LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] [Home Cinema] Problemen bij ''reparatie''
[Home Cinema] Problemen bij ''reparatie''
Ik ben voor de eerste keer op dit forum, en jullie raden al waarom, om te klagen, en advies in te winnen over mijn eigen situatie...
Op 17 augustus heb ik bij een niet nader te noemen winkel in maastricht een Home cinema systeem(L800) van sony aangeschaft voor de prijs van 297,18 euro. Dit home cinema systeem is ook voorzien van een media speler en allerhande andere fijne snufjes waardoor ik het systeem heb aangekocht.
In de eerste paar maanden heb ik het systeem passief gebruikt, dus alleen voor het afspelen van dvd's. Dit ging perfect(maar kan een simpele speler van 30 euro dus ook).
Na verhuisd te zijn heb ik het eea. direct goed aangepakt, en het systeem ( 2 boxen + hoofdunit) netjes aan de muur gemonteerd naast mijn tv, met de bijbehorende wand montage beugels.
Ook heb ik een Netwerk HDD aangesloten, van waar ik media kan afspelen met het home cinema systeem. Hier beginnen de problemen. Soms werkt media wel, en soms niet, het kan zomaar zijn dat ik vandaag een mp3 wil afspelen, en dat het lukt, en als ik hetzelfde mp3 bestand morgen wil afspelen, dat dit niet lukt. Hierbij heb ik enige kennis van Netwerk HDD's(NAS met DLNA Protocol ondersteund) en mediaspelers die DLNA vereisen.
Ook valt soms de HDMI verbinding naar de tv weg, waar het beeld zwart wordt maar audio gewoon doorloopt bij het afspelen van films/muziek.
Deze problemen heb ik op 4 November gemeld bij mijn leverancier, Een niet nader te noemen winkel, in maastricht . Het apparaat heb ik hier aangeschaft, zodat als er problemen zich voor zouden doen, dat ik de handigheid heb van een persoon waarmee je kunt praten ipv. een web formuliertje bij een webshop.
Op 11 November is het apparaat door mij bij de niet nader te noemen winkel afgegeven om te controleren/repareren. Ik heb geïnformeerd wat ze nodig hadden, de stroomkabel zit immers in mijn muur verwerkt, en het is niet mogelijk om deze uit de muur te trekken zonder dat mijn wandmeubel er ook af moet, geen optie dus.
Na een aantal keren overleg zijn ze akkoord gegaan om het apparaat in behandeling te nemen zonder stroomkabel, bij Sony hebben ze deze immers zelf.
Tot op heden is er nog steeds geen duidelijkheid over de status van de reparatie, en steeds worden er valse beloftes gedaan over het geven van informatie. (we bellen u morgen, en als ik dan niets verneem, bel ik de dag daarna zelf, en dan heeft de persoon in kwestie verlof) .
Het enige wat ik heb vernomen van mijn leverancier is dat het apparaat op duurtest staat en dat ze niets weten over de status, dit is al 3 weken?!)
Zojuist heb ik nog een keer gebeld om de status op te vragen, en de persoon die mijn ''kwestie'' in behandeling heeft is uiteraard op Verlof. Dus niemand kan mij de status vertellen . Ga ik mijn Home cinema systeem ooit nog terug zien? En als ik het terug zie, dan heb ik eerlijk gezegd geen vertrouwen meer in reparatie...
Wat zijn handige stappen om te ondernemen, een klachtenprocedure? Een vermelding van dit topic op trosradar.nl? Heb ik ergens recht op ivm. de te lange reparatie procedure?
Het apparaat wordt nu sinds 2 weken niet meer aangeboden bij mijn leverancier, is hier iets structureels mee aan de hand?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Op 17 augustus heb ik bij een niet nader te noemen winkel in maastricht een Home cinema systeem(L800) van sony aangeschaft voor de prijs van 297,18 euro. Dit home cinema systeem is ook voorzien van een media speler en allerhande andere fijne snufjes waardoor ik het systeem heb aangekocht.
In de eerste paar maanden heb ik het systeem passief gebruikt, dus alleen voor het afspelen van dvd's. Dit ging perfect(maar kan een simpele speler van 30 euro dus ook).
Na verhuisd te zijn heb ik het eea. direct goed aangepakt, en het systeem ( 2 boxen + hoofdunit) netjes aan de muur gemonteerd naast mijn tv, met de bijbehorende wand montage beugels.
Ook heb ik een Netwerk HDD aangesloten, van waar ik media kan afspelen met het home cinema systeem. Hier beginnen de problemen. Soms werkt media wel, en soms niet, het kan zomaar zijn dat ik vandaag een mp3 wil afspelen, en dat het lukt, en als ik hetzelfde mp3 bestand morgen wil afspelen, dat dit niet lukt. Hierbij heb ik enige kennis van Netwerk HDD's(NAS met DLNA Protocol ondersteund) en mediaspelers die DLNA vereisen.
