LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kapotte schakelaar Philips TV

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Dhr. R Rappailles

Re: Kapotte schakelaar Philips TV

Ongelezen bericht door Dhr. R Rappailles »

Gaarne zou ik ook willen reageren op de defecte schakelaars bij de Philips breedbeeld TV.

Wij zij in het bezit van een Philips Beedbeeld TV en na1,5 jaar begon de aan/uit schakelaar rare dingen te vertonen. Hij gaf een knetterend geluid las je de TV uit zetten. Aan zetten ging ook niet altijd in 1 keer. Het leek net of de schakelaar wat slechte contacten had. Omdat de garantie net verlopen was had het geen zin om Philips of de leverancier (Firma It's te bellen) Ik ben zelf vrij technische en heb via een goede electronica zaak in Delft een nieuwe schakelaar kunnen bemachtigen. (Kosten 20 Euro) Ik heb in ongeveer 15 minuten de schakelaar vervangen. Dit omdat Philips in de regel in hun apparatuur makkelijk de onderdelen laat vervangen die eventueel eens stuk kunnen gaan, dit denk ik voor de servicemonteurs.

Persoonlijk denk ik dat het een slechte schakelaar is en dient in alle gevallen door philips (kosteloos) te worden vervangen. Het gaat om een duidelijk geval van een slecht (in-gekochte) partij schakelaars.

Daarin tegen wil ik wel zeggen ik dik te vreden bent met de TV.

Met vriendelijke groet,

Raymond Rappailles

h.smets

Ongelezen bericht door h.smets »

Wij hebben hetzelfde probleem met onze breedbeeld tv, de knop doet het nogwel maar als we hem uitzetten moeten we de knop indrukken en dan los laten springen anders gaat hij niet uit. Maar verder zijn we uiterst tevreden over de tv

m.dam

Ongelezen bericht door m.dam »

Ook wij hebben een Philips breedbeeld tv type 28PW9611 van 1996. De aan/uit schakelaar is al vele jaren kapot en wij zetten de tv aan of uit d.m.v. een zelf gemoteerde snoerschakelaar!

S.P. van Tongeren

Ongelezen bericht door S.P. van Tongeren »

Ongeveer 3 jaar geleden heb ik een Philips televisie gekocht, typenr. 21PT4403/00. Geen breedbeeldtelevisie, maar wel hetzelfde probleem. In juli dit jaar kon de TV ineens niet meer aan en uit geschakeld worden met de aan/uit knop. Na ongeveer 3 dagen met de stekker dit probleem te hebben omzeild, begaf de TV het tijdens een demonstratie van het euvel. Zwart beeld dus. Bij de Philips reparatieplaats bleek dat de aan/uit knop defect was en dat daardoor het voedingscircuit was doorgebrand: reparatiekosten 66,18 euro. De reparatie is snel en naar wens uitgevoerd en verder heeft de TV naar alle tevredenheid gewerkt.

van Dongen

Ongelezen bericht door van Dongen »

Ook ik heb problemen met de aan en uit knop van de televisie
Type 21 pt 5301
Aankoop datum 16-08-1996
Kan de knop wellicht zelf plaatsen
bij voorbaat dank
J.T.M. van Dongen
Looiersveld 72
5121 kg Rijen
tel161.227535

M.van der Heide

Ongelezen bericht door M.van der Heide »

Hier bij wil ik uw laten weten dat onze Philips breedbeeld ook al last heeft gehad van een doorgebrande aan/uitschakelaar. De televisie had ook kortsluiting ver oorzaakt in de rest van ons huis. Reperatiekosten €76,-.

M.Lavooi

Ongelezen bericht door M.Lavooi »

Onze grootbeeld kleuren tv aan en uit schakelaar is sinds enige tijd ook stuk het type nr is :29PT5301 het bouwjaar is van 1996.

L.Franken

Ongelezen bericht door L.Franken »

En ik ben nummer zoveel in de rij....
Ook wij hebben een Philips breedbeeld 24PW6302, gekocht 1-12-1998. Ongeveer een maand of vier geleden begon-ie ineens enorm te stinken, de rook kwam eraf en ik probeerde em snel uit te zetten. Dit ging echter niet meer dus ik wist niet hoe snel ik de stekker eruit moest trekken.
TV weggebracht naar reparateur, kosten 65 euro.
Ik hoor graag van u hoe en waar ik alsnog mijn gemaakte kosten kan verhalen.

L.Franken

Ongelezen bericht door L.Franken »

En ik ben nummer zoveel in de rij....
Ook wij hebben een Philips breedbeeld 24PW6302, gekocht 1-12-1998. Ongeveer een maand of vier geleden begon-ie ineens enorm te stinken, de rook kwam eraf en ik probeerde em snel uit te zetten. Dit ging echter niet meer dus ik wist niet hoe snel ik de stekker eruit moest trekken.
TV weggebracht naar reparateur, kosten 65 euro.
Ik hoor graag van u hoe en waar ik alsnog mijn gemaakte kosten kan verhalen.

