LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Philips HTS 8140 icm met pfl 9703
Philips HTS 8140 icm met pfl 9703
Iemand ervaring met 1 van deze types.
Wil zelf van me speakers af. Weet dat dit geen volledig dolby ervaring zal geven, maar was zeer te spreken over de demonstratie die ik heb gehad.
Tevens soundbar van Samsung gelijk vergeleken, maar die kwam lange na niet in de buurt hiervan. Wel komen ze met een bluray soundbar. Weet alleen niet of de boxen ook aangepast zijn.
Wil zelf van me speakers af. Weet dat dit geen volledig dolby ervaring zal geven, maar was zeer te spreken over de demonstratie die ik heb gehad.
Tevens soundbar van Samsung gelijk vergeleken, maar die kwam lange na niet in de buurt hiervan. Wel komen ze met een bluray soundbar. Weet alleen niet of de boxen ook aangepast zijn.
-
Re: Philips HTS 8140 icm met pfl 9703
Klank is niet bijzonder in vergelijk met een paar speakers. Degelijkheid is typisch philips. Hij hangt in onze winkel en is al een paar keer over de rooie gegaan. Stekker eruit en hij doet het weer. Is absoluut geen surround. Voor het geld zou ik kijken naar bijv. een microsysteem van Yamaha (pianocraft) met DVD en 2 betere speakers. En zonder sub. Heb je: beter geluid, langer plezier en minder geld uitgegeven. Als je slim bent bekijk je het op langere termijn. Is er een defect aan de soundbar (bijv. laser (levensduur +/- 3 jaar) heb je er nog weinig aan. Bij losse componenten kun je altijd iets vervangen.
De 9703 is een goede keuze kwa Tv, zeker door het 100 hz 2 ms, icm met een soundbar ideaal, maar er zijn ook leukere opties met 2 speakers zoals de Harman Kardon HS 250.
ja het duo samen vind ik namelijk heel mooi. Wil gewoon van alle kabels af en vd speakers. Dus dit leek je een goede optie. Kwa internationele reviews komt de soundbar er best goed vanaf. Is het mogelijk om via de soundbar een Blu-ray aan te sluiten en gewoon de dolby te houden?
-
Ga je voor mooi of voor kwaliteit.
2e keus is de soundprojector van Yamaha. Dit is een soundbar met 42 speakers. Surround effect is bijzonder goed net als de klank. Incl. FM radio. Hier kun je via HDMI een Blu-ray aansluiten en een losse sub en knallen maar. AB is te programeren voor de Philips TV.
9703 is een goede keus.
2e keus is de soundprojector van Yamaha. Dit is een soundbar met 42 speakers. Surround effect is bijzonder goed net als de klank. Incl. FM radio. Hier kun je via HDMI een Blu-ray aansluiten en een losse sub en knallen maar. AB is te programeren voor de Philips TV.
9703 is een goede keus.
de yamaha zal ongetwijfeld en betere optie zijn, maar kwa looks vind ik het niks. Ook geen sub. Prijs ligt ook wat hoger.
Tot Juni nog de tijd. Misschien is er wel wat beters tegen die tijd.
Voorlopig gaat de me voorkeur naar de philips.
Heb zelf nu sony receiver en dvd speler van duizenden guldens toendertijd met kabels van 50 euro de meter en mission speakers. Alleen wat gedateerd nu. Wil gewoon wat anders zonder al die poespas voor onder me vloer en op het plafond te bevestigen
Tot Juni nog de tijd. Misschien is er wel wat beters tegen die tijd.
Voorlopig gaat de me voorkeur naar de philips.
Heb zelf nu sony receiver en dvd speler van duizenden guldens toendertijd met kabels van 50 euro de meter en mission speakers. Alleen wat gedateerd nu. Wil gewoon wat anders zonder al die poespas voor onder me vloer en op het plafond te bevestigen
------
zoals de Harman Kardon HS 250
-------------------------------------
Zou hier maar met een grote bocht omheen gaan.
Een kennis heeft een HS200 en die is al 3x terug geweest bij het repair center in Mijdrecht.
De problemen worden daar niet goed genoeg opgelost.
Heb hem laast zelf maar is uit elkaar getrokken, en moet tot de conclusie komen dat het Chinese preut is in een duur jasje.
Geluid prima maar technisch een bagger apparaat, en dat voor meer als €1000.-
Harman Kardon is volgens mij alleen nog maar de naam, maar zou het voor mijn verdriet niet in huis willen hebben.
------
zoals de Harman Kardon HS 250
-------------------------------------
Zou hier maar met een grote bocht omheen gaan.
Een kennis heeft een HS200 en die is al 3x terug geweest bij het repair center in Mijdrecht.
