LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] opzeggen kabel
opzeggen kabel
Geacht pannel,
Ik heb per 12 december bij KPN digitaal aangeschaft, daarbij zat een kaart om UPC kabel op te zeggen, dat heb ik gelijk gedaan op 13 december, per 1-1-2005, maar op 6 januari had ik nog steeds kabel ontvangst.Toen heb ik een brief gestuurd naar UPC en daar in meegedeeld dat ik al per 1-1-2005 geen gebruik meer wenst te maken van de kabel en ik dat al reeds eerder had gedaan.Ik heb ook nog Eneco gebeld omdat via hun de incasso loopt, en die vertelde mij dat ik bij UPC moest zijn.
Nu heb ik van Eneco bericht ontvangen dat ik per 28 februari geen kabel
abonnement meer heb, maar vanaf 9 januari heb ik geen ontvangst meer, dus moet ik 2 maanden betalen en geen ontvangst.
Ik heb telefonisch contact gehad met beide partijen maar zonder resultaat, dit klopt toch niet. Bij UPC vertelde ze mij dat ze nog nooit van een opzeg kaart van KPN hadden gehoord, ook dit klopt niet!!!!
vriendelijke groeten Loes Janse
Ik heb per 12 december bij KPN digitaal aangeschaft, daarbij zat een kaart om UPC kabel op te zeggen, dat heb ik gelijk gedaan op 13 december, per 1-1-2005, maar op 6 januari had ik nog steeds kabel ontvangst.Toen heb ik een brief gestuurd naar UPC en daar in meegedeeld dat ik al per 1-1-2005 geen gebruik meer wenst te maken van de kabel en ik dat al reeds eerder had gedaan.Ik heb ook nog Eneco gebeld omdat via hun de incasso loopt, en die vertelde mij dat ik bij UPC moest zijn.
Nu heb ik van Eneco bericht ontvangen dat ik per 28 februari geen kabel
abonnement meer heb, maar vanaf 9 januari heb ik geen ontvangst meer, dus moet ik 2 maanden betalen en geen ontvangst.
Ik heb telefonisch contact gehad met beide partijen maar zonder resultaat, dit klopt toch niet. Bij UPC vertelde ze mij dat ze nog nooit van een opzeg kaart van KPN hadden gehoord, ook dit klopt niet!!!!
vriendelijke groeten Loes Janse
Re: opzeggen kabel
er is altijd een opzeg termijn, je kunt niet van de ene op andere dag van je adm. af, dat kan nergens , meestal is dat 1 a 2 maanden,kijk daar eerst eens de voorwaarde op na voor dat je hier begind te roepen. Toos
Opzegtermijn? Prima. Maar als upc/eneco de opzeggingsbrief niet eens ontvangen hebben, dan wordt het lastig. Overigens beweert UPC wel vaker dat ze een opzeggingsbrief niet ontvangen hebben. Zelfs als je de brief persoonlijk langsbrengt, de brief aangetekend hebt verzonden of gefaxt!
Ook ik heb in december mijn kabelabonnement bij UPC opgezegd met de kaart die bij het KPN Digital pakket zat. Ik kreeg al na een week een bevestiging van UPC dat het afsluiten per 31 januari "inmiddels was gerealiseerd". De kabel heb ik er al meteen uitgetrokken, dus geen flauw idee van hoe lang er nog signaal op gezeten heeft. Begin januari kreeg ik nog een laatste rekening voor de periode t/m 31 januari die ik pronpt heb betaald.
Niet geheel tot mijn verbazing kreeg ik begin februari toch gewoon weer een rekening voor de maand februari -- ik heb er niet op gereageerd, omdat je zo'n gebrekkig bedrijf niet moet belonen (10 ct/minuut) voor hun fouten. Nu begin maart wordt de vorige rekening wegens opzegging weer kwijtgescholden, althans op 1 euro na (de maandelijkse "kosten betaalwijze" plus BTW, omdat ik UPC niet langer toestond om automatisch af te schrijven -- dat weer na een zeer frustrerende episode een paar jaar terug met UPC Digitaal). Dit is toch niet normaal meer: kosten betaalwijze plus BTW in rekening brengen voor een foutief gezonden rekening?
Enfin, ik ben benieuwd hoeveel UPC gaat uitgeven aan het vergeefs trachten te innen van deze euro...
NooitMeerUPC
Niet geheel tot mijn verbazing kreeg ik begin februari toch gewoon weer een rekening voor de maand februari -- ik heb er niet op gereageerd, omdat je zo'n gebrekkig bedrijf niet moet belonen (10 ct/minuut) voor hun fouten. Nu begin maart wordt de vorige rekening wegens opzegging weer kwijtgescholden, althans op 1 euro na (de maandelijkse "kosten betaalwijze" plus BTW, omdat ik UPC niet langer toestond om automatisch af te schrijven -- dat weer na een zeer frustrerende episode een paar jaar terug met UPC Digitaal). Dit is toch niet normaal meer: kosten betaalwijze plus BTW in rekening brengen voor een foutief gezonden rekening?
Enfin, ik ben benieuwd hoeveel UPC gaat uitgeven aan het vergeefs trachten te innen van deze euro...
NooitMeerUPC
Ook ik heb de kabel 3 weken terug opgezegd. Een buurvrouw al 6 weken terug.
Beiden nog niets gehoord.
UPC weet de klanten wel te vertellen wat hun plichten zijn maar zijzelf houden zich aan geen enkele rekel.
gr. C. v.d. Ham
Beiden nog niets gehoord.
