LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Omzeilen wettelijke regels garantie door It's
Omzeilen wettelijke regels garantie door It's
In het Burgerlijk Wetboek is geregeld dat je als consument ook na het verstrijken van de garantietermijn nog recht hebt op een goed functionerend apparaat en dus niet volledig hoeft op te draaien voor eventuele reparatiekosten. Bij It's laten ze je echter bij een defect vooraf een dermate hoog bedrag aan 'onderzoekskosten' (50% van de nieuwwaarde) betalen dat de drempel voor het opsturen van het apparaat bij voorbaat al enorm hoog is. Op deze manier kun je je als leverancier dus wel heel eenvoudig van je verantwoordlijkheid afmaken. Kan dit?
Re: Omzeilen wettelijke regels garantie door It's
ja, want het is een aanbetaling die achteraf verrekend wordt met de uiteindelijke rekening. Als deze lager off 0 is, wordt het verschil netjes terugbetaald. It's doet dit geheel correct en netjes.
Voor de werkwijze van de It's winkels is de volgende site misschien wel eens interessant:
http://www.indewandelgang.nl
Eigenlijk een site voor werknemers om de werkgever te beoordelen maar ik vond de volgende recensie van een werknemer van It's erg interessant, zeker ook voor consumenten:
http://www.indewandelgang.nl
Eigenlijk een site voor werknemers om de werkgever te beoordelen maar ik vond de volgende recensie van een werknemer van It's erg interessant, zeker ook voor consumenten:
Het ging hier dus om It's in Tilburgbedrijf:
It\\\'s Audio, Video,elektro
Recensie
Typisch een schoolvoorbeeld van hoe het niet moet. De bedrijfsfilosofie is dat de klant per definitie "dom" is, en een gemakkelijke prooi in de handen van "de beste verkopers van het land". Vaak wordt er opzettelijk een lokkertje in de folder gezet, die helemaal nooit op voorraad komt. Het personeel krijgt dan de richtlijn vanuit het hoofdkantoor om tegen de klant ronduit te liegen: "Tja, mevrouwtje voor die prijs is het ontzettend hard gegaan, U BENT TE LAAT !!!!" ( en het ook natuurlijk niet meer binnen)
Nog meer voorbeelden van VERLAKKERIJ:
Een verkoper heeft bij It's een hongerloontje, en moet dit zit omhhog zien te krijgen door een premie op de produkten. Hij wordt hierbij geholpen door het prijskaartje (LET OP) eindigt de prijs op 30 eurocent dan zit ie helemaal goed, hier zit de meeste premie op. Op 60 eurocent ietsje minder, 70 eurcent is middelmatig, 80 eurocent staat voor een oud apparaat waar ie vanaf moet, en 50 eurocent daar wordt geen spijker op verdient. Je begrijpt het al: het apparaat wat op 30 eurocent eindigt is het ALLERBESTE natuurlijk.
Zo wordt de klant dus belazerd, en de verkoper lacht zich rot aan het einde van de maand.
Door dit premiesysteem kan het dus voorkomen dat verkopers eigenhandig prijzen eindigend op 50 eurocent of van de plank halen, of met knippen en plakken een eigen (duurdere) prijs ervan maken. Ik heb het zo meegemaakt dat een koelkast bij het ene filiaal 599 euro kostte, en bij het andere 650 euro!!!!! Fijn voor de verkoper, en de klant....ach die is toch dom volgens ons hoofdkantoor.
Het niveau van bedrijfsleiders bij It's is bedroevend, ik ken er diverse die geeneens met procenten kunnen werken. Zij krijgen via het hoofdkantoor een bijscholingscursus, alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat je bedrijfsleiders niet kunnen rekenen!!! (Let op, deze mensen moet dus leiding aan een filiaal geven)
Kom dan ook als klant niet naar zo'n bedrijfsleider toe met een klacht, want een domme blik is je deel. (en vaak loopt gewoon weg)
Service kent It's niet, eens gekocht blijft gekocht en consumentenrecht???? Klant stapt toch niet naar een advocaat.
Werken bij It's, het kan direct en zonder diploma's.... maar wel graag de bedrijfskleding uit eigen zak betalen. Dat is fiscaal zo vastgelegd, maken ze je wijs.
Pc-prive project???? Half Nederland doet het, behalve It's. "Mag niet van de fiscus", maken ze je wijs. Helaas pindakaas.
Geloof me, er is geen slechtere firma waarvoor je kan werken!
Resumerend is het gros van de werknemers van geestelijk gehandicapt niveau, zeg nou zelf.... ga je daar nou je goede geld besteden voor een oneerlijk advies????
Mijn advies is: koop bij de lokale (kleine) detaillist, hij heeft tien keer meer verstand van het produkt wat hij verkoopt, maar geeft bovenal een EERLIJK advies, en is dat niet het allerbelangrijkste????? Bovendien zal hij na onderhandeling dezelfde prijs bieden als een dis(sception)counter als It's.
Voor sollicitanten bij It's de vogende tip: heb je een onnozel uiterlijk, en wil je absoluut geen maatschappelijke status.... nu direct een brief schrijven t.a.v. Dhr. van Woerkom. Welkom bij It's, waar men lachend een oor aangenaaid wordt.
Voor klanten: mensen wees wijzer, uw zuurverdiende geld vereist een eerlijk advies.... en geen oneerlijke bonus voor de verkoper!!!!
Ik kan het weten als voormalig prijsmanager van It's, geloof me, wat ik bij deze firma heb meegemaakt...ik zou er nog geen kwartje durven te besteden, en een gewaarschuwd mens telt voor twee.
M. van R. te R. (uit angst voor represailles vanuit Tilburg)
Ja, zelf ooit één keer bij It's geweest. Ging toen om luidsprekers. Verkoper vroeg mij wat 't budget was? Maximaal 250 gulden per stuk. Ik was erg geïnteresseerd in luidsprekers die kort daarvoor als beste uit een test waren gekomen van de consumentenbond. Die kosten toen 200 gulden per stuk maar dat was volgens de verkoper rommel. Hij bleef me maar een paar luidsprekers aansmeren die precies 250 gulden kosten. Heb toen vriendelijk gezegd niets te willen kopen in een winkel waar rommel word verkocht en ben vertrokken. Heb er ook nooit meer iets gekocht. Vond 't een erg vreemde verkoopmethode.
-
Wat een gezwam van die zogenaamde prijsmanager. Leugens en gezwets. Blijkt wel: van Woerkom doet al 20 jaar geen sollicitaties meer.
Waarschijnlijk een ontslagen medewerker die uit frustratie dit soort onzin meent te moeten publiceren.
Waarschijnlijk een ontslagen medewerker die uit frustratie dit soort onzin meent te moeten publiceren.
Helemaal triest is dat It's iedereen die net genoeg hersens heeft om niet in zijn broek te schijten aanneemt om er te komen werken, maar M. van R. te R. is niet goed genoeg. blijkt uit zijn verhaal. Dit betekent dat hij wel erg dom is. Bovendien is die topic op indewandelgang.nl is van 2002, dus doet dit niet echt ter zake in deze topic. Is LeeGer (Leuk, als je dit op z'n Engels uitspreekt, is het lieger) zelf niet een gefrustreerde it's-medewerker?