LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Originele DVD's willen niet afspelen op o.a. Philips

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
sandervr

Originele DVD's willen niet afspelen op o.a. Philips

Ongelezen bericht door sandervr »

Nieuw
Ik ben in bezit van de DVD-speler 763SA sommige orginele dvd's speelt deze speler niet af. Op de DVD zit geen vuil of krassen. Kijk ik dit probleem na op internet dan blijkt dat bijna iedere gebruiker van deze philips dvd speler het zelfde probleem heeft wat nu. Het probleem is dat het beeld bevriest en de dvd stop met spelen .

Heeft iemand anders dit ook?

Kuijs

Re: Originele DVD's willen niet afspelen op o.a. Philips

Ongelezen bericht door Kuijs »

Hallo,

Ook ik wil hier even mijn hart luchten.
Ik lees net dat er meerdere mensen problemen hebben met hun Philips dvd spelers / recorders.

Ik heb namelijk de volgende problemen:
- sommige orginele dvd's worden niet afgespeeld of niet correct.
- Philips dvd RW's kunnen niet worden gebruikt in de recorder.
- Eerder met de recorder opgenomen dvd's kunnen niet meer worden afgespeeld.

Mijn recorder is nu zo's 1,5 jaar oud en ik heb hem voor deze klachten aan de verkoper (Its te Roosendaal) geretourneerd. Bij de inontvangstneming werd mij verteld dat deze klachten in 99 van de 100 gevallen kosteloos door Philips worden verholpen. Toen ik de recorder weer op kon halen werd ik verzocht even 107 Euro af te rekenen, waarmee ik dus niet akkoord ben gegaan.
Met als resultaat dat ik de recorder niet mee mocht nemen.

Welke stappen kan ik nu verder ondernemen?

Bij voorbaat dank voor uw reactie,

Groetjes,

Erwin.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

volgens mij is dit soort problemen op te lossen door de firmware te updaten...

sluizer

Ongelezen bericht door sluizer »

:( :(
Ik heb ook problemen met het afspelen.
Originele DVD's en zelfgebrand video DVD'speel de speler wel goed af, maar de VCD en SVCD's lopen na ongeveer 15 minuten vast. Eerst gaan de speler "stotteren"en daarna stoppen de beerden helemaal en komt het blauwe scherm.
De speler is in juli 2003 gekocht bij MODERN en heeft een tijd goed afgespeeld. Modern doet er niets aan.
Philips heeft als antwoord op een vraag voor event. nieuwe firmware geantwoord er is geen nieuwere firmware bechikbaar voor deze speler en breng hem maar naar de handelaar.
Deze wil echter al euro 55.00 als ik dat ding breng en daarna komen de rep.kosten nog.
Ik vraag me wel eens af worden er nog goede spullen gemaakt??
Zijn er nog winkels en berijven die service geven??

salsaborenko

Ongelezen bericht door salsaborenko »

@sandervr: Als hij binnen de garantie is zou ik teruggaan naar de winkel. Het is toch belachelijk als hij een legale nette dvd niet kan afspelen? Je hebt een product gekocht waarvan je verwacht dat deze elke legale schone dvd kan afspelen. Is dit niet het geval (en is de dvd wel af te spelen in andere dvd spelers) dan vind ik dat de winkel de speler moet repareren oid.

@Kuijs: De recorder is 1.5jaar oud wat buiten de garantie valt. Hij mag daarna niet volledig crashen maar reparaties moeten gedeeltelijk door de klant betaald worden omdat, het buiten de garantie periode is. Ik weet niet wat de afspraken zijn geweest bij de reparatie. Heb je goed geinformeerd naar eventuele kosten, in hoeverre deze vergoed worden, in hoeverre je deze zelf moet betalen enz. Recorders zijn iets van 300 euro dacht ik, een reparatie van 107 euro vind ik wel erg veel. Zeg dat je met een betaling van 1/3de van de reparatiekosten accoord gaat. Ik weet verder niet precies hoe het met het consumenten recht zit maar zelf zou ik dit wel een goede deal vinden.

