LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen videobanden meer?!?!?

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
refex
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2005 11:25

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door refex »

Ik heb er nog zeker 200 nieuwe cassette bandjes van Maxell, echt de beste die er zijn.
Bied en je krijgt ze voor een redelijke prijs.
[email protected]

andrewmacwood
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2006 19:33

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door andrewmacwood »

Ik koop al jaren mij video banden bij de kwantem hallen. Gewoon bespeelde videos kopen voor rond de € 2.50 en je kunt weer vlijtig opnemen. Snel en goedkoop

André

albertroos
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jan 2006 20:26

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door albertroos »

Ik vraag mij af wat voor mensen hier reageren en waarom iemand zulke antwoorden geeft.

Videobanden worden blijkbaar niet overal meer verkocht en niemand kan winkeliers dwingen om ze te verkopen. Hoewel je misschien de leverancier van de videorecorder aansprakelijk zou kunnen stellen. Maar dat lijkt me heilloos.

Koop maar een aantal banden. ze gaan immers jarenlang mee is het beste advies wat ik tegen gekomen ben.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door inxsnl »

Nee ,dat gaat ook niet op.
Zolang er nog nieuwe video recorders worden verkocht .
Mag je dr toch van uit gaan dat er ook nog banden te koop zijn.
Bij wet is dit vastgesteld

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door mr T. »

Bij wet is dit vastgesteld
Welke wet?

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door inxsnl »

Heb ik zo niet voor handen.
Valt onder de leveringsplicht dacht ik.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door SJZ »

En op grond van welke wet zou er een leveringsplicht van videobanden zijn?

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door inxsnl »

Wat dacht u van de algemene leverings plicht.
Wel het appie verkopen maar niet de mogenlijkheid om m te gebruiken waar ie voor bedoeld is.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door hharteman »

Het is logisch dat de winkels langzaam maar zeker de videoband uit het schap laat verdwijnen.
Deze worden meestal in bulk ingekocht.
De winkeliers zien een afnemende vraag en als er opnieuw moet worden ingeslagen kijkt men liever de kat uit de boom dan met een aantal dozen te blijven zitten.
Die kunnen ze dan na verloop van tijd afschrijven.

Laatste keer dat ik opgeruimd heb in de shop ook weer voor 3000 euro afgeschreven na een grote opruiming van de old stock (electronica onderdelen).
Dat verdwijnt zo in de vuilemmer.
Dit soort bedragen probeer je zo klein mogelijk te houden.

Vaak als je erom vraagt zijn veel oude dingen nog wel te leveren op bestelling.
Je moet dan wel rekenen op een bestelling van 20 stuks want je wil er geen 2 verkopen om volgend jaar er 18 weg te gooien.

Als je nu een nieuwe videorecorder koopt dan neem je toch gelijk even 20 nieuwe banden.
Dat moet bijna voldoende zijn om de nieuwe video gedurende zijn levensduur te laten lopen.
Buiten dat zal er op de 2e hands marktjes de komende 20 jaar nog wel voldoende te vinden zijn.
Video was goed ingeburgerd dus er is legio te koop.

antialles
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 dec 2005 16:44

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door antialles »

Wat dacht u van de algemene leverings plicht.
Algemene Leveringsplicht? Leven we in het Rusland van de jaren '50, of is er een markteconomie?

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door inxsnl »

Als u niet begrijpt waar het over gaat.

Reageer dan niet!!

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door Bailey »

Videobanden worden blijkbaar niet overal meer verkocht en niemand kan winkeliers dwingen om ze te verkopen.
Maar ze kunnen ons dus wel gaan dwingen om dvd-recorders te kopen, door geen videobanden meer te verkopen.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door mr T. »

Wat dacht u van de algemene leverings plicht.
Ben aardig thuis in de wereld van het burgerlijk recht, maar hier heb ik nog nooit van gehoord.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Even dimmen,we dwalen een beetje af van het topic.
Er zijn nog wel videobanden,maar het aanbod wordt wel beduidend minder.De rest van de reacties gaan werkelijk nergens over. 8)

Nozem
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 feb 2006 16:58

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door Nozem »

Nou, dan nog een schepje er boven op.

