LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] problemen met philips 42 in plasma ambivision

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
marretje1959
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 apr 2011 13:35

problemen met philips 42 in plasma ambivision

Ongelezen bericht door marretje1959 »

Wij hebben in juli 2006 een 42 inch plasma ambivision gekocht,voor 3000 euro (aanbieding van 4200 euro) bij Megamax in Rotterdam Alexander, (die nu failliet is), met 6 maanden ging de tv bijna niet meer aan, na 10x-15x aan drukken bleef hij dan aan, het moederbord is toen vervangen, kosteloos, maar was wel de tv 3 weken kwijt, zonder leentoestel. nu 4 jaar later is het weer hetzelfde liedje, contact opgenomen met Philips, die hebben een software update usb opgestuurd, volgens mij fix je daar geen hardware mee, maar goed, toen werd e-care ingeschakeld, die kwam afgelopen vrijdag netjes op tijd, met een nieuw moederbord a 350 euro,(170 voor moederbord en de rest voorrijkosten) omdat we niet zeker waren of het wel het moederbord was, werd er besloten de tv mee te nemen en te kijken wat er aan de hand is met opgave van kosten voordat hij gerepareerd wordt.deze keer wel een leentoestel (32 in) voor mij is dit een terugkomend probleem, fabrieksdefect, volgens philips is het pech gehad, jammer dan, gewoon betalen ! Ik vind dat er wel een beetje coulance mag zijn van philips uit omdat het waarschijnlijk weer hetzelfde probleem is, en ik het niet normaal vind dat hij voor de 2e keer binnen 5 jr weer kapot is ! en dat voor een tv van 4200 euro ik vind het schandalig hoe philips zich opstelt in deze zaak, en zal ook never nooit meer philips kopen! wat een rot opstelling van zo'n groot bedrijf , Bah ! ze moeten zich rot schamen om zulk prutswerk op de markt te zetten !

Rickyman
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 dec 2009 23:38

Re: problemen met philips 42 in plasma ambivision

Ongelezen bericht door Rickyman »

Scherm is bijna 5 jaar oud en heeft dus nu voor 2e keer een probleem. Dan is het toch geen prutswerk! Als er nu 4 reparaties waren geweest oké, maar twee?
Daarnaast was u er vroeg bij en koop je nu een betere plasma voor 499 euro, repareren voor 350 euro is dus zonde geld. De tv zal economisch een jaar of 6 mee moeten maar de verkoper is failliet en daar kunt u niet meer reclameren.
Het klinkt hard maar het is 350 euro betalen (zonde geld) of een nieuwe kopen (beter idee)
Dat dat ding ooit 4200 euro heeft gekost is niet van belang, nieuwe technieken zijn altijd duur. De 1e 3D tv kostte ruim een jaar terug nog dik 2000 euro en nu 799.
Iedereen die toen die 2000 euro heeft betaald maakte bewust de keuze om snel in te stappen en niet op de prijsdaling te wachten. U heeft 1200 euro korting gekregen, op uw toestel, als u die apart had gezet kon je nu het beste van het beste toestel kopen.

Rick

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: problemen met philips 42 in plasma ambivision

Ongelezen bericht door BBCS »

marretje1959 schreef:Ik vind dat er wel een beetje coulance mag zijn van philips uit omdat het waarschijnlijk weer hetzelfde probleem is, en ik het niet normaal vind dat hij voor de 2e keer binnen 5 jr weer kapot is ! en dat voor een tv van 4200 euro ik vind het schandalig hoe philips zich opstelt in deze zaak, en zal ook never nooit meer philips kopen! wat een rot opstelling van zo'n groot bedrijf , Bah ! ze moeten zich rot schamen om zulk prutswerk op de markt te zetten !
Je hebt je teveel laten hersenspoelen door die "consumentenorganisaties" die maar blijven roepen dat een product probleemloos een x jaar mee moet gaan.

De fabrikanten garanderen de goede werking gedurende de garantieperiode en brengen daarna alle kosten gewoon in rekening.

