LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LG 42" LCD TV: spontane barst in glasplaat niet vergoed

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
JoostFarla
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2010 20:17

LG 42" LCD TV: spontane barst in glasplaat niet vergoed

Ongelezen bericht door JoostFarla »

Beste mede-consument,

Begin augustus heb ik een gloednieuwe LG 42LD450 LCD televisie gekocht bij een postorderbedrijf. Een maand later hebben we deze geïnstalleerd op ons nieuwe adres.

Een week lang hebben we prima TV kunnen kijken in hoge kwaliteit en was er niks aan de hand. Op donderdag 16 augustus 's avonds de TV uitgezet, volgende ochtend opgestaan, TV weer aangezet en wat zien we tot onze schrik: een grote ster incl. barst linksonder in het scherm! Aan de buitenkant is deze niet zichtbaar, enkel wanneer het toestel is ingeschakeld.

De volgende dag de klantenservice van LG in Nederland gebeld, deze namen de melding serieus en hebben een monteur geregeld. Deze stond een aantal dagen later op de stoep, knipperde twee keer met zijn ogen, en wist zonder twijfel te melden dat deze schade door eigen toedoen is ontstaan en hierdoor niet onder de garantie valt. Ze konden hem repareren op onze kosten (700 euro excl. transport terwijl toestel 530 euro kostte...), niet gedaan natuurlijk..

Later per E-mail contact opgenomen met de klantenservice met het hele verhaal + foto. De medewerker gaf ook aan dat dit enkel door eigen schade kan zijn ontstaan. Wij zelf weten 200% zeker dat dit niet het geval is, of iemand van ons moet zonder ons medeweten geslaapwandeld hebben en toen de TV een mep verkocht hebben..... Er moet dus een zwakke plek in het apparaat hebben gezet, waardoor deze door wat voor reden dan ook is gaan barsten na het uit/inschakelen. Uiteindelijk na telefonisch contact met een monteur en vervolgens weer met de klantenservice hebben ze me ook niet kunnen helpen en is het naar hogerhand geëscaleerd.

Vandaag werd ik door iemand van LG gebeld dat ze er echt niks mee kunnen en het niet onder de garantie valt. Kort gezegd: na 2 maanden kan ik deze gloednieuwe TV weggooien en een nieuwe kopen! Zolang niemand van LG mij een technische verklaring kan geven hoe het kan dat een TV een week goed werkt en vervolgens van de ene op de andere dag niet meer, neem ik met hun antwoord geen genoegen.

Wat te doen?

VanTels
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 aug 2006 23:41

Re: LG 42" LCD TV: spontane barst in glasplaat niet vergoed

Ongelezen bericht door VanTels »

Aangezien je 'm gekocht hebt bij "een postorderbedrijf".
Moet je bij hun je klacht neerleggen. U heeft niets met Lg te maken.
Aangezien het toestel nog binnen de 6 maanden valt moeten hun aantonen dat het uw schult is.

wini25
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 okt 2010 13:32

Re: LG 42" LCD TV: spontane barst in glasplaat niet vergoed

Ongelezen bericht door wini25 »

Erg vervelend natuurlijk, maar ook het postorderbedrijf zou ik eens aanschrijven dat je er met LG niet uitkomt. Wellicht kunnen zij eens kijken wat ze kunnen doen, maar ook dit zal niet echt veel zoden aan de dijk zetten. Toch is de reactie van LG en de monteur van LG niet geheel onterecht, maar het is wel merkwaardig dat de glasplaat aan de buitenzijde niet kapot is. Ik vraag mij even af of dit wel duidelijk kenbaar is gemaakt bij LG, want gebroken displays door schuld moeten dan van buitenaf komen. Jij kunt door middel van foto's aantonen dat jij niet de schuldige kunt zijn omdat de schade niet van buitenaf komt. Hier zou ik ze dan ook (met foto's) opnieuw voor mailen. Het is dan aan hun de taak om aan te tonen dat zij ook niet aansprakelijk gesteld kunnen worden en dan mogen zij bewijzen hoe jullie de schade wel hebben kunnen maken. Dit lijkt mij voor LG echter een verloren wedloop.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: LG 42" LCD TV: spontane barst in glasplaat niet vergoed

Ongelezen bericht door trebelski »

JoostFarla schreef:Beste mede-consument,
Begin augustus heb ik een gloednieuwe LG 42LD450 LCD televisie gekocht bij een postorderbedrijf.
Een week lang hebben we prima TV kunnen kijken in hoge kwaliteit en was er niks aan de hand. Op donderdag 16 augustus 's avonds de TV uitgezet, volgende ochtend opgestaan, TV weer aangezet en wat zien we tot onze schrik: een grote ster incl. barst linksonder in het scherm! Aan de buitenkant is deze niet zichtbaar, enkel wanneer het toestel is ingeschakeld.
Ik heb een kennis die hetzelfde heeft meegemaakt. Een LCD tv is bijzonder kwetsbaar en bij deze kennis was de stofzuigerslang de boosdoener,tijdens het stofzuigen sloeg deze tegen het scherm maar omdat hij uitstond dacht zij dat het goed was afgelopen want er was niets te zien aan de buitenzijde. Toen de TV dan aanging bleek er wel degelijk grote schade te zijn en ook hier was een barst zichtbaar terwijl de buitenlaag totaal onbeschadigd was.Het was een 32 inch Panasonic van nog geen jaar oud maar de schade werd niet vergoed, de monteur schreef ( onheil van buitenaf op de bon) de kosten om dit te repareren waren vrijwel gelijk aan een nieuwe TV. Zo kan de schade bij TS ook zijn ontstaan al weet ik dat natuurlijk niet.Er zijn wel LCD schermen met een glasplaat voor het scherm maar die zijn zeldzaam. Zelf heb ik een flinke LCD-TV (46 Inch) en die heb ik een keer alleen verplaatst, niet echt slim want het scherm tordeerde erg snel en daar kan het scherm dezelfde schade bij oplopen.


trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: LG 42" LCD TV: spontane barst in glasplaat niet vergoed

Ongelezen bericht door trebelski »

avizeur schreef:Oh ja joh :lol:
triest figuur.
De gebruiker is inactief
Reden: Profieldetails gewijzigd

avizeur

Gesloten