LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen geld terug bij artikelen boven 50 euro bij het kruidvat

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
melinda44
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 dec 2005 21:47

Geen geld terug bij artikelen boven 50 euro bij het kruidvat

Ongelezen bericht door melinda44 »

Wij hebben vrijdag 23 december een home-cinemaset gekocht van 72 euro bij het kruidvat.
Wij wilden dit vanmiddag netjes ruilen, we hadden alles netjes in de doos teruggedaan, ik had ook de koopbon nog, maar de verkoopster vertelde mij dat er niet geruild werd boven de 50 euro.
Ik heb hier nog nooit van gehoord en was echt met stomheid geslagen.
Wij hebben daarna naar een ander filiaal gebeld, eerst gevraagd en daar deden ze dus helemaal niet moeilijk erover.
We hebben bij dit filiaal het bovengenoemde om kunnen ruilen voor iets anders.
Ik snap dit niet helemaal, waarom bij het ene filiaal moeilijk doen en bij een ander filiaal niet?
Ik heb ook nog navraag gedaan bij een kennisje die ook bij het kruidvat werkt en die had ook nog nooit van die regel gehoord.
Ik heb een mailtje gestuurd naar het kruidvat en daar stond in dat deze regel in juni van dit jaar van kracht is gegaan.
Mijn vraag is eigenlijk: mag het kruidvat zo'n regeling zomaar invoeren.
Alles wat je gekocht hebt en nog in de doos zit mag toch na een bepaalde tijd met overhandiging van een koopbon gewoon teruggebracht of geruild worden?
Ik dacht dat dit wettelijk zo geregeld was?
kan het kruidvat daar zomaar eigenlijk regeltjes voor maken?
Het staat ook nergens in de folder vermeld en de verkoopster heeft ook niets gezegd bij de kassa van deze regeling, anders hadden wij deze dvd set nooit genomen, want het was voor onze kleinzoon en de bedoeling was dat dit artikel wel geruild kon worden.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Geen geld terug bij artikelen boven 50 euro bij het kruidvat

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Wettelijk gezien hoeven winkels het geld niet terug te geven als de set niet bij je bank kleurt oid, enkel als het defecte troep is (wanprestatie verkopende partij) moeten ze het terugnemen en het aankoopbedrag teruggeven.

Ruilen mag eigenlijk altijd, maar ja, als je een homecinema set alleen kan ruilen tegen shampoo...

Ik vraag me nog altijd af wat mensen bezielt om een HC set van 72 euro te kopen, er moet toch ergens een lichtje gaan branden als je ziet dat de gemiddelde set begint bij 400, en dat de meest hoogwaardige apparatuur vanaf 500 euro verkocht wordt, PER SPEAKER?

melinda44
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 dec 2005 21:47

Re: Geen geld terug bij artikelen boven 50 euro bij het kruidvat

Ongelezen bericht door melinda44 »

Ja, daar gaat het even niet om, het was voor onze kleinzoon voor op z'n kamer, zou het zelf nooit kopen.
Wij hebben er iets anders voor in de plaats genomen en geen shampoo, maar computerboxen die wel goed zijn.

jolanda1
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 dec 2005 15:08

Re: Geen geld terug bij artikelen boven 50 euro bij het kruidvat

Ongelezen bericht door jolanda1 »

Wij kochten een week geleden een dvd recorder bij het Kruidvat van 299 Euro, maar deze bleek niet goed te functioneren.

Wij hebben inmiddels, zonder problemen ons geld teruggekregen.

Wij hebben ook via de Aldi een computer aangeschaft, waar tot op heden ook niets mis mee is.

Miquel
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 aug 2005 01:40

Re: Geen geld terug bij artikelen boven 50 euro bij het kruidvat

Ongelezen bericht door Miquel »

Wettelijk gezien hoeven winkels het geld niet terug te geven
Inderdaad Melinda44, als het product gewoon functioneert hoeft een winkel het niet terug te nemen; uitsluitend als het defect is, dient de verkopende zaak het te (laten) repareren òf het artikel te vervangen door een nieuwe.

Ruilen (althans, bij een product waar niets mis mee is), is absoluut niet wettelijk verplicht, maar is puur een verleende service van de winkelier.

:D Miquel.

melinda44
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 dec 2005 21:47

Re: Geen geld terug bij artikelen boven 50 euro bij het kruidvat

Ongelezen bericht door melinda44 »

Ik heb trouwens op het bord met de huisregels gekeken bij het kruidvat en daar staat dat je alle artikelen zonder problemen terug kunt geven.
Er staat niets vermeld dat het boven 50 euro niet mag en dat vind ik een beetje vreemd.
Ik vind het ook vreemd dat deze regels niet bij alle filialen gelden.
Ik denk gewoon dat de verkoopster van het kruidvat gewoon persoonlijk iets tegen ons had en vind zoiets niet kunnen.
Vreemd toch dat bij een ander filiaal geen probleem word gemaakt en ik het zonder moeite kon ruilen voor iets anders.

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: Geen geld terug bij artikelen boven 50 euro bij het kruidvat

Ongelezen bericht door maybe »

Ik denk gewoon dat de verkoopster van het kruidvat gewoon persoonlijk iets tegen ons had en vind zoiets niet kunnen.
Ik denk niet dat ze iets tegen je hebben, aangezien deze regel al in een hoop filialen geld. Misschien dat de bedrijfsleiders van de verschillende filialen het zelf mogen bepalen of ze deze regel toepassen.

melinda44
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 dec 2005 21:47

Re: Geen geld terug bij artikelen boven 50 euro bij het kruidvat

Ongelezen bericht door melinda44 »

Dan nog vind ik dat deze regel duidelijk vermeld moet worden o.a. op het huisreglbord en in de folders.
Dat is niet het geval.
Vind dit erg misleidend.

jjol
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2006 18:16

Re: Geen geld terug bij artikelen boven 50 euro bij het kruidvat

Ongelezen bericht door jjol »

ik had een mp3 speler van 189.00euro gekocht bij de kruidvat plus wat snoep ik had samen ongeveer voor 205.00 euro.
toen nam ik een groot tasje erbij daat moest ik toen nog voor betalen ook :x . ik zei die kan je er toch wel bij doen ik heb voor 205euro en het andwoord was nee.
toen ik thuis kwam probeerde ik de mp3 speler uit maar hij wa kapot.
dus ik ging hem ruilen dat mocht niet ik moest eerst de heldesk bellen en daarna mocht ik maandag terug komen want dan de is de filiaalmanager er.
ik ging naar deze site en las dit toen ben ik het het ergens anders gaan proberen .daar mocht het wel alleen s`middags want nu had ze niet genoeg geld in kas .die dag daarna ben ik terug gegaan en kon ik hem gelukkig ruilen en ik kreeg mij geld terug.

kruidvat nog heel erg bedankt voor de mp3 speler

Gesloten