LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koude douche voor Philips...

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
magel725

Re: Koude douche voor Philips...

Ongelezen bericht door magel725 »

Niet om het één of ander, maar de menu's van Philips zijn nou niet echt heel erg moeilijk te begrijpen. Zelfs als je nog nooit een tv hebt aangeraakt kun je de tv nog instellen.

Waarom moeilijk doen "om het moeilijk doen"?

cossie300

Ongelezen bericht door cossie300 »

Dient een in nederland gekocht product met een CE-keurmerk niet verplicht voorzien te zijn van een nederlandse handleiding?

De opmerking van hharteman, dat iedereen zijn handleiding gemakkelijk van het net af kan plukken is naar mijn mening nogal kort door de bocht.
Als ik zo'n apparaat in nederland koop en neem hem meteen mee naar mijn huisje in de Ardennen, heb ik toch wel een probleem. Dat alles zichzelf wijst dankzij het menu spreek ik tegen. Probeer maar eens en HD DVDR zonder handleiding te installeren en te bedienen! 8)

magel725

Een HD DVDR is geen tv. Een atoomreaktor is ook niet makkelijk te bedienen, maar een tv wel.

cossie300

Ik heb hier anders nog wel een Siemens tv'tje staan. Krijg jij zonder handleiding niet geprogrammeerd, dit decennium!!! :wink:

queenfan

Ongelezen bericht door queenfan »

Ik weet dat je in een actie bij de madia markt gekochte spullen vaak geen Ned. Handleidingen bij zitten.

Hebn dit al een paar keer mee gemaakt.

Maar goed als je al geen philips tv kan installeren zonder handleiding zet me dat aanhet denken, zelf mijn vriendin vind philips simpel.
Laatst gewijzigd door queenfan op 22 feb 2007 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.

magel725

Bij de Media Markt zitten gewoon nederlandse handleidingen. Ook bij akties. De artikelen komen van dezelfde leveranciers als van andere zaken, dus als het er niet bij zit ligt dat aan de fabrikant en niet aan de Media Markt.

queenfan

@Magel725, dacht het niet heb er o.a. een camcorder (JVC) gekocht in de actie bij de mediamarkt zonder ned. handleiding.

Gold ook voor mijn tv, een philips met pixelplus zonder ned handleiding.

Verder

magel725

Maar jouw ervaringen zijn niet gelijk aan die van het hele publiek.

hharteman

Ongelezen bericht door hharteman »

quote Cossie
=========
De opmerking van hharteman, dat iedereen zijn handleiding gemakkelijk van het net af kan plukken is naar mijn mening nogal kort door de bocht.
================================================
Ik heb nergens gezegd "iedereen"
Gezien Sjaalom hier op het forum rondwaart toont aan dat er over internet beschikt kan worden.
Wat is het probleem voor Sjaalom dan.

queenfan

magel725
Geplaatst op: 22 Feb 2007 14:28 Onderwerp:
Maar jouw ervaringen zijn niet gelijk aan die van het hele publiek.
Ik ben vast niet de enige

magel725

Nee, dat neem ik aan van niet aangezien er altijd wel ergens een foutje gemaakt kan worden waardoor een hele serie zonder nederlandsehandleiding zit. Dat is al bij camera's van Samsung en Canon gebeurt, en bij tv's van Sony, JVC en Philips. Dit zijn er zomaar een paar die ik weet. Het gebeurt echter per ongeluk en niet doelbewust bij akties.

queenfan

Heb eens gevraagd aan een verkoper van de mediamarkt en volgens hem koopt mediamarkt een grote partij op deze is niet bestemd voo Nederland en heeft vaak ook geen ned. handleiding.

Maar vind dan wel dat als dit het geval is dat de winkel (mischien via Internet) een Nederlandse beschrijving bij moeten levern als extra service.
Vooral voor die mensen die moeilijk Engels of Duits kunnen lezen en geen internet hebben.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Heb eens gevraagd aan een verkoper van de mediamarkt en volgens hem koopt mediamarkt een grote partij op deze is niet bestemd voo Nederland en heeft vaak ook geen ned. handleiding.
Des te meer reden om bij MM niets te kopen.

Doe je dat wel, dan wil je gewoon bedonderd worden.

En wordt je dan bedonderd, kom dan hier niet janken en zaniken!

cossie300

Een in nederland verkocht apparaat met CE kenmerk moet ten allen tijde voorzien zijn van een nederlandse gebruiksaanwijzing c.q. handleiding.
Wanneer dit niet het geval is kan men de verkoper hierop aanspreken.
In het geval van internationaal werkende bedrijven zoals MM, kan het zijn dat een bepaalde batch apparaten uit andere landen hier terecht komt.
Dit heeft niets te maken met de kwaliteit hiervan echter de specificaties kunnen afwijken van de hier geldende normen. Het "een Europa" is hier nog niet van toepassing.

magel725

Heb eens gevraagd aan een verkoper van de mediamarkt en volgens hem koopt mediamarkt een grote partij op deze is niet bestemd voor Nederland en heeft vaak ook geen ned. handleiding.
Of de verkoper weet niet waar hij/zij het over heeft, of je verzint het hier ter plekke. Ik heb met zowel de Media Markt als de distributeurs dagelijks contact en ik kan je met 100% zekerheid garanderen dat Media Markt géén grote orders opkoopt die niet zijn bestemd voor Nederland.