Dhr. m. Ploegman

Ongelezen bericht door Dhr. m. Ploegman »

Wat toepasselijk allemaal zeg, ook wij hebben een breedbeeld tv van philips nu 5 jaar oud. deze is al reeds na drie maanden vervangen voor een nieuwe omdat de beeldbuyis het begaf. Daarna is de nieuwe na circa 2 jaar doorgebrand(althans de voeding van de aan/uit schakelaar) nu na 5 jaar opnieuw onlangs een kapotte aan/uitschakelaar. Soms gaat hij niet meer uit en soms niet meer aan, wat een ellende, en dan nog zeggen dat je hem vooral niet in de standbye stand moet laten staan. Wat een giller. Hiervoor 15 jaar een blauwpunkt gehad nooit problemen. "lets make things better first the TV"

Menno van Baardwijk

Ongelezen bericht door Menno van Baardwijk »

Ook ik ben nr. zoveel in de rij met een Philips breedbeeld TV (1998) die zomaar spontaan aanspringt en niet meer te stoppen is. Daar ik zelf wel eens wilde weten wat er aan de hand is heb ik met veel moeite de schakelaar eruit gehaald (belachlijke mechanische construktie) en bleek deze geheel uitgefikt te zijn. Bij een elktronicazaak bij mij om de hoek liet ik de schakelaar zien, en tot mijn verbazing toverde de verkoper 2 AH plastik draagtassen vol 2 soorten schakelaars (enkele honderden) tbv Philips tv's direkt achter de toonbank vandaan, het was natuurlijk naar de bekende weg vragen maar de verkoper beaamde dat ze NIET AAN TE SLEPEN zijn. Even ter verduidelijking dit was een zaakje dat normalerwijs niet handeld in specifiek tv componenten.

Antoin

Ongelezen bericht door Antoin »

Ook wij hebben een philips breedbeeld televisie.
24PW6302 breedbeeld 61cm, aangeschaft op 13-06-1998
bij Micro Electro te Goes.
De aan-uitknop werkt ook geregeld niet, waardoor we de tv uit moeten zetten door stekker eruit te halen.
Op dit moment geen klachten, heeft zichzelf blijkbaar opgelost...

Fam. Bouwens

Ongelezen bericht door Fam. Bouwens »

Zoals J. Hoogstrate al melde, dit probleem zit niet alleen bij de breedbeeld televisies. Onze kleurentelevisie, gekocht vier jaar geleden, had twee maanden geleden hetzelfde probleem. Wij hadden extra garantie bijgekocht bij de aankoop van onze t.v., dus werd onze reparatie kosteloos gedaan.

I. Kaandorp-Wehrle

Ongelezen bericht door I. Kaandorp-Wehrle »

Wij hebben het probleem met de aan/uit knop ook ondervonden. In september van dit jaar. Wij hebben ons toestel gekocht in januari 1998.
Ik wou de tv uitschakelen maar deze ging niet uit. Ik hoorde geknisper en rook een brandlucht. Het enige wat in mij opkwam was .... stekker eruit.

We hebben geïnformeerd wat de kosten voor reparatie zouden zijn, men verwachte tussen 100 en 150 Euro. We wisten toen nog niet waar het probleem was.
Mijn man vond dat nogal aan de prijs en heeft vervolgens zelf het toestel opengemaakt en het probleem opgespoort. (Hij is best wel technisch). We zijn samen afgereisd naar een electronica zaak (reparatiepunt voor tv en overige audioapparatuur) en hebben een nieuwe schakelaar gekocht voor 10 Euro. Het probleem is welbekend bij dit reparatiepunt. Typisch Philips probleem. Na het inbouwen doet het toestel het weer perfect.
Daar wij echter geen vertrouwen meer hadden in dit toestel hebben we een nieuwe tv gekocht van een ander merk en hebben we de Philips verkocht. Vanzelfsprekend hebben wij de nieuwe eigenaar op de hoogte gebracht van de problemen welke wij met het toestel hebben gehad.

Dit was mijn verhaal.

j maat

Ongelezen bericht door j maat »

hier bij wil ik uw laten weten dat onze philips breedbeeld
ook al last heeft gehad van een door gebrande aan/uitschakelaar de t.v is gekocht 10-9-1997 en het rook bij binnenkomst naar rook of schroeilucht maar gelukkig waren de stoppen gesprongen dat is gebeurt in 2001 en bij ons staat hij nooit in de stand-by knop

M v Meel

Ongelezen bericht door M v Meel »

