LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kabel is makkelijk
Re: Kabel is makkelijk
€ 950.-- aanschaf kosten
Wanneer je dat deelt door het maandbedrag van UPC op het landelijk tarief dus € 15.20 ben je dus pas over een dikke 6 jaar uit de kosten.
(daarbij komen bij schotel ook nog eens onderhoudkosten etc. buitenkabels en schotels hebben immers ook niet het eeuwige leven en fabrikanten geven geen levensl;ange garantie, na een jaar is dat toch echt voorbij)
Daarbij vind ik je een beetje hypocriet, eerst klagen dat Discovery weg gehaald is en een paar regels zelf aangeven dat je Discovery niet wilt ontvangen.
Geef mij maar gewoon kabel, lekker makelijk overal in huis tv kijken voor 1 prijs zonder allerlei extra decoders of zoals bin Digitenne per tv een apart abonnement waarbijje bij de eerste aanschaf ook nog eens binnen 30 dagenm moet beslissen of je er een tweede bij wenst anders betaal je daar ook weer opnieuw aansluitkosten voor.
Het gras zit bij schotel en Digitenne te vol addertjes wat mij betreft.
Wanneer je dat deelt door het maandbedrag van UPC op het landelijk tarief dus € 15.20 ben je dus pas over een dikke 6 jaar uit de kosten.
(daarbij komen bij schotel ook nog eens onderhoudkosten etc. buitenkabels en schotels hebben immers ook niet het eeuwige leven en fabrikanten geven geen levensl;ange garantie, na een jaar is dat toch echt voorbij)
Daarbij vind ik je een beetje hypocriet, eerst klagen dat Discovery weg gehaald is en een paar regels zelf aangeven dat je Discovery niet wilt ontvangen.
Geef mij maar gewoon kabel, lekker makelijk overal in huis tv kijken voor 1 prijs zonder allerlei extra decoders of zoals bin Digitenne per tv een apart abonnement waarbijje bij de eerste aanschaf ook nog eens binnen 30 dagenm moet beslissen of je er een tweede bij wenst anders betaal je daar ook weer opnieuw aansluitkosten voor.
Het gras zit bij schotel en Digitenne te vol addertjes wat mij betreft.
en dan is UPC met die 15.20 (wat ze willen maar de rechter is het daar niet altijd mee eens) ook nog eens de duurste van Nederland.
Heb zowel kabel als Digitenne. Zodra de laatste in staat is om BBC en de Duitse zenders uit te zenden wordt mijn abonnement bij UPC onmiddelijk opgezegd.
Irriterende klant-onvriendelijkheid en buitengewoon domme op- en aanmerkingen doen bij mij het bloed bijna koken.
Schotel is geen optie aangezien dat een vrij storend beeld in buurten geeft.
Begrijp echter niet waarom wij destijds een verbod kregen op antennes. De huidige woud aan schotels stoort minstens evenveel als vroeger de antennes.
Irriterende klant-onvriendelijkheid en buitengewoon domme op- en aanmerkingen doen bij mij het bloed bijna koken.
Schotel is geen optie aangezien dat een vrij storend beeld in buurten geeft.
Begrijp echter niet waarom wij destijds een verbod kregen op antennes. De huidige woud aan schotels stoort minstens evenveel als vroeger de antennes.
Beste mensen,
Naar aanleiding van jullie uitzending waarin er een vergelijk werd gemaakt met o.a. kabeltelevisie en een schotel zou ik graag willen weten waar ik die schotel en toebehoren kan kopen voor de prijs van 350,00 euro. Kunnen jullie me ook opgeven om welk merk schotel en type versterker het gaat.
Bij voorbaat hartelijk dank.
Vriendelijke groeten,
Ton Sibbald
Naar aanleiding van jullie uitzending waarin er een vergelijk werd gemaakt met o.a. kabeltelevisie en een schotel zou ik graag willen weten waar ik die schotel en toebehoren kan kopen voor de prijs van 350,00 euro. Kunnen jullie me ook opgeven om welk merk schotel en type versterker het gaat.
Bij voorbaat hartelijk dank.
