| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] JBL Northridge e100 Luidsprekers
-
Danny41
JBL Northridge e100 Luidsprekers
Hallo,
Wie van de lezers heeft thuis de JBL Northridge e100 Luidsprekers staan of al gehoord. Ik vind JBL de betere luidspreker.
Wie kan me daar wat meer over vertellen.
Nu heb ik de LX55 maar die zijn 15 jaar oud en de woofers zijn versleten. Andere woofers of repareren is ook geen optie vermits de klank niet meer hetzelfde kan zijn. ( Beter of slechter ??? )
Kan iemand me hier helpen met info over deze vloerstaanders.
Vriendelijke en beleefde groeten , Danny
Wie van de lezers heeft thuis de JBL Northridge e100 Luidsprekers staan of al gehoord. Ik vind JBL de betere luidspreker.
Wie kan me daar wat meer over vertellen.
Nu heb ik de LX55 maar die zijn 15 jaar oud en de woofers zijn versleten. Andere woofers of repareren is ook geen optie vermits de klank niet meer hetzelfde kan zijn. ( Beter of slechter ??? )
Kan iemand me hier helpen met info over deze vloerstaanders.
Vriendelijke en beleefde groeten , Danny
-
440
Re: JBL Northridge e100 Luidsprekers
Beschrijf de slijtage eens, zijn de foamranden vergaan (woofer-randen), vervormen ze etc etc.
Mochten alleen de foamranden vergaan zijn, dat is te reconen en het geluid blijft gelijk zoals het altijd was.
Mochten alleen de foamranden vergaan zijn, dat is te reconen en het geluid blijft gelijk zoals het altijd was.
-
Danny 41
Bedankt voor de reactie 440.
Het is inderdaad de rand rond de woofer.
Het opnieuw lijmen zou zoveel kosten als nieuwe woofers hebben ze mij gezegd.En ze zouden 4 à 6 weken weg zijn omdat in België bijna niemand nog doet in JBL. Ze zouden dan naar het buitenland moeten.
Want in België is geen hoofd leverancier .www.JBL.be (COM)of NL
En om alle miserie dan te vermijden zou ik dan nieuwe boxen kopen.
Ik weet niet goed wat te doen.
Want als je in 10 talle winkels gaat horen voor de E 100 luidsprekers , nergens kan je ze vinden. Dat is wel straf he.
In Nederland vind je ze overal.
Maar ik heb er een hele naad random met siliconen rond gelegd en ze zijn gemaakt. Ik kan terug tot het uiterste gaan. Maar ik ben wel benieuwd hoelang het gaat duren vooralleer ze helemaal stuk gaan.
Beleefde groeten , Danny uit Belgïë.
PS, Mocht iemand iets kunnen zeggen over de klank van de E-100 altijd welkom in dit forum.
Het is inderdaad de rand rond de woofer.
Het opnieuw lijmen zou zoveel kosten als nieuwe woofers hebben ze mij gezegd.En ze zouden 4 à 6 weken weg zijn omdat in België bijna niemand nog doet in JBL. Ze zouden dan naar het buitenland moeten.
Want in België is geen hoofd leverancier .www.JBL.be (COM)of NL
En om alle miserie dan te vermijden zou ik dan nieuwe boxen kopen.
Ik weet niet goed wat te doen.
Want als je in 10 talle winkels gaat horen voor de E 100 luidsprekers , nergens kan je ze vinden. Dat is wel straf he.
In Nederland vind je ze overal.
Maar ik heb er een hele naad random met siliconen rond gelegd en ze zijn gemaakt. Ik kan terug tot het uiterste gaan. Maar ik ben wel benieuwd hoelang het gaat duren vooralleer ze helemaal stuk gaan.
Beleefde groeten , Danny uit Belgïë.
PS, Mocht iemand iets kunnen zeggen over de klank van de E-100 altijd welkom in dit forum.
