LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips Breedbeeld tv gemaakt om 5 jaar te werken?

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
jeroen.rikkers

Re: Philips Breedbeeld tv gemaakt om 5 jaar te werken?

Ongelezen bericht door jeroen.rikkers »

Ik heb een Philips breedbeeld televisie van vier jaar oud, met extra garantie van drie jaar . de beeldbuis begaf het na precies vier jaar.
Mijn vraag is of alle gedupeerden hier juridisch niets aan kunnen laten doen.!!!!!![/b]

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

november 2004 wij hebben ook een philips grootbeeld tv gekocht begin januari 2000 het eerste jaar ging de tv zo ongeveer eens in de 3 maanden stuk dan viel hij op storing. bij de 4e keer kregen wij een nieuwe tv na 3 jaar eneen paar maanden begon weer de ellende ,rode strepen .wij hebben de tv laten maken een maand later weer het zelfde .De monteur adviseerde ons maar een nieuwe tv te kopen .aan de beeldbuis kon niets meer ge daan worden

joop slim

Ongelezen bericht door joop slim »

Hello allemaal,

Ik heb zo eens een partij van deze postings gelezen. In een woordt ?

onzin !. (ik weet dat het een engels woordt is maar anders neemt iemand er weer aanstoot aan)

Philips levert enorm veel televiesies. procentueele uitval is 0,0xx procent op beeldbuizen. Door de grote aantallen is er nog een behoorlijk aantal dat voortijdig uitvalt en dat wordt hier weer breed uitgesmeerd. Als een nederlander niets te zijken heeft voelt Ie zich niet goed niet waar. Ik ook niet dus ga ik maar eens over jullie heen.

Dan die meneer aan het begin van deze post over die philips scheerapparaat motortjes. Weet u waarom die dingen nu elders gemaakt worden ?. Ik wel. U bent namelijk zelf ook te bedonderd om voor een nederlands kwaliteitsproduct te kiezen omdat het duurder is dan overige merken. Waarom is dat duurder ? U wilt toch ook elk jaar loonsverhoging liefst hoger dan de inflatie en als u die niet lijkt te krijgen gaan we toch lekker staken ?. Man, als je dan loonverhoging hebt gehad besteed dat dan aan een nederlands top product en niet aan geimporteerde braun scheerapparaten (die overigens ook uit taiwan komen). U bent nu op uw tenen getrapt ? Mooi !.

U wist toch ook dat slecht nieuws door ons depri nederlanders 10 keer wordt doorverteld en goed nieuw 2 a 3 keer ?. Zelfde geld dus ook voor slechte en goede ervaringen alleen liggen de verhoudingen dan nog schever. Weet u wat ik daar nog erger aan vindt ?. Als een klant bij ons een tv komt kopen gelooft men uw geroddel en niet mijn onderbouwde verhaal.

Waneer gaan we in dit pokke landje nu eens weer POSITIEF denken ?

Joop Slim

lalalala

Ongelezen bericht door lalalala »

Beste tverdeni,

Ik moest op het laatst echt wel even lachen :lol: . Waar denk je dat de meeste fabrikanten hun chips vandaan halen (tegen woordig 1 chip) voor hun tv? Philips is de grootste leverancier voor Sony, Philips, LG, etc. . Een maat van mij werkte tot voor kort op de ontwikkelingsafdeling van die chip, en ik kan je dus uit betrouwbare bron vertellen, dat de fabrikanten, mits ze dit willen, redelijk nauwkeurig kan voorspellen wanneer de tv kapot mag gaan van hen! Zoals ik dit van iemand van hierboven las, dat dit een broodje aap verhaal uit de kroeg is, zou ik je willen meegeven dat het echt waar is, dat de fabrikaneten dit doen. Het is dus niet alleen Philips! Ik kan je helaas niet vertellen welke wel langer mee gaat. Ik praat overigens wel over continue bedrijf. Aangezien ik er vanuit mag gaan dat dit niet zo is, heeft ie de 5 jaar nog niet gehad. Dit neemt echter niet weg, dat Philips handeld, zoals het hoort. Het enige wat je kunt doen, is samen met de andere mensen met dezelfde klacht, samen gaan klagen, al dan niet met Radar!

Succes en ik hoop dat het positief voor je uitvalt!

