| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Loewe Xelos Breedbeeld 52 centimeter
-
Ericje
Loewe Xelos Breedbeeld 52 centimeter
Ik heb deze tv nu zo'n 5 jaar.
Gisteren viel tot 5 keer toe spontaan het beeld uit en werd de tv in de standby stand gezet. En nee ik zat niet met de knopjes van de afstandbediening te spelen.
Toevallig weet ik van een collega dat deze precies hetzelfde had.
Dit klinkt als productie/ontwerp fouten. Zijn er meer mensen die een dergelijke ervaring met Loewe tv's hebben?
Gisteren viel tot 5 keer toe spontaan het beeld uit en werd de tv in de standby stand gezet. En nee ik zat niet met de knopjes van de afstandbediening te spelen.
Toevallig weet ik van een collega dat deze precies hetzelfde had.
Dit klinkt als productie/ontwerp fouten. Zijn er meer mensen die een dergelijke ervaring met Loewe tv's hebben?
-
Remie
Re: Loewe Xelos Breedbeeld 52 centimeter
Beste Eric,
ik heb ervaring met loewe TV's en ik kan je vertellen dat er iets mis is met je toestel. Het kan de hoogspaning zijn van de t.v. (bekent euvel) het kan de voeding zijn (bekent euvel) het kan de beeldbuis zijn (bekent euvel) helaas du niet zo'n positief nieuws.
Groeten Remi
ik heb ervaring met loewe TV's en ik kan je vertellen dat er iets mis is met je toestel. Het kan de hoogspaning zijn van de t.v. (bekent euvel) het kan de voeding zijn (bekent euvel) het kan de beeldbuis zijn (bekent euvel) helaas du niet zo'n positief nieuws.
Groeten Remi
Hoi
Remie
Het kan div oorzaken hebben de meeste heeft u genoemd.
vergeet niet dat alleen een deskundige dit kan beoordelen .
T kan ook bv de netschakelaar zijn.
Hans resp.......... heeft hier enorm veel ervaring mee .
Ik hoop dat hij reageert.
vrgr Tim
Remie
Het kan div oorzaken hebben de meeste heeft u genoemd.
vergeet niet dat alleen een deskundige dit kan beoordelen .
T kan ook bv de netschakelaar zijn.
Hans resp.......... heeft hier enorm veel ervaring mee .
Ik hoop dat hij reageert.
vrgr Tim
-
resp00112469
Inderdaad Tim, de meest voorkomende storing in een Loewe Xelos is doorslag van de lijntrafo. Even een overslag en de TV valt uit. De electronica is goed tegen dit soort overslag beveiligd anders had de TV gelijk bij de eerste doorslag de geest gegeven. Moet waarschijnlijk een nieuwe lijntrafo in en daarna is het probleem voor goed opgelost. Deze trafo's hadden een te zwakke isolatie en de nieuwe zijn beter. Is min of meer een fabrieksfout dus aandringen op coulance.
Vr. Gr. Hans.
Vr. Gr. Hans.
-
Gast
helaas zal je met coulance niet zo ver komen, Loewe heeft zijn garantie opgetrokken naar 3 jaar en voor lijntrafo's gelden geen coulanceregelingen meer.
Je kan het natuurlijk altijd proberen maar een vervanging van de lijntrafo kost zo'n 80 tot 110 euro ( afhankelijk van je reparatiebedrijf )
Succes,
Thijs
Je kan het natuurlijk altijd proberen maar een vervanging van de lijntrafo kost zo'n 80 tot 110 euro ( afhankelijk van je reparatiebedrijf )
Succes,
Thijs