M v Meel 08-10-02
Ook ik ben de gelukkigge eigenaar van een Philips Matchline breedbeeld TV Type 28pw 9611/01 70 cm blacline.
Bij mijn gezin heeft het gespannen,daar ik dacht dat mijn zoon die de avond alleen thuis was de knop stuk had gemaakt en hem weer in de juiste positie had geplaatst. Ik wilde de tv uitzetten daar wij de tv nooit op standby laten staan, en drukte de knop zo naar binnen. om dat het toestel 2 jaar oud was,en dat de garantie voorbij, hebben wij er een stekkerdoos met een schakelaar er tussen geplaatst om zo het toestel weer uit te kunnen zetten.

maria smets

Ongelezen bericht door maria smets »

Netjes te woord gestaan bij Philips

Ik heb contact met philips op genomen naar aanleiding van Radar, ze hebben even nagezocht of mijn TV ook het mankement met de aan en uitknop zou kunnen hebben. een uur daarna hebben ze netjes terug gebeld met de mededeling: dat onze TV ook in die periode is afgeleverd waar de slechte knoppen inzitten. We moeten nu onze TV aanbieden en dan wordt de knop gratis vervangen. Wel jammer dat het 3 weken gaat duren, maar veiligheid boven alles denk ik dan maar. Afkraken van de TV doe ik dan ook niet want voor de rest zijn wij ook zeer tevreden over onze TV.

Hans van Benthem

Ongelezen bericht door Hans van Benthem »

Op 7-oktober (de dag dat jullie het probleem in de uitzending hadden) is
mijn Philips Breedbeeld TV volgens de in de uitzending vermelde proces kapot. Rook en stoppen doorgeslagen.
gegaan. Mijn TV is naar de reparateur gebracht, waar naast een defect
aan-uit schakelaar een defecte voeding is gesignaleerd. De reperateur had
contact gehad met Philips, die meldde dat het ONMOGELIJK was dat deze
defecten (hoewel ze op hetzelfde moment optraden) verband met elkaar hadden.
De aan-uit knop wordt door Philips vergoed (11 Euro) de voeding niet.
Ik heb contact gehad met de Philips consumentenlijn, waar men met dezelfde
mededeling komt. Gezien de bedragen van ongeveer 100 Euro zoals ik die bij
jullie in de uitzending, vermoed ik dat ook daar sprake was van een
doorgebrande voeding. Ik voel me gepiepeld door Philips, aangezien het mij
ZEER onwaarschijnlijk lijkt dat indien deze zaken gelijktijdig optreden er
geen verband is. Philips heeft ondeugdelijke TV's op de markt gezet en neemt
m.i. slechts gedeeltelijke verantwoordelijkheid voor de opgetreden schade.

van den Wildenberg

Ongelezen bericht door van den Wildenberg »

Betreft Philips TV: type 25PT5301/00
Deze heeft al jaren het euvel, dat de schakelaar onbetrouwbaar werkt. Uitzetten ging met geknetter=vonkentrekkerij. De bediening van de schakelaar leek te blijven hangen. Uiteindelijk zelf bekeken, daar de garantie al verlopen was en de televisie zeer moeilijk uit te schakelen was. Truukje: eerst met afst.bediening uit en dan de hoofdschakelaar, dan springt ie niet meer zo gauw weer aan......
Na het vernemen van de RADAR-info, naar het 0900 nr gebeld 12 minuten maal 10 cent.....antw: tja dit type staat net niet op mijn lijstje>>>???!!!
Heeft u ook zo'n lijstje??

Kendal Mast

Ongelezen bericht door Kendal Mast »

Ik wil Radar hartelijk bedanken voor de aandacht die zij aan de problemen met de aan/uitknop van de Pilips televisie hebben besteed. Mijn moeder - het betreft haar tv. - heeft uw uitzending gezien en heeft direct de volgende dag met de verkoper gebeld. Deze kon nog niets zeggen maar zou e.e.a. navragen en haar terugbellen. Let wel haar tv. was toen nog in orde! Wel, sinds vorige week overkwam haar tv. hetzelfde als de vele reacties die ik hier heb gelezen. Ik meen dat zij een 28PW/9616 heeft, 4 jaar oud en kostte destijds rond de F 4000,-.
Inmiddels was door de actie van Radar ook bij Philips de molens gaan werken. Philips heeft een zeer lange lijst (drie A-4 tjes) met alle typenummers maar toch blijft Philips een suffe organisatie! Verkopers kunnen NIET bellen met Philips alleen de gegevens van de klacht faxen. De faxen blijven een paar dagen liggen voordat een medewerker contact kan opnemen met de klager om e.e.a. af te regelen. Een afspraak om na 15.00 uur de tv op te halen eindigde in ophalen rond 19.10. En de (zeer aardige!) jongen moest toen nog door naar Nieuwe-Pekela. Bellen vanuit de auto dat hij later zou komen kon hij niet (waarom eigelijk niet?), een onduidelijke bon werd overhandigd en bij aandringen door mijn moeder wel voorzien van een handtekening. We zijn benieuwd wanneer de tv terugkomt.

Gesloten