-
440
Kijk eens onder deze link; http://www.audiofriends.nl/aangeboden/speakerfoam/, of surf even naar speaker & Co, nieuwe foamranden kosten echt niet meer als nieuwe speakers, als dat zo zou zijn, werden deze kits niet op de markt gebracht.
Als je dus een beetje handig bent, kan je het zelf.
met vr gr
Als je dus een beetje handig bent, kan je het zelf.
met vr gr
-
Danny 41
Aan gast 440.
Ik heb prijs gevraagd aan 2 mensen.
De ene zei steek er nieuwe in want herlijmen trekt op niets.
De andere zegt herlijmen is goed. Voor een woofer van 25 cm of 10" kost het Honderd € + BTW + onderdelen.Totaal tweehonderd negentig €.
En dat voor de twee.Pfff leg ik een beetje bij dan heb ik nieuwe.
Nu op zoek gaan waar ik ze in België kan beluisteren.
Dat blijkt niet simpel te zijn. Want ik heb al meer dan 15 winkels gedaan en niemand heeft ze staan of wil ze binnen halen .
Reacties over de jbl E-100 zijn nog steeds welkom in dit forum.
Groeten vanuit België , Danny 41.
Ik heb prijs gevraagd aan 2 mensen.
De ene zei steek er nieuwe in want herlijmen trekt op niets.
De andere zegt herlijmen is goed. Voor een woofer van 25 cm of 10" kost het Honderd € + BTW + onderdelen.Totaal tweehonderd negentig €.
En dat voor de twee.Pfff leg ik een beetje bij dan heb ik nieuwe.
Nu op zoek gaan waar ik ze in België kan beluisteren.
Dat blijkt niet simpel te zijn. Want ik heb al meer dan 15 winkels gedaan en niemand heeft ze staan of wil ze binnen halen .
Reacties over de jbl E-100 zijn nog steeds welkom in dit forum.
Groeten vanuit België , Danny 41.
-
440
Je moet het geheel zelf weten, maar ik weet waar ik over praat, ik heb zelf in een luidspreker fabriek gewerkt, te weten KLS, waar de Driade speaker vandaan kwam.
Klik op de link in mijn voorgaande posting en oordeel zelf.
Klik op de link in mijn voorgaande posting en oordeel zelf.
-
Danny 41
Aan gast 440.
Ik heb de E-80 gehoord en ik moet zeggen dat mijn LX55 nog steeds beter klinkt.
En dat in de hoge tonen.
Maar hoe klinkt de E-100 ?????
Ik heb ook de DM-604 van B&W + sub gehoord namelijk de ASW650.
Dat klinkt wel zwaar en goed maar toch vind ik mijn JBL's LX55 beter.
""Gast 440 "" kan jij me garanderen dat de kwaliteit van mijn LX 55 volledig hetzelfde blijft.( Bij herlijmen )
Ze hebben me gezegt dat de klank kan verschillen omdat er een andere ring op komt + een ander soort karton , de woofer zelf.
Kan je iets laten weten in dit forum
Ik ga Vrijdag nog eens luisteren in een studio en dan ga ik beslissen want er is nu één bij waar een gat in gevallen is.
Ik hou je op de hoogte
Iemand ervaring met het herlijmen van woofers of B&W luidsrekers of van JBL , reacties altijd welkom in dit forum
Groetjes Danny41.
Ik heb de E-80 gehoord en ik moet zeggen dat mijn LX55 nog steeds beter klinkt.
En dat in de hoge tonen.
Maar hoe klinkt de E-100 ?????
Ik heb ook de DM-604 van B&W + sub gehoord namelijk de ASW650.
Dat klinkt wel zwaar en goed maar toch vind ik mijn JBL's LX55 beter.
""Gast 440 "" kan jij me garanderen dat de kwaliteit van mijn LX 55 volledig hetzelfde blijft.( Bij herlijmen )
Ze hebben me gezegt dat de klank kan verschillen omdat er een andere ring op komt + een ander soort karton , de woofer zelf.
