LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onkundige verkopers bi BCC

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
G.v.N.
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mar 2010 16:38

Onkundige verkopers bi BCC

Ongelezen bericht door G.v.N. »

Omdat onze stereo en DVDspeler door overspanning kapot zijn gegaan, hebben we besloten om een home entertaimentset te kopen. Wij naar BCC Veghel 40 km retour. We kochten een set van Harman Kardon Cinestar 200. ik had vooraf gevraagd om een set die met een kabel naar de televisie kon, dat was deze. We hebben de set aangesloten met HDMI en Optical kabels om zo min mogelijk verlies te krijgen. Daarna hebben we een CD opgezet om te luisteren maar die sloeg over (dit zou kunnen een onzichtbare beschadiging misschien). Een andere CD gepakt hier gebeurde weer hetzelfde maar de CDspeler stopte er ook mee na 5 nummers gespeeld te hebben, ook DVD sloegen over. Terug naar de winkel zonder kabels natuurlijk zij hebben hem aangesloten niet aan de hand. terug naar huis weer aan gesloten weer hetzelfde. Weer terug hebben ze een andere DVDspeler besteld en mochte wij zolang het showmodel meenemen die deed hetzelfde. Na een week de nieuwe gehaald en aangesloten weer hetzelfde. Weer terug misschien is de HDMI kabel niet goed kregen we te horen. Een nieuwe kabel gekocht dit maakte weer niets uit. Toen werd er verteld dat ik misschien iets niet goed had aangesloten. Harman Kardon opgebeld moesten we de DVD speler met tulpstekkertjes naar de TV aansluiten want dat gaat niet via de reciever/versterker van dit type, wel kan ik er mijn setupbox van KPN er op aan sluiten. Dus heb ik mijn video met de scart naar de TV, mijn reciever/versterker met HDMI naar de tv en moet ik mijn DVD speler die bij de set hoort aansluiten met 3 tulpstekkers naar de TV. Dat zijn inplaats van maar 1 snoer in totaal 5 snoeren naar de TV en die passen niet allemaal in het kabelgootje. Als antwoord krijg ik dan, had je vooraf beter moeten informeren. Ik ben met de dag van aankoop in totaal 6x op en neer geweest naar de winkel (dit is 5x 40 km teveel).
in de winkel sloten ze hem ook helemaal niet aan met HDMI kabels maar met tulpstekkers, daarom werkte het daar wel goed. Kan iemand mij adviseren wat ik nu moet doen. we hebben het apparaat al ruim een maand maar hebben nog geen CD of DVD fatsoenlijk kunnen afspelen.

Rickyman
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 dec 2009 23:38

Re: Onkundige verkopers bi BCC

Ongelezen bericht door Rickyman »

Nu kan ik me heel veel voorstellen maar niet dat een dvd het wel of niet doet door een bepaalde kabel te gebruiken.
Uw cd/dvd voert signaal uit via de diverse uitgangen en is echt niet in staat om te merken of u de aansluiting goed heeft gemaakt om vervolgens over te slaan.
Totale onzin dus van BCC want u kreeg geluid, dan is de aansluiting dus GOED.
Je hebt gewoon keuze hoe de dvd aan te sluiten, hdmi/scart/component of composiet. Maar daar kan en mag een speler niet door weigeren.
Snel terug naar BCC en iets anders uit gaan zoeken. De Harman Kardon van tegenwoordig is lang niet meer wat het geweest is.
Laat u niet met een kluitje in het riet sturen want ze draaien nu om de hete brei heen. Uw apparaat is defect.
Vraag maar eens een simpele Sony of Philips dvd speler mee, sluit die aan en als dat werkt is het bewijs geleverd. Succes

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Onkundige verkopers bi BCC

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste Rickyman,

ik denk dat U het probleem niet goed heeft begrepen.

TS wil de DVD-speler op de receiver aansluiten en dan via HDMI naar de TV.
Dit kan alleen als de reciever de analoge signalen van de DVD-speler kan digitaliseren in de receiver en doorgeven aan HDMI.
Lang niet alle apparatuur kan dat. Blijkbaar kan de receiver van TS dit ook niet.

Dan zit er niks anders op dan het analoge signaal van de DVD-speler rechtstreeks met tulpstekkers in te pluggen in de TV.

Het heeft dus niks te maken met een kapotte kabel.

Overigens heeft BCC een 14 dagen geld terug garantie, dus als TS een beetje sneller was geweest had hij de set gewoon kunnen teruggeven.

Tevens geldt dat TS wel fatsoenlijk een CD/DVD kan afspelen, als hij de DVD speler direct met de TV verbindt

G.v.N.
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mar 2010 16:38

Re: Onkundige verkopers bi BCC

Ongelezen bericht door G.v.N. »

Ik ben geen TS maar G.v.N. Ik heb het als set gekocht allebei van Harman Kardon. Ik heb eerst de DVD speler voor het beeldmet een HDMI kabel en voor het geluid via een optische kabel naar de reciever/versterker door verbonden. En nu zeggen ze dat dit niet kan.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Onkundige verkopers bi BCC

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

das wat ik zeg... :mrgreen:

Komt doordat je reveiver het analoge signaal niet kan omzetten naar een digitaal HDMI signaal.

