LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] JVC TV binnen 3 jaar kapot

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Daniels

JVC TV binnen 3 jaar kapot

Ongelezen bericht door Daniels »

Enkele weken geleden ging onze relatief nieuwe JVC breedbeeld TV op zwart. Naast de nodige ergernis, was er ook een diepe teleurstelling, want ... we hadden de TV nog geen drie jaar. Vanalles geprobeerd en gecontroleerd, geluid deed het prima, maar geen beeld meer.

Verbolgen ging ik dezelfde middag nog naar De Harense Smit om verhaal te halen en te vragen of dit door hun als een normale levensduur wordt gezien en daar werd me het bloed onder mijn nagels gehaald door een medewerker die me met een grote grijns allerlei verhalen op de mouw spelde, waar ik niet van gediend was.
"Ja, natuurlijk kan dat" zei hij en verwees me naar de garantietermijn. Hoogstwaarschijnlijk was het de hoogspanning en als dat het was, nou dan zouden de reparatiekosten er niet om liegen, vertelde hij me met een nog immer brede glimlach op zijn gezicht. Met een nog grotere smile zegt hij me vervolgens dat alleen al een onderzoek naar het mogelijke defect me al EUR 120,= gaat kosten. Diepe zucht.

Toen kwam het ergste nog, want hij vroeg me of ik het apparaat wel altijd netjes op de stand-by liet staan. Ik stelde dat ik milieubewust was ingesteld en overal heb gelezen dat het beter is om de stand-by uit te doen. Bovendien had ik wel eens gelezen over brand, die ontstaan was omdat de TV op de stand-by was blijven staan. Met een kleine jongen van zes loop je dan vanzelfsprekend geen risico. Maar nee, deze heer wist me toen te vertellen dat het feit dat de TV kapot was, helemaal mijn eigen schuld was, want de stand-by knop is er om de TV te sparen. Nou vraag ik je? Wat een brutaliteit!

Hoe dan ook ... ik vind de behandeling die ik daar kreeg beneden alle peil, maar zit meer in mijn maag met de TV die al binnen drie jaar het loodje legt. Is dit normaal? en wat kan ik doen?
Is er een regeling die mij ondersteunt of waarmee op z'n minst een bemiddelende actie of (fatsoenlijk geprijsde) reparatie door De Harense Smit kan doen afdwingen?
Wat is er waar van de beweringen over de stand-by knop?

Help! Ik weet het namelijk allemaal niet meer ...

gastje13

Re: JVC TV binnen 3 jaar kapot

Ongelezen bericht door gastje13 »

Wat is het type?
veel jvc's zit tegenwoordig vestel elektronica, en met die zooi mag je al blij zijn dat die drie jaar mee gaan, een vriend kocht er zo een en die ging al na een paar dagen stuk. Voor een merk als jvc is dit natuurlijk onaanvaardbaar, je verwacht van dat merk een goed product te kopen. Maar helaas. Tja coulance misschien, anders zou ik het niet weten. Probeer een hobbyist misschien, die kan het voor veel minder wellicht.

Over het standby verhaal, hoe vervelend het ook klinkt, standby is beter voor je tv. als je je tv helemaal uitzet, is ook je voeding helemaal uit. een voeding die steeds helemaal uitgaat slijt meer dan die op een laag pitje wordt gezet bij standby. Dit mag echter niet te merken zijn na drie jaar uiteraard.

audiofreak1

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Onzin verhaal van de Harense Smid. Blijkbaar een medewerker die er niet thuis hoort en zeker niet klantvriendelijk is! Ga met je TV naar een goede vakzaak waar de onderzoekskosten +/- 30 euro zullen zijn.
Die zullen op een betrouwbare manier naar het toestel kijken.

hharteman

Ongelezen bericht door hharteman »

-------
Verbolgen ging ik dezelfde middag nog naar De Harense Smit om verhaal te halen.
-------------------------------------------------------------------------

Waarom verbolgen?
Apparaten kunnen defect gaan, kan zelfs de Harense smid niet voorspellen.
Iemand die een reparatie aanneemt, is meestal niet terzake kundig, en het voorspellen van een defecte hoogspanning zonder meten is knap te noemen.
Het kan wel een veel vookomend probleem zijn maar zegt niets over de uiteindelijke reparatie.
Die stand by verhalen zou ik met een korreltje zout nemen.
Een toestel moet zonder meer uitgezet kunnen worden.
Daar is hij op ontworpen.

Prijsopgaves zijn over het algemeen vastgestelde prijzen en omvatten transport en onderzoek van gekwalificeerde technici.
Dat kost geld.

Doe als Audiofreak zegt, zoek een lokale technische dienst (als ze nog bestaan), en laat het apparaat daar nazien.
Harense smid rekent ook winst op een operatie, dus probeer zoveel mogelijk schakels over te slaan.

audiofreak1

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Hebben we hier nu ook al spam. Blokeren die gast :twisted:

Gesloten