Biomus 8)

joop slim

Ongelezen bericht door joop slim »

Hello allemaal,

Nu is het zo dat bij gemiddeld gebruik een TV tegenwoordig 7 a 8 jaar mee zou moeten gaan. Dus is 5 jaar te kort als hij "gemiddeld is gebruikt. Tegenwoordig staat een TV echter steeds meer uren per dag aan, ik ben urenteller standen tegen gekomen die voor de leeftijd van het toestel op ca 10 !!!!! uur per dag (365 dagen per jaar) uitkomen. Als je bedenkt dat een gemiddelde brandduur voor een beeldbuis ca 15000 uur is (en dat is behoorlijk veel voor een veredelde gloeilamp) kun je uitrekenen dat je van het gemiddelde uitgaand van 5 uur per dag op ca 8 jaar komt. Omdat ouders van tegenwoordig te TV gebruiken om hun kroost zoet te houden (en sommigen denken dat het nog een goede methode van opvoeden is ook) loopt dat gemiddeld op 6 a7 7 uur per dag of soms nog meer. TV gaat smorgens al aan om rustig te kunnen ontbijten etc. etc. etc.

Dat hele verhaal staat wat de electrische levensduur op zich. Er is tegenwoordig ook nog het fenomeen technische levensduur. Daarmee bedoel ik dat een TV met techniek XYZ over een jaar of wat techniesch weer is achterhaald net als bij computers. Maak uw borst maar nat, dat gaat straks nog veel sneller dan die 5 jaar, dus waarom iets maken dat 10 jaar mee gaat ?

Joop slim

Bart_K1100

Ongelezen bericht door Bart_K1100 »

Onlangs begaf mijn Sony 100Hz breedbeeld het ook na 5 jaar en 6 maanden. Ter reparatie aangeboden bij 2 firma's; firma 1 kon hem niet repareren, wel geprobeerd. Firma 2 (sony erkend) kan hem ook niet repareren en gooit het op: 'door derden aan gewerkt, kunnen geen storingen meer terugzoeken..'.
Nu ga ik Sony benaderen of zij een passende oplossing kunnen bieden.. wordt vervolgd. :cry:

nojoke

Ongelezen bericht door nojoke »

Na lang in onzekerheid gezeten te hebben over onze Philips 28PW8506 is nu de diagnose gesteld.
Genoemde tv vol trots gekocht ja ja een echte philips echter vanaf de 1e week een beetje raar geknetter en een lichtbol achterin het toestel zichtbaar. Zoals zovelen van jullie die dit toestel beschreven, hadden ook wij dit toestel in garantietermijn al 3x voor reparatie gehad en aangegeven dat het niet in orde was met dit toestel. Nu na precies 22 mnd "Luide knal" beeld weg en een hoop vuur.
Inmiddels is toestel nu 9 weken "weg" en is ons door Philips medegedeeld dat toestel was bezweken door rookaanslag......
"veel Nicotine... lijkt wel een frituurpan" nou daar kan je het met een nette huishouding mee doen.
Dus nu zijn wij benieuwd, waren al deze mensen met klachten rokers ???
Helaas blijkt Philips van dit toestel blijkbaar een luchtreiniger dan wel frituurpan te hebben gemaakt en is het zijn doel absoluut misgelopen.
Helaas hebben wij veel philips in huis dus ik zal mijn visite in vervolg moeten vragen bij ons in huis niet meer te roken......jammer.

Zwaar minpunt en ik hoop voor ieder ander dat zij beter behandeld worden.

Gast

Heeft philips dit gezegd of de partij waar je dit gekocht hebt? Aangezien Philips zelf niets meer repareerd. Alleen nog maar servicepartners die reparaties uitvoeren.

nojoke

Ongelezen bericht door nojoke »

Antwoordt kwam inderdaad in 1e instantie via servicepartner (TD) en hun advies was om Philips maar zelf te benaderen.
Natuurlijk in eerste instantie niet gedaan daar wij in beginsel met verkopende partij te maken hebben.
Nadat ook deze weer naar Philips zijn "starheid" omtrent conclusie rookaanslag verwees heb ik uiteindelijk zelf met klantenservice gebeld en op een normale manier gevraagd wat er nu allemaal met de televisie aan de hand is want opmerkingen gingen van "rookaanslag" tot "frituurpan". Er is netjes teruggebeld door Philips met het inmiddels bekende antwoord!!! Het was dus zoals ons was medegedeeld onze eigen schuld.

