LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen videobanden meer?!?!?

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Nikki65
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 feb 2008 10:30

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door Nikki65 »

Hallo,

Mijn zoontje heeft een video.Ik heb toevallig vanmiddag bij de Action banden gekocht.TDK banden nav 3 uur voor 2.49, hier hadden ze er volop


gr
Nikki

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door Ulbe »

Schoonvader heeft een half jaar geleden een nieuwe videorecorder gekocht!,

prachtig, de oude man had nog banden liggen van 20 jaar terug,

Helaas liep de video iedere keer vast, en dan maar weer terug naar de zaak, maar helaas iedere keer het gesodemieter met vastgelopen banden, de man had er geen zin meer in,

Ik heb de video opgengehaald, en ik heb het mechaniek even bekeken, wat een rotzooi, dun plastic en metaal is hier te zien, het is vragen om porblemen, lange dunne snaren die maar al te snel gaan rekken, zo zwaar als deze belast worden,

Het is een recorder die 3 jaar maximaal meegaat, en dan zo de container in kan!, klink klare rommel dat het geld zeker niet waard is, hoe kan het draaien!,

Wanneer mijn oude video "overleden" is, schaf ik de hele videobeweging af, films heb ik op DVD of brandt ze op DVD via de computer,

Opnemen van de televisie is niet meer zinvol, de vele commercials vliegen je om de oren, en daar de meeste programma's ronduit vervelend zijn blijft de evt. harde schijf recorder werkeloos onder de televisie staan,

Het videotijdperk is over, DVD heeft haar tijd bijna gehad, en nu staat Blue Ray en HD-DVD voor de deur,

Zeer waarschijnlijk komen dan de digitale video opslag op digitale geheugenkaarten om de hoek kijken, en waar zal het eindigen?

Zeer waarschijnlijk via het internet, je huurt een bepaalde ruimte waar je films, muziek en data kan opslaan, en dit natuurlijk in een zeer goede kwaliteit, want ruimte speelt dan geen rol meer, zelfs in de auto is je digitale films en muziek te bekijken en te horen, en dat natuurlijk wireless!,

Leuke toekomstmuziek die nu nog niet relevant is,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

jiping

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door jiping »

[


welkom in 2008
het jaar waarin de nieuwste muziek altijd nog eerst op vinyl gedrukt wordt met analoge geluidskwaliteit waar digitaal nog geen puntje aan kan zuigen, een blokje mischien.

net zoals analoge fotografie nog ongeevenaard is en een hasselblad elke megapixel wegvaagd.

geluid om ons heen is analoog, onze oren zijn analoog onze ogen zijn analoog wij zijn analoog
iedereen wil gewoon het nieuwste hebben om het nieuwste te hebben met als excuus dat het beter is terwijl het dat niet is.
getuige de winst van vhs op betamax

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door Ulbe »

De muziek op analoog is natuurlijk het mooiste, een nieuwe LP die nooit gedraait is, heeft een betere geluidskwaliteit dan welke CD ook,

Ik weet me nog te herinneren de LP van Michael Jackson - Thriller, toen des tijds supermodern, een vriend van me kocht deze op CD, wat een afgang was die CD!, de geluidskwaliteit was echt superslecht tegenover de LP!, wel heeft de CD het voordeel van de geringe slijtage tijdens het draaien ervan, geen naald die de groeven op den duur beschadigd, en de geluidskwaliteit doet dalen,

CD's kunnen echter ook kapot, het oppervlak is minstens zo kwetsbaar als een LP!, overslaan en hangen blijven is dan ook hier het resultaat,

Fototgraferen is met digitaal wel erg makkelijk geworden!, een foto die onscherp is, of om wat voor reden dan ook is mislukt, wordt simpelweg gewist, iets dat niet mogelijk is met de klasieke filmrolletjes, ook het max. aantal opnamen is bij een filmrolletje meestal 36 opnamen bij 135 Film, ( kleinbeeld ) vroeger was men al slim, en had met het formaat halfkleinbeeld uitgevonden, het negatief formaat werd gehalveerd, en kon met 72 foto's op één film afdrukken!, dat de beeldkwaliteit natuurlijk wat minder werd, moest je natuurlijk op de koop toe nemen,

