LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mediamarkt

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.

Wat vind U de voordeligste electronica winkel ?

Peiling eindigde op 13 dec 2006 14:57

ITS
3
4%
BCC
3
4%
Scheer en Foppen
4
6%
Mediamarkt
23
34%
Via Internet
22
33%
Overige
12
18%
 
Totaal aantal stemmen: 67

diskjokkie
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 nov 2006 14:34

Mediamarkt

Ongelezen bericht door diskjokkie »

Alle Mediamarkten zijn bv's op zich, het lijkt voor de gemiddelde klant één winkelketen met overal de zelfde prijs,
dit is echter niet zo, en zo kunnen dus de prijzen per vestiging uiteenlopen.
Iedere mediamarkt is officieel nooit duurder dan de goedkoopste concurrent binnen een straal van 30 kilometer. Dit moet dan wel controleerbaar zijn doormiddel van bijvoorbeeld een prijskaart in een vergelijkbare (electronica)winkel of een aanbieding in een folder.

Ben erg benieuwd waar de uitzending nou echt over gaat morgen (maandag 13 nov)

Wat ze adverteren hebben ze tenminste op voorraad en niet de lokkertjes waar menig concurrent mee in de krant of folder staat.

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door ehltech »

mediamarkt is echt niet de goedkoopste ,sterker nog ze zijn vaak (afgezien van de folderaanbiedingen ) duurder als menige andere winkel.

idi
Berichten: 41
Lid geworden op: 29 nov 2005 13:51

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door idi »

Dat de mediamarkt veelal duurder is dan andere winkels is pertinent niet waar.
Het is wel waar dat mediamarkt een franchiseonderneming is, dus elke vestiging heeft in principe zijn eigen prijzenstructuur.

Dus kan het zijn dat in mediamarkt A een specifiek artikel een andere prijs kent dan hetzelfde artikel in mediamarkt B.

Voordeel van de mediamarkt is dat ze de meeste artikelen (zeker waarmee ze adverteren in reclames en folders) op voorraad hebben en ook voldoende op voorraad hebben; je grijpt dan ook nooit mis.

De enige concurrent op dit moment is het zusterbedrijf Saturn. Echter deze bevindt zich op dit moment alleen in Rotterdam.
Saturn stunt met prijzen die nog onder die van de Mediamarkt liggen.

FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Mediamarkt is absoluut niet de goedkoopste. Alleen in cd en dvd hebben ze nog wel leuke prijzen.

Voor het overige zijn ze vaak zelfs duurder dan andere winkels als its, expert oid.

De mm in rdam centrum heeft tegenwoordig weer leuke dvd prijzen dankzij de komst van Saturn. Daarvoor was het ook gewoon EUR 20 of 24 voor een nieuwe dvd.

Saturn is overigens van dezelfde moeder als mm dus die concurrentie zal er op termijn ook wel uitgaan.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door Laurent »

Niemand is verplicht om bij Mediamarkt te kopen, de aanbiedingen zijn altijd de laagste in prijs.

holdyan
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 nov 2006 14:40

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door holdyan »

Ik heb een oven gekocht voor € 149,- deze kost bij Mediamarkt € 219,-
Hen met dit enorme prijsverschil confronterend, gaven ze aan dat ze hier echt niet in mee konden gaan.
Het was de prijs van een internetbedrijf dus dit telt niet in de laagste prijsgarantie.

Dus laagste prijs nee

Eerlijk wel, service ook prima tot nu toe, terwijl je juist de indruk zou kunnen krijgen dat Mediamarkt vooral goedkoop is en minder service zou kunnen hebben.

vanish
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:55

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door vanish »

Nog nooit geweest, aan de telefoon zijn ze wel correct, prijzen doorgeven ligt dan net weer wie je aan de foon krijgt, als ze niet willen geven moet je toch naar de winkel zou toch eigenlijk gewoon hun prijzen op het internet kunnen zetten is naar de klant toe wel zo aardig :)

holdyan
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 nov 2006 14:40

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door holdyan »

Dat doet geen enkele zaak behalve als het aanbiedingen betreft, de concurrentie is al moordend en de prijzen worden veelvuldig aangepast, dus ik begrijp deze vraag van je als klant *ben zelf ook enkel klant hoor van deze winkels* maar ik begrijp goed dat zaken dit niet doen.
:wink:

vanish
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:55

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door vanish »

maar ik begrijp goed dat zaken dit niet doen
Internetwinkels zetten hun prijzen ook ook op het internet, mediamarkt zou dat ook kunnen in een tv commercial geven ze zich toch ook bloot en naar de consument is het veel vriendelijker, dus ik begrijp het niet, nu worden we gedwongen om naar de winkel te gaan en bij werkt dat niet, ik ben nl. nog nooit in een Mediamarkt geweest, is hetzelfde als je op zondag auto's gaat kijken, als een garage ze niet heeft geprijst valt die garage al af, waarom die geheimzinnigheid?
Doen supermarkten toch ook niet :?:

idi
Berichten: 41
Lid geworden op: 29 nov 2005 13:51

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door idi »

FlipKaneel spreekt niet helemaal de waarheid.

