LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koop geen Oasis Media HDD-DVD recorder (oa Kijkshop)

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Koop geen Oasis Media HDD-DVD recorder (oa Kijkshop)

Ongelezen bericht door Consumentt »

Dit apparaat heeft zeer slordig geprogrammeerde firmware met als resultaat:

1 Regelmatig vastlopen (alleen stekker uit het stopcontact helpt om hem weer tot leven te wekken). Bij meervoudige timer opname en vooruitspoelen van een HDD opname is dit vastlopen consequent te reproduceren naast diverse onverwachte vastlopers

2 Beeld van DVD recorder is veel bleker dan het beeld op de TV

3 Echo op het geluid bij gebruik van TV en versterker

4 Nederlandstalige menu's zitten vol fouten

5 Showview code's worden vaak als Ongeldige code afgewezen

Voorgangers die onder een andere naam werden verkocht hadden vergelijkbare problemen heb ik op internet gevonden. Firmware updates zijn er niet.

Ik probeer hem nu terug te geven aan de Kijkshop en mijn geld terug te krijgen, want repareren of omruilen heeft geen zin omdat een een waardeloos ontwerp is.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Koop geen Oasis Media HDD-DVD recorder (oa Kijkshop)

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

HDD-recorders zijn dermate nieuw dat enkel de gerenommeerde fabrikanten hun zaakjes goed voor elkaar hebben. Ik werk in een winkel waar ze worden verkocht, en zou nooit iets anders kopen dan Panasonic, Pioneer of Sony. De rest heeft gewoonweg teveel problemen.

Anonieme merken komen helemaaaaaaaaal nicht im Frage.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Koop geen Oasis Media HDD-DVD recorder (oa Kijkshop)

Ongelezen bericht door Consumentt »

Heb mijn geld terug van de Kijkshop. Dit kostte geen enkele moeite: "met dit artikel voeren we een coulant beleid" "Wij hebben de klacht neergelegd bij de inkoper van dit artikel"

Een duidelijker bewijs dat ze zelf ook in de gaten hebben dat ze een prul hebben verkocht is er niet.
Ze hebben mijn klacht goed afgehandeld, maar.... De dag dat ik te horen kreeg dat ik mijn geld terug kreeg stond het ding ineens voor € 199 op de website (uitverkoop).
Er worden dus nog steeds mensen opgescheept met zo'n rot ding.

Nog erger: in de winkel staat ie nog voor de "actie prijs" van € 299. Dus dubbel gepakt als je er daar nog een haalt!
Die actieprijs is ook al een uitverkooptruc want vlak nadat ik hem had gekocht was de actieperiode voorbij en stond ie voor € 399

Maar ik ben er vanaf. Aan iedereen die ook zo'n ding heeft: probeer hem ook terug te brengen!

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Koop geen Oasis Media HDD-DVD recorder (oa Kijkshop)

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

"met dit artikel voeren we een coulant beleid"
Hehe, wat een giller :lol:

Nou ja, gefeliciteerd.


Tip, kijk eens naar de Pioneer 433 of Panasonic EH50. Die zijn tenminste deugdelijk.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Koop geen Oasis Media HDD-DVD recorder (oa Kijkshop)

Ongelezen bericht door Consumentt »

Sony niet meer op je voorkeurslijstje?

Dat is inderdaad ook niet zo geweldig. Zag laatst een DVD player van Sony. Die was zo krom dat er een bierviltje dik onder een pootje moest om hem stabiel te laten staan. En wat te denken van al die "auteurrechten beschermende maatregelen" van Sony op CD's en mp3 spelers, hun eigen memory stick etc.

Die andere 2 merken die je noemt zijn die eigenwijze DVD- bedrijven. 3/4 van de fabrikanten gebruikt DVD+ behalve die enkele volhouders die dan ook nog DVD-RAM voeren.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Koop geen Oasis Media HDD-DVD recorder (oa Kijkshop)

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Qua bekende merken voert alleen Philips DVD+. JVC en Pioneer DVD- en Sony en Panasonic beide. Maakt eigenlijk ook allemaal geen reet uit want de moderne DVD spelers lezen toch allebei wel.

