LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Digitale Televisie

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
philip

Re: KPN Digitale Televisie

Ongelezen bericht door philip »

Aan Dove

Op pagina 27 van de ´Handleiding voor Digitale TV van KPN´ staat bovenaan wel degelijk dat de beste positie van de antenne ´met het pijltje aan de bovenzijde naar buiten wijzend´ is. Soms staat er best wel nuttige info in zo´n handleiding, suc6 ermee....

resp001328986

Re: KPN Digitale Televisie

Ongelezen bericht door resp001328986 »

22 november aangeschaft,na wat geéxpirimenteerd te hebben prima
beeld.met de opmerking dat ik het soms wat flats vind.In het begin veel blokpatronen.De helpdesk gebeld met de vraag of er werkzaamheden waren geweest,geen bevestiging.
Voor wat betreft de antennerichting het pijltje wordt in de gebruikshandleiding vermeld.
Jammer dat we in Rotterdam e.o.geen Radio Rijnmond kunnen ontvangen.

T.de R.

daan19772
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2004 17:52

Re: KPN Digitale Televisie

Ongelezen bericht door daan19772 »

HOI,

ik heb sinds 2 weken digitale tv via kpn. Bevalt tot nu toe prima beeld is redelijk tot goed en vergelijkbaar met kabel signaal van upc maar zeker niet veel scherper. Wij hebben het heel slim aangepakt, mijn vader had al digitale tv van kpn maar had maar 1 decoder erbij genomen want hij heeft maar 1 tv. Omdat je op een abbonementje van 7,95 maximaal 3 decoders kan bestellen heeft hij er 2 bijbesteld a 40 euro p/s, die heeft hij nu aan mij gegeven en ik heb ze bij mij thuios gezet, nu splitsen we de rekening dus ik kijk voor 4 euries per maand tv en bij upc betaalde ik 16 euro dus mij hoor je helemaal niet meer klagen

Thijs-boogie

Re: KPN Digitale Televisie

Ongelezen bericht door Thijs-boogie »

Ook ik ben overgegaan naar KPN digitale televisie.
Had ook eerst dat niet te bekijken upc beeld.
Door een stommiteit van de gemeente werd het nog 80% duurder ook
Ook ik had in het begin bij kpn wat blokjes en hikkend geluid, en stilstaand beeld. Dit kwam door te goede issolatie en te veel ijzer in het huis
Heb nu een buitenantenne op het dak gezet (Funke DSC 300) en het werkt nu fantastisch, geen storing, geen haperingen meer.En scherp beeld
TIP aan de mensen die het beeld wat wollig en oscherp vinden:
Dit komt door de decoderinstellingen, deze staat op RGB, inhet menu-audiovisuele instellingen, zet het scartsignaal op CVBS en je hebt een haarscherp beeld.

een dankbare KPN gebruiker

Thijs

Gast

Re: KPN Digitale Televisie

Ongelezen bericht door Gast »

Jammer dat we in Rotterdam e.o.geen Radio Rijnmond kunnen ontvangen.
Op die geldverspillende subsidiezender zit ik niet te wachten .
Waarom zuid-holland twee zenders moet hebben begrijp ik nog steeds niet. Dat is in Gelderland en Overijsel en zo ook niet.

lotnummer

Re: KPN Digitale Televisie

Ongelezen bericht door lotnummer »

voor degene die een buiten antenne geplaats heeft waar kun je die
dingen in godsnaam kopen loop al twee mnd. te zoeken zelfs primafoon
heeft ze niet. vast bedankt.

digitaletelevisieforum

Re: KPN Digitale Televisie

Ongelezen bericht door digitaletelevisieforum »

ik heb een forum over digitale televisie gemaakt hier kunt u dus ook u vragen en opmerkingen over digitenne kwijt, het adres is: www.digitaletelevisieforum.tk kom dus hier en maak mijn forum een succes!!

R2theC

Re: KPN Digitale Televisie

Ongelezen bericht door R2theC »

nog bedankt voor het maken van de forum.Ik heb ook digi van kpn gekocht en mij God is het beeld slecht ik schuif al de heel gods gegeven dag met dat ding .maar een tip ik heb het ook ergens anders in mijn huis geplaats hoe hoger je het zet hoe beter je ontvangt is als mensen nog wat tips hebben hoe je beter beeld kan krijgen en misschien het kraken van kanaal plus :p;) mail me

mandymark
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 dec 2004 20:16

Re: KPN Digitale Televisie

Ongelezen bericht door mandymark »

Als je van plan bent voor je Digitale Televisie van KPN een twin tuner aan te schaffen (nog) niet doen. De twin tuner wordt door KPN verkocht voor degene die een ander kanaal op willen nemen dan welke men kijkt. DIT WERKT DUS NIET! Na uren zelf proberen heb ik het probleem bij de klantenservice gelegd. Antwoord: "dit is bekend bij KPN, de software is niet goed bij de twin tuners, waarschijnlijk krijgt u in januari nieuwe software!".
Heb ik gelijk dat hier sprake is van misleiding? KPN weet dat zijn twin tuners niet goed zijn maar laat dit niet weten aan zijn klanten, maar laat hun wel het volle bedrag betalen. (Ook de electronica zaak waar ik hem heb aangeschaft was niet op de hoogte!)

