Ik heb een Traveler camera gekocht bij de Aldi, type DC-8600. Mijne functioneert niet naar behoren, net zoals die van mijn vader (hij had dezelfde gekocht). De accu's zijn na 5 a 10 minuten al leeg en ik krijg zelfs een rookpluim en nare geur wanneer ik de flits gebruik. Dit is ondanks dat ik alles volgens het boekje doe. Daarom heb ik ook contact opgenomen met de hotline, die mij weer doorgestuurd heeft naar een bedrijf in Breda. Hier krijg ik te horen dat de garantie van de accu's al verlopen is en dat ze niks kunnen doen. Als ik dan vertel dat nergens vermeld staat dat de garantie van de accu's korter is, krijg ik te horen dat dit toch algemeen bekend was en dat ze dus niet meer onder de garantie vallen. Dus daar heb ik ook heel veel aan gehad. Ik ben dus totaal niet te spreken over het product en over de service. Daarom heb ik ook contact opgenomen via de aldi site en ik heb gevraagd of zij naar deze kwestie willen kijken. Vooral omdat overal op internet deze slechte accu's genoemd worden en het dus echt niet aan mij alleen ligt. Hopelijk gaan ze er ook echt iets mee doen, want een Traveler ga ik dus nooit meer kopen.
Heeft iemand dezelfde problemen met digitale camera's van Traveler? En hoe hebben jullie dat dan aangepakt? Het is zonde om de camera weg te doen, maar je hebt er weinig aan als je echt foto's wilt maken. Misschien dat iemand een oplossing weet voor het accu probleem.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ook problemen met de digitale camera's van Traveler?
-
Re: Ook problemen met de digitale camera's van Traveler?
Hoe oud is het toestel? Het is helaas namelijk algemeen bekend dat de garantie op batterijen een stuk korter is dan op het apparaat zelf. De garantie op accu's( oplaadbare batterijen dus ) is meestal niet langer dan 6 maanden,soms zelfs nog korter.