Nieuwe DVD's zijn bij de MM in 90% van de gevallen goedkoper dan bij andere zaken (ook de Disney DVD's).
Zaken als IT's en Expert verkopen vaak overjarige modellen en winkeldochters!!!
De nieuwste modellen zijn bij IT's en Expert toch echt niet goedkoper dan bij de MM.

Internetzaken moet je buiten de vergelijking laten, dit is een oneerlijke vergelijking omdat je eigenlijk ook je verzendkosten, creditcardkosten en levertijden moet meerekenen of dat er uberhaupt geleverd wordt!!!!

vanish
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:55

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door vanish »

Internetzaken moet je buiten de vergelijking laten, dit is een oneerlijke vergelijking
Waarom oneerlijk ah en de aldi en de lidl zetten hun prijzen ook op het internet, dat is naar de klant toe wel zo vriendelijk en waarom zouden de Mediamarkt en Bcc dit niet doen dan, ik snap het probleem niet :?:

idi
Berichten: 41
Lid geworden op: 29 nov 2005 13:51

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door idi »

vanish,

het gaat mij om de prijsvergelijkingen, niet om het al dan niet publiceren van prijzen op internet.
Trouwens, AH adverteert alleen maar met aanbiedingen, ze geven ook niet alle 15.000 prijzen vrij van hun artikelen, dan moet je dit in de winkel gaan bekijken, evenzo bij de MM, ook zij adverteren alleen met hun aanbiedingen, dit doet elke onderneming toch.

vanish
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:55

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door vanish »

Ja als ik bel geven ze ook geen prijzen door en ik ga dan niet naar die winkel, dus dan verdienen ze nog niks, dus.

vanish
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:55

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door vanish »

Wat ook nadeel is bij een impuls aankoop bijv. bij de Mediamarkt dat het zelfde artikel bij een concurent voor meer dan 200 euro voordeliger word aangeboden, nou of dat nou zo leuk is?

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door Bailey »

Ja als ik bel geven ze ook geen prijzen door en ik ga dan niet naar die winkel, dus dan verdienen ze nog niks, dus.
Ach die ene meer of minder maakt hun niet uit hoor, ze verkopen toch wel. Ik probeer in ieder geval als het kan bij de Mediamarkt te kopen. Ruime keuze, ben altijd goed geholpen en heb van anderen gehoord dat de service ook prima is. Daar heb ik zelf nog niet mee te maken gehad, want alles doet het nog prima. Maar de dvd-speler van mijn moeder was kapot (overigens eigen schuld) net 2 weken voor het aflopen van de garantie. Wij naar Mediamarkt, ze hebben even gekeken en daarna kreeg mijn moeder een nieuwe mee, want maken zou duurder zijn. Perfect vind ik.

vanish
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:55

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door vanish »

Ach die ene meer of minder maakt hun niet uit hoor, ze verkopen toch wel
Maakt mij ook niet uit hoor ik koop wel bij een ander, maar maw als het niet zou lopen dan wel de prijzen doorgeven, ach de arrogantie siert de Mediamarkt en zijn klanten :lol:
ach en wat betreft die ruime keuze valt ook wel weer mee hoor ik belde al paar keer voor bepaald artikel en: NIET OP VOORRAAD :twisted:

vanish
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:55

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door vanish »

Maar de dvd-speler van mijn moeder was kapot (overigens eigen schuld) net 2 weken voor het aflopen van de garantie. Wij naar Mediamarkt, ze hebben even gekeken en daarna kreeg mijn moeder een nieuwe mee, want maken zou duurder zijn. Perfect vind ik.
Heeft je moeder geluk, wil niet zeggen dat ze dat bij al hun klanten doen :roll:

miniad
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2005 04:00

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door miniad »

Mijn ervaring met Mediamarkt is kijken maar elders kopen.
Ik heb al voor duizenden euro's uitgegeven aan apparatuur buiten Mediamarkt.
Mediamarkt is veelal duurder en als ik dan meldt dat het elders goedkoper is, heb ik bij de ander een papiertje te halen waar dat opstaat.
Als ik bij de ander ben, haal ik het natuurlijk daar..