DVD-RAM neem ik niet echt serieus, hier en daar wordt het ondersteunt maar het is nooit van de grond gekomen en zal spoedig ook weer verdwijnen. Nu HDD-recorders zo goedkoop geworden zijn heb je daarmee dezelfde voordelen maar dan nog beter.

phemelrijk
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jan 2006 23:32

Re: Koop geen Oasis Media HDD-DVD recorder (oa Kijkshop)

Ongelezen bericht door phemelrijk »

Deze problemen zijn zo goed als opgelost :)

Klik hier voor de nieuwste firmware update, heb ik ff op mn chello site gezet ;) Het is zowel voor de oasis 9407 alsmede de DVE-R8HP ;)

http://members.chello.nl/rc.hemelrijk/d ... _REC16.zip


Het gedownloade bestand heet “DV9407_DE-C514P-612301_REC16.bin” Deze moet je op een lege CD-R(W) branden en daarna afspelen op je DVD Recorder voor Update.

Druk op Enter op het bestand op te starten en volg automatisch de procedure.

Ik heb hem ook gekocht, idd geen stabiel app. uit doos, nu na firmware :P doet ie het erg goed! en voor dit geld ;) tadaa, ik ben tevreden ;)


Deze info komt van de HD van dit apparaat:

Wat is er toegevoegd aan de nieuwste firmware?
>>> DVD Loader leesbaarder maken voor DVD & DVD+RW disks die (acceptabele) gebruikerssporen vertonen
>>> Het programmeren van 16 opnames in plaats van het oude 8 opnames

Voor kopers met het volgende DVD Recorder problemen:

1) Wel achtergrond geluid, maar geen spraak geluid.
Oplossing: Als fabrieksinstelling, staat de speaker instelling op 5.1. Dit moet u veranderen naar Stereo, zodat u uiteindelijk maar 2 front speakers aan heb staan.

2) Opname problemen, timer, showview, tijdsschema's etc...
Oplossing: !!Update uw DVD Recorder met het nieuwste Firmware (_Rec16.bin)!!

3) DVD Recorder blijf vastzitten
Oplossing: Zet uw DVD Recorder instelling terug naar fabrieksinstelling

4) DVD Disks is onleesbaar
Oplossing: DVR-9704 accepteert alleen DVD+RW disks. Dus geen DVD-RW Disks!!

5) NEW <<Fletse kleuren als je naar TV programma's kijkt via de Oasis Media DVR-9407>>!!!

OPLOSSING: druk achter elkaar de volgende knoppencombinaties in op uw afstandbediening: ANGLE 1 2 3 4 NTSC/PAL 1. U krijg dan een Video Setting scherm te zien waar u de Brightness en Contrast e.d. (om naar contract te switchen druk je op "enter") kan instellen naar de gewenste kleurencombinatie.

Reden voor het kleurenverschil tussen TV en TV + DVD Recorder is dat elke TV een andere kleurensetting hanteert. Daarom heeft de fabrikant van deze DVD Recorder een standaard kleurensetting gebruikt.
In praktijk kan het dus zijn dat u de kwaliteit van de TV programma's minder mooi vind dan als u normaal TV kijkt zonder aansluit combinatie met de Oasis Media DVR-9407.
met het bovengenoemde Video Setting procedure, kunt u dan de gewenste kleurencombinatie instellen.

5) Overige problemen
Oplossing: Update het nieuwste firmware. Als de problemen nog aanwezig zijn, gelieve contact met ons op te nemen.!!



Voor overige vragen en problemen kunt u contact opnemen met het volgende nummer: +31 (0)10 451 1182 of [email protected]


Support Team

Carotai International


ps. Beste Kopers,

Wij zijn bezig met het vernieuwen van onze Website www.crt-lcd.nl

Wij hope binnen een 3 weken een speciale pagina te lanceren speciaal voor de Oasis Media DVR9407 met Firmware downloads (incl welke problemen er zijn opgelost met het gelanceerde firmware versie), Manual Downloads, specificaties, foto's en Vragen en Oplossingen.

croata
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 dec 2005 09:40

Re: Koop geen Oasis Media HDD-DVD recorder (oa Kijkshop)

