LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help, het spookt in m'n dvd recorder!

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Donnick

Help, het spookt in m'n dvd recorder!

Ongelezen bericht door Donnick »

Hallo,

Sinds afgelopen vrijdag ben ik in het bezit van een Provision dvd recorder, gekocht bij de Blokker. Brandt zowel op dvd's als op de harde schijf, kan alleen 't type nummer zo snel niet vinden. Hij werkte prima, tot vanavond.

Op onverklaarbare wijze gaat hij steeds aan, er zit geen dvd in, er is geen timer ingesteld voor vanavond, dus dit zou niet moeten. Als hij aan is, verschijnt er ook geen schermpje op m'n tv. Verder reageert hij nergens meer op, niet op de afstandsbediening en niet op de knopjes op het apparaat zelf. Hij reageert alleen als ik na een minuut of 10 het de standby-knop 2x kort indruk, dan gaat hij uit. Doe ik dat te snel, dan reageert hij helemaal niet meer en moet ik de stekker eruit halen. Echter, als hij dan uit is, dan gaat hij na 5 minuten weer aan en dat blijft hij doen. Rara, hoe kan dit ?!?!

Is er een ghostbuster die mij hiermee kan helpen?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Donnick

Toolboy

Re: Help, het spookt in m'n dvd recorder!

Ongelezen bericht door Toolboy »

Sorry voor deze botte reactie.
Terug brengen en een echte aanschaffen.

Groet T

Donnick

Tja, da's natuurlijk ook 'n mogelijkheid, maar dat ding zou het toch gewoon moeten doen, zou je zeggen!

Ik heb nu maar de stekker eruit gehaald, dan weet ik zeker dat hij vannacht geen gekke dingen meer doet. Morgen moet hij weer aan, want dan ga ik wat opnemen, ben benieuwd!

Ciao!

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Keuze aan u.
Deze dingen hebben mega problemen.
Is het niet meteen dan wel met een paar maanden.
Nu kunt u nog de koop ongedaan maken,volgende week niet meer.

Groet T

Donnick

Ja, dat is wel zo. Ik ga morgen naar de blokker en kijk of ik hem terug kan brengen.

Heb inmiddels wel ontdekt dat er een vierkantje met een P erin oplicht op het display van het apparaat, vlak boven de play en pauze indicatie misschien iemand nog ideeën?

Grt,
Donnick

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Die DVD spelers van Provision zijn naar de prijs best leuke dingen, ze spelen prima af, en zelfs zelf opgenomen DVD's worden in de regel prima afgespeelt!, mits deze DVD's met een langzame snelheid opgenomen zijn!, de foutcorrectie is natuurlijk niet het je van het bij deze spelers!, een groot pluspunt van deze goedkope spelers is natuurlijk de regiovrije instelling!, en wanneer deze speler onverhoopt een regioinstelling heeft, is deze zeer gemakkelijk te kraken,

Ze kunnen zich niet meten met de bekende merken zoals Pioneer en Panasonic, deze spelers zijn bijna twee keer zo duur als de Provision, maar gaan over het algemeen langer mee zonder storingen, de Provision is een apparaat, gaat het kapot, kan deze zo het asvat of de recycling in

Ga echter niet verder met Provision met ingewikkelder apparaten zoals dvdrecorders en hardeschijf recorders, storingen in software en electronica zijn dan meer regel dan uitzondering,

Koop dan liever een écht apparaat van een bekend merk als Panasonic en Pioneer, dan heb je over het algemeen een apparaat die jaren meegaat zonder problemen,

Vriendelijke groeten van Ulbe.

gastje13

Ongelezen bericht door gastje13 »

ik heb het helemaal eens met ulbe en toolboy.
Zo snel mogelijk terug brengen en voor een echt merk gaan. Pak dan wel geen philips want die zijn zoniet nog slechter als provision. Panasonic en pioneer zijn goede merken.

Simpele apparaatjes als mp3 spelertjes kan je prima van goedkope merken kopen, maar gaat het om apparaten met bewegende onderdelen(dvdrecorders) of met hoge spanningen werken(tv's) kan je echt beter een goed merk nemen

Donnick

Bedankt voor jullie tips, ik heb zojuist dat ding teruggebracht bij de Blokker. Geen probleem overigens, geen vragen, zo het geld teruggekregen, dus dat was mooi.

Nu ga ik op zoek naar een nieuwe!

Groetjes,
Donnick

Gesloten