Kan je iets laten weten in dit forum
Ik ga Vrijdag nog eens luisteren in een studio en dan ga ik beslissen want er is nu één bij waar een gat in gevallen is.
Ik hou je op de hoogte
Iemand ervaring met het herlijmen van woofers of B&W luidsrekers of van JBL , reacties altijd welkom in dit forum
Groetjes Danny41.
-
440
Heel simpel, ja je geluid blijft gewoon zoals het nu is, je vervangt immers alleen de buitenste foam rand, de conus gebeurd verder niks mee.
Je verwijderd eerst de kapotte rand, en dan verlijm je de nieuwe rand en de woofer werkt en klinkt weer als vanouds.
Ik heb JBL speakers gehad, voor mij is het niks, te boemerig en teveel midden, ik prefereer natuurlijk geluid, dus erg neutraal klinkende speakers, ik heb dan ook JKAcoustics speakers gekocht. Een niet commercieel merk en hand gebouwd.
B&W heb ik een paar keer gehoord, is voor mij te donker, leeft niet en saai, dit alles is mijn persoonlijke smaak.
www.audiofriends.nl klink op de link kapotte speakers, bestel een setje foam randen, neem contact op met Fred de site eigenaar en repareer je speakers, is echt goedkoper als nieuwe.
Je verwijderd eerst de kapotte rand, en dan verlijm je de nieuwe rand en de woofer werkt en klinkt weer als vanouds.
Ik heb JBL speakers gehad, voor mij is het niks, te boemerig en teveel midden, ik prefereer natuurlijk geluid, dus erg neutraal klinkende speakers, ik heb dan ook JKAcoustics speakers gekocht. Een niet commercieel merk en hand gebouwd.
B&W heb ik een paar keer gehoord, is voor mij te donker, leeft niet en saai, dit alles is mijn persoonlijke smaak.
www.audiofriends.nl klink op de link kapotte speakers, bestel een setje foam randen, neem contact op met Fred de site eigenaar en repareer je speakers, is echt goedkoper als nieuwe.
-
Danny41
Aan 440
Ik heb een firma gevonden in Antwerpen.
Inderdaad doen ze alleen de randen en aan de conus komen ze niet aan.Ze hebben me wel gezegt dat ze in het beging niet zo goed spelen maar na een week of 3 gaan ze terug spelen als van ouds.
Inspelen zeker he.
Mag ik je erg danken voor de info en ik hou je op de hoogte.
Ze vragen 100€ per woofer + BTW ( België 21 % )
Ze zouden 4 dagen weg zijn voor de reparatie.
Danny
Ik heb een firma gevonden in Antwerpen.
Inderdaad doen ze alleen de randen en aan de conus komen ze niet aan.Ze hebben me wel gezegt dat ze in het beging niet zo goed spelen maar na een week of 3 gaan ze terug spelen als van ouds.
Inspelen zeker he.
Mag ik je erg danken voor de info en ik hou je op de hoogte.
Ze vragen 100€ per woofer + BTW ( België 21 % )
Ze zouden 4 dagen weg zijn voor de reparatie.
Danny
-
440
Zo zie je maar weer, heb je ook nog contact gehad met audiofriends, of ben je niet handig genoeg om het zelf te doen, scheelt wel in de kosten.
Het is idd inspelen van het nieuwe stuggere foam, dat is ook zo met nieuwe speakers, dit kan je versnellen, sluit op de ene speaker, gewoon de plus op de plus en min op de min en bij de andere de plus op de min en de min op de plus, de kopse kanten (waar de speakers in zitten) tegen elkaar en laat het een dag of 2 spelen, anders duurt het zeker 2 tot 3 weken, wel constant aan laten staan met muziek.
ik hoor wel, suc6
Het is idd inspelen van het nieuwe stuggere foam, dat is ook zo met nieuwe speakers, dit kan je versnellen, sluit op de ene speaker, gewoon de plus op de plus en min op de min en bij de andere de plus op de min en de min op de plus, de kopse kanten (waar de speakers in zitten) tegen elkaar en laat het een dag of 2 spelen, anders duurt het zeker 2 tot 3 weken, wel constant aan laten staan met muziek.
ik hoor wel, suc6
-
Danny41
Aan 440
Ik heb een dealer in Hemiksem bij Antwerpen gevonden die de originele woofers voor de lx55 kan bestellen.
