LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips lcd 47PFL9732D/10

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Mvanoosterom

Philips lcd 47PFL9732D/10

Ongelezen bericht door Mvanoosterom »

Na ruim 3 jaar lcd tv Philips type 47PFL9732D/10 plotseling defect. Defect bestaat uit geen beeld meer en een knipperend rood standbysignaal. Deze tv in 2008 gekocht bij BCC in Almere. Aanschafprijs ongeveer €2000. Garantietermijn blijkt te zijn vervallen, ware het niet dat voor dergelijke apparaten met een veronderstelde kwaliteit de wettelijke Garantietermijn voor Consumentenelektronika van toepassing is. Na melding bij servicenummer BCC vandaag 6 maart per post van CE Repair prijsopgave ontvangen waarin vermeld een bedrag te betalen door ons van €272. Bovendien bij niet akkoord met prijsopgave verplichte onderzoekskosten verschuldigd van €32. Dit tot onze grote verbazing. Enerzijds hebben wij CE Repair helemaal geen opdracht gegeven en anderzijds zijn we niet akkoord dat wij €272 moeten betalen indien we tot reparatie besluiten. Al met al een vreemde gang van zaken. Nog geen contact met Philips gezocht om deze zeer slechte productkwaliteit aan te kaarten.

Wat raadt u mij aan in deze tot grote ontevredenheid en verontwaardiging leidende kwestie?

Groet,

M. van Oosterom

bprosman

Re: Philips lcd 47PFL9732D/10

Ongelezen bericht door bprosman »

272 Euro voor een reparatie na bijna 4 Jaar ? :?
Wat is t probleem ? :?

PhilipsCare_NL

Ongelezen bericht door PhilipsCare_NL »

Beste M van Oosterom,

Ik heb uw klacht gelezen en ik behandeling genomen. Ik neem zo spoedig mogelijk contact met u op om de kwestie met u bespreken.

Met vriendelijke groet,

Camille Simonse
Philips Webcare

van der Wardt

Ongelezen bericht door van der Wardt »

PhilipsCare_NL schreef:Beste M van Oosterom,

Ik heb uw klacht gelezen en ik behandeling genomen. Ik neem zo spoedig mogelijk contact met u op om de kwestie met u bespreken.

Met vriendelijke groet,

Camille Simonse
Philips Webcare
Kijk dat geeft mij weer iets meer vertrouwen in Philips Service ! Tot nu toe was dit ver beneden peil gezien de problemen die zich voordeden bij mijn Matchline DVD recorder type 990/001. ( Ik was de enige niet!) Dat was een puur slecht apparaat dat na 6 maanden de geest gaf en nooit goed is gerepareerd.De laser unit was een el cheapo Chinees ding waarvan op het laatst geen reserve units meer waren omdat alles naar de vaantjes was gegaan.Daar koop je dan een Matchline van Philips voor! Over enige tijd verwacht ik dat ik mijn 12 jaar oude Loewe Aconda CTR TV moet gaan vervangen en had daarvoor Samsung of Philips op het oog. Zelfs verkopers in zaken raadden mij af een Philips te kopen vanwege de slechte service.
Voorgaande actie van Philips Webcare komt bij mij over als een plezierige en positieve verrassing.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

PhilipsCare_NL

07 maart 2012 11:14
Beste M van Oosterom,

Met vriendelijke groet,

Camille Simonse
Philips Webcare
============================================================================================

Kijk! Zo kan het ook.

Maxiem

Mvanoosterom

Het klinkt inderdaad veelbelovend! Maar eerst maar even afwachten wat het precies gaat inhouden. Vooralsnog 2 verschillend luidende prive berichten gekregen. Ik houd u op de hoogte.

@bprosman: het probleem is dat je van een dergelijk A merk na 3 jaar meer mag verwachten dan een reparatie van bijna de helft van de aanschafwaarde. En ik vind een resterend bedrag te betalen van €300 belachelijk veel geld om vervolgens nog maar te moeten afwachten voor welke levensduur. Ik lees namelijk veel meer van deze problemen met dit zogenaamde toptoestel van Philips. Dus blijkbaar een veel voorkomend probleem.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Mvanoosterom

Klopt! Nooit een kip slachten, als die nog een ei moet leggen.

Maxiem.

bprosman

1. Aanschafprijs ongeveer €2000
2. Repair prijsopgave ontvangen waarin vermeld een bedrag te betalen door ons van €272
3. een reparatie van bijna de helft van de aanschafwaarde.
Nu is rekenen niet mijn sterkste kant maar iets klopt er niet :wink:
Ik kom namelijk aan de ~14% ipv 50%.
Ik lees namelijk veel meer van deze problemen
Voedingsprobleem ?