Dat de consumentenorganisaties het daar niet mee eens zijn, wilt nog niet zeggen dat de uitingen van die organisaties gelijk rechten aan ontleent mogen worden.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: problemen met philips 42 in plasma ambivision

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Jee BBCS, je kopieermodus staat weer aan ? TS heeft het hier helemaal niet over. Als jij een tv koopt van dat geld zou je ook graag willen en verwachten dat je er langer plezier van hebt.
Helaas heb ik geen oplossing in deze, aangezien de winkel failliet is. Alleen een dure les, volgende x een iets betrouwbaarder adres bezoeken.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: problemen met philips 42 in plasma ambivision

Ongelezen bericht door BBCS »

Ouwe aap schreef:Jee BBCS, je kopieermodus staat weer aan ? TS heeft het hier helemaal niet over. Als jij een tv koopt van dat geld zou je ook graag willen en verwachten dat je er langer plezier van hebt.
Het klopt dat ik weer in herhaling val.

Het punt is dat je kunt wel willen dat je langer van een tv plezier wilt hebben, maar dat noch de fabrikant en noch de winkelier (die in dit geval er niet meer is) gedurende de periode welke door de consumentenorganisaties wordt gezegd zorgen voor kosteloze reparatie of vervanging en dat er gegarandeerd moet worden dat het product gedurende die periode probleemloos mee moet gaan.

Nog een keer herhaling?
Zeker.
Helaas heb ik geen oplossing in deze, aangezien de winkel failliet is.
De oplossing is zeer simpel: de koper dient gewoon voor de reparatie te betalen.

Veel consumentenorganisaties zijn het er niet mee eens en vinden dat de consument gedurende de gemiddelde levensduur die de organisaties zelf bepalen geen reparatiekosten behoren te hebben.

Zelf zeg je:
Als jij een tv koopt van dat geld zou je ook graag willen en verwachten dat je er langer plezier van hebt.
De TS schreef:
Ik vind dat er wel een beetje coulance mag zijn van philips uit omdat het waarschijnlijk weer hetzelfde probleem is, en ik het niet normaal vind dat hij voor de 2e keer binnen 5 jr weer kapot is !
De fabrikanten hanteren heel vaak: na de garantieperiode gewoon alle kosten betalen.

Is het verboden wat de fabrikanten en winkelieren doen?
Nee. Zeker niet.
Alleen die consumentenorganisaties zijn het er totaal niet mee eens.

Weer herhaling:
Iedere tv kan kapot gaan, ook binnen 1, 2 of 5 jaar.
Het geval van de TS is vervelend, maar nooit uit te sluiten. Dus het geval van de TS kan wel degelijk.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: problemen met philips 42 in plasma ambivision

Ongelezen bericht door angel1978 »

Je liegt inderdaad in herhaling BBCS

aaten
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:43
Locatie: Utrecht

Re: problemen met philips 42 in plasma ambivision

Ongelezen bericht door aaten »

Ouwe aap schreef:Jee BBCS, je kopieermodus staat weer aan ? TS heeft het hier helemaal niet over. Als jij een tv koopt van dat geld zou je ook graag willen en verwachten dat je er langer plezier van hebt.
Helaas heb ik geen oplossing in deze, aangezien de winkel failliet is. Alleen een dure les, volgende x een iets betrouwbaarder adres bezoeken.
Een iets betrouwbaarder merk bedoel je :) Is al jaren bekend dat Philips tv's nu niet uitblinken in kwaliteit, net als Loewe overigens. Kan de winkelier niet veel aan doen, de consument gaat voor een bepaald merk.

Maar verder, na deze periode van gebruik is het inderdaad gewoon pech. Dit kan je redelijkerwijs nergens meer op verhalen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: problemen met philips 42 in plasma ambivision

Ongelezen bericht door BBCS »

Het hele punt (en ik val weer in herhaling) is dat de consumentenorganisaties van de producten bepaalde lijsten hebben gemaakt waarin zij aangeven hoelang dat een product probleemloos mee moet gaan.