Vriendelijke groeten,
Ton Sibbald
Wat een hoop welles nietes gediscusseer zeg. Duidelijk is dat veel mensen de kabelvoordelen (geen grote investering, veel TV's/video's tegelijk aansluiten, relatief veel zenders) aangrijpen om Digitenne en de satelliet af te kraken. Het sterk(st)e punt van satelliet is natuurlijk de kwaliteit en de onafhankelijkheid en dit wordt weer gebruikt om de kabel af te kraken. Feit blijft dat de kabel duurder zal (blijven) worden en er meer en meer zenders achter de decoder zullen verdwijnen. Feit is dat satellietontvangst voor veel mensen een duister gebied is (=moeilijk) en dat de aanvangstinvestering fors te noemen is. Toekomst??: mensen die voor kwaliteit gaan en alle huidige zenders willen blijven zien, kiezen digitaal en moeten betalen (kabel: hoger maandabonnement, satelliet: aanschafkosten (digitenne=niet landelijk dus eerst dat maar eens zien)). Mensen die het niets interesseert of het niet kunnen/willen betalen kunnen terecht bij een uitgekleed kabelaanbod (tegen een hoger bedrag dan het huidige natuurlijk) (ps. mensen die internetten via de kabel omdat er geen alternatief is hebben gewoon pech dat ze het veel stabielere ADSL niet kunnen kiezen en zullen (veel) voor de kabel betalen).
Mijn conclusie: digitale TV wordt de standaard en dan zal de satelliet veel sneller rendabel worden tov de digitale kabelpakketten. Als je dan toch nog een verstokte analoge aanbidder bent, bespaar je dan in ieder geval de kosten van een plasma-, tft, pixel plus etc scherm want dan heb je het niet helemaal begrepen.
Mijn conclusie: digitale TV wordt de standaard en dan zal de satelliet veel sneller rendabel worden tov de digitale kabelpakketten. Als je dan toch nog een verstokte analoge aanbidder bent, bespaar je dan in ieder geval de kosten van een plasma-, tft, pixel plus etc scherm want dan heb je het niet helemaal begrepen.
je blijft natuurlijk afhankelijk van de zenders die via de sateliet uitzenden, als de comerciele zenders weer een goedkoopere distributie manier ondekken zul je dus weer moeten inversteren in nieuwe app. op de zenders te blijven ontvangen, zie toen de zenders van analoog naar digitaal gingen--------------------------------------------------------------------------------
Wat een hoop welles nietes gediscusseer zeg. Duidelijk is dat veel mensen de kabelvoordelen (geen grote investering, veel TV's/video's tegelijk aansluiten, relatief veel zenders) aangrijpen om Digitenne en de satelliet af te kraken. Het sterk(st)e punt van satelliet is natuurlijk de kwaliteit en de onafhankelijkheid en dit wordt weer gebruikt om de kabel af te kraken.
daar zijn nog steeds rechtzaken over helemaal nog niet zekerFeit blijft dat de kabel duurder zal (blijven) worden en er meer en meer zenders achter de decoder zullen verdwijnen
sateliet geen vrt geen regio of lokale omroep, kabel zal ook niet elke zender bregen dus als je echt alles wilt zien zul je kabel en een schotel moeten nemen nog duurderFeit is dat satellietontvangst voor veel mensen een duister gebied is (=moeilijk) en dat de aanvangstinvestering fors te noemen is. Toekomst??: mensen die voor kwaliteit gaan en alle huidige zenders willen blijven zien, kiezen digitaal en moeten betalen (kabel: hoger maandabonnement, satelliet: aanschafkosten (digitenne=niet landelijk dus eerst dat maar eens zien))
als de gemeente de rechtzaken uiteindelijk winnen zal het kabelnet analoog moeten blijven gebruiken, of digitale decoders "gratis" beschikbaar moeten stellen
en nog iets wat betreft de kwalitijd tis maar net waar je tevreden mee bent ik vind een mp3 van 128kbps prima kinken ik weet dat cd een beter kwalieit geeft maar ik hoor het er niet vanaf.
Mbt die 950 euro: dit is geen standaardset, maar een uitgebreide set die niet meer met kabelontvangst vergeleken kan worden!
Immers voor dit bedrag heeft de koper destijds (prijs is vermoedelijk gedaald nu!) een TWIN tuner met ingebouwde harddisk verkregen.