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

bprosman schreef:
1. Aanschafprijs ongeveer €2000
2. Repair prijsopgave ontvangen waarin vermeld een bedrag te betalen door ons van €272
3. een reparatie van bijna de helft van de aanschafwaarde.
Nu is rekenen niet mijn sterkste kant maar iets klopt er niet :wink:
Ik kom namelijk aan de ~14% ipv 50%.
Het is maar net hoe het gelezen wordt. Strict genomen heeft u helemaal gelijk met de reparatiekosten tov de aanschafwaarde (van toen). Maar als we eens naar de aanschafwaarde van een nieuwe kijken, wordt het een heel ander verhaal. Een nieuwe Philips van een dergelijk formaat is te vinden voor zo'n 600,-.

Winterman

Ongelezen bericht door Winterman »

Emmy75 schreef: Een nieuwe Philips van een dergelijk formaat is te vinden voor zo'n 600,-.
Dat maakt de reparatie dus de helft van de aanschafwaarde van een nieuwe. Moet je gewoon een nieuwe kopen.
MAXIEM schreef: Kijk! Zo kan het ook.

Maxiem
OK, Philips is er wel heel snel bij, maar kom nou, eerst even oplossen en dan kunnen de complimenten komen. Ieder merk heeft tegenwoordig zo'n webcare team. Waarom eigenlijk? Die service zouden ze ook gewoon kunnen verlenen als je ze opbelt, maar dat doen ze niet. Omdat de klacht nu publiek wordt gemaakt en andere consumenten er in mee gaan, proberen ze zo snel mogelijk te reageren om imago schade te voorkomen. Niet omdat ze zo'n geweldige service verlenen, want nogmaals, als de service zo geweldig was, was een telefoontje wel voldoende en hoefde je niet naar dit middel te grijpen.
Ze hebben er zelfs een vaste dag voor. Kijk maar even rond op het forum. Vandaag (eigenlijk gisteren) was T-Mobile webcare dag.

Emmy75

Winterman schreef:
Emmy75 schreef: Een nieuwe Philips van een dergelijk formaat is te vinden voor zo'n 600,-.
Dat maakt de reparatie dus de helft van de aanschafwaarde van een nieuwe. Moet je gewoon een nieuwe kopen.
Juust.
Als het de keuze is tussen de reparatie betalen of een nieuwe, zou ik persoonlijk ook een nieuwe kopen. Als het toevallig zo'n maandagmorgen exemplaar is en snel weer wat kapot gaat of reparatie gaat na een jaar stuk dan is men verder van huis.

Ik moet wel zeggen dat een consument van zo'n TV wel zou mogen verwachten dat deze langer meegaat dan 3 jaartjes. Daarom vind ik het niet terecht dat TS 300 euro moet betalen voor de reparatie.

@Mvanoosterom,
U kunt ook eens advies inwinnen bij consuwijzer of juridisch loket, eerste advies is doorgaans gratis.

De post van Philips webcare is veelbelovend en sommigen steken al meteen de loftrompet af, maar dat is mij nog ietwat aan de vroege kant. Eerst goed oplossen zou ik zeggen.

bprosman

Een nieuwe Philips van een dergelijk formaat is te vinden voor zo'n 600,-.
7000 serie waarschijnlijk wel, 9000 serie niet. Niet alleen op formaat vergelijken.
en snel weer wat kapot gaat

Na 4 jaar :?

PhilipsCare_NL

Ongelezen bericht door PhilipsCare_NL »

Beste M. van Oosterom,

Ik heb voor deze kwestie ons contact persoon BCC contact persoon benaderd, en afgesproken dat zij contact met u opnemen. Ik zal u vervolgens nogmaals bij u terug komen om te kijken of u met tevredenheid op een overeenstemming bent gekomen.

Met vriendelijke groet,

Camille Simonse
Philips Webcare

Emmy75

bprosman schreef:
7000 serie waarschijnlijk wel, 9000 serie niet. Niet alleen op formaat vergelijken.
Bij een vergelijk met een nieuwe aanschaf, moet men wel breder vergelijken dat wat men nu heeft. Immers als men besluit tot vervanging komen alle opties ineens weer open. Misschien wil TS wel geen 9000 serie meer kopen en is 7000 ook goed genoeg tegenwoordig. Toestellen worden immers nog steeds verbeterd
bprosman schreef:

Of 3 jaar en 'n beetje, we kennen de aanschafmaand niet.

Eres

Ongelezen bericht door Eres »

M v Oosterom ik ben benieuwd wat philips wel voor je gaat doen.
Philips Webcare of Philips Consumer lifestyle bv, een systeem om de consument met een kluitje in het riet te sturen en van zich af te schudden.
Philips verkoopt een product en deze zou volgens de europese normen aan een bepaalde levensduur moeten voldoen, gebeurt dit niet dan kan men van een wanproduct spreken.