Gast

Re: KPN Digitale Televisie

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 25 Dec 2004 15:12 door R2theC


--------------------------------------------------------------------------------

hoe hoger je het zet hoe beter je ontvangt is als mensen nog wat tips hebben hoe je beter beeld kan krijgen en misschien het kraken van kanaal plus :p mail me

Plaats hem boven op dak!

R2theC

Re: KPN Digitale Televisie

Ongelezen bericht door R2theC »

zo ver kan ik dat ding ook alweer niet zetten hoor maar ik breng hem morgen gewoon terug hoor ben klaar met ze zijn er geen andere mogelijkheden digitenne is al afgekeurd en kpn ook upc is een ramp wat is er nog meer ?? n ik weet niet wanneer jon de mol met ze kabel ding gaat komen zo is effe zoeken naar alternative

Gast

Re: KPN Digitale Televisie

Ongelezen bericht door Gast »

Bij ons werkt het perfect. Alleen 1 nadeel: Je moet zowel de tuner als de videorecorder instellen.

Met vriendelijke groet,
Robert

Ps. Voor het 7,95 in de maand vind ik een acceptabel beeld.

tevreden KPN-kijker

Re: KPN Digitale Televisie

Ongelezen bericht door tevreden KPN-kijker »

Sinds een dag of tien heb ik KPN digitale TV in gebruik. Ben zeer tevreden. Ik woon hemelsbreed een kilometer of 10 buiten het officiele postcodegebied maar met de antenne op zolder (geen probleem, hier kan het reeds bestaande coax-net dat ik thuis heb voor worden gebruikt!) is de ontvangststerkte ruim 80% en de ontvangstkwaliteit 100%. Twin tuner werkt, ook voor video-opnamen, probleemloos. Het beeld is prachtig ruisvrij, ook als ik het met de beamer bekijk. Heel wat anders dan dat enorme ruisbeeld van UPC waar je ook nog ens het dubbele voor betaalt. Wat een lekker gevoel om de opzeggingsbrief aan dat waardeloze bedrijf de deur uit te kunnen doen!

PS ik heb ook nog even bekeken of ik zou overstappen naar de schotel. Nog beter beeld voor nog minder geld. Maar daar zit Canvas (België) niet op, en dat is nou net een van de weinige zenders die ik veel kijk (hele goede films).

Rocky

Re: KPN Digitale Televisie

Ongelezen bericht door Rocky »

:(KPN heeft het over DVD kwaliteit!Valt toch erg tegen!Beeld is regelmatig wazig en laat duidelijk bij grote vlakken blokjes zien.Het is meer te vergelijken met de kwaliteit van een VCD .Had zelf nog een hele goede scartkabel gekocht(monster cable).Was bovendien nog duurder dan de aangeschafte twin tuner van Samsung.Volgens de BCC verkoper zou ik dan wel absolute top-kwaliteit moeten hebben.Ondanks dat de ontvangstkwaliteit op 100% stond en de pijl van de ontvanger naar buiten gericht toch geen goede resultaten.Ook alle afstellingen aantal keren gewijzigd zonder enig verschil.Geluid over mijn geluidsinstallatie was redelijk te noemen .Alleen het geluid via de televisie ging ook maar over een kanaal.Misschien lag dat toevallig aan mijn decoder,dat zou ik niet weten.De hele handel weer terug gestuurd.Koop misschien wel een schotel in de toekomst.

dedems01

Re: KPN Digitale Televisie

Ongelezen bericht door dedems01 »

