LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Digitale Televisie

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
hanssat

KPN Digitale Televisie

Ongelezen bericht door hanssat »

Sinds kort heb ik Digitale Televisie van KPN in gebruik genomen. Kpn adverteert met Digitale Televisie staat voor een HAARSCHERP beeld en perfect geluid. Het laatste is waar maar het haarscherpe beeld laat te wensen over, ondanks dat de ontvangstkwaliteit en ontvangststerkte beiden 100% zijn. Ik heb hierover bij de KPN geklaagd, en kreeg in eerste instantie een antwoord met een standaard verhaal. Later kreeg ik het advies de audiovisuele instellingen aan te passen, hetgeen ook niet hielp. Ik heb toen het volgende geschreven:

"Ik heb nog even wat andere testen gedaan. Ik heb namelijk mijn antenne van mijn schotel even met de Samsung Tuner verbonden welke gericht was op de Astra. De ontvangstkwaliteit en de ontvangststerkte was uiteraard 100%, echter de scherpte van het beeld via de Samsung viel duidelijk in het niet met mijn Dreambox waarop normaal mijn schotel is aangesloten. Mijn conclusie is dat de Samsung decoder niet van die kwaliteit is die het zou moeten zijn om een gestoken scherp beeld door te geven aan mijn TV, hetgeen mijn Dreambox wel doet. Wellicht is een bezoek van een monteur aan mijn huisadres wenselijk, zodat hij zich kan overtuigen van de kwaliteit.

Vandaag kreeg ik het volgende antwoord:

Naar aanleiding van uw vraag over de beeldkwaliteit melden wij u het volgende:

Het is ons bekend dat het beeld op sommige punten niet altijd even scherp is. Hierdoor achten wij het niet noodzakelijk dat een monteur zich bij u thuis komt vergewissen van de kwaliteitsverschillen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Edgar Staal
KPN

Met dit antwoord geeft de KPN dus toe dan hun Samsung tuner niet van een zodanige kwaliteit is, om een gestoken en haarscherp beeld te vertonen, wat zij oa vandaag in een advertentie ons willen vertellen.


3-11-2004

Watje

Re: KPN Digitale Televisie

Ongelezen bericht door Watje »

Als proef heb ik een single-tuner opgehaald bij de Primafoon, je mag nl binnen 8 werkdagen het geheel retourneren zonder opgave van reden. Ook bij mij bij geen van de zenders een scherp beeld. Ik heb het daarom gezocht in een andere scartkabel en dito scartingang op de tv maar geen positief resultaat. Twee maal gesproken met de helpdesk maar de lieve dame('s) wisten niet van wanten. Twee maal het advies gekregen om met de antenne te schuiven, terwijl ik aangegeven heb dat de kwaliteitsmeter op 99% stond. Ik heb het handeltje retour gebracht.

iznogoud

Re: KPN Digitale Televisie

Ongelezen bericht door iznogoud »

Beste mensen,

KPN maakt gebruik van het netwerk van Digitenne en dit werkt niet!!! kijk maar verder op dit forum onder digitenne.
Ik heb nu een strop van 150 euro omdat ik buiten de 8 dagen was om het handeltje terug te sturen.
Ik heb al 3 keer een monteur thuis gehad om te meten en deze mensen hebben ook gemeten en hier dan ook storing gemeten en kunnen hier niets aan doen.. En ik woon dan wel midden in het ontvangst gebied.


groet,

Iznogoud

decoma

Re: KPN Digitale Televisie

Ongelezen bericht door decoma »

hallo

ik heb kpn tv ik ben nu nog op zoek naar een samsung decoder heeft er iemand een over
iemand dun niet tevreden is en te laat met terug stuuren is

dan wil ik het wel over nemen legt wel aan de prijs

ik ben er wel tevreden over wij hadden UPC bij ons was rtl 4 niet goed meer te kijken veel sneeuw heb nog nieuwe kabels gehad van UPC hielp ook niet dus kpn genomen heb nog nooit zo mooi beeld gehad

Gast

Re: KPN Digitale Televisie

Ongelezen bericht door Gast »

Zo te zien kan ik weer blij zijn dat ik geen KPN TV heb gedaan. Ik vond het zender aanbod wat mager. Geen BBC1 en 2, die kijk ik vaak. Typerend ook dat de enige 'extra' zender t.o.v. kabel een erotiek kanaal is, daar loop ik ook niet echt warm voor.