Hanna

Ongelezen bericht door Hanna »

Ook onze Philips breedbeeld tv heeft het al na vier jaar begeven. Beeldbuis zou defect zijn. Het zou honderden euro's kosten om hem te repareren. Wij kijken dus maar weer naar onze goeie ouwe Loewe. Niks geen breedbeeld, wel zes jaar oud en nog steeds in uitstekende conditie.

no joke

Ongelezen bericht door no joke »

Heel verstandig om gewoon weer naar een ouderwets kwaliteitstoestel te kijken, de helft goedkoper in aanschaf, 10 jaar langer plezier.
Onze Philips breedbeeld is met de kerstdagen nu 13 weken "uit de roulatie" en wij kijken nu al die weken al naar een audiosonic tv van de Aldi !!!! gekocht voor ƒ.300,== ooit.
Doet het prima, visite mag gewoon roken en ook een open keuken is geen probleem. Een philips houdt dit nog geen 20 maand vol en "ons oudje" kan het allemaal niet schelen. Super beeldkwaliteitje en nooit klagen.
Zoals in een eerdere reaktie laat Philips in zijn kwaliteit (en coulantie) richting consument zwaar steken vallen waardoor al dit soort consumentensite's vol komen te staan met klachten. Onbegrijpelijk dat hier niets aan kan worden gedaan. Maar ja een (produktiefout) toegeven schept precedent en dan kun je als producent maar beter zelf een nekslag uitdelen dan tot een nette regeling te komen.
In ieder geval een "schrale troost" dat je nog 4 jaar plezier van je breedbeeld hebt gehad.
Zwaar vermoeden dat die van ons de 2½ jaar niet gaat redden !!!!!

hanzz

Ongelezen bericht door hanzz »

Zo weinig mensen realiseren zich dat de gemiddelde prijs van een TV toestel door de jaren heen eigenlijk nauwelijks is gestegen.
Kostte 30 jaar geleden een goede kleuren TV (4:3, zonder afstandsbediening of teletext, slechts 8 of 12 kanalen, mono geluid, enz.) tussen de 3000 en 3500 gulden, vandaag de dag kosten ze dat nog steeds.
Maar wat een verschil in mogelijkheden!!!
Logisch dat een hedendaagse TV niet meer voorzien is van een zware houten kast, of een degelijk metalen chassis. In dat geval zou de prijs al gauw 2 tot 3 maal zo hoog liggen.
En logisch ook dat er wel eens een beeldbuis kapot gaat. Maar dat gebeurde toen ook! Weliswaar minder vaak, maar een moderne TV geeft in veel gevallen zo'n hoog contrast (omdat de gebruiker dat nou eenmaal 'mooier' vindt) dat het gewoon pijn doet aan je ogen.
Wat men zich vaak niet realiseert is dat dit de levensduur van de beeldbuis ernstig verkort.
Een TV is bedoeld om TV programma's weer te geven, en niet als bouwlamp!
Ik kijk zelf al meer dan 7 jaar met volle tevredenheid naar een Philips breedbeeld TV omdat die nou een maal het natuurlijkste beeld geeft (kwestie van smaak), met de contrastregeling net onder de 50%.
Uitlezing van het service-menu leerde mij dat ie al over de 10.000 speeluren zit. Gezien de beeldkwaliteit, die nog steeds als van het eerste uur is, vindt ik dat zeer respectabel.

Een ex-TV monteur. Nee, niet bij Philips, zelfstandig :)

hanzz

Ongelezen bericht door hanzz »

Wanneer U overigens om wat voor reden dan ook Uw Philips TV de deur uit doet om een ander merk aan te schaffen, bedenk dan: in meer dan 50% van alle TV merken worden Philips beeldbuizen gebruikt. :idea:
En dat is niet zomaar!

Ex- TV monteur

Gast

Prima tv's maken ze..............klasse beeld (veel beter dan welke concurrent ook met andere beeldbuizen) en nog nooit problemen mee gehad......................er kan altijd iets kapot gaan bij elk merk en"dat dat bij philips nu schijnbaar "zovaak" voorkomt is heel simpel te verklaren.........welke tv is het meest verkocht?
De kans dat een je ee nkapotte opel langs de kant van de weg ziet is ook groter dan een ferrari.
Is de ferrari zoveel beter dan? nee natuurlijk niet maar er rijden iets meer opels. :shock:

pj66

Ongelezen bericht door pj66 »

Begrijp eerlijk gezegd niet zo wat er mis is met een breedbeeld tv van Philips. Heb hem nu zelf ruim 5 jaar type matchline met 100 hrt. Werkt allemaal prima en ik heb er heel veel schik mee. Niks mis mee dus. Bovendien heeft Philips diversen beeldstanden zodat er altijd wel een mooie bij je past. Wil nooit geen normale tv meer hebben. Denk eens aan DVD"s!! Niks is mooier dan breedbeeld en ik heb geen uitgetrokken hoofden ofzo.

