LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kabel is makkelijk

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
@W@Y

Re: Kabel is makkelijk

Ongelezen bericht door @W@Y »

Wij zijn in huis met 4 personen, dochter 8jr, zoon 5jr, mijn vrouw en ikzelf. Het komt bij ons in huis af en toe voor dat dochterlief in haar eigen kamer naar Foxkids kijkt, mijn zoon in zijn eigen kamer naar Nickelodeon, mijn vrouw in de slaapkamer naar Net 5 en ik in de woonkamer naar Nederland 3, allemaal tegelijkertijd. Dat is geen enkel probleem via de kabel maar ik vraag me af of dat ook met een schotel lukt. :?:

Cable Guy

Ongelezen bericht door Cable Guy »

knip knip>>Dat is geen enkel probleem via de kabel maar ik vraag me af of dat ook met een schotel lukt. <<
Dat kan ik je zo wel vertellen @W@Y, dat lukt je niet!
En dan wil je nog niet eens ook nog opnemen van nl 1.

Lonesatter

Ongelezen bericht door Lonesatter »

@Cable guy

Het is jouw waarheid, gelukkig niet de mijne.

Ik persoonlijk hou niet van monopolisten.
Daarom heb ik een satelietschotel en ontvang wat mij betreft genoeg zenders voor €15 per jaar.
Ben nooit afhankelijk van mijn kabelaar en de kwaliteit is perfect (digitaal)

LS

Cable Guy

Ongelezen bericht door Cable Guy »

En met hoeveel mensen woon jij dan in een huis Lonesatter?
Het is niet mijn waarheid die ik vertel, het is DE waarheid.
Leg jij anders even aan @W@Y uit hoe hij al die netten tegelijk met een schotelantenne kan ontvangen, zelfs met een twintuner wordt dat lastig denk ik.
Canal Plus heeft volgens mij ook een soort van monopolie, of zijn er nog andere satellietproviders die tegen andere tarieven Discovery Channel e.d. aanbiedt?
En nogmaals: heel veel Duitse zenders en wat Franstalige zenders (al dan niet gratis), wie zit daar nou op te wachten??

WMpr

Ongelezen bericht door WMpr »

Het is nu wel duidelijk waar cable guy werkzaam is .

De rekensom van 600 euro klopt niet dat andere bedrag wel 320 euro
voor een ontvanger en schotel en kaart en kabel en satfinder
voor dit alles kan je kiezen uit 2 ontvangers .

Manhattan MX + Matrix reloaded embedded
en de
XSat DTVA

gr,

Wilco
Laatst gewijzigd door WMpr op 12 apr 2004 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.

BZ

Ongelezen bericht door BZ »

Met een digipakket op de kabel kun je ook maar naar 1 kanaal tegelijk kijken. Ook daar geld voor elk kanaal een extra tuner. Bij de sat koop je er een tuner bij, bij een digipakket gaat je dat weer een extra abonement kosten. Weg voordeel...

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Geef mij maar de SAT ben ik lekker baas over mijn eigen buis en heb voor relatiev weinig kosten een keur aan TV zenders.
Tevens beginnen de eerste zenders uit te zenden in Dolby Digital geluid dus heb je ook nog geluid van DVD kwaliteit er bij.
Tevens is de beeld kwaliteit veel beter als kabel.
Er is echter 1 nadeel je bent voor de nederlandse zenders gebonden aan Canal Digital dat is nou niet zo heel klant vriendelijke provider maar ja je kijkt voor circa 15 euro het heel jaar naar de publieke en comerciele zenders.
Het is trouwens mogelijk om met een kaart splitter te werken zodat je met 3 ontvanger met 1 kaart kunt werken mag waarschijnlijk niet maar kan wel.
Een zeer tevreden SAT kijker. 8)

gerwin plattelander

Ongelezen bericht door gerwin plattelander »

Ik heb satelliet en kan niet anders er is hier geen kabel.

Dat iedereen hier zo positief is komt omdat er een bericht staat op de site van de belangenveriniging voor satelliet kijker, de nbs.

De site is www.satellitemagazine.com

Canal Digitaal wordt ook al duurder, en de service is extreem slecht.
Ken veel mensen met kabel en niemand klaagt.

Woon zelf achteraf gelegen en hier is geen kabel, maar je hebt nu al een gekloot als je wat wilt opnemen met de video. Dat heb je met de kabel niet. Ook blijf je aan het instellen met de satelliet apparatuur.

Vele die hier gereageerd hebben zijn van die NBS en doen er alles aan satelliet te promoten, ik vind het duur. Je moet het wel per TV een video uitrekenen! Ja dan wordt satelliet kijken wel erg duur, honderden euro's extra voor een ontvanger per video en tv!