Die ingebouwde harddisk kan je als vervangende videorecorder zien. Waar biedt UPC dat????
Kortom koper heeft de vrijheid genomen meer opties erbij te nemen. En als je het dan terugredeneert qua vergelijking van de circa 30 tv-zenders die UPC levert, duurt het om precies te zijn 5 jaar en 3 maanden eer hij er uit is met zijn installatie van drie satellietposities, 700 tv-zenders en 450 radiostations en een ingebouwde harddisk met opname functionaliteiten.
Even voor de goede orde: hoeveel geeft de gemiddelde gebruiker op dit forum uit voor de aanschaf van zijn PC de afgelopen jaren?
Of voor de eventuele aanschaf van televisies?
Immers voor dit bedrag heeft de koper destijds (prijs is vermoedelijk gedaald nu!) een TWIN tuner met ingebouwde harddisk verkregen.
Die ingebouwde harddisk kan je als vervangende videorecorder zien. Waar biedt UPC dat????
Kortom koper heeft de vrijheid genomen meer opties erbij te nemen. En als je het dan terugredeneert qua vergelijking van de circa 30 tv-zenders die UPC levert, duurt het om precies te zijn 5 jaar en 3 maanden eer hij er uit is met zijn installatie van drie satellietposities, 700 tv-zenders en 450 radiostations en een ingebouwde harddisk met opname functionaliteiten.
Even voor de goede orde: hoeveel geeft de gemiddelde gebruiker op dit forum uit voor de aanschaf van zijn PC de afgelopen jaren?
Of voor de eventuele aanschaf van televisies?
Doelstelling: abonnementskosten van de kabel moet drastisch omlaag!
Dat kan, maar dat is tevens het begin van het eind van de (consument)kabel!
Een kabelexpoitant moet zich conformeren aan wettelijke regels en zal er voor moeten zorgdragen dat zijn of haar diensten ook als zodanig wordt aangeboden.
Zij moeten de infrastructuur onderhouden, investeren in sanerings/revisie projecten en nieuwe stukken infrastructuur.
Het lijkt mij dan ondoenlijk om in de toekomst juist te moeten concureren tegen Satelliet-providers en bijvoorbeeld Digitenne.
De laatste twee genoemde zullen wellicht relatief minder te hoeven investeren(?) en bovendien betrekt de kabelexploitant ook signaal van o.a satelliet.
Daar heeft de consument natuurlijk geen boodschap aan!?
Ik zou dat een hele slechte ontwikkeling vinden, omdat gezonde concurrentie alleen maar ten goede komt voor de consument.
Gezonde concurrentie houdt namelijk alle partijen scherp je hebt geen monopolist meer.
Wat denk je wanneer je bijvoorbeeld maar een keus hebt? 20, 40, of 80 euro p/mnd..........?
Je hoeft niet af te geven op een van de partijen, want je bent namelijk zelf vrij om te kiezen en die keuze wordt gewoon gerespecteerd. (toch?)
Dat kan, maar dat is tevens het begin van het eind van de (consument)kabel!
Een kabelexpoitant moet zich conformeren aan wettelijke regels en zal er voor moeten zorgdragen dat zijn of haar diensten ook als zodanig wordt aangeboden.
Zij moeten de infrastructuur onderhouden, investeren in sanerings/revisie projecten en nieuwe stukken infrastructuur.
Het lijkt mij dan ondoenlijk om in de toekomst juist te moeten concureren tegen Satelliet-providers en bijvoorbeeld Digitenne.
De laatste twee genoemde zullen wellicht relatief minder te hoeven investeren(?) en bovendien betrekt de kabelexploitant ook signaal van o.a satelliet.
Daar heeft de consument natuurlijk geen boodschap aan!?
Ik zou dat een hele slechte ontwikkeling vinden, omdat gezonde concurrentie alleen maar ten goede komt voor de consument.
Gezonde concurrentie houdt namelijk alle partijen scherp je hebt geen monopolist meer.
Wat denk je wanneer je bijvoorbeeld maar een keus hebt? 20, 40, of 80 euro p/mnd..........?
Je hoeft niet af te geven op een van de partijen, want je bent namelijk zelf vrij om te kiezen en die keuze wordt gewoon gerespecteerd. (toch?)