Ongelezen bericht door croata »

Nou ik wil de zout in je wonden niet strooien maar mijn Oasis Media HDD doet het prima. Alles werkt gewoon zoals het moet werken. Misschien eerst gebruiksaanwijzing lezen. Gewoon een gratis tip.

yvonnemarjan
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2006 19:41

Re: Koop geen Oasis Media HDD-DVD recorder (oa Kijkshop)

Ongelezen bericht door yvonnemarjan »

dank zij de update firmware doet het apparaat wat hij moet doen. we hebben hem al een half jaa ( Kijkshop) al eens geruild voor een ander, maar niks dat echt lekker liep. en Croata geloof me, ik heb de gebruiksaanwijzing tot in den treure bekeken. Gelukkig is het nu hoop ik goed. Net de update gedownload. Bedankt! super!

groet, yvonne

esmeralda76
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mar 2006 20:50

Re: Koop geen Oasis Media HDD-DVD recorder (oa Kijkshop)

Ongelezen bericht door esmeralda76 »

Ook wij hadden dit artikel aangeschaft,als cadeau voor de kerst.
door dat hij eerst onder de boom had gelegen, met kerst uitgepakt, en toen duurde het nog even voor dat hij werkend was aangesloten.
En toen bleek al snel dat hij niet goed was.
Alleen door de kerst was het te laat om hem te kunnen retouneren.
Wij naar de kijkshop ons verhaal doen, de mevr achter de balie was erg vriendelijk, de meneer achter het schermpje wat minder en kwam uit zij nhok vandaan om verhaal te halen.
Hij vond het vreemd, en nog nooit gehoord.
Wij volhouden en ja hoor hij ging het hoofdkantoor bellen.
na 5 min kwam hij terug, het was bekend daar, het artikel is bar en bar slecht, en kregen direct ons volledige aankoopsom terug.

top!

DaanVC
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 okt 2006 17:11

Re: Koop geen Oasis Media HDD-DVD recorder (oa Kijkshop)

Ongelezen bericht door DaanVC »

:cry: Heb het toestel gekocht in MAKRO, gepoogd er mee aan de slag te gaan. Problemen gehad en toen MAKRO gebeld: 'Sorry, we hebben niet de minste kennis van het toestel', gevraagd ' Wie kan helpen?' antwoord:'Niemand mijnheer, ook de inkoopchef van de afdeling niet'
Punt aan de lijn.
Gaan zoeken op internet: geen degelijke website, maar een paar forums die me bevestigen: SLECHTE AANKOOP!
Ik wou toch eens proberen met de nieuwe soft die phemelrijk aanbeveelt.
Alleen mijn PC (Windows XP) zegt: 'No known program will open this file. This file is part of a program' en Nero Burning Rom: 'unexpected file format'
Ben ik dus nog altijd nergens :x :cry:
Kan iemand helpen, of moet die echt op de vuilnisbelt?? :evil:
Dank vooraf,
Daan
Laatst gewijzigd door DaanVC op 10 okt 2006 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Koop geen Oasis Media HDD-DVD recorder (oa Kijkshop)

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

En volgende keer weer naar de Makro of toch maar bij de winkel die wel kennis heeft. Je moet je neus meerdere keren stoten voor je verstandig wordt.

Feico
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 okt 2006 18:25

Re: Koop geen Oasis Media HDD-DVD recorder (oa Kijkshop)

Ongelezen bericht door Feico »

Beste Phemelrijk, hoe doe je dat, de fabriekinstelling herstellen als het apparaat nergens meer op reageert?

Feico
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 okt 2006 18:25

Re: Koop geen Oasis Media HDD-DVD recorder (oa Kijkshop)

Ongelezen bericht door Feico »

Beste Phemelrijk, het emailadres [email protected] krijg ik ook van Kijkshop. Mail wordt niet beantwoord (behalve met een ontvangstbevetiging).

Van de website www.crt-lcd.nl snap ik geen fluit.

Heden is mijn dvd-recorder volledig uitgevallen. Ik kan zelfs de dvd er niet meer uitkrijgen. In tegenstelling tot een computer-drive kun je de lade niet opernforceren.A ls je de stekker erin stopt, zegt hij READING SCART en verder reageert hij niet op de knoppen Morgen gaat hij terug naar Kijkshop.