Je kan natuurlijk wel je DVD speler rechtstreeks op de TV aansluiten.

TS= Topic Starter

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Onkundige verkopers bi BCC

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Zo zou het kunnen werken, de dvd speler via HDMI naar de tv, met een optische kabel naar de receiver. In je menu van je dvd het audiosignaal via hdmi uitschakelen. Nu loopt alle audio digitaal naar je receiver. Je zult dan bij dvd's ook het dolby digital/DTS geluid gaan horen. Doe je dit analoog dan zul je nooit het maximale uit je set kunnen halen. Heeft je dvd en receiver hdmi dan kun je de dvd speler via hdmi naar je receiver sturen. De receiver dan weer via hdmi out naar je tv. Ook nu loopt alles digitaal in beeld en geluid. Door verkeerde kabels kan een cd niet overslaan, via hdmi kun je wel geluidsonderbrekingen krijgen als het signaal niet goed doorkomt (door een matige hdmi kabel bijv.) Heb ook het idee dat de verkopers bij BCC niet weten wat ze aan het doen zijn. Maar dat is ook het image van BCC. Op 10 km afstand van deze zaak zit wel een vakzaak waar bij de klant thuis wordt geinstalleerd en als het dan niet werkt lost die zaak je probleem op.
Zaak zit in het dorp waar een beroemde wielrenster vandaan komt.
Succes!!

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Onkundige verkopers bi BCC

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Op 10 km afstand van deze zaak zit wel een vakzaak waar bij de klant thuis wordt geinstalleerd en als het dan niet werkt lost die zaak je probleem op.
Zaak zit in het dorp waar een beroemde wielrenster vandaan komt.
Vught, Jan Hamers ?... :mrgreen:

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Onkundige verkopers bi BCC

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch...

Ik heb een oudere set van Harman Kardon, de laatste types die nog kwalitatief goed waren. Cd-speler ging kapot.

Op advies van de witgoedboer hier een DVD-speler van Samsung gekocht, die kan ook CD-s afspelen, en op de receiver aangesloten. Dit gaat ook niet altijd goed, soms worden nummers afgebroken en gaat de Samsung vrolijk met een ander nummer verder.. DVD's afspelen via de receiver naar de TV gaat juist weer wel goed.

In Jip- en Janneketaal (van de oficiële praat snap ik niet veel): Het zou best kunnen dat bepaalde apparaten elkaar niet kunnen verstaan. Anders communiceren. En er daardoor een communicatiestoornis ontstaat, met als gevolg overslaan van de CD. Maar waarom het met DVD's wel goed gaat snap ik dan ook niet. Want dat gaat ook via de receiver.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Onkundige verkopers bi BCC

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

seagoing racer2 schreef:
Op 10 km afstand van deze zaak zit wel een vakzaak waar bij de klant thuis wordt geinstalleerd en als het dan niet werkt lost die zaak je probleem op.
Zaak zit in het dorp waar een beroemde wielrenster vandaan komt.
Vught, Jan Hamers ?... :mrgreen:
Nee daar komt Tinus niet vandaan :D :D :D

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Onkundige verkopers bi BCC

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Zaak zit in het dorp waar een beroemde wielrenster vandaan komt.
Nee daar komt Tinus niet vandaan
Is wel hopeloos off-topic, maar ik ken geen beroemde wilerenster die Tinus heet. Ik zat zelf te denken aan Leontien.

Rickyman
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 dec 2009 23:38

Re: Onkundige verkopers bi BCC

Ongelezen bericht door Rickyman »

@Seagoing Racer,
Hoi, welke kabels en verbindingen er ook zijn gemaakt en of deze analoog, dan wel optisch dan wel met hdmi zijn aangesloten er is een tijdje geluid geweest.

Daarna hebben we een CD opgezet om te luisteren maar die sloeg over (dit zou kunnen een onzichtbare beschadiging misschien). Een andere CD gepakt hier gebeurde weer hetzelfde maar de CDspeler stopte er ook mee na 5 nummers gespeeld te hebben, ook DVD sloegen over. Terug naar de winkel zonder kabels natuurlijk zij hebben hem aangesloten niet aan de hand. terug naar huis weer aan gesloten weer hetzelfde. Weer terug hebben ze een andere DVDspeler besteld en mochten wij zolang het showmodel meenemen die deed hetzelfde.


Dus met de gemaakte aansluiting heeft het wel gewerkt maar ik begreep dat de dvd steeds weigerde om dvd en cd af te spelen.Dat is toch de hoofdklacht?

Misschien heb ik het verkeerd begrepen maar m.i gaat het om een weigerende cd/dvd die geen discs accepteerd.

Vr gr Rickyman

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Onkundige verkopers bi BCC

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste
Dit kan alleen als de reciever de analoge signalen van de DVD-speler kan digitaliseren in de receiver en doorgeven aan HDMI.
Lang niet alle apparatuur kan dat. Blijkbaar kan de receiver van TS dit ook niet.
Dit kan dit effect opleveren, namelijk het overslaan van de muziek

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Onkundige verkopers bi BCC

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar kan het andersom dan ook? Dat een Dvd-speler digitale informatie verzend naar de receiver, maar dat de receiver dat voor zichzelf niet kan omzetten naar analoog?