De problemen worden daar niet goed genoeg opgelost.
Heb hem laast zelf maar is uit elkaar getrokken, en moet tot de conclusie komen dat het Chinese preut is in een duur jasje.
Geluid prima maar technisch een bagger apparaat, en dat voor meer als €1000.-
Harman Kardon is volgens mij alleen nog maar de naam, maar zou het voor mijn verdriet niet in huis willen hebben.
Was het nou mogelijk om een extern bluray op de soundbar van Philips aan te sluiten?
Ik zou geen philips nemen qua tv. Sinds ze met breedbeeld zijn begonnen, alleen maar ellende. Misschien zijn de lcd's wat beter, maar de crt's waren een RAMP. De meest rare/domme ontwerpen(niet netgescheiden voedingen, buizen die steeds stuk gingen als enige merk, lijntrafo's die hele tv's sloopte, software die lastig deed, slechte soldeer, slecht beeld in de topline) Heb begrepen dat ook veel goedkopere tv's nu gewoon door funai en profilo-telra worden gemaakt. Neem liever een panasonic, samsung, lg, pioneer enz.
je koopt gewoon rommel voor een top prijs.
je koopt gewoon rommel voor een top prijs.
denk dat philips nu wel bij de subtop zit kwa lcd. Als het zo snel kapot zou gaan dan waren ze waarschijnlijk al gestopt je de productie ervan.
Ervaringen en reviews zijn gewoon goed vd laatste tijd.
Ervaringen en reviews zijn gewoon goed vd laatste tijd.
Je moet het zelf weten, maar ik zou het niet meer doen. Zeker niet nu ze veel producten door funai laten maken. Zoals hun dvd/video recorders wat gewoon een regelrechte ramp was. Niet alle tv's van philips worden door funai gemaakt(vooral de amerikaanse) maar toch, hun laatste generatie van hun zelf (CRT) vond ik 3x niks.
Voor de duidelijkheid, funai is een ultra-cheap merk(kuch) zonder ook maar enige kwaliteit en levensduur.
http://www.hear.nl/nieuws/4972/funai_ne ... lips_over/
Voor de duidelijkheid, funai is een ultra-cheap merk(kuch) zonder ook maar enige kwaliteit en levensduur.
http://www.hear.nl/nieuws/4972/funai_ne ... lips_over/
-------
Zeker niet nu ze veel producten door funai laten maken. Zoals hun dvd/video recorders wat gewoon een regelrechte ramp was.
----------------------------------------------------------------------------
Niet mee eens dus.
Heb ontzettend veel Funai/Orion/Tensai/Amstrad verkocht in het verleden.
Had toen ook de service van al die promotiekasten die je in de winkels 12 uur per dag zag draaien in die tijd, van Videotronic.
Deze hadden allemaal Funai loopwerken.
Ook voor 7 videotheken repareerde ik de verhuur players, dat waren ook allemaal Funai loopwerken.
Funai maakte loopwerken en laserunits van beton (lees onverslijtbaar).
Er kwam werkelijk practisch geen plastic in voor.
De Tensai video's lopen na 15 jaar bij de meesten nog steeds goed.
En de Mitsumi branders hebben minstens 2x de geschatte fabrieksopgave uit gelopen.
Hoezo slecht.
-------
Zeker niet nu ze veel producten door funai laten maken. Zoals hun dvd/video recorders wat gewoon een regelrechte ramp was.
----------------------------------------------------------------------------
Niet mee eens dus.
Heb ontzettend veel Funai/Orion/Tensai/Amstrad verkocht in het verleden.
Had toen ook de service van al die promotiekasten die je in de winkels 12 uur per dag zag draaien in die tijd, van Videotronic.
Deze hadden allemaal Funai loopwerken.
Ook voor 7 videotheken repareerde ik de verhuur players, dat waren ook allemaal Funai loopwerken.
Funai maakte loopwerken en laserunits van beton (lees onverslijtbaar).
Er kwam werkelijk practisch geen plastic in voor.
De Tensai video's lopen na 15 jaar bij de meesten nog steeds goed.
En de Mitsumi branders hebben minstens 2x de geschatte fabrieksopgave uit gelopen.
Hoezo slecht.
Philips is gewoon een goede keuze op dit moment, het complete pakket van geluid en beeld is top.
Kwa geluid kan je ook kiezen voor een Denon S-102, geeft ook top geluid
Maken het waarschijnlijk alleen maar moeilijker, maar de HTS 8140 is echt geen slecht ding
Kwa geluid kan je ook kiezen voor een Denon S-102, geeft ook top geluid
Maken het waarschijnlijk alleen maar moeilijker, maar de HTS 8140 is echt geen slecht ding
Nu spreekt de HTS 9810 me ook wel aan, Cker omdat de achterspeakers draadloos zijn.