Hans Reckman
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2006 13:15

Re: Koop geen Oasis Media HDD-DVD recorder (oa Kijkshop)

Ongelezen bericht door Hans Reckman »

Hallo Medegebruikers van de Oasis-Medion
Met heel veel reacties ben ik het helemaal eens.
Het is nl een *** (kwaliteit uiterst teleurstellend) apparaat.
Opnames met showvieuw werkt niet.
Kleuren flets een
onduidelijke gebruiksaanwijzing
en service van een helpdesk of servicecentre ho maar
Kortom een *** apparaat
Een goede lezer kan uit de drie sterretjes opmaken welk drieletterig woord ik bedoel

DaanVC
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 okt 2006 17:11

Re: Koop geen Oasis Media HDD-DVD recorder (oa Kijkshop)

Ongelezen bericht door DaanVC »

:P Oef, deze morgen recorder terug naar MAKRO gebracht. Ik werd na twee weken door hen gebeld om te melden dat ze er ook geen raad mee wisten. Kreeg dus creditnota en heb (welliswaar voor 388 €, Oasis kostte 199 €) een Sony RDR-HX725 160 Gb meegebracht. Nog niet echt gebruikt, maar alleen al de handleiding laat vermoeden dat dit een veel beter apparaat is.
Toeval, nu ook pas een antwoord gekregen op mijn vraag om hulp van 6 oktober (+ drie maal herhaald) aan [email protected]. Ze sturen me een nieuwe zipfile om het toestel te herprogrameren. Die van phemelrijk is dus blijkbaar ook reeds achterhaald! De file heet:
DV9407_DE-C514S-661201_TCSM0601DD25A_NM.zip
:wink: Kan bruikbaar zijn voor wie nog een toestel van Oasis gezit. Ik ben erg tevreden van het kwijt te zijn :lol:
Daan

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Koop geen Oasis Media HDD-DVD recorder (oa Kijkshop)

Ongelezen bericht door Consumentt »

Triest te zien dat deze meuk een jaar nadat ik er mee heb zitten worstelen (en gelukkig kon retourneren) nog steeds verkocht wordt.

Staat ook nog te koop op de site van de Kijkshop.
Hoe serieus wordt de consument genomen?

Feico
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 okt 2006 18:25

Re: Koop geen Oasis Media HDD-DVD recorder (oa Kijkshop)

Ongelezen bericht door Feico »

Phemelrijk schrijft: http://members.chello.nl/rc.hemelrijk/d ... 25A_NM.zip
Dat lijkt niet de website van de fabriknt, maar van Phemelrijk zelf.

DaanVC schrijft dat de file van Phemelrijk verouderd is en dat de nieuwe
DV9407_DE-C514S-661201_TCSM0601DD25A_NM.zip heet. Hij zegt er niet bij waar ik die file kan vinden.

Nou ja, het ding is terug voor reparatie. Dat duurt minstens 3 weken (wordt waarschijnlijk per schildpad opgestuurd.) Als de reparateur een beetje service biedt, stopt hij er meteen de nieuwste firmware in. Hij heeft er tijd genoeg voor.

DaanVC
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 okt 2006 17:11

Re: Koop geen Oasis Media HDD-DVD recorder (oa Kijkshop)

Ongelezen bericht door DaanVC »

He Feico, ik schreef toch dat na drie weken aandringen ik de file pas vandaag kreeg als bijlage van een e-mailantwoord van [email protected] Dus daar moet je het vragen en dan veeeeel geduld hebben :roll:

emmo
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2006 12:19

Re: Koop geen Oasis Media HDD-DVD recorder (oa Kijkshop)

Ongelezen bericht door emmo »

Ik lees net dat je beter een a-merk kunt kopen maar dat is ook niet altijd zo.
Ik heb zelf een jvc dvd recorder maar daar doet dat kruitvatmerk niet voor onder.
Heb dat ding een jaar en is 7 keer kapot gegaan en nu staat die weer bij de reparateur.

:(

Gesloten