Echter kent de wetgeving geen periode waarin een product probleemloos mee moet gaan.
Dus die tabellen die de consumentenorganisaties hebben opgesteld (en ook de Uneto) kunnen zo de prullenbak in.

Veel mensen kijken nog steeds terug naar het verleden hoelang zij met een tv hebben gedaan.
Echter zitten we niet meer in een kwaliteits reparatie maatschappij, maar we zitten in een wegwerpmaatschappij.
En aangezien veel mensen de aanschafprijs zeer belangrijk vinden (hoe goedkoper, des te beter) gaat men voornamelijk voor het aller goedkoopste.
Kwaliteit is van van ondergeschikt belang.

Men kiest liever voor een product met 1 jaar garantie, omdat die veel goedkoper is.
Als jij een tv koopt van dat geld zou je ook graag willen en verwachten dat je er langer plezier van hebt.
Ik kom hierop even terug.
Als je van een tv langer wilt genieten, moet je ook een tv kopen met een langere garantieperiode.
De garantieperiode is die periode waarin de fabrikant garant staat voor de goede werking.
Dus koop dan niet een tv met 1 jaar garantie, waarbij je verwacht dat die toch 5 jaar probleemloos mee moet gaan, maar koop dan als je die verwachting hebt een tv met 5 jaar garantie.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: problemen met philips 42 in plasma ambivision

Ongelezen bericht door puma73 »

bbcs

stop eens met onzin verkopen. jij probeert mensen op het verkeerde been te zetten met je onzinverhaaltjes over hersenspoelen door consumentenorganisaties en het geen recht hebben op reparatie onder garantie omdat JIJ meent dat men daar geen recht op heeft.

winkeliers als jij die zo bekrompen omgaan met wet en regelgeving zouden verplicht moeten worden een cursus BW en de daarmee samenhangende regelgeving te volgen

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: problemen met philips 42 in plasma ambivision

Ongelezen bericht door BBCS »

puma73 schreef:bbcs

stop eens met onzin verkopen. jij probeert mensen op het verkeerde been te zetten met je onzinverhaaltjes over hersenspoelen door consumentenorganisaties en het geen recht hebben op reparatie onder garantie omdat JIJ meent dat men daar geen recht op heeft.
Het zijn geen onzinverhalen.
puma73 schreef:winkeliers als jij die zo bekrompen omgaan met wet en regelgeving zouden verplicht moeten worden een cursus BW en de daarmee samenhangende regelgeving te volgen
Het punt is dat als de consumentenorganisaties aangeven dat een tv 8 jaar probleemloos mee zou moeten gaan, dat er dan gezegd wordt dat het consumentenrecht aangeeft dat een tv 8 jaar probleemloos mee moet gaan.

De uitspraken van de consumentenorganisaties hebben voor de koopovereenkomst en de eigenschappen van het product totaal geen enkele waarden.

Nogmaals: de wetgeving kent geen regel waarin aangegeven wordt dat een product probleemloos een x tijd mee moet gaan.
Als jij dat anders vindt, dan breng jij de mensen op het verkeerde been, niet ik.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: problemen met philips 42 in plasma ambivision

Ongelezen bericht door angel1978 »

BBCS schreef:
puma73 schreef:bbcs

stop eens met onzin verkopen. jij probeert mensen op het verkeerde been te zetten met je onzinverhaaltjes over hersenspoelen door consumentenorganisaties en het geen recht hebben op reparatie onder garantie omdat JIJ meent dat men daar geen recht op heeft.
Het zijn geen onzinverhalen.
puma73 schreef:winkeliers als jij die zo bekrompen omgaan met wet en regelgeving zouden verplicht moeten worden een cursus BW en de daarmee samenhangende regelgeving te volgen
Het punt is dat als de consumentenorganisaties aangeven dat een tv 8 jaar probleemloos mee zou moeten gaan, dat er dan gezegd wordt dat het consumentenrecht aangeeft dat een tv 8 jaar probleemloos mee moet gaan.

