LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] JVC breedbeeld
JVC breedbeeld
mijn digitale tv van JVC is na nog geen 3 jaar stuk, beeldbuis is overleden.
Ik bellen met JVC technische dienst, nou ik werd ongelovelijk onbeschoft behandeld. Wat een service zeg. ik zal jullie de details besparen,maar 1 ding, geen spullen meer van JVC, hij word dus niet gerapareerd op hun kosten , ik kan zelf gaan dokken. Duur grapje
Ik bellen met JVC technische dienst, nou ik werd ongelovelijk onbeschoft behandeld. Wat een service zeg. ik zal jullie de details besparen,maar 1 ding, geen spullen meer van JVC, hij word dus niet gerapareerd op hun kosten , ik kan zelf gaan dokken. Duur grapje
-
Re: JVC breedbeeld
Details besparen?
Waarom?
Dit forum is juist voor het bespreken van details zodat we van elkaars ervaringen kunnen leren. Wie weet valt er zelfs nog wat aan te doen, want als je TV drie jaar stukgaat heb je recht op en tegemoetkoming in de reparatiekosten.
Waarom ben je trouwens niet eerst naar de dealer gegaan en meteen naar JVC?
En hoe kan het dat je TV digitaal is en toch een beeldbuis heeft?
Waarom?
Dit forum is juist voor het bespreken van details zodat we van elkaars ervaringen kunnen leren. Wie weet valt er zelfs nog wat aan te doen, want als je TV drie jaar stukgaat heb je recht op en tegemoetkoming in de reparatiekosten.
Waarom ben je trouwens niet eerst naar de dealer gegaan en meteen naar JVC?
En hoe kan het dat je TV digitaal is en toch een beeldbuis heeft?
Omdat CRT nu eenmaal een analoge techniek is.
[edit]
Het chassis kan wel digitaal zijn, maar de uiteindelijke weergave gebeurt via CRT buizen, en dat is een analoge techniek.
[edit]
Het chassis kan wel digitaal zijn, maar de uiteindelijke weergave gebeurt via CRT buizen, en dat is een analoge techniek.
-
Volgens mij heeft hij een LCD en bedoelt hij met 'beeldbuis' het paneel
het is toch echt de beeldbuis volgens de monteur hoor, ik kan er niks aan doen, maar ik heb ook BCC gemailt en wacht op antwoord
Nou dat weten we dan piepje.
De kans bestaat dat er een PH beeldbuis in hangt, hier zijn speciale coulanceregelingen voor.
Raadpleeg de verkopende partij.is mijn advies
De kans bestaat dat er een PH beeldbuis in hangt, hier zijn speciale coulanceregelingen voor.
Raadpleeg de verkopende partij.is mijn advies
dat heb ik inmiddels ook gedaan, dank je, maar eh... ben jij geen medewerker van JVC? zo een soort opmerking heb ik namelijk vandaag al eerder gehoord, maar dan van JVC zelf
Nope piepje
Dat mocht jvc willen
Ik ben gewoon zelfstandig ondernemer.
Zonder enige verplichtingen aan wie dan ook.
Dat mocht jvc willen
Ik ben gewoon zelfstandig ondernemer.
Zonder enige verplichtingen aan wie dan ook.
gelukkig zijn er ook wel klantvriendelijke bedrijven zoals BCC. vooral die slogan high service klopt helemaal. Dat vriendelijke bedrijf die het probleem wel begreep en ook mijn frustratie heeft geregeld dat er binnenkort een monteur komt van ...jawel, JVC en die gaat mijn tv repareren voor de prijs van 178.50€. En dat is incl. voorrij kosten, ze komen uit Dordtrecht, ook niet naast de deur(Schagen). Toch nog eind goed al goed. Voor die prijs kan ik geen nieuwe tv betalen,maar het blijft natuurlijk heel vreemd dat er bij die toestellen geen re-call is geweest, het gaat om een foute serie en dat weten ze bij JVC donders goed. En ik blijf bij mijn standpunt... geen JVC meer.
-
Wat hier wordt gesuggereerd is klinklare onzin. JVC en ook andere merken hebben niet de volledige productie in eigen beheer, dus div. componenten komen van even zoveel toeleverings bedrijven.
JVC had een eigen chassis met een beeldbuis van Philips. Thans een Beko chassis met een Samsung beeldbuis.
B&O had een eigen chassis met een Philips beeldbuis, ook een Thomson chassis en ook nog een Philips chassis.
Ik kan hier nog veel meer voorbeelden van geven.
Uiteraard zijn ze wel verantwoordelijk voor het totale product.
Waar het hier om gaat, is dat niet de juiste procedure is gevolgd.
In eerste instantie is altijd de verkopende partij het aanspreek punt en NIET! de fabrikant of importeur.
Dat deze soms erg bot kunnen reageren kan ik mij wel voorstellen, omdat ze dikwijls onnodige informatie moeten geven en daardoor niet meer aan hun normale werk toe kunnen komen.
De koper gaat naar de verkoper en de verkoper gaat zo nodig naar de fabrikant. Mijn ervaringen met JVC als ex detaillist zijn gewoon erg goed geweest, zoals met de meeste fabrikanten.
Doorgaans is het de laatste tijd zo, dat erg veel beeldbuizen van Philips vroegtijdig de geest geven en daarvoor zijn coulance regels opgesteld.