@Bkooy: Ja hij is al helaas buiten de garantietijd en dat zo'n 2 jaar. je kan dus niet verwachten dat hij kostenloos gerepareerd word. Die VCD en SVCD's zijn die zelf gebrand? test deze dan eens in verschillende andere spelers of die er moeite mee hebben. Zo ja dan ligt het aan de manier van branden / aan de brander.
Bkooy schreef:Ik vraag me wel eens af worden er nog goede spullen gemaakt??Zijn er nog winkels en berijven die service geven??
We leven in een consumptie maatschappij, elecktronica kan steeds meer maar wordt ook steeds kwetsbaarder en heeft een kleinere levensduur waar ze vaak ook op gemaakt worden. Kijk naar een mobiele telefoon welke na een jaar gemiddeld al weggegooit wordt, dan is het voor de fabricant toch zonde om deze zo te maken dat hij 100 jaar mee kan? Ik heb een tijd geleden een oude radio van mijn ouders opgemaakt nadat hij kapot was. Dat ding heeft het 20!!!! jaar gedaan, de soldeerbanen waren haast een halve centimeter breedt!!!! Als je nu een appaart openmaakt zie je de soldeerbanen haas niet meer zo klein wat deze apparaten ook kwetstbaarder maakt.

Gast

Milieu technisch wordt het er natuurlijk niet beter van, die snelle ontwikkelingen,

Het is natuurlijk leuk al die liflafjes, die je op een moderne GSM aantreft, maar vaak wordt 90% van deze mogelijkheden niet gebruikt,

Als je een electrisch apparaat koopt, zoals tv, wasmachine, enz. wordt hier een premie over berekend voor het afvoeren van het apparaat in de toekomst,

de praktijk is vaak dat een wasmachine die stuk is, direct naar de oud ijzerhandel gaat, de machine gaat door een shredder, en er wordt weer nieuw metaal uit gewonnen, net zoals 20 jaar terug,

Alleen moeten we er nu voor betalen, gekkewerk natuurlijk, want aan het schroot wordt ook weer wat verdiend, handel is handel,

dubbel betalen, terwijl je er niks voor terug ziet, dat zijn momenteel de Nederlandse wetjes...

Gast

Sjezus waar heb je het over???? Die paar eurotjes verwijderingsbijdrage....tssss

audiofreak1

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Philips heeft een 2 jarige coulance regeling op recorders. In deze periode worden alle recorders kosteloos gemaakt. Na 3 keer in reparatie te zijn geweest, volgt een omruilregeling. (ook geheel gratis) De winkel die na 1,5 jaar 107 euro in rekening brengt is een grote oplichter.
Philips doet deze aktie omdat alle dvd recorders en dan bedoel ik ook alle recorders binnen 2 jaar defect gaan.

Janneke52

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Welk typenrs. van Philips geven problemen?

Mediamarkt heeft er nu 1 in de reclame voor 199,--

Gast

mensen hebben hier nog nooit van kopieerbeveiliging gehoord. Het idiote is, dat juist de goedkopere, merkloze dvd-spelers geen of zelden problemen geven, en de zogenaamde merk-spullen niet met die kopieerbeveiliging kunnen omgaan.

Ik heb een dvd-speler gekocht van een onbekend merk, doet het met alle soorten dvd's probleemloos, ook met muziek-cd's.

Speel ik ze af op dure merk-apparatuur, inderdaad heb ik dan hetzelfde probleem als anderen hier.

Gast

ik heb een merkloze DVD speler, en ook deze loopt vast op zowel originele als VCD's...
om een puntkop van te krijgen

bmama

Ongelezen bericht door bmama »

En ik maar denken dat ik de enige ben.. Mijn DVD recorder is na een dag omgeruild vanwege een software probleem. DVD recorder nummer twee is twee maal ter reparatie aangeboden (2x 3 weken weg!) Eindelijk na de nodige telefoontjes naar Philips en gesprekken bij BCC is hij wederom omgeruild. Nu is er het volgende probleem: alles wat ik opneem is groen!!!!!!! Kun je je voorstellen dat het niet echt leuk is voor kinderen om Bravehart te kijken in een groenstelling??
Ik baal giga en maak me maar weer op voor de zoveelste ronde telefoneren, brieven schrijven en gesprekken voeren... :( Je zou toch zeggen 3x is scheepsrecht... gaat dus mooi niet op!

Gesloten