Het zou trouwens ook precies even duur, zoniet duurder, zijn om een container spullen te laten verschepen met een andere taal handleiding. Het maakt Philips echt niet uit of ze een zending verschepen met een griekse, latijnse of nederlandse handleiding. Het zal vaak zelfs duurder zijn aangezien ze dan later een aparte container moeten verschepen. Media Markt koopt lokaal in, en in het geval van akties gebeurt dat via de grote distributeurs in overleg met het hoofdkantoor. En alle grote distributeurs in nederland hebben alleen produkten liggen met nederlandse handleiding. Dit zijn dezelfde artikelen die vanuit de distributeur naar de webwinkels, Mycom of Media Markt gaan. Daar is echt geen verschil in.

queenfan

@magel725, nee verzin het niet maar als je mij niet wilt geloven moet je zelf weten we leven in een vrij land.

Dat de MM niet de meest deskundige mensen werken is algemeen bekend, maar dit is me verteld. En of de verkoper (hoe deskundig dan ook) de waarheid verteld laat ik in het midden.

Zelf heb ik het meegemaakt met dus o.a. een tv en een camcorder.

Kan het niet helpen verzin het niet.

magel725

@magel725, nee verzin het niet maar als je mij niet wilt geloven moet je zelf weten we leven in een vrij land.
Ik geef alleen de twee mogelijkheden aan.
Dat de MM niet de meest deskundige mensen werken is algemeen bekend, maar dit is me verteld.
Dat is gewoon verzonnen. Nergens heeft iemand ooit bewezen dat er domme of slimme mensen werken, maar als je naar het succes van de formule kijkt valt het op zijn minst heel erg mee.
En of de verkoper (hoe deskundig dan ook) de waarheid verteld laat ik in het midden.

Zelf heb ik het meegemaakt met dus o.a. een tv en een camcorder.

Kan het niet helpen verzin het niet.
Bij deze kan ik je vertellen dat je een uitzondering bent die geen nederlandse handleiding krijgt. Als je het niet gelooft dan staat het je vrij om een aantal filialen te bellen wanneer je een flyer krijgt. Dan kun je vragen welke handleiding erbij zit en het antwoord zal bijna altijd nederlands zijn.

queenfan

Dat is gewoon verzonnen. Nergens heeft iemand ooit bewezen dat er domme of slimme mensen werken, maar als je naar het succes van de formule kijkt valt het op zijn minst heel erg mee.
Heb ook niet gezegd dat ze dom zijn maar niet het meest deskundige.
Bij deze kan ik je vertellen dat je een uitzondering bent die geen nederlandse handleiding krijgt. Als je het niet gelooft dan staat het je vrij om een aantal filialen te bellen wanneer je een flyer krijgt. Dan kun je vragen welke handleiding erbij zit en het antwoord zal bijna altijd nederlands zijn.
Geloof ik direct maar als het mij verteld wordt en ik het 2x meegemaakt heb en dan nog een uitzondering?????

Maar goed wil het er niet meer over hebben back on topic.

NONO

Ongelezen bericht door NONO »

Philips is altijd al een merk van handige handelsjongens geweest.

Begonnen met dezelfde praktijken waarvoor o.a. China nu wordt gekapitteld door het kopiëren van de gloeilamp is het blijkbaar altijd een bedrijf gebleven dat het niet altijd even nauw nam met wat je normale handelspraktijken beschouwd.

Weet niet of het nu nog zo is, maar jaren geleden hadden ze ook de gewoonte om wedstrijden uit te schrijven waarop mensen hun ideeën konden indienen. Steevast werden die afgewezen, maar een half jaartje later kwamen er toch zaken op de markt die wel heel grote gelijkenis met de oorspronkelijke voorstellen hadden.

Ander geintje was om een tv als prototype te introduceren met bijvoorbeeld tien nieuwe technieken; vervolgens werd de tien jaar daarop elk jaar één zo'n idee als nieuwtje in een nieuwe serie ingebouwd om de verkoop op gang te houden.

En was dan nog de mechanische kwaliteit goed geweest! Iets wat ook steevast een groot probleem vormde.

Vandaar geen merk dat ik nu echt overweeg als het op een grote aanschaf aankomt.

Maar de deur ging echt dicht toen ze voorstelden om in de tv een optie in te bouwen die op het moment dat de reclame start de besturing van je tv uitgeschakeld wordt.

Zelfs het geluid zou je niet meer zachter kunnen zetten, laat staan overschakelen.

Zelfs maar het opperen van zulke "grappen" is voor mij voldoende om het merk voor eens en voor altijd van het lijstje af te voeren.

Gesloten