Ik heb geen keus, dus ben al blij dat de satelliet er is maar had liever kabel. Voordeel is bij de kabel ook dat zenders als NGC, discovery, Nickelodeon gewoon in het standaard pakket zitten en je kunt ook de lokale omroep en kabelkrant ontvangen op je tv en ook niet onbelangrijk de nederlandse MTV zit alleen maar op de kabel. En ook al heb je 10 TV's je kabel abonnement wordt er niet duurder door.

Voor oudere mensen is de satelliet helemaal waardeloos al die instellingen en afstellingen, tuurlijk die mensen van de NBS zijn hobbysten en plaatsen daarom hier zoveel berichten maar voor de normale nederlander is kabel beter qua aanbod, veel makkelijker in gebruik en de meeste mensen hebben meerdere tv's en video's dus ook nog een goedkoper (al lijkt dat eerst niet zo, maar reken maar eens uit!)

BZ

Ongelezen bericht door BZ »

Voordeel is bij de kabel ook dat zenders als NGC, discovery, Nickelodeon gewoon in het standaard pakket zitten en je kunt ook de lokale omroep en kabelkrant ontvangen op je tv en ook niet onbelangrijk de nederlandse MTV zit alleen maar op de kabel. En ook al heb je 10 TV's je kabel abonnement wordt er niet duurder door.
Discovery en NGC zitten NU nog in het standaard pakket, dat was met Eurosport ook zo totdat die naar het digi pakket verdween. Hetzelfde zal gebeuren met Discovery en NGC. Je bent overgeleverd aan de kabelexploitant en de programmaraad, iets waar je met een schotel totaal geen last van hebt. Daar komt nog bij dat de kabelmij zomaar het abo kan opschroeven.

Kortom, kies je voor vrijheid-blijheid neem dan een schotel, kies je voor eenvoud en gemak neem dan de kabel.

Loupa

Ongelezen bericht door Loupa »

Waarom zou ik overstappen naar wat anders.
Wat is er niet makkelijker dan kabel. Hier in het Westland hebben we ongeveer 44 kanalen waarvan ik er misschien maar 10 bekijk.
Ik heb de garantie dat de ontvangst goed is, met een schotel moet ik zelf gaan zitten violen voor de ontvangst en zo'n schotel is natuurlijk nog lelijk ook. Internetten doe ik ook via de kabel en ook daar ben ik supertevreden over.
Nee, ik zie totaal geen voordelen om iets anders te nemen.

Ik zit bij CAI Westland.

Jack Daniels

Ongelezen bericht door Jack Daniels »

ik sta ook in twijfel om over te stappen op satelliet ontvangst. Toegegeven, ik moet er een paar vlaamse zenders voor missen. De VRT bv. gaat een samenwerkingsverband met onze nationale telefoon maatschappij aan om televisie aan te bieden via VDSL (de telefoonlijn), niet via de satelliet. Het is ook zo dat, tot een jaar of 2 geleden, wij niet alleen voor de kabel aansluiting moesten betalen. Er bestond ook nog zoiets als kijk- en luistergeld. Op jaarbasis was je, afhankelijk van de regio waar je woonde, tussen de 10 en 12000 frank armer (kabel+kijk en luistergeld). Je moest eigenlijk al gauw 1000 frank (25 euro) per maand ophoesten om naar je tv te mogen kijken. Op een bepaald ogenblik werd beslist om kijk- en luistergeld af te schaffen. Iedereen blij, scheelde algauw 5000 frank per jaar. 2 weken later werd beslist om de prijs van het kabelabonnement te verhogen. Mijn kabelaansluiting kost nu per maand 12,39 euro. Op jaarbasis is dat net geen 150 euro. Als ik de prijzen bekijk van een digitaal satelliet setje (compleet met receiver, schotel...) dan heb ik dat op anderhalf jaar terug verdiend als ik mijn kabel abonnement opzeg. Dan heb ik ook nog een opmerking voor al diegenen die niet zo gesteld zijn op de parabool antennes tegen de gevels, wegens te lelijk. Ik heb die mensen nooit horen protesteren toen jaren geleden zowat alle daken ONTSIERD werden door die lelijke sprietantennes. Een parabool is esthetisch gezien stukken mooier dan een sprietantenne.

WMpr

Ongelezen bericht door WMpr »

Een schotel hoefd niet lelijk te zijn ze zijn er zelfs in de vorm van een tuin of muur lamp of als decoratie kubus die dingen zien er echt heel leuk uit .
En dan heb je ook nog de vlakke schotel dat is net witte dakpan zonder uitstekende delen.