Ik heb hem horen bellen met de vertegenwoordiger van JBL.
Prijs , net geen 100€ het stuk. Goedkoper dan lijmen. ( 120 € / woofer )
Hij zei ook dat er geen echte originele onderdelen geleverd worden in België om woofers te herconen.
Hij wil ook voor mij de E-100 bestellen zonder verdere verplichtingen tot aankoop om hem eens te beluisteren.
Hij heeft mij de E-80 samen met de LX-55 laten beluisteren en de E-80 ik moet zeggen de max. Samen met een versterker van Harman-Kardon en NAD.Hij heeft daar een paar keer zeer ver gegaan.
Het ging door merg en been. ( Versterkers erop tot 150 Watt/kanaal )
De gewone houtkleur is volgende week binnen maar de zwarte uitvoering pas op .......... jaaaa 24 april 2005.
Maar gast 440 ik hou je voor 100% op de hoogte wat ik ga doen.
Vele groeten uit België. Danny
Ik heb een dealer in Hemiksem bij Antwerpen gevonden die de originele woofers voor de lx55 kan bestellen.
Ik heb hem horen bellen met de vertegenwoordiger van JBL.
Prijs , net geen 100€ het stuk. Goedkoper dan lijmen. ( 120 € / woofer )
Hij zei ook dat er geen echte originele onderdelen geleverd worden in België om woofers te herconen.
Hij wil ook voor mij de E-100 bestellen zonder verdere verplichtingen tot aankoop om hem eens te beluisteren.
Hij heeft mij de E-80 samen met de LX-55 laten beluisteren en de E-80 ik moet zeggen de max. Samen met een versterker van Harman-Kardon en NAD.Hij heeft daar een paar keer zeer ver gegaan.
Het ging door merg en been. ( Versterkers erop tot 150 Watt/kanaal )
De gewone houtkleur is volgende week binnen maar de zwarte uitvoering pas op .......... jaaaa 24 april 2005.
Maar gast 440 ik hou je voor 100% op de hoogte wat ik ga doen.
Vele groeten uit België. Danny
-
440
Ah kijk nieuwe woofers, dat is een mooie optie, weet wel dat ook deze speakers eerst ingespeeld moeten worden, dus eerst anders (dunner) klinken als de huidige speakers.
suc6
suc6
-
Danny41
Aan gast 440
Ik kon het niet laten zo'n pracht van een luidsprekers.
Vergeleken met mijn LX-55 en met KEF , B&W 603 en 604.
De E-100 van JBL was de beste. De verkoper was er ook van overdonderd. Hij gaat nu heel het gamma van JBL in de winkel nemen.
Mijn LX ga ik laten maken binnenkort en ga ik ze zorgvuldig bijhouden.
Ik denk er ook aan een nieuwe versterker te kopen.
Op het verlanglijstje staat De Harman/Kardon HK-3480 ....2 x 120 Watt.
Vol van geluid.
Dat was het zo een beetje.
Groeten uit België.,Danny 41
Ik kon het niet laten zo'n pracht van een luidsprekers.
Vergeleken met mijn LX-55 en met KEF , B&W 603 en 604.
De E-100 van JBL was de beste. De verkoper was er ook van overdonderd. Hij gaat nu heel het gamma van JBL in de winkel nemen.
Mijn LX ga ik laten maken binnenkort en ga ik ze zorgvuldig bijhouden.
Ik denk er ook aan een nieuwe versterker te kopen.
Op het verlanglijstje staat De Harman/Kardon HK-3480 ....2 x 120 Watt.
Vol van geluid.
Dat was het zo een beetje.
Groeten uit België.,Danny 41