 print!
Dat de nieuwe camera van het zelfde model wel goede opnamen maakte betekent dat het eerste toestel gewoon niet goed was...
Dat vervolgens de filiaalleider de mogelijk heeft geboden om een ander toestel te kiezen is prima service.
Het verminderen van het aantal megapixels in de opname doet niets met de kwaliteit, althans niets positiefs. Het is wel zo dat een sensor met minder pixels vaak betere resultaten geeft (vergeleken met een sensor die dezelfde afmetingen heeft maar meer pixels).
Anders gezegd, bij een compact camera is de afmeting van de afzonderlijke pixel interessant, niet het aantal pixels dat je gebruikt op de sensor. Overigens is het ene merk beter dan het andere in het onderdrukken van de ruis die gepaard gaat met teveel pixels.
Als je echt denkt dat je 12 mp camera beter gaat presteren als je hem op 8mp zet, dan heb je het niet helemaal begrepen. De pixels worden er echt niet groter van.
eum hoppa.. kijk is naar de datum.. vooral het jaartal denk niet dat ts nog terug komt
-
Bwoehahaha.....bianca82 schreef:eum hoppa.. kijk is naar de datum.. vooral het jaartal denk niet dat ts nog terug komt
Ik blind.
Hoi Hoppahoppa,
Ik heb nooit beweerd dat de pixels groter worden...
Het is echter bewezen dat wanneer er te veel pixels op een te kleine sensor zitten de pixels elkaar beïnvloeden hetgeen de kwaliteit van de opname geen goed doet.
Een deel van de pixels uitschakelen betekent dat de actieve pixels verder uit elkaar liggen en dus geen negatieve invloed meer hebben.
De "pixeloorlog" bij compactcamera's is vanwege het bovengenoemde probleem dus ook afgelopen. Bij de SLR en Systeemcamera's is de sensor veel groter en zijn de technieken inmiddels aanzienlijk verbeterd waardoor meer dan 22MPixel al geen probleem meer is.
Groeten,
Acjzr1
Het is echter bewezen dat wanneer er te veel pixels op een te kleine sensor zitten de pixels elkaar beïnvloeden hetgeen de kwaliteit van de opname geen goed doet.
Een deel van de pixels uitschakelen betekent dat de actieve pixels verder uit elkaar liggen en dus geen negatieve invloed meer hebben.
De "pixeloorlog" bij compactcamera's is vanwege het bovengenoemde probleem dus ook afgelopen. Bij de SLR en Systeemcamera's is de sensor veel groter en zijn de technieken inmiddels aanzienlijk verbeterd waardoor meer dan 22MPixel al geen probleem meer is.
Groeten,
Acjzr1
-
Weer wat geleerd, ik wist dit ook niet, had wel iets meegekregen dat meer pixels niet altijd beter is enzo, afijn, dit is helder.acjzr1 schreef:Hoi Hoppahoppa,
Groeten,
Acjzr1
Leuk verhaal maar slaat nergens op. Als je je camera op minder pixels instelt worden nog steeds alle pixels van de sensor gebruikt maar wordt de afbeelding door de software verkleind tot het gewenste aantal MP.acjzr1 schreef:Hoi Hoppahoppa,
Groeten,
Acjzr1