Criticus

Re: KPN Digitale Televisie

Ongelezen bericht door Criticus »

KPN-digitaal is volgens mij de nieuwe naam voor Digitenne (daar was KPN-hoofdaandeelhouder). Wat de kwaliteit betreft: ik heb een half jaar terug gekeken om eventueel over te stappen, maar had er geen vertrouwen in. De lokale handelaar die het spul aan de man brengt had het demonstratiepakket in de winkel aangesloten op een goedkope TV met een beelddiameter van 45 cm, zodat je dus niet kon zien hoe goed of slecht het beeld was omdat de TV te klein en van zeer matige kwaliteit was, bovendien was de goedkope decoder waar mee geadverteerd werd niet verkrijgbaar omdat die volgens de handelaar te weinig beeldkwaliteit bood. Gezien deze dubieuze manier van presenteren heb ik besloten er niet aan te beginnen.

teleurgesteld

Re: KPN Digitale Televisie

Ongelezen bericht door teleurgesteld »

Ook ik ben een teleurgesteld gebruiker van KPN-digitale TV. Gelukkig heb ik alles wel binnen 8 dagen teruggestuurd. Bij het aansluiten van de tuner op de TV, bleek het lastig om een goede geluidskwaliteit te krijgen. Desgevraagd suggereerde de helpdesk om de scartkabel goed aan te drukken. Inderdaad bleek die het probleem, maar ook daarna verloor die geregeld het contact. Met een eigen scartkabel bleek er geen probleem. Jammer dat de KPN blijkbaar de goedkoopste kabel heeft meegestuurd die ze konden krijgen. Maar ook met een goede scartkabel bleek het beeld regelmatig weg te vallen, zelfs na verplaatsing van de antenne. Eigenlijk was alleen NLD 1, NLD 2 en NLD 3 aanvaardbaar. Dat was dus in het geheel geen vooruitgang, dus alles direct teruggestuurd.

Happy

Re: KPN Digitale Televisie

Ongelezen bericht door Happy »

:D Ben net terug van BCC winkel. De adviseren ook Digitenne in plaats van KPN. Als jij geen KPN telefoon hebt en geen ADSL dan kom jij duurder uit met KPN. De winkelier heeft mij ook verteld dat de boxen van KPN niet eens voeldoen aan Digitenne eisen dus de kwaliteit is reuk. Ik heb maar Digitenne genomen en ben ik erg tevreden.
Succes.
Happy J.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: KPN Digitale Televisie

Ongelezen bericht door Inter »

KPN-digitaal is volgens mij de nieuwe naam voor Digitenne (daar was KPN-hoofdaandeelhouder).
Ze zijn inderdaad hoofdaandeelhouder bij digitenne maar het is wel een apart netwerk .
Digitenne en KPN-Digitaal zijn dus 2 aparte produkten.

Alv

Re: KPN Digitale Televisie

Ongelezen bericht door Alv »

'k Ben bij de Primafoon geweest om de beeldkwaliteit van KPN-tv te bekijken. Het was daar niet zo goed, moest de verkoper toegeven. Dat kwam door de tram die door de straat rijdt. Ook mensen met glas-in-loodramen kunnen ontvangstproblemen hebben.

Ik heb beide problemen niet en ga het dus proberen, omdat de prijs van € 7,95 per maand (omdat ik een telefoonabonnement bij KPN heb en ADSL via XS4ALL) toch veel voordeliger is dan de € 15,20 die ik aan UPC betaal. Die tuner heb ik er dus in 10 maanden uit. En de ontvangst van UPC (kabel) is niet zo goed, NED1 zelfs ronduit slecht. Daarnaast vind ik het pakket tv-kanalen ook prima, namelijk zonder al die zenders waar ik toch nooit naar kijk, zoals RAI uno, TV5, TRT enz. enz. enz. Daarnaast wél BBC Prime, met het beste van BBC 1 en 2.

