LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nadelen Plasma-TV

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Shanty
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2005 10:32

Nadelen Plasma-TV

Ongelezen bericht door Shanty »

Ik denk erover een Plasma-TV te kopen. Die wil ik dan als een schilderij aan de muur hangen. Van verschillende kanten wordt mij dit echter afgeraden. Je muur en het plafond worden na enkele maanden zwart. En op steeds weer behangen en witten zit ik nu niet te wachten... Wie heeft hier ervaring mee? En is dit ook zo wanneer je het toestel in de standaard (20 cm van de muur) op een kastje plaatst?

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: Nadelen Plasma-TV

Ongelezen bericht door gjvisser »

Ik heb nu al enkele maanden (4 a 5 maanden) een plasma hangen, daarachter een bijna witte muur. Tot nu toe nog geen enkel spoortje zwart te bekennen.

Ik heb mijn tv aan een beugel van Vogel gehangen, deze kosten 200 euro. Mijn tv staat ongeveer 10 a 15 cm van de muur af.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Nadelen Plasma-TV

Ongelezen bericht door Ulbe »

Beste Shanty,

Zit maar niet over een zwarte muur of plafond in!,

Een plasma tv geeft wel wat warmte af wanneer het toestel ingeschakeld is, door de warmte ontwikkeling en de luchtstroom door het aparaat, kan het wel eens gebeuren dat wanneer het toestel er flink wat jaren hangt, dat een klein groezelig plekje op de muur bij de koel openingen boven in het apparaat te zien zijn, dit is slechts stof, dat door het apparaat is gegaan, en heeft verder niks te betekenen, dit gebeurt pas na jaren intensief gebruik!,

het is geen houtkachel!, met een houtkachel wil het plafond of muur wel eens wat zwart worden! :lol:

Koop maar mooi zo'n toestel, en ga er lekker van genieten!,

Veel succes, en groeten van Ulbe.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Nadelen Plasma-TV

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Laat je informeren bij een vakzaak en je zit er niet over in om een plasma te kopen. Helaas zijn er over plasma schermen een hoop onzin verschenen in de media. In de praktijk hebben ze een stuk beter beeld als menig LCD scherm.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Nadelen Plasma-TV

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Die zwarte muur zijn enkele incidenten die weer eens metersbreed zijn uitgemeten in de media etc (was het niet wederom Radar die zich schuldig maakte aan die bangmakerij?)

Plasma heeft tov LCD mooiere zwartwaarden, betere kleurscheiding dus een hoger contrast, meer natuurgetrouwe kleuren, lagere (nagenoeg afwezige) reactiesnelheid, dus geen komeetstaarten bij voetbal etc.

Gewoon doen. Loop eens een vakzaak binnen inderdaad

Shanty
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2005 10:32

Re: Nadelen Plasma-TV

Ongelezen bericht door Shanty »

Beste mensen, Allereerst hartelijk bedankt voor de reacties op mijn vraag. Ze hebben me geholpen bij het nemen van mijn beslissing: Hij gaat aan de muur! Maar wanneer het plafond toch na enkele jaren zwart wordt, verwacht ik wel dat jullie komen witten...!!

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Nadelen Plasma-TV

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Dit zwart worden hangt sterk af van de woon omgeving. Iemand die aan een drukke verkeersweg woont heeft daar meer last van dan iemand die zijn huis in de bossen heeft. Het zwart worden heeft alles te maken met de lucht kwaliteit, dus er is geen algemene regel te geven waarom men beter geen plasma aan de muur kan hangen.

Vr. Gr. Hans.

wrcveen
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 dec 2005 15:17

Re: Nadelen Plasma-TV

Ongelezen bericht door wrcveen »

ik heb al 2 jaar een Pioneer plasma en een wit plafond en muur, totaal nergens last van.

Gesloten