Zo heb ik voor een Fototoestel meer dan 100 euro goedkoper betaald bij de Firma Steenweg !
Ijskast was 90 euro goedkoper + bezorgkosten bij winkel in Breukelen.
Droogmachine was 50 euro goedkoper bij Wehkamp !
Broodmachine was goedkoper bij Block..

Als ik iets wil kopen ga ik meestal naar Mediamarkt omdat je het daar goed kan belijken en aanraken maar kopen is elders voor mij steeds goedkoper.

Service is meestal erg slecht. Geen ervaring van verkopers of ruwe behandeling.
Een PDA van rond 500 euro mocht ik niet eens bekijken en werd niet gedemonstreed. Ook niet na vele verzoek..
Eenmaal buiten kwam ik langs een kantoorhandel en daar lagen ze voor bijna 100 euro goedkoper en mocht ik het vasthouden en werd het mij wel gedemonstreerd..

Er zijn meer voorbeelden en ik heb ze ook al eerder aan Mediamarkt medegedeeld via telefoon en/of Mail.

Er zit wel verschil in filiaal..
In Utrecht vaak onbeschofte behandeling en bij de Arena goede behandeling en soms veel meer ervaring.

Mediamarkt is voor mij een kijkschop met het enige verschil... bij kijkshop koop ik nog wel eens wat ..

Ik ben echter wel blij met Mediamarkt want daar kan ik mijn keuze bepalen daar de meeste artikelen uitgestald staan en ik de mogelijkheid heb het aan te raken zonder dat er een verkoper in de buurt is..

AD

diskjokkie
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 nov 2006 14:34

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door diskjokkie »

Hier in het schone twenteland Hengelo en Enschede zijn ze echt de goedkoopste, leveren ze zeer goede service o.a. zie vorig bericht over de omruilgarantie ook bij defecte apparaten.
Als je een gekocht apparaat elders toch net even iets geodkoper aantreft in bijvoorbeeld een folder hebben ze de "laagsteprijsgarantie". Wat ik zelf heb meegemaakt de supermarkt de Aldi had een dvdcombi 99 euro terwijl ik een vergelijkbare combi had gekocht in mediamarkt enschede, net een week terug. Echter zonder problemen gaven ze mij het prijsverschil terug terwijl het niet eens het zelde merk was. TOP-service.

miniad
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2005 04:00

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door miniad »

Mijn ervaring met Mediamarkt is kijken maar elders kopen.
Ik heb al voor duizenden euro's uitgegeven aan apparatuur buiten Mediamarkt.
Mediamarkt is veelal duurder en als ik dan meldt dat het elders goedkoper is, heb ik bij de ander een papiertje te halen waar dat opstaat.
Als ik bij de ander ben, haal ik het natuurlijk daar..

Zo heb ik voor een Fototoestel meer dan 100 euro goedkoper betaald bij de Firma Steenweg !
Ijskast was 90 euro goedkoper + bezorgkosten bij winkel in Breukelen.
Droogmachine was 50 euro goedkoper bij Wehkamp !
Broodmachine was goedkoper bij Block..

Als ik iets wil kopen ga ik meestal naar Mediamarkt omdat je het daar goed kan belijken en aanraken maar kopen is elders voor mij steeds goedkoper.

Service is meestal erg slecht. Geen ervaring van verkopers of ruwe behandeling.
Een PDA van rond 500 euro mocht ik niet eens bekijken en werd niet gedemonstreed. Ook niet na vele verzoek..
Eenmaal buiten kwam ik langs een kantoorhandel en daar lagen ze voor bijna 100 euro goedkoper en mocht ik het vasthouden en werd het mij wel gedemonstreerd..

Er zijn meer voorbeelden en ik heb ze ook al eerder aan Mediamarkt medegedeeld via telefoon en/of Mail.

Er zit wel verschil in filiaal..
In Utrecht vaak onbeschofte behandeling en bij de Arena goede behandeling en soms veel meer ervaring.

Mediamarkt is voor mij een kijkschop met het enige verschil... bij kijkshop koop ik nog wel eens wat ..

Ik ben echter wel blij met Mediamarkt want daar kan ik mijn keuze bepalen daar de meeste artikelen uitgestald staan en ik de mogelijkheid heb het aan te raken zonder dat er een verkoper in de buurt is..

AD

Gesloten