's Kijken hoe het bevalt... En mocht de ontvangst slecht zijn, dan hebben ze 't spul binnen 8 dagen weer terug :!:

markiemark

Re: KPN Digitale Televisie

Ongelezen bericht door markiemark »

Heb hiero in den haag ook het boeltje aangeschaft,....maar heb totaal geen problemen met ontvangst of ruis in het beeld,......... wat ik wel moet toegeven dat de decoder die er bij zit EEN mega low-budget decoder is en dat je er niet veel van moet verwachten,....

heb de test gedaan met een duurdere type van samsung,.en er is inderdaad een kwaliteits verschil in het beeld, en het ontvangst balkje van kpn samsung staat altijd op 99% en die andere samsung ontvanger op 50%

Garbage

Re: KPN Digitale Televisie

Ongelezen bericht door Garbage »

Ik heb nu helaas een maand de digitale troep van KPN in huis omdat ik de onterechte rekeningen en onbeschofte klantenservice van UPC zat was. KPN kan het maandbedrag zo laag houden omdat je toch amper beeld krijgt, En vaak helemaal geen ontvangst. De term goedkoop is duurkoop komt hier zeker aan te past.
Ik zit er helaas een jaar aan vast.

Ik raad iedereen aan om maar weer de oude bord spellen uit de kast te trekken voor een beetje afleiding en de krant te lezen voor het nieuws.

Want aan de digitale tv van KPN heb je ook niks !!!!!

Jolly Clown

Re: KPN Digitale Televisie

Ongelezen bericht door Jolly Clown »

Ik heb onlangs in een KPN winkel geinformeerd naar de mogelijkheden van digitenne door middel van twee vragen:
* Wat is nu precies digitale televisie en digitenne?
* Werkt digitenne wel goed tussen hoogbouw met veel betonijzer?
Er volgde een glad antwoord van een goed gebekte verkoper met als kernzinnetje dat hem "geen klachten bekend" waren.
Ergo geen (serieus) antwoord op mijn welgemeende vraag omtrent de mogelijkheden van de nieuwe technologie en derhalve van nul en generlei waarde.
Ik heb toen maar niets gekocht omdat het risico te vermijden een paar honderd euro over de balk te gooien.
Verder ben ik van mening:
* Dat de verkopers van de KPN ook iets moeten kunnen vertellen over de techniek.
* De KPN dient te beseffen en er naar te handelen dat hun produkt in bepaalde situaties wat minder goed zou kunnen functioneren en dat dat helemaal geen ramp hoeft te zijn als je je klanten maar de juiste voorlichting geeft.

Jeroentje

Re: KPN Digitale Televisie

Ongelezen bericht door Jeroentje »

Ik heb nu een paar weken digitale tv van de KPN, maar ik ben er prima te spreken over hoor. Totaal geen problemen mee. Het is goedkoper als digitenne ( doordat ik adsl bij wannadoo heb en bel via de kpn ), waarover ik ook erg te spreken ben, en ongeveer evengoed.

De beeldskwaliteit is net niet dat van de sataliet, maar dat is ook logisch. Het komt er wel enorm dicht in de buurt.

Zoals ik dus al zei, enorm tevreden.

Met vriendelijke groet,

Jeroen petersen.

dove

Re: KPN Digitale Televisie

Ongelezen bericht door dove »

Na flink wat opstart problemen ben ik nu erg tevreden.
Wat bleek dat ik zelf de atenne niet goed geplaatst had.
Na een drietal telefoontjes kreeg ik de goude tip.

Op de bovenkant van de atenne staat een pijltje, en deze moet naar buiten wijzen. Probleem opgelost, beeld en geluid echt top sindsdien

Wel jammer dat de helpdesk dit niet al de eerste keer kon vertellen of dat deze tip niet op de site staat.