De uitspraken van de consumentenorganisaties hebben voor de koopovereenkomst en de eigenschappen van het product totaal geen enkele waarden.

Nogmaals: de wetgeving kent geen regel waarin aangegeven wordt dat een product probleemloos een x tijd mee moet gaan.
Als jij dat anders vindt, dan breng jij de mensen op het verkeerde been, niet ik.

De rechter denkt hier heel duidelijk anders over en geeft dus in feite aan dat jij liegt BBCS. Stop eens met de mensen hier voor te liegen !

marretje1959
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 apr 2011 13:35

Re: problemen met philips 42 in plasma ambivision

Ongelezen bericht door marretje1959 »

Echter zitten we niet meer in een kwaliteits reparatie maatschappij, maar we zitten in een wegwerpmaatschappij.
En aangezien veel mensen de aanschafprijs zeer belangrijk vinden (hoe goedkoper, des te beter) gaat men voornamelijk voor het aller goedkoopste.
Kwaliteit is van van ondergeschikt belang.
sorry hoor maar 2990 voor een tv vind ik niet echt goedkoop en dat was een aanbieding van 4250 voor 2999 in het ek seizoen toendertijds, en het is niet het scherm, maar de voeding/moederbord die voor de 2e keer kapot is, duidelijk een fabrieksfout.

en de aanschafprijs vind ik niet zo boeiend, kwaliteit wel, en met Philips dacht ik een beetje kwaliteit te kopen, dus niet!

aaten
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:43
Locatie: Utrecht

Re: problemen met philips 42 in plasma ambivision

Ongelezen bericht door aaten »

@BBCS: een product dient volgens de wet de eigenschappen te bevatten die redelijkerwijs verwacht mogen worden het zogeheten conformiteitsbeginsel. Dit houdt dus in dat als in het algemene verkeer blijkt dat een TV dus 10 jaar mee gaat dat dit ook verwacht mag worden. Hoe dichter bij die eindtermijn hoe meer kosten de consument zelf moet dragen.

In dit geval heb je het over een wat ouder type plasma tv, de echte levensduur daarvan is denk ik lastig aan te tonen.
Dat de TV destijds 2999 heeft gekost is jammer maar dat is de prijs die je betaald om een dergelijk product als eerste te hebben (first adopters betalen altijd het grootste deel van de ontwikkeling terug, early adopters iets minder en mensen die pas later kopen betalen ook het minst).
Je kan proberen om een zaak tegen Philips te beginnen maar ik vrees dat je gezien de leeftijd van de TV er niet beter van wordt. Koop een nieuwe plasma tv dan kost het minder dan een zaak of een eventuele reparatie, tevens bespaart u dan aanzienlijk op de energiekosten (de oudere plasma's zijn echte energieslurpers).

Dat het moederbord voor de tweede keer defect raakt is inderdaad vervelend maar dat zegt vrees ik meer over de kwaliteit van Philips in het algemeen en is dus in het algemene verkeer blijkbaar geaccepteerd als dit vaker gebeurd, Philips garandeerd de werking niet voor niets maar voor 1 jaar.

PhilipsConsumerCare
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 feb 2010 09:06
Contacteer:

Re: problemen met philips 42 in plasma ambivision

Ongelezen bericht door PhilipsConsumerCare »

Philips vindt het zeer vervelend om te lezen dat de klant hinder ondervindt van zijn Plasma TV.

Philips wil graag met de klant in contact komen, daarom is er een PB naar de klant gestuurd met het verzoek om contact met de Consumer Care afdeling op te nemen.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: problemen met philips 42 in plasma ambivision

Ongelezen bericht door 53o »

Philips vindt het zeer vervelend om te lezen dat de klant hinder ondervindt van zijn Plasma TV.