De eerste 2 jaar gratis vervanging, ieder volgende jaar 20% coulance, dus na 3 jaar betaalt U 20% van de kosten.
Dat doet de detaillist in samenwerking met de fabrikant en daar hoeft de klant zich niet mee te bemoeien. Deze krijgt alleen de prijs opgave.
Dus zoals gesteld dat de service en de klantvriendelijkheid van JVC beneden peil zijn, is beslist niet juist!
Vr. Gr. Hans.
JVC had een eigen chassis met een beeldbuis van Philips. Thans een Beko chassis met een Samsung beeldbuis.
B&O had een eigen chassis met een Philips beeldbuis, ook een Thomson chassis en ook nog een Philips chassis.
Ik kan hier nog veel meer voorbeelden van geven.
Uiteraard zijn ze wel verantwoordelijk voor het totale product.
Waar het hier om gaat, is dat niet de juiste procedure is gevolgd.
In eerste instantie is altijd de verkopende partij het aanspreek punt en NIET! de fabrikant of importeur.
Dat deze soms erg bot kunnen reageren kan ik mij wel voorstellen, omdat ze dikwijls onnodige informatie moeten geven en daardoor niet meer aan hun normale werk toe kunnen komen.
De koper gaat naar de verkoper en de verkoper gaat zo nodig naar de fabrikant. Mijn ervaringen met JVC als ex detaillist zijn gewoon erg goed geweest, zoals met de meeste fabrikanten.
Doorgaans is het de laatste tijd zo, dat erg veel beeldbuizen van Philips vroegtijdig de geest geven en daarvoor zijn coulance regels opgesteld.
De eerste 2 jaar gratis vervanging, ieder volgende jaar 20% coulance, dus na 3 jaar betaalt U 20% van de kosten.
Dat doet de detaillist in samenwerking met de fabrikant en daar hoeft de klant zich niet mee te bemoeien. Deze krijgt alleen de prijs opgave.
Dus zoals gesteld dat de service en de klantvriendelijkheid van JVC beneden peil zijn, is beslist niet juist!
Vr. Gr. Hans.
zo zie je maar wat klantonvriendelijkheid teweeg kan brengen, het maakt je of het breekt je. Als deze persoon het net even anders had gebracht had het de situatie veranderd, Een vriendelijk woord opend alle harten was het toch? Mischien een idee voor alle mensen die met andere mensen moeten werken. Gelukkig sta ik niet alleen , kijk maar eens onder ''klachten JVC"" en laat google maar zoeken. De voorbeelden zijn legio.Maar genoeg hier over.Ik ben tevreden zo.
-
Daar kan ik mij alles bij voorstellen, maar bekijk het ook eens van de andere kant.
Een voorbeeld uit de praktijk, een toestel had de fout dat het na ongeveer 3 uur spelen uit viel. Als een dergelijk toestel op de tafel staan en het speelt, dan kan je daar op dat moment niets mee, want het vaststellen van het defekt door metingen kan alleen geschieden als de fout zich voordoet.
Het was op Maandag morgen en dan was de zaak dicht dus heb ik eerst het toestel aan gezet en ben de administratie gaan doen.
Toen ik klaar was heb ik de meetapparatuur bij de hand gehouden om direct te kunnen beginnen.
Toen het toestel uit viel, het was toen net 13,00 uur ging gelijk de telefoon. Dat was iets wat de klant zelf had kunnen oplossen door even de gebruiksaanwijzing te lezen.
Gesprek afgelopen, wou weer beginnen weer telefoon. Dat gebeurde 4X achter elkaar en daarna kwam er een leverancier spullen brengen die ook nog even geholpen moest worden.
Daarna kwam mijn vrouw de winkel binnen met ook iets van niets en toen ging het toestel weer spontaan spelen en kon ik er weer ruim 3 uur niets mee beginnen.
Mijn vrouw was op dat moment net degene die de wind van voren kreeg.
Tref je het als klant net op dat moment, dan heb je gewoon pech, een technicus is ook maar een mens.
Vr. Gr. Hans.
Een voorbeeld uit de praktijk, een toestel had de fout dat het na ongeveer 3 uur spelen uit viel. Als een dergelijk toestel op de tafel staan en het speelt, dan kan je daar op dat moment niets mee, want het vaststellen van het defekt door metingen kan alleen geschieden als de fout zich voordoet.
Het was op Maandag morgen en dan was de zaak dicht dus heb ik eerst het toestel aan gezet en ben de administratie gaan doen.
Toen ik klaar was heb ik de meetapparatuur bij de hand gehouden om direct te kunnen beginnen.
Toen het toestel uit viel, het was toen net 13,00 uur ging gelijk de telefoon. Dat was iets wat de klant zelf had kunnen oplossen door even de gebruiksaanwijzing te lezen.
Gesprek afgelopen, wou weer beginnen weer telefoon. Dat gebeurde 4X achter elkaar en daarna kwam er een leverancier spullen brengen die ook nog even geholpen moest worden.
Daarna kwam mijn vrouw de winkel binnen met ook iets van niets en toen ging het toestel weer spontaan spelen en kon ik er weer ruim 3 uur niets mee beginnen.
Mijn vrouw was op dat moment net degene die de wind van voren kreeg.
Tref je het als klant net op dat moment, dan heb je gewoon pech, een technicus is ook maar een mens.
Vr. Gr. Hans.