Of als toch een gewone schotel wil ze zijn er ook doorzichtig en werkt net zo goed als 1 die wit of zwart is

gr,

Wilco

Bonnie

Ongelezen bericht door Bonnie »

Ik had gehoopt wat reacties over digitenne te lezen.
Maar het gaat alleen maar over schotels en de kabel.
Het is duidelijk dat voor iedereen de voorkeur daarin heel persoonlijk is.
Zelf heb ik beide naar volle tevredenheid. :P
Maar nu het verhaal Digitenne, dat heb ik niet en ik ben benieuwd naar ervaringen hiermee. :?:
Het lijkt me ideaal voor de Camping of boot zodat je van dat uitrichten van de antenne of schotel af bent.

dirk-jan

Ongelezen bericht door dirk-jan »

Ik vindt de kabelbedrijf upc en essent en stelje olichters met hun digitale boeketen waar kwaliteit heel erg graag achet blijft bij shotel hebje iedere geval goed bleed voor redelijke prijs.en zenders als bbc zijn wel opde shotel breedbleed en op de kabel. niet.
weg met kabel.

groeten djsat

Hebbes

Ongelezen bericht door Hebbes »

Ik ben wel tevreden met m'n kabel. Wat moet ik nou in godsnaam met 'n paar 100 zenders. Het voldoet precies naar m'n wensen, over de onvangst van de radio ben ik ook tevreden en kan lekker internetten via de kabel ook. :wink:

Digitenne

Ongelezen bericht door Digitenne »

Ik heb Digitenne. Twee kastjes voor 11.95 per maand. Nog een kastje erbij en het kost 14.95 per maand, heel betaalbaar dus. De kastjes zelf zijn ook al vanaf 100,- euro of zo te krijgen.
Ook de installatie van Digitenne is een fluitje van een cent.
Er zijn niet zoveel zenders als via de satelliet of kabel te ontvangen, maar de belangrijkste zenders zitten erop. De kwaliteit is beter dan die van kabel, maar, hoewel ik dat niet kan testen, waarschijnlijk minder dan die van satelliet.
Je hebt Discovery, Eurosport, Animal Planet en een erotische zender, zenders die in Amsterdam allang uit het basispakket zijn verdwenen of er nog nooit hebben ingezeten.
Zodra Digitenne in heel Nederland te ontvangen is, zal het qua gebruiksgemak de meest eenvoudige oplossing zijn om overal in Nederland tv te kijken.

SebasFM

Ongelezen bericht door SebasFM »

Let er wel op dat digitenne geen BBC heeft, en ook niet de Belgische publieken, VRT1 en Ketnet/Canvas. Dat houd mij tegen om over te schakelen op Digitenne.

robke

Ongelezen bericht door robke »

In Almere heeft UPC het alleen voor het zeggen. Programmaraad of niet, de prijzen vliegen de pan uit (worden dit jaar verdubbeld!) en de consument heeft in een paar jaar tijd wel zes zenders zien verdwijnen. Dubbel betalen voor een uitgekleed aanbod dus. Is dat vrije markt? Geef mijn portie maar aan Fikkie.
De kabelmonopolisten moeten gebroken worden. Ik wil al twintig jaar toe naar een systeem, waarbij je als consument je eigen pakket kunt samenstellen, met een bepaald minimum aan af te nemen zenders (pakweg een stuk of tien). Elke zender draagt zijn eigen prijskaartje.
Dan hoef ik ik me niet te ergeren aan publieke zenders die avond aan avond mijn kijkgeld verspillen door voetbalwedstrijden live uit te zenden (Ned.2), of zenders die voornamelijk lichtvoetige **** uitzenden (Yorin). Op naar een eigen samengesteld pakket!

vosje

Ongelezen bericht door vosje »

Het is ergelijk dat er een digitaal systeem op de markt is met zoveel beperking, zodat je alijd verplicht bent om de verschrikkelijke kabel er bij te moeten houden.BBc / Belgie /Duitsland /Euro1080 zijn niet via digitenne te ontvangen. Dit is het jaar 2004 maar als je deze instantie's
digitenne en kabel met deze moderne techniek om ziet gaan,wil je alleen nog maar een schotel.
Vosje :twisted:

sebo

Ongelezen bericht door sebo »

Ik heb een huis in het buitenland en ben uitgekeken op de anologe sat-zenders van RTL 1 t/m RTl 100 (Duitstalig).
Wil ook Radar kunnen volgen van uit Hongarije of Zuid Africa.
Wat te doen????

Gesloten