Gast,
Ik denk dat de kabelmaatschappijen de hand in eigen boezem moeten steken.
Jarenlang hebben ze het ene na het andre kabelnetwerk opgekocht, niet of nauwelijks geinvesteerd. wel met enige regelmaat prijsverhogingen doorgevoerd, dus vind ik het logisch dat de consument deze maatschappijen afrekent op datgene wat ze gepresteerd hebben.
Tja en dan komt er een moment dat de consument zegt bekijk het maar, ik heb een beter en, in de toekomst, misschien goedkoper alternatief.
En dan wil ik de arrogante kabelbedrijven zoals UPC wel eens zien.(als ze dan nog bestaan)
Ik denk dat de kabelmaatschappijen de hand in eigen boezem moeten steken.
Jarenlang hebben ze het ene na het andre kabelnetwerk opgekocht, niet of nauwelijks geinvesteerd. wel met enige regelmaat prijsverhogingen doorgevoerd, dus vind ik het logisch dat de consument deze maatschappijen afrekent op datgene wat ze gepresteerd hebben.
Tja en dan komt er een moment dat de consument zegt bekijk het maar, ik heb een beter en, in de toekomst, misschien goedkoper alternatief.
En dan wil ik de arrogante kabelbedrijven zoals UPC wel eens zien.(als ze dan nog bestaan)
Klik voor de aardigheid eens op de onderstaande link om te zien hoe "voordelig" satelliet kijken zou zijn, wanneer er bijna geen kabel-tv meer zou zijn. In Engeland is dat dus het geval.
http://www.sky.com/skycom/article/0,,91 ... 43,00.html
Voor het goedkoopste pakket betaal je omgerekend ruim 20 euro!
http://www.sky.com/skycom/article/0,,91 ... 43,00.html
Voor het goedkoopste pakket betaal je omgerekend ruim 20 euro!
Cable guy,
Je moet geen appeltjes met peertjes vergelijken. Engeland is altijd duurder geweest ook met gewone kabel. dus enige vergelijking gaat compleet mank
Je moet geen appeltjes met peertjes vergelijken. Engeland is altijd duurder geweest ook met gewone kabel. dus enige vergelijking gaat compleet mank
En jij gelooft echt dat satelliet in Nederland zo goedkoop blijft, als iedereen satelliet heeft?
En kom nu alsjeblieft niet weer aankakken met je 500 gratis Duitse zenders waar je de hele dag naar Gutte Zeiten Schlechte Zeiten of zo kan kijken.
Bovendien is het niet denkbeeldig dat kabelmaatschappijen ook een vinger in de pap krijgen op het satellietgebied. Wat voor gevolgen denk je dat dat zal hebben?
En kom nu alsjeblieft niet weer aankakken met je 500 gratis Duitse zenders waar je de hele dag naar Gutte Zeiten Schlechte Zeiten of zo kan kijken.
Bovendien is het niet denkbeeldig dat kabelmaatschappijen ook een vinger in de pap krijgen op het satellietgebied. Wat voor gevolgen denk je dat dat zal hebben?
Welke vinger in welke pap?
Daar zijn ze gewoonweg te dom voor en te arrogant voor, dat bewijzen de kabelmaatschappijen nu al.
En die duitse zenders, die bekijk ik niet eens. Veel te veel van het zelfde.
Daar zijn ze gewoonweg te dom voor en te arrogant voor, dat bewijzen de kabelmaatschappijen nu al.
En die duitse zenders, die bekijk ik niet eens. Veel te veel van het zelfde.
Nou ja, droom lekker verder...
Natuurlijk zijn er betere alternatieven dan de kabel, maar de manier waarop Radar het in beeld bracht was riooljournalistiek. Ik heb zelfs kabel en velen met mij. Maar zoals de kwaliteit van de kabel getoond werd in de uitzending slaat nergens op. Zo ga ik twijfelen aan de onafhankelijkheid van Radar.
HELP
KAN IEMAND MIJ VERTELLEN OF IK EEN ONTVANGER MET OF ZONDER KAART MOET NEMEN.
eN MOET JE 15 EURO PERMAAND BETALEN OM NED. ZENDERS TE ZIEN, OF IS DIT NIET NODIG.