Philips wil graag met de klant in contact komen, daarom is er een PB naar de klant gestuurd met het verzoek om contact met de Consumer Care afdeling op te nemen.
Lijkt mij een hele nette houding van Philips. Aangezien de verkopende partij failliet is heb je nu dus geen plek meer om aan te kloppen voor je consumentenrecht. De fabrikant heeft geen verdere verantwoordelijkheid naar jou afgezien van fabrieksgarantie. De reply lijkt dus aan te geven dat de fabrikant of coulant kan zijn of hun reputatie erg belangrijk vindt. Win/win voor de consument.

Zou je kunnen updaten hoe dit verder verloopt?

*disclaimer, ik werk niet voor Philips maar werk in een computer winkel. Daarentegen vind ik het wel zeer positief om een fabrikant te zien die serieus de moeite erin stopt om dit soort fora te monitoren en probeert problemen op te lossen voor deze escaleren.

marretje1959
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 apr 2011 13:35

Re: problemen met philips 42 in plasma ambivision

Ongelezen bericht door marretje1959 »

Ik heb contact gehad met Philips, en e-care, het panel van de tv is overleden, kan niet meer geleverd worden, en plasma wordt niet meer gemaakt door philips, nu zit ik niet vast aan plasma, ik wil gewoon een goede tv, dus we moeten even eruit komen hoe we dit op gaan lossen.....

alfatrion
Berichten: 22052
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: problemen met philips 42 in plasma ambivision

Ongelezen bericht door alfatrion »

53o schreef:Lijkt mij een hele nette houding van Philips. Aangezien de verkopende partij failliet is heb je nu dus geen plek meer om aan te kloppen voor je consumentenrecht. De fabrikant heeft geen verdere verantwoordelijkheid naar jou afgezien van fabrieksgarantie. De reply lijkt dus aan te geven dat de fabrikant of coulant kan zijn of hun reputatie erg belangrijk vindt. Win/win voor de consument.
Hoe vervelend het ook is voor TS, dit is het correcte antwoord.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: problemen met philips 42 in plasma ambivision

Ongelezen bericht door bprosman »

Gebruikers gaan vaak aan het feit voorbij dat het TV gedrag tegenwoordig heel anders is dan vroeger. Vroeger ging de TV 's-avonds na het eten aan voor de fabeltjeskrant, het journaal, een woensdagmiddag Ome Willem en dat was het, dus qua "Branduren" ging een TV best 10 jaar mee. Tegenwoordig staat dat ding 's-morgens om 07:00 al op Nickelodeon, om 09:00 "As the world turns" en als de kinderen uit school komen nog even gamen tot het eten. De huidige consument "verstookt" tegenwoordig 3* zoveel TV uren als vroeger. Dat is ook de reden dat TV fabrikanten er een bedrijfsurenteller in hebben zitten omdat "hij is na 2 jaar al kapot" niet echt veel zegt.

Groeten, Bram

Rickyman
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 dec 2009 23:38

Re: problemen met philips 42 in plasma ambivision

Ongelezen bericht door Rickyman »

@ Bram
Zeer goed antwoord.
Als ik thuis kijk staat dat ding inderdaad tegenwoordig een uurtje of 6 a 7 aan.
Kind begint idd in de morgen, komt thuis en gaat op de wii of kijkt iets wat opgenomen is.
Dan tijdens eten 6 uur journaal en gaat weer uit als ouders naar bed gaan.
Allen de dagen dat we aanloop hebben blijft dat ding keurig uit.

Rickyman :D :D :D

pa3fii
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 sep 2011 21:58

Re: problemen met philips 42 in plasma ambivision

Ongelezen bericht door pa3fii »

Philips maakt gewoon baggerzooi en heeft totaal geen oog meer voor de consument.
De kwaliteit van hun tv's is zienderogen slechter geworden de laatste jaren.
Net als meer van hun producten.
En hun service is helemaal onder de maat, vooral als het gaat om problemen die bij hun bekend zijn.
Voor mij geen Phillips meer!

Gesloten