Weet niet in hoeverre deze storingsvrij zijn, maar lijkt me dat het tegenwoordig allemaal wel goed moet werken
Tevens weer geen Blu ray erin
Weet niet in hoeverre deze storingsvrij zijn, maar lijkt me dat het tegenwoordig allemaal wel goed moet werken
Tevens weer geen Blu ray erin
In de philips dvd-recorders worden/werden funai lasers gebruikt. leverde een mooi groot topic op een tijd terug op dit forum + een hoop andere problemen die deze dingen maakte.
De latere vcr's zaten funai loopwerken, die soms je banden gewoon stuk trokken. Gingen razendsnel stuk.
Ik kan helaas funai geen goed merk noemen, misschien dat ze vroeger wel goed waren, maar tegenwoordig naar mijn mening toch echt niet.
De latere vcr's zaten funai loopwerken, die soms je banden gewoon stuk trokken. Gingen razendsnel stuk.
Ik kan helaas funai geen goed merk noemen, misschien dat ze vroeger wel goed waren, maar tegenwoordig naar mijn mening toch echt niet.
Het zijn altijd moment opnamen.
Wat nu goed is, kan morgen bagger zijn, en andersom.
De Funai die ik ken werd in Japan gemaakt.
De latere Funai heb ik niet zo veel van meegekregen.
Meen me te herinneren dat met invoering van het latere loopwerk ik een aantal modeselecters en koppelingen vervangen heb voor het bandenprobleem..
Een algemeen probleem in Videos toendertijd.
Op het moment dat lasers in China in elkaar gejast worden en moet je gaan op passen.
Heb daar nog nooit een goede laser vandaan zien komen.
Herman Karton maakt daar gebruik van, en dat is in de HS serie goed te merken.
Je merkt het al aan de afregeling van dit soort lasers en het lawaai van het loopwerk.
De cd's met kunstmatige fouten wordt slecht gelezen.
HK, ga je schamen!!!
Ieder bedrijf maakt wel is slechte serie's.
Kijk naar JVC, wat vroeger kwaliteit was, en tegenwoordig onbestemd spul.
De concurentie is nou eenmaal moordend, en iedere halve cent die bespaard kan worden wordt eruit gehaald.
Dat levert geen betere kwaliteit apparatuur op.
Ik ben er al een aantal jaren uit, maar als ik het allemaal zo lees dan wordt het er eerder slechter dan beter op.
Adviseren is tegenwoordig moeilijk, want tegen de tijd dat een apparaat zich bewezen heeft is het al weer van de markt.
Wat nu goed is, kan morgen bagger zijn, en andersom.
De Funai die ik ken werd in Japan gemaakt.
De latere Funai heb ik niet zo veel van meegekregen.
Meen me te herinneren dat met invoering van het latere loopwerk ik een aantal modeselecters en koppelingen vervangen heb voor het bandenprobleem..
Een algemeen probleem in Videos toendertijd.
Op het moment dat lasers in China in elkaar gejast worden en moet je gaan op passen.
Heb daar nog nooit een goede laser vandaan zien komen.
Herman Karton maakt daar gebruik van, en dat is in de HS serie goed te merken.
Je merkt het al aan de afregeling van dit soort lasers en het lawaai van het loopwerk.
De cd's met kunstmatige fouten wordt slecht gelezen.
HK, ga je schamen!!!
Ieder bedrijf maakt wel is slechte serie's.
Kijk naar JVC, wat vroeger kwaliteit was, en tegenwoordig onbestemd spul.
De concurentie is nou eenmaal moordend, en iedere halve cent die bespaard kan worden wordt eruit gehaald.
Dat levert geen betere kwaliteit apparatuur op.
Ik ben er al een aantal jaren uit, maar als ik het allemaal zo lees dan wordt het er eerder slechter dan beter op.
Adviseren is tegenwoordig moeilijk, want tegen de tijd dat een apparaat zich bewezen heeft is het al weer van de markt.
-
Waarom nog apparaten meken voor het leven? In het verleden werden veel degelijker apparaten gemaakt dan heden. Over 5 jaar hebben we weer een geheel nieuw apparaat ontwikkeld met nog slimmere electronica wat veel meer kan.
Dus hoeft het niet meer zo degelijk te zijn. Gisteren nog een radio gerepareerd van 55 jaar oud, men was daar aan gehecht.
Vroeger kostten apparaten ook veel meer de eerste CD spelers waren voorzien van metalen tandwieltjes en kwaliteits motoren, maar daar telde je wel een half maandsalaris voor neer.
