LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips 42PFL9664 #fail

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
barron

Philips 42PFL9664 #fail

Ongelezen bericht door barron »

De situatie
- Philips 42PFL9664 gekocht nov 2009
- Sinds begin dit jaar ontstaan er grijze vlekken , eerst een nu over het hele beeldscherm. Aan de bovenkant horizontaal. Het gerucht gaat dat dit 'stof' is en dat dit dus een productiefout is. Philips zegt dat het pas een productiefout als het bij meer dan 10% vd verkochte TV's optreedt. Maar wie kan hier op controleren of die 10% gehaald is???
- TV is net uit garantie.
- medio februari 2012, contact opgenomen met Philips Customer care. Geven aan dat het wel bekend is. Verwijzen mij door naar Technorep.
- Technorep geeft aan op een vervangend onderdeel te wachten. Gaan 2 weken voorbij.
- Technorep bellen, zij geven aan niets te weten. Na veel zoeken blijkt dat ze het hebben doorgegeven aan e-care.
- Ik hoor niets. Dus e-care bellen. Ze geven aan dat het vervangend onderdeel niet meer te krijgen is (?) Vreemd, want de tv's werden tot voor kort nog gewoon verkocht. Ook nu is het toestel nog te koop via kieskeurig.nl
- Voorstel heb ik zojuist ontvangen per e-mail. Het voorstel betreft een nieuw (omruil) toestel; 40PFL9606K/02 met bijbetaling van 528.00 EUR (!) of anders gemaakte kosten (!) vergoeden a 115.00 EUR.

Het is werkelijk beschamend hoe hier door Philips mee omgegaan wordt. Het vervangende toestel wil ik niet want dat is kleiner en dan moet ik flink in de buidel tasten. Let wel mijn huidige toestel is nu iets meer dan 2 jaar oud.

Ik kan niet begrijpen dat dit normaal is. Het is volgens mij een bekend probleem bij dit top model van Philips (eerste versies). Ook in dit forum wordt hier meerdere keren melding van gemaakt. Het is gebeurd bij normaal gebruik en dus verwacht ik van Philips dat ze verantwoordelijkheid nemen.

Hoe nu te handelen? Iemand een goed advies in deze?

Alvast bedankt!
Ronald

wiseger

Re: Philips 42PFL9664 #fail

Ongelezen bericht door wiseger »

In alle redelijkheid en billijkheid kan gesteld worden dat ze de onderdelen binnen drie jaar na aankoop gewoon moeten leveren. Daarnaast kan je nog twisten of drie jaar een redelijke levensduur is voor een TV.

Ik denk dat je in dit geval maar eens kontakt moet opnemen met je rechtsbijstand verzekering.

Katmoda

Ongelezen bericht door Katmoda »

Dag Ronald,
Zie mijn post over de 9604. Wel een ander probleem, maar zelfde afhandeling. Op dit moment kom ik dus ook niet verder. Ik heb al een brief geschreven naar consumentenbelangen, maar daar heb ik ook nog geen schriftelijke reactie op terug. Dat is inmiddels alweer een maand geleden. Dus een goed advies kan ik je helaas niet geven. Alleen geen philips meer in het vervolg ;)

Katmoda

fermo

Ongelezen bericht door fermo »

Ik heb mijn tv de philips 42PFL9664 gekocht in januari 2010 prima tv maar in sept 2011 moest er een nieuw
binnenwerk in ivm. donkere vlekken dit was nog in de garantie periode is ook prima verholpen .
Maar sinds 2 maanden beginnen er weer donkere vlekken in het beeld te verschijnen dus heb ik weer contact opgenomen met philips maar nu is het toestel ondertussen bijna 3 jaar oud en buiten de garantie periode en zeggen ze dat de kosten voor mij zelf zijn , maar hier neem ik geen genoegen mee en wacht nog op een voorstel van philips .
Zijn er nog meer mensen met deze problemen of mensen die een oplossing weten ???

fermo

Ongelezen bericht door fermo »

barron schreef:De situatie
- Philips 42PFL9664 gekocht nov 2009
- Sinds begin dit jaar ontstaan er grijze vlekken , eerst een nu over het hele beeldscherm. Aan de bovenkant horizontaal. Het gerucht gaat dat dit 'stof' is en dat dit dus een productiefout is. Philips zegt dat het pas een productiefout als het bij meer dan 10% vd verkochte TV's optreedt. Maar wie kan hier op controleren of die 10% gehaald is???
- TV is net uit garantie.
- medio februari 2012, contact opgenomen met Philips Customer care. Geven aan dat het wel bekend is. Verwijzen mij door naar Technorep.
- Technorep geeft aan op een vervangend onderdeel te wachten. Gaan 2 weken voorbij.
- Technorep bellen, zij geven aan niets te weten. Na veel zoeken blijkt dat ze het hebben doorgegeven aan e-care.
- Ik hoor niets. Dus e-care bellen. Ze geven aan dat het vervangend onderdeel niet meer te krijgen is (?) Vreemd, want de tv's werden tot voor kort nog gewoon verkocht. Ook nu is het toestel nog te koop via kieskeurig.nl
- Voorstel heb ik zojuist ontvangen per e-mail. Het voorstel betreft een nieuw (omruil) toestel; 40PFL9606K/02 met bijbetaling van 528.00 EUR (!) of anders gemaakte kosten (!) vergoeden a 115.00 EUR.

Het is werkelijk beschamend hoe hier door Philips mee omgegaan wordt. Het vervangende toestel wil ik niet want dat is kleiner en dan moet ik flink in de buidel tasten. Let wel mijn huidige toestel is nu iets meer dan 2 jaar oud.

Ik kan niet begrijpen dat dit normaal is. Het is volgens mij een bekend probleem bij dit top model van Philips (eerste versies). Ook in dit forum wordt hier meerdere keren melding van gemaakt. Het is gebeurd bij normaal gebruik en dus verwacht ik van Philips dat ze verantwoordelijkheid nemen.

Hoe nu te handelen? Iemand een goed advies in deze?

Alvast bedankt!
Ronald

Hoi ik heb hetzelfde probleem heb je er al meer van gehoord

barron

Ongelezen bericht door barron »

Het heeft nog even geduurd (juni 2012) maar uiteindelijk is er een voorstel voor 3 verschillende modellen gedaan;

1. De 42PFL7676H voor €150,- :
2. De 40PFL8606 voor €375,-
3. 46PFL8606 voor €475,-.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de 42PFL7676H, voor EUR 150,- (coulance regeling) en mijn Philips 42PFL9664 vervangen door dit model.

Dus het duurt even maar uiteindelijk ben ik tevreden met de aangedragen oplossing.

Gesloten