Ook valt soms de HDMI verbinding naar de tv weg, waar het beeld zwart wordt maar audio gewoon doorloopt bij het afspelen van films/muziek.
Deze problemen heb ik op 4 November gemeld bij mijn leverancier, Een niet nader te noemen winkel, in maastricht . Het apparaat heb ik hier aangeschaft, zodat als er problemen zich voor zouden doen, dat ik de handigheid heb van een persoon waarmee je kunt praten ipv. een web formuliertje bij een webshop.
Op 11 November is het apparaat door mij bij de niet nader te noemen winkel afgegeven om te controleren/repareren. Ik heb geïnformeerd wat ze nodig hadden, de stroomkabel zit immers in mijn muur verwerkt, en het is niet mogelijk om deze uit de muur te trekken zonder dat mijn wandmeubel er ook af moet, geen optie dus.
Na een aantal keren overleg zijn ze akkoord gegaan om het apparaat in behandeling te nemen zonder stroomkabel, bij Sony hebben ze deze immers zelf.
Tot op heden is er nog steeds geen duidelijkheid over de status van de reparatie, en steeds worden er valse beloftes gedaan over het geven van informatie. (we bellen u morgen, en als ik dan niets verneem, bel ik de dag daarna zelf, en dan heeft de persoon in kwestie verlof) .
Het enige wat ik heb vernomen van mijn leverancier is dat het apparaat op duurtest staat en dat ze niets weten over de status, dit is al 3 weken?!)
Zojuist heb ik nog een keer gebeld om de status op te vragen, en de persoon die mijn ''kwestie'' in behandeling heeft is uiteraard op Verlof. Dus niemand kan mij de status vertellen . Ga ik mijn Home cinema systeem ooit nog terug zien? En als ik het terug zie, dan heb ik eerlijk gezegd geen vertrouwen meer in reparatie...
Wat zijn handige stappen om te ondernemen, een klachtenprocedure? Een vermelding van dit topic op trosradar.nl? Heb ik ergens recht op ivm. de te lange reparatie procedure?
Het apparaat wordt nu sinds 2 weken niet meer aangeboden bij mijn leverancier, is hier iets structureels mee aan de hand?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Laatst gewijzigd door ahuntjens op 28 dec 2012 14:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: [Home Cinema] Problemen bij ''reparatie''
Er vanuit gaande dat de verkoper niet zal betwisten dat het apparaat nu problemen vertoont heb je recht op, naar jouw keuze, kosteloos herstel of vervanging binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast. Wanneer de verkoper hieraan niet beantwoord heb je daarnaast recht op ontbinding en prijs vermindering. Drie a vier weken lijkt mij een redelijke termijn.
Duurtesten is nou eenmaal langdurig testen, dus daar is verder weinig aan te veranderen lijkt me?
Het apparaat heb ik hier aangeschaft, zodat als er problemen zich voor zouden doen, dat ik de handigheid heb van een persoon waarmee je kunt praten ipv. een web formuliertje bij een webshop.
Als eerst zou ik de naam weghalen, voor je veeel post krijgt.
Nog eens in de winkel geweest en met een medewerker gepraat.
Zo kan je vragen, waarom de cinema set niet meer wordt verkocht.
Mondeling wordt je goed te woord gestaan bij deze winkel.
en dat het lukt, en als ik hetzelfde mp3 bestand morgen wil afspelen, dat dit niet lukt. Hierbij heb ik enige kennis van Netwerk HDD's(NAS met DLNA Protocol ondersteund) en mediaspelers die DLNA vereisen.
Waarbij niet foutloze software op de DLNA servers en al zeker TV's met HDMI handshake problemen ook niet uit te sluiten zijn.Ook valt soms de HDMI verbinding naar de tv weg, waar het beeld zwart wordt maar audio gewoon doorloopt bij het afspelen van films/muziek.
Bedankt voor de opmerking mbt. de bedrijfsnaam. Het is niet mijn bedoeling om het bedrijf aan de schandpaal te nagelen, ik wil vooruitkijken naar een oplossing. De naam is dan ook weggehaald.nevermind schreef:Het apparaat heb ik hier aangeschaft, zodat als er problemen zich voor zouden doen, dat ik de handigheid heb van een persoon waarmee je kunt praten ipv. een web formuliertje bij een webshop.
Als eerst zou ik de naam weghalen, voor je veeel post krijgt.
Nog eens in de winkel geweest en met een medewerker gepraat.
Zo kan je vragen, waarom de cinema set niet meer wordt verkocht.
Mondeling wordt je goed te woord gestaan bij deze winkel.
mbt. mondeling te woord staan heb ik alleen maar slechte ervaringen, ik heb veel geduld gehad maar het begint nu echt op te geraken.
