In feb 2004 heb ik een autoradio gekocht van Pioneer (DEH-P8400MP). Ik heb deze destijds via internet gekocht, bij een webshop in Zweden. Ik betaalde hier (net als toen in Nederland) het bedrag van 799,- euro voor. Na nog geen jaar ging de radio defect, maar de webshop in Zweden was er inmiddels mee gestopt, dus heb ik hem direct naar een Pioneer service centre gestuurd voor reparatie. Na enkele weken de radio terug gehad, en alles werkte weer. Goed en wel 7 maanden later wederom dezelfde problemen, de radio met kantelfrontje, valt steeds spontaan helemaal uit. Weer opgestuurd en zonder noemenswaardige problemen gerepareerd. Wat me toen wel opviel was dat beide keren exact hetzelfde probleem de oorzaak was van het kapot gaan, de zogenaamde flatcable. Afgelopen maand, in december 2006, was ik het weer zo beu dat mijn radio weer te pas en te onpas uitviel dat ik, voor de derde keer nu maar eens contact opnam met Pioneer. Deze adviseerden mij naar een lokale dealer te gaan en die zou het wel oplossen. Perfecte service gehad bij de Bredase Autoshop, en zij hebben hem voor de 3e maal opgestuurd naar een repartie centrum. Alleen kreeg ik te horen dat de radio wel gemaakt kon worden, maar ik moest alle kosten zelf voldoen. Het was trouwens wederom de flatcable die kapot was. Pioneer gaf de volgende redenen op:
1. Ik had de radio is Zweden gekocht, en dus had ik maar recht op 1 jaar garantie (terwijl Zweden gewoon lid is van de EU en ik van mening ben dat ik minimaal 2 jaar garantie zou moeten hebben op aankopen binnen EU landen)
2. Pioneer houdt vol dat somige dingen gewoon kapot gaan bij een autoradio, en dat het gebruiksschade is. (terwijl dit mij erg sterk lijkt omdat a. een autoradio minimaal 3 jaar mee hoort te gaan , en b. een autoradio die zo'n 4x duurder is dan een gemiddelde autoradio toch wel een betere kwaliteit mag hebben, en c. het voor de 3e keer exact hetzelfde defect is.) Ik ben dan ook van mening dat ik binnen 3 jaar niet 3 maal met dit defect geconfronteerd had mogen worden; het lijkt me vrij duidelijk dat dit een defect aan het product is.
Kortom, Pioneer wil en kan niks voor me doen. Na het laatste gesprek zij de medewerker van Pioneer doodleuk dat als ik het er niet mee eens was ik maar "lekker naar Kassa of Tros Radar moest schrijven"

Dus als iemand van Pioneer dit leest: bij deze!
Om dus maar to-the-point te komen: wat zijn in dit geval mijn rechten? En wat zijn de rechten/plichten van Pioneer?