Overigens en dat weten heel veel mensen niet de garantie vervalt niet naar 1 jaar. Een tv moet zo'n 12 tot 15 jaar mee kunnen gaan. 5 Jaar is dus wel erg snel. Juridisch gezien zou je dus niets hoeven te betalen voor de reparatie ook al wil de verkoper daar niks van weten. Bovendien ligt de eindverantwoordelijkheid bij de verkoper en niet bij Philips. Succes ermee!

Nooit_meer

Ongelezen bericht door Nooit_meer »

Philips is puin, het is rot voordat je het in gebruik neemt of als je geluk hebt pas of zodra je het voor dse eerste keer aanzet. Ze hebben de slogan Let's make things better maar laten varen omdat ze er zelf niet meer in geloofde.

Loop ook met een grote boog om Sony heen. Veel te duur en als je service nodig hebt spreken ze alleen nog maar japans.
Zelf heb ik goede ervaringen met Panasonic (een normaal 63cm beeld) Hoe daarvan de service is weet ik echter niet omdat ik die in 8 jaar nog niet nodig hebt gehad.

Gast

En van wie is panasonic onderdeel, en wie produceert en ontwikkeld de beeldbuizen van panasonic?

JUIST

PHILIPS

Onzinverhalen allemaal

ALle t.v's zijn rommelbakken.

Ik las net iets hilarisch:

Zo weinig mensen realiseren zich dat de gemiddelde prijs van een TV toestel door de jaren heen eigenlijk nauwelijks is gestegen.
Kostte 30 jaar geleden een goede kleuren TV (4:3, zonder afstandsbediening of teletext, slechts 8 of 12 kanalen, mono geluid, enz.) tussen de 3000 en 3500 gulden, vandaag de dag kosten ze dat nog steeds.

Neen mijn lief: tegenwoordig koop je een beeldbuis van 70 cm voor 200 euro, dat is zo'n 450 gulden.

Nu ligt een modaal loon op 1700 euro, dat is zo'n 4000 gulden.... toen lag een modaal loon op 1400 gulden.
Dus wat je zegt is onzin.

Mensen willen alles goedkoop en slecht..... vooral goedkoop en al dit soort producten worden niet meer als luxe maar als noodzaak gezien. Vandaar dat wanneer een t.v. stuk gaat je hem niet eens moet laten nakijken maar gelijk een nieuwe moet kopen.

Waar waren toch die toestellen, met die buizentrappen: veel mooiere kleuren, veel betere kwaliteit....... loeizwaar,
en gingen 30 jaar mee

tegenwoordig mag je je handen dichtknijpen als je 2 jaar met een tv doet: het kijkgedrag is ook veranderd, ging het ding vroeger aan na 20.00 uur, tegenwoordig staat hij de hele dag te loeien

Vind je het gek dat je er maar 3 jaar mee doet,

Een lamp heeft ook maar een beperkt aantal branduren.

Dus dat gedoe over goed of niet goed: 70 procent van de beeldbuizen worden : of door philips zelf gemaakt , door hen ontwikkeld, of uitbesteed..
Heel simpel

En sony: de normale 4/3 hi black/super trinitron: de allerbeste beeldbuis van de wereld!!!!!!!!!!!!!!!

(daarom gebruiken alle ontwerpers, en alle filmmakers ook altijd sony 4/3 buizen of bb buizen die niet te plat zijn ivm vervorming.

Film editor.

inxsnl

Ongelezen bericht door inxsnl »

Whow .
Hier gaat u goed de fout in Panasonic maakt zijn eigenQuintrix buizen en daar kan geen ander tegen op .
Panasonic is de grootse consumentenelectronicaproducent ter wereld.
Het is een samenwerking tussen ph en panasonic maar ph leverd geen buizen,

Gast

En na 5 jaar heb je absoluut geen recht op gratis reparatie overigens omdat de levnensduur 10 a 12 jaar moet wezen.........dan heb je het niet helemaal begrepen. :?:

weetikveel_

Ongelezen bericht door weetikveel_ »

Het enige goede merk ter wereld is Philips.
Alle andere merken maken rotzooi. Met nadruk Thomson.

Gesloten