Ook ikheb op 13 december twee twin tuners bij de Primafoon gekocht, de ontvangst was/is redelijk tot goed. alleen zit ik met het probleem dat ik niet op kan nemen zoals beloofd. Alles is precies zo ingesteld als beschreven in de handleiding, alleen de video kan uitsluitend dat kanaal opnemen waar je naar kijkt, dus niks kanaal 1 opnemen en naar kanaal twee kijken. Ik ben nu 6 x retour geweest bij de primafoon, constant kreeg ik een ander advies, resultaat 0,0. Samen met de verkoper heb ik nu een uitgebreide brief aan de klantenservice van KPN gezonden met daarin een volledig verslag wat ik allemaal inmiddels heb moeten doen, ik hoop dat de KPN mij minstens in staat zal stellen om de hele santa kraam retour te geven, ik heb mijn buik er van vol.
Is het niet mogelijk voor Radar om hier in een van hun uitzendingen aandacht aan te besteden? de hulp van de telefonische desk is een komplete aanfluiting, ze weten zelf niet waar ze over praten en proberen het gesprek zo snel mogelijk af te wimpelen.
Radar!! spring hier eens in!!
Bedankt Ruud :evil: :x

Nikssan

Re: KPN Digitale Televisie

Ongelezen bericht door Nikssan »

De eerste maand ging alles goed daarna begon het, geen kaart, niet geactiveerd. alles terug gestuurt na tweedagen was er een nieuw set. geactiveerd en spice deed het niet meer weer bellen nee meneer we activeren hem, dat tot drie keer toehad in die tijd ook een tweede set besteld alles doet het tot de andere morgen ineens niets meer dus bellen weer geactiveerd enja hoor het werkt weer behalve spice.
in die periode ook E-Mails gestuurd en van daag de mededeling fout in administratie dat was 11.00 uur maar tot opheden is datnog niet opgelostdus ben nu 1,5 maand bezig om allesgoed en naar behoren te laten werken alleen kpn lukt het nog niet alleen 0,10 euro cent per minuut en ik heb toch al meerdan een paar uur zitten bellen. Nu zal de technische dienst me terug bellen als het net zo snel gaat als vorige keer dan zit ik eind volgend jaar nog tewachten. EEN VOORSPOEDIG 2005

donge961

Re: KPN Digitale Televisie

Ongelezen bericht door donge961 »

Ook wij hebben dus gekozen voor digitale ontvangst van radio en tv signalen van kpn. Ik moet zeggen dat wij over de ontvangst van zowel radio als tv zeer te spreken zijn. Is upc helemaal niets bij! Alleen vind ik het heel vervelend radio te moeten luisteren via de tv, ook al loopt het geluid via de stereo apparatuur. Het enige minpuntje vinden wij alleen de voortdurende storingen veroorzaakt door electrische apparatuur die in- en/of uitgeschakeld wordt. Is daar niets aan te doen? een ontstoorder of zo die in elke auto ook zit?

sniedersboer

Re: KPN Digitale Televisie

Ongelezen bericht door sniedersboer »

Nou, ben ik even blij dat Digotaal tv hier nog niet verkrijgbaar is, anders had ik het gedaan. Met deze reacties zal ik er in de toekomst ook maar niet aan beginnen.

christofan

Re: KPN Digitale Televisie

Ongelezen bericht door christofan »

Ik heb nu rond 3 weken KPN Digital TV, en alles doet perfect..Ik denk dat het gebiet waar je ben belangrijk is.. In A'dam West goed ontvangst..Ik had daarvoor UPC, toen ondekt ik dat ze echt MEESTER OPLICHTERS ZIJN..Zoveel klachten in hele land..Zoveel bedreiging van UPC, met Deurwaardeurs, etc..Ik kan je een heel lang lijst geven, en je kan UPC bellen, E-mailen, Angetekend brieven sturen.. Nou! VERGEET HET MAARRRRRRRRRRRRRRRRR..en echt OP PASSEN als jullie CANAL+ NL nemen..is pas ook gekocht !! JAAAAAAAAAAA....DOOR UPC... met jullie gestolen geld...

Ej3jpLrM

Re: KPN Digitale Televisie

Ongelezen bericht door Ej3jpLrM »

:evil: Ook ik heb Digitale TV van KPN, over de kwaliteit heb ik geen klachten bij mij in Amsterdam Buitenveldert is de kwaliteit prima. Waar ik wel een probleem mee heb is de Twin decoder( ik heb twee decoders, in de woonkamer een twin en in de slaapkamer een single), heb de decoder volgens de voorschriften aangesloten, hij geeft recording aan en de video gaat ook lopen, alleen er wordt geen enkel beeld of geluid c.q. signaal opgenomen. Als je dan de helpdesk belt, dan krijg je inderdaad een meisje die zegt, als u de scartkabels verwisselt, dat wil nog wel eens helpen. ls je vraagt of ze enige technische kennis heeft,m zegt ze "een beetje". Wie heeft ervaring met de Twin en kan mij advies geven?

[email protected]

Gesloten