Ik heb ook via bcc een philips tv gekocht(± € 800,--) en van deze begaf het lcd scherm het na 2¼ jaar(half beeld).
Een electronisch apparaat kan altijd stuk gaan.
Contact opgenomen met philips, men zal een coulance regeling doen, volgens hun eigen normen moet de tv probleemloos ± 7 jaar levensduur hebben.
De deal luidt:philips stuurt een reparatie bedrijf en max. € 170,-- reparatie kosten voor mijn rekening, restant voor philips (€135,--)conform een berekening afschrijving van philips.
Coulance regeling klinkt redelijk, nam bedenktijd voor verdere info.
Een locale reparateur vertelde aan de hand van het type en serie nr, het lcd scherm zal van chinese makelij (Ci mij??) zijn, in principe niets mis mee, doch bij philips moet bekend zijn dat dit scherm een productie fout bezit. Advies luidde niet repareren de contacten van het scherm laten los de contacten zullen gefixeerd worden en grote kans dat het probleem zal terugkomen een nieuw scherm zal teveel kosten en de verkopende partij (bcc) behoort volgens de europese normen een schadeloos stelling te geven.
Heb Philips dit medegedeeld en men beaamde contact met bcc op te nemen.
Contact met het call center van bcc resulteerde in het zonder verdere informatie, op dat moment onbekend wie de opdrachtgever was, in het verkrijgen van een prijsopgave van ce repair dordrecht, met dezelfde coulance regeling van philips, maar bij niet akkoord €150,-- onderzoekkosten verschuldigd.
Knap hoor op voorhand weten wat een apparaat mankeert, misschien toch bekend welke storing zich voordoet.
Contact met ce repair en de zaak uitgelegd en verdere actie van hun gestopt, ce repair kon niet het fatsoen opbrengen onze schriftelijke reactie te beantwoorden en bcc geïnformeerd.
Uitkomst bcc men kan niet anders doen, dan de tv minstens door ce repair te laten onderzoeken en evt tot reparatie over te gaan tegen de coulance regeling, voor mij geen optie meer en toch weer geprobeerd met philips tot iets te komen, ik hoefde niet het onderste uit de kan, maar het apparaat was voor mij volkomen onbetrouwbaar, het leidde uiteindelijk tot de consument mag doodvallen instelling en we zoeken het maar met bcc uit.
Einde verhaal, voor mij geen philips en bcc meer en ik zal uitzoeken waar de consumenten rechten wel gehaald kunnen worden.

Mvanoosterom

Nou inderdaad wat te vroeg gejuicht en ten onrechte verondersteld dat we dicht bij een oplossing waren. Contactpersoon van BCC gesproken en die vertelde het volgende verhaal:

CE Repair laten komen en de kosten die op dat moment bepaald worden betalen, vervolgens afwachten of schade valt onder coulance regeling en dan krijg je een deel vergoed via BCC. Probleem is wel dat de kosten voor ons zelf volgens deze meneer ook hoger kunnen uitvallen dan €272.

Het geval is nu ook nog dat we op voorhand al van CE Repair een prijsopgave hebben gekregen en al gesproken werd over een coulance regeling van Philips voor dit veel voorkomende probleem met dit type tv van €491.

Ik ben dan van mening dat je beter zelf die €491 kan krijgen om een nieuwe Philips te kopen dan zelf wellicht nog meer betalen en maar afwachten of je nog iets terugkrijgt van BCC.

Dit is toch geen service van BCC?

Dus mevrouw van de Philips webcare, ik hoop toch echt dat Philips met een beter voorstel kan komen dan de BCC service inschakelen die met niets nieuws komen dan eerst betalen wat CE Repair ook mag vragen en vervolgens hopen dat je iets terug kan krijgen via BCC die dit natuurlijk zelf wel verhalen op Philips, duidende op de €491 euro coulance regeling die mij per ongeluk ter oren is gekomen zoals nu blijkt.

Wordt vervolgd!

Eres

Ongelezen bericht door Eres »

Wordt vervolgd:
Beste Eres,
Ik vind het erg vervelend om over uw ervaring met Philips te lezen. Er is hier duidelijk een fout gemaakt wat natuurlijk niet had mogen gebeuren. De fout is ontstaan door een storing in het systeem wat we hebben laten verwijderen. Laat het mij graag weten als er nog iets is wat wij voor u kunnen betekenen.
Met vriendelijke groet,
Camille Simonse
Philips Webcare

Gereageerd op dit bericht en daarna net als de tv niets meer, ik neem maar aan dat er geen webcare bestaat.
Want anders een simpele smoes een fout door een storing in het systeem.

fastatje

Ongelezen bericht door fastatje »

bprosman schreef:

Men mag dus verwachten dat een tv maar een jaar of vier meegaat? :roll:
Ik ben van mening dat een TV wel wat langer mee mag gaan ondanks de voortschrijdende technieken, en daarbij neem ik maar vast een voorzetje op het commentaar dat een tv vandaag de dag een stuk goedkoper is en je dus maar weer een nieuwe moet aanschaffen, die waarschijnlijk ook "maar" vier jaar mee gaat.
Niks daarvan, het toestel kostte destijds de TS een aardige duit en daar mag je kwaliteit voor verwachten, en minimaal een aardige service.

Gesloten