UPC weet de klanten wel te vertellen wat hun plichten zijn maar zijzelf houden zich aan geen enkele rekel.
gr. C. v.d. Ham
22-11-2004 dig.Tv van KPN aangeschaft 23-11-2004 opzegkaart naar UPC verstuurd.
21 -12-2004 bericht ontvangen van UPC met als onderwerp:
Opzegging van uw chello abonnement en retournering kabelmodem.
Tevens de bevestiging beëindiging (internet)abonnement op 31-12-2004
UPC gebeld met de mededeling dat ik geen chello abonnement had.
Medewerkster zou het veranderen.Tevens gevraagd wanneer ik de eindafrekening kon verwachten,daar deze door ENECO 1x per jaar geïnd wordt.
Medewerkster gaf aan ook even met ENECO contact op te nemen.
Dit via E-mail gedaan,geen respons.
Ik heb na de eerste E-mail aan een tevredenheidsenquette meegedaan dat
door een extern buro in opdracht van ENECO werd gedaan.De laatste vraag was of ik nog een persoonlijke vraag had.deze had ik dus n.a.v.een nog niet beantwoorde vraag.Ik zou binnen 14 iets horen,nee dus.
Tevens zit ik nog te wachten op vrijkaarten voor het dierenpark Amersfoort welke aan het eind van de enquette werd beloofd.
23-02-2005 UPC gebeld dat ik nog signaal heb TV+radio.
Zou nog wel even duren,maar volgens hun sijsteem was ik geen klant (meer).
T.de Ruiter
21 -12-2004 bericht ontvangen van UPC met als onderwerp:
Opzegging van uw chello abonnement en retournering kabelmodem.
Tevens de bevestiging beëindiging (internet)abonnement op 31-12-2004
UPC gebeld met de mededeling dat ik geen chello abonnement had.
Medewerkster zou het veranderen.Tevens gevraagd wanneer ik de eindafrekening kon verwachten,daar deze door ENECO 1x per jaar geïnd wordt.
Medewerkster gaf aan ook even met ENECO contact op te nemen.
Dit via E-mail gedaan,geen respons.
Ik heb na de eerste E-mail aan een tevredenheidsenquette meegedaan dat
door een extern buro in opdracht van ENECO werd gedaan.De laatste vraag was of ik nog een persoonlijke vraag had.deze had ik dus n.a.v.een nog niet beantwoorde vraag.Ik zou binnen 14 iets horen,nee dus.
Tevens zit ik nog te wachten op vrijkaarten voor het dierenpark Amersfoort welke aan het eind van de enquette werd beloofd.
23-02-2005 UPC gebeld dat ik nog signaal heb TV+radio.
Zou nog wel even duren,maar volgens hun sijsteem was ik geen klant (meer).
T.de Ruiter
kheb in januri opgezegd en zou eind februari afgesloten worden. Khad voor 3 maanden vooruit betaald en heb dus nog 1 maand tegoed van ze. Maar ja de administratie bij upc laat te wensen over. Kheb ze gemailt en heb 2 maal een bevestiging gehad dat het zsm betaald zou worden. Niet dat ik klaag, het geld zal wel komen, het gaat ook niet om zoveel geld, alleen weer een bewijsje dat de adminitratie bij upc niet op orde is.
Tip:
Aangetekend versturen die opzegging. Op internet kun je je brief volgen mat tracktrace. Zodra hij bij UPC in ontvangst is genomen dan zie je dat op tracktrace. Print het uit en stop met betalen.
Je staat in je recht nu de brief is ontvangen ook al reargeerd men niet.
Zelf na 2 weken wel een bevestiging gehad. Geen rekeningen meer gezien maar nog altijd signaal op de kabel. Het is te duur om dit eraf te halen. Men moet een mannetje bij jou in de straat de stekker los schroeven en das kostbaar.
Succes allen en zeg zo veel mogelijk op wat van UPC is.
Aangetekend versturen die opzegging. Op internet kun je je brief volgen mat tracktrace. Zodra hij bij UPC in ontvangst is genomen dan zie je dat op tracktrace. Print het uit en stop met betalen.
Je staat in je recht nu de brief is ontvangen ook al reargeerd men niet.
Zelf na 2 weken wel een bevestiging gehad. Geen rekeningen meer gezien maar nog altijd signaal op de kabel. Het is te duur om dit eraf te halen. Men moet een mannetje bij jou in de straat de stekker los schroeven en das kostbaar.
Succes allen en zeg zo veel mogelijk op wat van UPC is.
UPC maakt er zowiezo een bende van.
Mijn vriend heeft vorig jaar April al opgezegd.
Meerdere malen zelfs, maar ze blijven tot op heben rekeningen sturen.
Destijds hebben ze aangeboden om de verbinding naar dit adres over te zetten, maar wij vallen buiten het district van UPC, dus dat ging niet.
Toch blijven ze rekeningen sturen.
Inmiddels zijn we zover dat alles naar onze advocaat gestuurd gaat worden.
We zijn het spuugzat.
En het mooiste is nog....
Ze hebben geen van de opzeggingen ontvangen.
Zelfs de aangetekende niet!
Groetjes
Mijn vriend heeft vorig jaar April al opgezegd.
Meerdere malen zelfs, maar ze blijven tot op heben rekeningen sturen.
Destijds hebben ze aangeboden om de verbinding naar dit adres over te zetten, maar wij vallen buiten het district van UPC, dus dat ging niet.
Toch blijven ze rekeningen sturen.
Inmiddels zijn we zover dat alles naar onze advocaat gestuurd gaat worden.
We zijn het spuugzat.
En het mooiste is nog....
Ze hebben geen van de opzeggingen ontvangen.
Zelfs de aangetekende niet!
Groetjes