LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LG LCD tv kapot binnen 6 maanden

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
peet538
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 aug 2009 18:40

LG LCD tv kapot binnen 6 maanden

Ongelezen bericht door peet538 »

begin januari 2009 een mooie LCD tv van LG gekocht bij de Wehkamp.Alles goed tot half juni. Zet de tv aan, hoor een sissend geluid en kapot was het scherm. Gelijk bellen met Wehkmap. werd opgehaald door ECare reperatieservice. 2 weken later gebeld dat de tv klaar was en dat ze hem kwamen brengen. Goed natuurlijk. Wat scherst mijn verbazing : hij kwam ongerepareerd terug. LCD scherm gebroken, door stoot of vallen. Nou vallen kan sowieso niet, want hij stond vast geschroefd. En stoten was ook niet gebeurd. Na ellenlange emails en telefoontjes word er gewoon niks vergoed, geen reperatie geen nieuwe tv. Dan maar bellen met LG. Zelfde verhaal...Mijn woord tegen hun woord. Ik ben toch niet gek. Er is niks mee gebeurd. Foto's gemaakt van het de tv..Ziet er nu wel even anders uit dan toen deze kapot ging bij ons thuis. Nu zie je idd een kapot scherm. Vraag:Kan dit zomaar gebeuren?
Heeft iemand hier ook ervaring mee?
De tv is nog niet eens 6 maanden oud. Gewoon asociaal vind ik het

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: LG LCD tv kapot binnen 6 maanden

Ongelezen bericht door gravedigger »

Val- en stootschade is bij LCD (telefoon, TV en monitor\laotop) hèt toverwoord geworden om onder de garantie uit te komen. En bedrijven weten donders goed dat dat door de conument onmogelijk te bewijzen is.

alfatrion
Berichten: 21941
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: LG LCD tv kapot binnen 6 maanden

Ongelezen bericht door alfatrion »

Waarom zoude consument bewijzen dat er spraken is van val- of stootschade? ;) Als de verkoper zo iets beweerd ligt de bewijslast daarvoor bij hem. (150 Rv)

Daarnaast is het gebrek ontdekt binnen zes maanden dus is om die reden spraken van omgekeerde bewijslast. Ik geloof dat Wehkamp aangesloten is bij een geschillencommissie. Je hebt dus de keuze naar de kantonrechter (zonder advocaat) of naar de geschillencommissie.

stofzuigertje

Re: LG LCD tv kapot binnen 6 maanden

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het kan dat deze gerepareerd en getest de werkplaats goed heeft verlaten...

Maar hoe was het transport naar U terug en hoe was de verpakking...?
Met vele pakjes die meestal wel tegen stootje kunnen gaan ze met deze die er tussen zitten wel eens vaker ruig om!

Was de verpakking schadevrij bij afleveren?
Daarom ga ik liever naar BBCS of gelijkwaardige voor reparatie want tijdens transport heeft U 2x een groot risico tenzij U zelf kunt halen en brengen...

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: LG LCD tv kapot binnen 6 maanden

Ongelezen bericht door gravedigger »

BBCS verkoopt en repareert géén tv's :|

peet538
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 aug 2009 18:40

Re: LG LCD tv kapot binnen 6 maanden

Ongelezen bericht door peet538 »

bedankt allemaal voor jullie reacties.
denk dat de geschillen commissie een goed begin is.
Daar ga ik me eens in verdiepen.
Je staat idd machteloos tegen dit soort dingen. Hde tv was wel goed verpakt door ons. Originele doos, schuimrubber, plastic eroverheen. Maar zoals het scherm er nu uit ziet, zo was het niet toen deze kapot ging, maar dat is moeilijk hard te maken

jaeela
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 aug 2008 21:26

Re: LG LCD tv kapot binnen 6 maanden

Ongelezen bericht door jaeela »

ook wij hebben een LG tv die binnen 3jr kapot was,de voeding was kapot die hebben we laten repareren voor €195,- en nu amper 5 maanden later is de tv weer kapot.Ik heb gebeld met de klantenservice van LG en die zouden kijken of we in aanmerking kwamen voor een coulance regeling en ja hoor die kregen we €25 korting op de voeding,dus voor de reparatie betalen we nu 182,-!! Is toch te zot om los te lopen dat je ieder jaar 2x een nieuwe voeding moet gaan plaatsen.Weet iemand waar ik terecht kan voor hulp?

VanTels
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 aug 2006 23:41

Re: LG LCD tv kapot binnen 6 maanden

Ongelezen bericht door VanTels »

@ jaeela

Waar heb je de tv gekocht?

Daar moet je terecht!