GROET ERWT[/b]
eN MOET JE 15 EURO PERMAAND BETALEN OM NED. ZENDERS TE ZIEN, OF IS DIT NIET NODIG.
GROET ERWT[/b]
Beste Puma 73
Natuurlijk moeten de kabelmaatschappijen deels de hand in eigen boezem steken.
Sommige hebben misschien inderdaad verkeerde gebieden met verouderde concepten opgekocht, waar bijvoorbeeld 1 kip en 1,5 paardenkop woont?
Wanneer je dit net wilt upgraden en onderhouden zul je de kosten hiervan nooit kunnen terugverdienen.
Misschien waren er oude contracten en/of staande afspraken met gemeentes en instanties waar de kabelmaatschappij zich aan moet conformeren?
Waarschijnlijk is de consument hier deels de dupe van geworden?
Ik probeer niets goed te praten en dit alles is natuurlijk puur speculatief!
Maar je moet niet vergeten dat dezelfde kabelmaatschappijen de vooruitgang in verschillende technieken hebben doen versnellen.
Wanneer je overal haantje de voorste in wil zijn moet je daarvoor hoge tol betalen en dat werkt helaas ook door naar de consument toe.
Vergeet niet dat de consument hier ook baat bij heeft.
Voorbeeld:
Denk bijvoorbeeld aan breedband internet voor de consument dat anno 1993/94 in de kinderschoenen stond.
KPN ging hierdoor wel versneld ADSL ontwikkelen anders zouden ze de boot kunnen missen.
Vergelijk deze internet kosten voor de consument van 4 jaar geleden en van nu?
Dit vind ik dus gezonde concurentie en hier heeft de consument baat bij!
Nee, ik blijf bij mijn standpunt dat het niet goed is dat de kabelmaatschappijen voor de consument zal gaan verdwijnen!
En ik denk dat zij er wel degelijk van bewust zijn van deze concurrentie!?Mocht dat niet zo zijn dan liggen ze te slapen en lijden denk ik dan aan hoogmoedwaanzin?(volgens mij is het begin van het eind dan begonnen)
Maar dit alles is natuurlijk ook speculatief.
Natuurlijk moeten de kabelmaatschappijen deels de hand in eigen boezem steken.
Sommige hebben misschien inderdaad verkeerde gebieden met verouderde concepten opgekocht, waar bijvoorbeeld 1 kip en 1,5 paardenkop woont?
Wanneer je dit net wilt upgraden en onderhouden zul je de kosten hiervan nooit kunnen terugverdienen.
Misschien waren er oude contracten en/of staande afspraken met gemeentes en instanties waar de kabelmaatschappij zich aan moet conformeren?
Waarschijnlijk is de consument hier deels de dupe van geworden?
Ik probeer niets goed te praten en dit alles is natuurlijk puur speculatief!
Maar je moet niet vergeten dat dezelfde kabelmaatschappijen de vooruitgang in verschillende technieken hebben doen versnellen.
Wanneer je overal haantje de voorste in wil zijn moet je daarvoor hoge tol betalen en dat werkt helaas ook door naar de consument toe.
Vergeet niet dat de consument hier ook baat bij heeft.
Voorbeeld:
Denk bijvoorbeeld aan breedband internet voor de consument dat anno 1993/94 in de kinderschoenen stond.
KPN ging hierdoor wel versneld ADSL ontwikkelen anders zouden ze de boot kunnen missen.
Vergelijk deze internet kosten voor de consument van 4 jaar geleden en van nu?
Dit vind ik dus gezonde concurentie en hier heeft de consument baat bij!
Nee, ik blijf bij mijn standpunt dat het niet goed is dat de kabelmaatschappijen voor de consument zal gaan verdwijnen!
En ik denk dat zij er wel degelijk van bewust zijn van deze concurrentie!?Mocht dat niet zo zijn dan liggen ze te slapen en lijden denk ik dan aan hoogmoedwaanzin?(volgens mij is het begin van het eind dan begonnen)
Maar dit alles is natuurlijk ook speculatief.
Laatst gewijzigd door RdG63 op 17 apr 2004 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Mr Erwt. Kijk eens op:HELP
GROET ERWT[/b]
http://www.canaldigitaal.nl/content.asp ... &pakket=16
ps. volgens mij bleef je CAPS lock toets hangen...