De consument bepaald.

De VHS recorder was op weg naar vernieuwing, evolutie zoals het hoort :P
Ik zelf had al een SVHS Recorder en wachte op de volgende stap de DVHS.

Dus geef niet altijd de bedrijven de schuld, ok er zitten er een heleboel tussen waar het alleen om het geld gaat.

Maar als de consument kiest voor zo'n dom schijfje, wat een terugval is in de evolutie, geef dan niet meteen de bedrijven de schuld.

Voorlopig zitten we nu opgescheept met een techniek die wat langer nodig heeft om 'goed' worden.
(V2000 versus VHS , DAT versus CD, DVHS(of LD) versus DVD, Plasma LCD versus beeldbuis)

Het zal nu steeds sneller gaan, de DVD gaat echt niet nog 30 jaar mee, zoals de videoband wel heeft gedaan. (Blueray komt eraan)
Laten we hopen dat de fabrikanten wel apparaten blijven ontwikkelen waar de 'oude' DVD en CD nog op af te spelen zijn.

O ja, zo langzamerhand komen de liedjes op mijn 8track (in de auto) me ook de neus uit!!! Maar ja die verkopen ze ook niet meer :evil: en weet iemand nog waar ik 5 1/2 floppy's kan krijgen.

PS: Zet een advertentie op internet, dat je videobanden zoekt. Pas maar op je hebt er zo duizend :shock:

movieman
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 mar 2006 17:07

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door movieman »

Geplaatst op 19 Jan 2006 21:29 door Ulbe

...Laat een cd maar eens los slingeren in het handschoenvakje van de auto,

Deze komt na een half jaar mat uit dit kastje, en is niet meer te draaien door de krassen die op het oppervlak zijn gekomen,...
Een tip... Heb je Turtle Wax? Een katoenen doekje, beetje wax op de cd, en boenen maar... Je zult het niet geloven, maar hij zal weer spelen. Wel eventjes met een beetje dreft of dubro (of iets anders) napoetsen zodat de wax verdwijnt en niet warm kan worden in de cd-speler en vervolgens rare dingen gaat doen.

Groetjes. :wink:

G.Moore
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 mar 2006 21:50

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door G.Moore »

Mijn advies voor wie nog nieuwe VHS banden
gebruikt en daarmee door wil gaan:
Reken uit hoeveel banden je de komende
jaren nodig hebt en koop ze snel nu het nog
kan.
Want je kunt er zeker van zijn dat het aanbod
de komende tijd zal dalen en de prijs omhoog
gaat.

Barnier
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 jun 2006 17:33

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door Barnier »

Kom je wel eens bij de LIdl,nee!!!!Dan moet je daar eens kijken,videobanden zat.Echt waar je moet goed zoeken.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door magel725 »

Geen videobanden meer? Zoiets heet vooruitgang. De enige reden dat er geen banden meer in de schappen liggen is dat de consument (op uitzonderingen na) ze niet meer koopt. Als we geen DVD's hadden gekocht toen die uitkwamen, hadden we nu nog steeds de banden gehad. De consument kiest er zelf voor.

Wil je niet mee met het DVD tijdperk, prima!, maar dan zul je wat meer moeite moeten doen om videobanden te bemachtigen. Je hoeft niet mee te doen met DVD. De rest van de wereld wacht niet tot jij er toevallig klaar voor bent. Als er pas iets nieuws mocht komen wanneer iedereen er klaar voor zou zijn, dan reden we nu nog steeds met paard en wagen rond.

HD DVD en BlueRay is er ook al. De videoband is nu dus een paar generaties oud en zal binnenkort helemaal verdwenen zijn.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door Bailey »

Die discussie hebben we al gehad hoor, dus is wat overbodig om dat opnieuw te gaan beginnen.

Gesloten