Succes

jaeela
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 aug 2008 21:26

Re: LG LCD tv kapot binnen 6 maanden

Ongelezen bericht door jaeela »

we hebben de tv bij de mediamarkt gekocht.Ik heb de mediamarkt gebeld en die zeiden dat we de tv langs kunnen brengen of laten ophalen.Dat gaan we nu maar doen want weer zo een dure reparatie betalen doen we niet.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: LG LCD tv kapot binnen 6 maanden

Ongelezen bericht door jlthkoch »

jaeela schreef:ook wij hebben een LG tv die binnen 3jr kapot was,de voeding was kapot die hebben we laten repareren voor €195,- en nu amper 5 maanden later is de tv weer kapot.
Om te beginnen had je gedurende de economische levensduur recht op gratis herstel of vervanging van de TV, dus u had nooit 195 euro moeten betalen voor de eerste reparatie. Heeft u de TV toen laten repareren via MediaMarkt?

Nu treedt het (hetzelfde) defect echter weer op en lijkt me een gratis reparatie al helemaal op zijn plaats. U dient hiervoor echter wel bij de verkoper te zijn, in dit geval MediaMarkt. Deze dienen het maar te regelen met LG.

Hoewel LG niet uw aanspreekpunt is (maar de verkoper wel dus) doen ze wel een erg mager aanbod. Niet echt klantvriendelijk, zo zal iemand nog eens een LG-tv kopen.......... Ook het verhaal van de TS doet een beetje vermoeden dat LG bijzonder klant onvriendelijk is. (Al heeft de reparateur of transporteur waarschijnlijk het apparaat gesloopt en wenst geen van beiden daar de verantwoording voor te nemen)

Wehkamp.nl
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 jun 2008 08:19

Re: LG LCD tv kapot binnen 6 maanden

Ongelezen bericht door Wehkamp.nl »

Beste 'Peet538',

Graag bemiddel ik voor u in deze kwestie. Indien u gebruik wil maken van mijn aanbod, verzoek ik om z.s.m. uw contactgegevens naar mij te mailen ([email protected]).

Met vriendelijke groet,

D.Hendriksen
wehkamp.nl

midas50
Berichten: 299
Lid geworden op: 06 apr 2009 15:00

Re: LG LCD tv kapot binnen 6 maanden

Ongelezen bericht door midas50 »

Wehkamp.

Peet is toch een klant van Wehkamp ?
De klacht van Peet is bekend bij jullie.
Waarom werd er toen niks aan gedaan en nu na een maand wel ?
Damage-beperking heet dat.
Heb je een klacht die niet opgelost wordt ?
Zet hem op het forum.
Als dit forum gebruikt wordt om (als laatste) poging hier te komen tot een oplossing van de klacht vind ik dat prima.

Heel nuttig zelfs.

janzee
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2009 14:02

Re: LG LCD tv kapot binnen 6 maanden

Ongelezen bericht door janzee »

Bij mij zelfde verhaal. April TV besteld, eind juli geen beeld meer, alleen maar wit scherm. Opgestuurd naar E-care op verzoek van Wehkamp. 4 weken en veel ergernis verder. Op hun website kon ik al zien dat de TV de status kreeg "niets mee aan de hand" , kon zo terug. TV komt terug in een te grote doos, zonder enige bescherming. Ik had de TV zorgvuldig ingepakt, al mijn verpakkingsmateriaal zat als een prop onderin de doos.

TV aangesloten, geen beeld......... Wederom Wehkamp gemailt, ben uiteindelijk 9 dagen later teruggebeld, TV moest WEER naar E-care. Daar ben ik uiteindelijk maar mee accoord gegaan, zou binnen een dag gebeld worden. Nu weer een week later, net weer half uur met Wehkamp aan de lijn. Geen oplossing, wachten op E-care en verder kan je het bos in! De "manager" boven de telefoniste krijg je niet te spreken, je probeert fatsoenlijk te blijven, maar het is werkelijk schandalig. Nu kan ik dus maar weer op E-care gaan zitten wachten totdat er misschien iets gaat gebeuren......... Wees dus gewaarschuwd, betaal iets meer en koop een tv bij de winkel op de hoek, krijg je tenminste normale service. Ik heb spijt als haren op mijn hoofd bij deze firma een TV gekocht te hebben. Jan

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: LG LCD tv kapot binnen 6 maanden

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Tja allemaal LG kopen, het is een baggermerk voor lage prijzen. Ze willen maar 1 ding, kost wat kost de no.2 worden na Samsung. Kunnen ze het niet met kwaliteit dan maar met aktieprijzen, en de dupe is: de consument. Geef iets meer geld uit en koop een echt merk, met service en garantie.

nicoki
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 nov 2009 13:16

Re: LG LCD tv kapot binnen 6 maanden

Ongelezen bericht door nicoki »

Ik zou in ieder geval geen Samsung kopen. De service is kloten. Brieven en email worden niet beantwoord. En veilige TV's bouwen kunnen ze ook niet.

Gesloten