Nu kan ik eindelijk van UPC af.

Adriaan_

Re: KPN Digitale Televisie

Ongelezen bericht door Adriaan_ »

Ook wij wilden de overstap maken van kabel-tv (upc) naar digitale tv via aardse zenders. Na het hele pakket te hebben gekocht (2 single en 1 twin) kwamen we bedrogen uit. We hadden uit voorzorg al eerst alleen de twin uitgepakt omdat die beneden in de woonkamer kwam te staan (tv +video). Na de gebruiksaanwijzing te hebben doorgelezen en 1 kaart te hebben geactiveerd, kregen we beeld. Wat ons direkt opviel was de kwaliteit. Het beeld van de kabel bezit ietwat sneeuw. Het beeld van KPN was sneeuwvrij, MAAR.....het beeld van KPN was onscherp, alsof er een waas over het beeld lag. Dit heeft niets te maken met de ontvangstkwaliteit, of men nu 50% ontvangst heeft of 100% de kwaliteit blijft het zelfde, alleen zal men bij 100% langer beeld houden (regen/sneeuwbuien). We hebben nog de single ontvanger uitgeprobeerd maar de slechte kwaliteit bleef. we hebben de volgende dag alles weer ingeleverd en helaas een illusie armer. Ik kan mij voorstellen dat duurdere ontvangers wel een goed beeld geven of een software-update voor de samsung van KPN. Voor schippers, jachten, caravans, campers en dergelijke is dit natuurlijk wel een uitkomst en zal men de kwaliteit voor lief nemen. Ik bezit ook een schotel en die beeldkwaliteit is super en kost maar € 20,-. per JAAR!

Gast

Re: KPN Digitale Televisie

Ongelezen bericht door Gast »

ik heb kpn en ik heb haarscherp beeld. misschien heeft het te maken met de locatiedat anderen slecht beeld hebben, ondanks dat de antenne dit tegenspreekt. ook kan het eventueel liggen aan de software van de decoder.

natuurlijk zal het nooit in de buurt komen van de kwaliteit van de sataliet. maar je moet het vergelijken met internet. met een 56k modem download je ook minder snel dan met adsl. dus is de kwaliteit van kpn ook iets minder goed dan van de sataliet. ook al heb ik nog geen 1 afwijking gezien.

mbaan76

Re: KPN Digitale Televisie

Ongelezen bericht door mbaan76 »

Ik ben wel tevreden over de digitale tv van KPN, tuurlijk heb ik ook wel eens last van wat blokjes, maar dit komt bijna nooit voor en als het voorkomt is het niet hinderlijk.

Ik betaalde aan upc hier in purmerend, voor een beperkt pakket 15,95 en nu betaal ik nog maar 7,95. Ik heb een twin en een single tuner gekocht, en ik heb dit alles binnen 1 jaar terugverdient.

Ook nog een pluspunt is dat ik nu meer zenders heb dan met upc.

IK ga nooit meer terug naar upc, lang leve KPN.

Marco van der Baan
Purmerend

jossteeghs

Re: KPN Digitale Televisie

Ongelezen bericht door jossteeghs »

Gisteravond in 10 minuten geinstallee :lol: rd:

SUPER!!

misar

Re: KPN Digitale Televisie

Ongelezen bericht door misar »

Ik heb het hele spulletje nu 2 weken draaien en ik ben tevreden.
Prima beeld in de Krimpenerwaard
Het beeld van de Samsung tuner is wel wat wollig maar dat maakt me niet zoveel uit.
Ik kreeg nog een tippie :idea:
Als je met de binnen antenne geen goed beeld krijgt moet je gewoon een campingantenne kopen en die aansluiten op de tuner WEL DE ANTENNE OP PASSIEF ZETTEN
Als je de campingantenne op z'n kant zet is het sinaal nog beter.
Wel het voedinkje voor de in gebouwde versterker in zo'n ding aansluiten :idea:

Groet Misar :wink:

Gesloten