Zowel het Home cinema systeem als de TV zijn van het merk Sony uit dezelfde tijd. Deze maken ook gebruik van Bravia link en zou dus probleemloos moeten werken. Deze informatie heb ik in kunnen winnen via de telefonische SONY USA helpdesk. Daar is men wel telefonisch bereikbaar. Zelf heb ik alle mogelijke dingen geprobeerd.bprosman schreef:en dat het lukt, en als ik hetzelfde mp3 bestand morgen wil afspelen, dat dit niet lukt. Hierbij heb ik enige kennis van Netwerk HDD's(NAS met DLNA Protocol ondersteund) en mediaspelers die DLNA vereisen.Waarbij niet foutloze software op de DLNA servers en al zeker TV's met HDMI handshake problemen ook niet uit te sluiten zijn.Ook valt soms de HDMI verbinding naar de tv weg, waar het beeld zwart wordt maar audio gewoon doorloopt bij het afspelen van films/muziek.
Indien er inderdaad HDMI handshake problemen zijn, dan is het product voor mij onbruikbaar en zal ik dan ook geen genoegen mee nemen als consument.
Ik denk dat er gedoeld werd op je eigen naam. De bedrijfsnaam van de winkel zou ik gewoon lekker laten staan in het belang van andere consumenten.
Als men mij kan vertellen hoe ze dit aanpakken, dan kan ik erop vertrouwen dat er goed omgegaan wordt met mijn product. Als mij steeds verteld wordt dat niemand iets weet, dan is er ook geen vertrouwen van mijn kant.sjohie schreef:Duurtesten is nou eenmaal langdurig testen, dus daar is verder weinig aan te veranderen lijkt me?
Heb je wel een hdmi kabel die bravia link/sync aankan? Dat gaat via het CEC protocol wat pas bij hdmi 1.3a helemaal uitgekristalliseerd was. Bij de afmontage van die goedkope hdmi kabels, willen die Chinese kinderhandjes nog wel eens een paar binnen hdmi 1.0 en 1.2 ongebruikte connectorpuntjes aan elkaar solderen, terwijl die voor >1.3 hdmi wel nodig zijn. Dat kan rare effecten geven als je met zo'n oudere kabel ineens je home cinema en TV wilt gaan besturen via bravia-linkahuntjens schreef:Zowel het Home cinema systeem als de TV zijn van het merk Sony uit dezelfde tijd. Deze maken ook gebruik van Bravia link en zou dus probleemloos moeten werken. Deze informatie heb ik in kunnen winnen via de telefonische SONY USA helpdesk. Daar is men wel telefonisch bereikbaar. Zelf heb ik alle mogelijke dingen geprobeerd.bprosman schreef:en dat het lukt, en als ik hetzelfde mp3 bestand morgen wil afspelen, dat dit niet lukt. Hierbij heb ik enige kennis van Netwerk HDD's(NAS met DLNA Protocol ondersteund) en mediaspelers die DLNA vereisen.Waarbij niet foutloze software op de DLNA servers en al zeker TV's met HDMI handshake problemen ook niet uit te sluiten zijn.Ook valt soms de HDMI verbinding naar de tv weg, waar het beeld zwart wordt maar audio gewoon doorloopt bij het afspelen van films/muziek.
Indien er inderdaad HDMI handshake problemen zijn, dan is het product voor mij onbruikbaar en zal ik dan ook geen genoegen mee nemen als consument.
Je hebt gelijk, dat ik zijn eigen naam bedoel, maar ook de naam van de website is tegen de gedragsregel.alfatrion schreef:Ik denk dat er gedoeld werd op je eigen naam. De bedrijfsnaam van de winkel zou ik gewoon lekker laten staan in het belang van andere consumenten.
Heeft niets met het belang van andere consumenten te doen.
Ik heb een drietal HDMI kabels geprobeerd. alledrie gecertificeerd.vogels schreef:Heb je wel een andere hdmi kabel geprobeerd voordat je hem naar Graus terug bracht?
Verleden week heb ik de L800 weer op mogen halen, de conclusie van het Sony Service center was dat er niets aan de hand is met het product. Hier ben ik het als consument zijnde dus niet mee eens en heb gepraat als brugman om mijn probleem opgelost te krijgen. Hier zijn we niet uitgekomen, de technische expert van de winkel bood mij zelfs een mediaspeler aan voor de extra lage prijs prijs van 85 euro, deze is op webshops verkrijgbaar voor 80. Dus tot zover de coulance en geloofwaardigheid.