Ooit heb ik een CD onder handen gehad, merk weet ik zo even niet meer iets met Caralione of zo iets en dat apparaat kostte wel even 15000 gulden, wel voor professioneel gebruik.
Dat is voor de consument niet haalbaar, omdat deze alleen maar naar de prijs kijkt en dat is de reden dat de kwaliteit soms ver te zoeken is.
Vr. Gr. Hans.
Dus hoeft het niet meer zo degelijk te zijn. Gisteren nog een radio gerepareerd van 55 jaar oud, men was daar aan gehecht.
Vroeger kostten apparaten ook veel meer de eerste CD spelers waren voorzien van metalen tandwieltjes en kwaliteits motoren, maar daar telde je wel een half maandsalaris voor neer.
Ooit heb ik een CD onder handen gehad, merk weet ik zo even niet meer iets met Caralione of zo iets en dat apparaat kostte wel even 15000 gulden, wel voor professioneel gebruik.
Dat is voor de consument niet haalbaar, omdat deze alleen maar naar de prijs kijkt en dat is de reden dat de kwaliteit soms ver te zoeken is.
Vr. Gr. Hans.
ja idd er komt altijd wel wat nieuws.
Heb nu een Sony DA50ES reciever met bijpaasend dvd speler en Mission speakers
Kostte toendertijd een vermogen. Geluid is gewoon goed te noemen. Alleen leest hij bijna geen dvd-r, Geen HDMI dus beeld gewoon via scart wat cker niet ten goede komt.
Zoals je ziet een flinke kabel bende.
TV is nog een samsung 32 LEm81. Nooit problemen mee gehad en icm met hd reciever van UPC heb ik in nog geen enkel huis een beter beeld kunnen bespeuren
http://img177.imageshack.us/img177/4084/cimg0490qg0.jpg
Heb nu een Sony DA50ES reciever met bijpaasend dvd speler en Mission speakers
Kostte toendertijd een vermogen. Geluid is gewoon goed te noemen. Alleen leest hij bijna geen dvd-r, Geen HDMI dus beeld gewoon via scart wat cker niet ten goede komt.
Zoals je ziet een flinke kabel bende.
TV is nog een samsung 32 LEm81. Nooit problemen mee gehad en icm met hd reciever van UPC heb ik in nog geen enkel huis een beter beeld kunnen bespeuren
http://img177.imageshack.us/img177/4084/cimg0490qg0.jpg
Als je de eerste generatie van een audioproduct wilt, dan zul je daar ook nu nog wel een half maandsalaris voor over moeten hebben. Daarin is dus weinig veranderd. En als je een beetje redelijk geluid wilt hebben, dan moet je voor je geluidsinstallatie wel wat meer betalen.
Helaas is het gros van de consumenten meer geïnteresseerd in de looks van de apparatuur dan het geluid (of het beeld) dat daaruit komt. En het liefst moeten er 'op papier' de nieuwste snufjes op zitten, ook al is de kwaliteit van de apparatuur en bv de luidsprekers te beroerd om daar enig profijt van te hebben. En dan na een paar jaar een nieuw apparaat kopen dat beter bij het nieuwe interieur past.
Het is een keuze, maar ik zou daar niet voor kiezen. Ik ben iemand die liever in één keer een goede installatie koopt om daar dan echt van te kunnen genieten, en dan wellicht na een jaar of 15 of 20 de boel weer (gedeeltelijk) vervangen, als je smaak wellicht ook veranderd is (en je budget wellicht ook). Dan wil je dus wel goede kwaliteit hebben, zowel in geluid als in levensduur.
Helaas is het gros van de consumenten meer geïnteresseerd in de looks van de apparatuur dan het geluid (of het beeld) dat daaruit komt. En het liefst moeten er 'op papier' de nieuwste snufjes op zitten, ook al is de kwaliteit van de apparatuur en bv de luidsprekers te beroerd om daar enig profijt van te hebben. En dan na een paar jaar een nieuw apparaat kopen dat beter bij het nieuwe interieur past.
Het is een keuze, maar ik zou daar niet voor kiezen. Ik ben iemand die liever in één keer een goede installatie koopt om daar dan echt van te kunnen genieten, en dan wellicht na een jaar of 15 of 20 de boel weer (gedeeltelijk) vervangen, als je smaak wellicht ook veranderd is (en je budget wellicht ook). Dan wil je dus wel goede kwaliteit hebben, zowel in geluid als in levensduur.
cker waar.
Systeem wat ik nu heb is al zo.n 10 jaar oud.
En idd looks heeft ook een goede invloed op mij.
iemand iets over de hts9810 Al?
Systeem wat ik nu heb is al zo.n 10 jaar oud.
En idd looks heeft ook een goede invloed op mij.
iemand iets over de hts9810 Al?