Ik ben al een paar jaar de kabel compleet zat. Na ruim dertig jaar klant te zijn en altijd op tijd betaald te hebben. Presteerden ze het om ons vlak voordat het EK voetbal begon de zaak af te sluiten, omdat naar hun mening een rekening niet was betaald. Er reed toen een autootje van Casema in de buurt (nette buurt overigens) rond om iedereen die blijkbaar een betalingachterstand had af te sluiten. Eigenlijk ben ik ze niet zat ik ben vervuld van een intense haat jegens Casema.
Maar ja, een schotel op mijn dak...,misschien met een aantal buren samen één schotel delen. Kan dat?
Wat ik ook niet begrijp is dat ze het recht hebben om af te sluiten. In geval van calamiteiten wordt alle informatie via één van de Nederlandse zenders uitgezonden.
Daarnaast ben ik van mening dat er meerdere aanbieders van dezelfde kabel gebruik moeten kunnen maken. Dit soort monopolies is funest.
Maar ja, een schotel op mijn dak...,misschien met een aantal buren samen één schotel delen. Kan dat?
Wat ik ook niet begrijp is dat ze het recht hebben om af te sluiten. In geval van calamiteiten wordt alle informatie via één van de Nederlandse zenders uitgezonden.
Daarnaast ben ik van mening dat er meerdere aanbieders van dezelfde kabel gebruik moeten kunnen maken. Dit soort monopolies is funest.
Beste Gast,
Technisch kan een hoop, dus je kunt zeker een soort CAI aanleggen met de buren samen, maar ten eerste mag je niet zomaar signaal aan derden doorgeven, mits je aan een tal van voorwaarden voldoet.
Ten tweede denk ik dat het niet altijd goedkoper is om een CAI aan te leggen dan ieder apart een schotel aan te schaffen.
Als je toch kiest om een eigen CAI aan te leggen, houd er dan wel rekening mee dat er heel wat meer bij komt kijken dan alleen schotels & ontvangers.
Volgens mij zijn ze verplicht om deze zender altijd door te geven, maar ik weet niet in hoeverre en onder welke condities?
Er maken meerdere aanbieders gebruik van de kabel: denk bijvoorbeeld aan Canal+ , Chello of de lokale omroepen.
Maar dat bedoel je natuurlijk niet; jij wilt bijvoorbeeld een Casema abonnement, terwijl je in een UPC gebied woont?
Administratief (chaos) zal dat wel kunnen, maar technisch op dit moment nog niet.
De vraag is of je er iets mee opschiet? je krijgt nog steeds signaal van UPC en betaald aan Casema, Casema betaald aan UPC en omgekeerd.
Hoe te handelen met storingen ect............
Net zo'n constructie als bijvoorbeeld groenestroom?
Veel succes met jouw overweging en keuze!
Technisch kan een hoop, dus je kunt zeker een soort CAI aanleggen met de buren samen, maar ten eerste mag je niet zomaar signaal aan derden doorgeven, mits je aan een tal van voorwaarden voldoet.
Ten tweede denk ik dat het niet altijd goedkoper is om een CAI aan te leggen dan ieder apart een schotel aan te schaffen.
Als je toch kiest om een eigen CAI aan te leggen, houd er dan wel rekening mee dat er heel wat meer bij komt kijken dan alleen schotels & ontvangers.
Volgens mij zijn ze verplicht om deze zender altijd door te geven, maar ik weet niet in hoeverre en onder welke condities?
Er maken meerdere aanbieders gebruik van de kabel: denk bijvoorbeeld aan Canal+ , Chello of de lokale omroepen.
Maar dat bedoel je natuurlijk niet; jij wilt bijvoorbeeld een Casema abonnement, terwijl je in een UPC gebied woont?
Administratief (chaos) zal dat wel kunnen, maar technisch op dit moment nog niet.
De vraag is of je er iets mee opschiet? je krijgt nog steeds signaal van UPC en betaald aan Casema, Casema betaald aan UPC en omgekeerd.
Hoe te handelen met storingen ect............
Net zo'n constructie als bijvoorbeeld groenestroom?
Veel succes met jouw overweging en keuze!
Laatst gewijzigd door RdG63 op 18 apr 2004 12:38, 4 keer totaal gewijzigd.