Immers, ik heb een recente Dvd-speler en een oudere Harman-Kardon (11 jaar, was toen al een verouderd model).

Rover SD
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 apr 2010 22:09

Re: Onkundige verkopers bi BCC

Ongelezen bericht door Rover SD »

Huh??

Een CD/DVD is een optisch schijfje, als dat overslaat komt dat door een beschadiging of een verkeerd afgestelde CD speler, ehh ja of een trilling maar dat gebeurt nog maar zelden.

Dit heeft niks te maken met HDMI kabels. Ik kan me nog voorstellen dat je b.v geen beeld hebt door een DHCP probleem maar dat is hier niet echt aan de orde.
Was het niet makkelijker geweest het hele zooitje in de wagen te gooien, incl. die bewuste CD/DVD en bekabeling en dat bij de BCC te laten zien/horen.

Tja moderne technieken, je maakt wat mee tegenwoordig! :roll:

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Onkundige verkopers bi BCC

Ongelezen bericht door JtC »

Rover heeft gelijk: HDMI en een CD/DVD speler die niet goed leest heeft niks, maar dan ook niks met elkaar te maken.
Maar het feit dat de speler continue overslaat en niet goed leest is erg vreemd. Nou kun je zeggen dat het merk tegenwoordig niet meer je-van-het is zoals dat ooit was, echter zelfs de slechtste merken zorgen niet voor het continue overslaan en niet goed afspelen van media. Ik denk dus dat hier dus heel iets anders aan de hand is (en dat de titel van dit topic volledig nonsens is).
Ik weet niet welke CD's of DVD's er mee worden afgespeeld, maar neem deze CD's of DVD's eens mee naar BCC en speel het daar af op hetzelfde model in de winkel...

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Onkundige verkopers bi BCC

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Een CD/DVD is een optisch schijfje, als dat overslaat komt dat door een beschadiging of een verkeerd afgestelde CD speler, ehh ja of een trilling maar dat gebeurt nog maar zelden.

Dit heeft niks te maken met HDMI kabels
Dat is ook nergens gesteld.

Het heeft niks met het schijfje te maken, zie mijn eerdere posting

appelboom
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 okt 2011 21:19

Re: Onkundige verkopers bi BCC

Ongelezen bericht door appelboom »

Ik zie dat de berichten al wat ouder zijn,maar ik vroeg me af hoe het probleem nu uiteindelijk is opgelost! ik heb zelf sinds kort een herman karton aangeschaft, binnen een week de dvd-speler ter reparatie gebracht,cd 's sloegen steeds over, dit is nu verholpen, maar nu doen bij sommige dvd-s het geluid niet. dan hoor ik alleen achtergrond geluid, maar zodra er iemand gaat praten hoor ik niks. in de winkel bij bcc zeiden ze al dat het aan de kabels ligt , maar ik heb het idee dat dit helemaal niet zo is. we hebben al van alles geprobeerd, ook bij de kids op een gewone tv aangesloten, maar ook daar geen geluid.volgens mij ligt het gewoon aan het apparaat , en niet aan de instelling, wie kan me helpen


dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Onkundige verkopers bi BCC

Ongelezen bericht door dhc »

appelboom schreef: een herman karton
Ja, wat verwacht je ook van een kartonnen doos....

elfidee
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2011 14:28

Re: Onkundige verkopers bi BCC

Ongelezen bericht door elfidee »

appelboom schreef:Ik zie dat de berichten al wat ouder zijn,maar ik vroeg me af hoe het probleem nu uiteindelijk is opgelost! ik heb zelf sinds kort een herman karton aangeschaft, binnen een week de dvd-speler ter reparatie gebracht,cd 's sloegen steeds over, dit is nu verholpen, maar nu doen bij sommige dvd-s het geluid niet. dan hoor ik alleen achtergrond geluid, maar zodra er iemand gaat praten hoor ik niks. in de winkel bij bcc zeiden ze al dat het aan de kabels ligt , maar ik heb het idee dat dit helemaal niet zo is. we hebben al van alles geprobeerd, ook bij de kids op een gewone tv aangesloten, maar ook daar geen geluid.volgens mij ligt het gewoon aan het apparaat , en niet aan de instelling, wie kan me helpen
Kijk eerst of het zacht plastic beschermkapje van de kabel af is.
Lijkt net of het er op hoort.
Zo dat er af is, kijk dan hier naar.
Achter in de DVD speler bevinden zich rechts twee kabels eentje voor geluid .
Die kabels gaan erin en duwen een klein plasic klepje weg.
Als dit klepje afgebroken is krijgt u deze verschijnselen.
Heb hetzelfde gehad, na heel lang zoeken dit gevonden.
Omdat onze garantie afgelopen was heb ik een stukje van een oude bankpas op maat gemaakt .
Probleem opgelost Vr.Gr. Elfidee

Gesloten