Morgen krijg ik een reactie van de directie van het bedrijf, ik heb een brief geschreven met hierin netjes de problemen en de situatie uitgewerkt. Ik zal hier dan ook morgen het resultaat neerzetten, en hopelijk gaat dit niet al te positieve verhaal toch nog een goed einde krijgen, voor zowel mij als consument, en de leverancier om zijn naam hoog te houden.
Morgen krijg ik een reactie van de directie van het bedrijf, ik heb een brief geschreven met hierin netjes de problemen en de situatie uitgewerkt. Ik zal hier dan ook morgen het resultaat neerzetten, en hopelijk gaat dit niet al te positieve verhaal toch nog een goed einde krijgen, voor zowel mij als consument, en de leverancier om zijn naam hoog te houden.
-
Men verwacht van een Home Cinema Set van nog geen 300 euro een top audio set.
Helaas krijg je voor dit geld goedkoop materiaal. Verwacht geen wonderen voor dit geld.
Dit soort setjes zit vol met cheapy electronica, matig geluid en vaak binnen 4 jr defect, dus weer de kliko in. Wil je serieuze kwaliteit, investeer dan niet in de consumenten merken als Philips, Sony, Samsung, LG, Harman Kardon en meer van die merken. Kwaliteitsmerken als Marantz, Denon, Cambridge, Yamaha hebben een fantastische reputatie als het gaat over kwaliteit, degelijkheid en werkwijze.
In deze handel is goedkoop:duurkoop. Bouw je installatie op uit losse componenten die ook als je budget laag is iedere keer kunt uitbreiden tot je set compleet en goed is. Uiteindelijk ben je beter uit, mooier geluid en langer plezier van je set, en gaat er iets defect dan kun je dat onderdeel vervangen.
Helaas krijg je voor dit geld goedkoop materiaal. Verwacht geen wonderen voor dit geld.
Dit soort setjes zit vol met cheapy electronica, matig geluid en vaak binnen 4 jr defect, dus weer de kliko in. Wil je serieuze kwaliteit, investeer dan niet in de consumenten merken als Philips, Sony, Samsung, LG, Harman Kardon en meer van die merken. Kwaliteitsmerken als Marantz, Denon, Cambridge, Yamaha hebben een fantastische reputatie als het gaat over kwaliteit, degelijkheid en werkwijze.
In deze handel is goedkoop:duurkoop. Bouw je installatie op uit losse componenten die ook als je budget laag is iedere keer kunt uitbreiden tot je set compleet en goed is. Uiteindelijk ben je beter uit, mooier geluid en langer plezier van je set, en gaat er iets defect dan kun je dat onderdeel vervangen.
Dat losse componenten beter presteren dan een merk set ben ik helemaal met je eens, maar gezien ik opzoek was naar een design set en niet meer wilde uitgeven op het moment van aanschaf ben ik voor dit model gegaan.audiofreak1 schreef:Men verwacht van een Home Cinema Set van nog geen 300 euro een top audio set.
Ik verwacht ook geen top model, echter dat het doet zoals het zegt dat het zou moeten werken, en het werkt dus niet.
Dit staat echter los van het probleem met mijn leverancier, Graus in Maastricht. Gisteren werd mij beloofd dat ik vandaag een reactie mocht ontvangen, omdat management en technische dienst ging overleggen. Maar ik heb nog steeds niet gehoord. Wederom een belofte die de leverancier niet nakomt, en ik voel me gewoonweg belazerd. Morgen hang ik maar weer aan de telefoon.
-
Ik ben bang dat je vergeet dat die 300 Euro niet alleen voor de set is maar ook als dekking voor de kosten die bedrijven moeten maken voor het verlenen van de bijbehorende service. Voor zover ik weet, zijn de kosten voor de service gerelateerd aan de prijs van een produkt en niet aan de risico's. Als je weinig voor de service betaalt, zal je dus ook weinig service krijgen.ahuntjens schreef:Dat losse componenten beter presteren dan een merk set ben ik helemaal met je eens, maar gezien ik opzoek was naar een design set en niet meer wilde uitgeven op het moment van aanschaf ben ik voor dit model gegaan.audiofreak1 schreef:Men verwacht van een Home Cinema Set van nog geen 300 euro een top audio set.
Ik verwacht ook geen top model, echter dat het doet zoals het zegt dat het zou moeten werken, en het werkt dus niet.
Dit staat echter los van het probleem met mijn leverancier, Graus in Maastricht. Gisteren werd mij beloofd dat ik vandaag een reactie mocht ontvangen, omdat management en technische dienst ging overleggen. Maar ik heb nog steeds niet gehoord. Wederom een belofte die de leverancier niet nakomt, en ik voel me gewoonweg belazerd. Morgen hang ik maar weer aan de telefoon.
Aan de andere kant kunnen ook verkopers en fabrikanten praten als brugman over de kwaliteit van dat soort sets en de service die daar bij hoort, dus wat dat betreft is de cirkel rond.