Digitaal is echter het maximale aantal foto's dermate hoog dat je dit bij een modern toestel niet snel vol krijgt, afhankelijk van de instellingen en geheugenkaart, is 1000 foto's op één chip al snel relevant!, en natuurlijk is wissen wanneer de foto mislukt is een optie, hetgeen weer ruimte op leverd, ook de foto's zijn over het algemeen van een keurige kwaliteit, echt zinnig moet je niet wezen, want fijne details worden niet altijd natuurgetrouw weergegeven,

Nu staat de digitale fotografie nog in de kinderschoenen, maar de Hasselblad kan straks in het museum, het 6x6 cm of zelfs 6 x 9 cm die belicht wordt straks vervangen door megapixels, nu werken we nog met max. 39 megapixels, in de toekomst wordt misschien 150 of meer megapixels een feit, deze zal een betere uitvergroting opleveren dan de klassieke rolfilm op dat formaat,

De chips kunnen een grotere hoeveelheid foto's aan dan de 120 rolfilm die maar 12 opnamen ( 6 x 6 cm ) of 8 opnamen bij 6 x 9 cm aankunnen,

De Hasselblad heeft dan ook een aankoopprijs die veel mensen doen afzien om dit professionele kwaliteitsproduct te kopen, :oops:

Ook heeft Hasselblad nu geïnvesteerd in het digitale gebeuren, een camera met 39(!) megapixel is reeds realiteit!, en zeer waarschijnlijk is de "megapixel race" tussen de fabrikanten onderling nog niet ten einde,

Analoog is bijna over!, maar analoog heeft wel een leuke eigenschap: er is heel leuk mee te werken, het zelf zwart/wit of zelfs kleurenfilms ontwikkelen is natuurlijk wel leuk, en wanneer de film ontwikkeld is, de doka in en de foto's zelf afdrukken,

Een leuke maar dure hobby wanneer het kleurenfoto's betreft!,


Vriendelijke groeten,

Ulbe.

jiping

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door jiping »

Daar heb je gelijk in, dat wist ik nog niet van die digitale hasselblad's maar het is ook vaak zo dat door de komst van nieuwe technieken de weg vrij is voor de oude om op nieuwe manieren gebruikt te worden.

Zeg maar net als destijds ook voorspeld werdt dat door de uitvinding van de fotografie binnen enkele jaren schilderkunst zou verdwijnen terwijl juist daardoor de schilderkunst los kwam van het realisme en opdrachtschilderen en een enorme sprong nam.

De oude druktechnieken zoals steendruk werden ook vervangen door off-set waardoor de oude persen nu vooral in ateliers staan.

En iets wat ik nog nooit digitaal ben tegengekomen zijn toevalligheden en fouten zoals die bijv. zo bepalend zijn voor lomografie, wat in principe gewoon slechte camera's zijn die licht lekken en daardoor geweldige fotoos maken.

Ook in de electronische muziek zijn de analoge electronica on-overtroffen en grijpen fabrikanten hier weer op terug.

iig. intressante materie

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door hharteman »

Quote
-------
Schoonvader heeft een half jaar geleden een nieuwe videorecorder gekocht!,
prachtig, de oude man had nog banden liggen van 20 jaar terug,
-------------------------------------------------------------------------

En dan vindt je het gek dat het apparaat vastloopt.
In de tijd dat ik video's verkocht adviseerde ik de klanten 3-5 banden per jaar tekopen en deze jaarlijks te vernieuwen.
Banden van 20 jaar oud zijn meestal aardig vermalen door de vorige machines.

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door gastje13 »

Ik kan je één ding zeer zeker zeggen, als je nog een videorecorder wil, koop GEEN nieuwe, maar een 2ehands. Al jaren worden de videorecorders gemaakt door goedkope rommelmerken als funai, ookal staat er jvc of philips op, dat zegt niks. Die nieuwe dingen kunnen inderdaad je banden stuk trekken, zonde zeker als het belangrijke opname waren.

videobanden nog overal te koop, V&D, mikro elektro, kruidvat, hema, mediamarkt. Geld ook voor cassettebandjes, ook nog zat te vinden. Zovel type 1 als 2(chroom) laatst nog bij gekocht. Ook nieuwe cassetterecorders nog gezien bij bcc en mediamarkt.

Lordpoofs
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 mar 2008 14:49

Re: Geen videobanden meer?!?!?

Ongelezen bericht door Lordpoofs »

Eergister nog bij de Videokeizer hadden ze een bak waar je gratis voorbespeelde videocassettes mee mocht nemen.
Mooi dat ik de Johnsons er tussenuit heb gehaald, als een kind zo blij was ik!

Gesloten