LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reperateur Oasis Media DVR-9407

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
raprap
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 feb 2007 19:05

Reperateur Oasis Media DVR-9407

Ongelezen bericht door raprap »

Beste allemaal,

Onderstaande heb ik ook op het forum van PC-Helper geschreven, hier is ook veel te vinden over de Oasis Media DVR-9407. Heb met de laatste upgrade (die inmiddels ook op de site van phemelrijk staat) geen fouten meer gehad. De enige vastlopers die ik voor die tijd soms had, was tijdens het afspelen van een opname (blauw scherm met een foutmelding in een routine). Dit gebeurde overigens niet vaak. De betreffende opnames die dit probleem hadden, lieten zich overigens wel kopiëren naar een DVD en kon ik vervolgens in een andere DVD-speler alsnog afkijken (niet op de DVR-9407, die liep dan ook vast :cry: ). Bij het afkijken van zo een opname, leek het wel of er een soort digitale storing in de opname zat vanaf het punt waar de DVR-9407 vast liep (rare flitsen in het beeld en zo).

Velen zullen al gemerkt hebben dat Carotai International Repair Service B.V. opgedoekt is. De telefoon werd niet meer werd opgenomen. Echter, enige tijd geleden heb ik het toch weer geprobeerd... Met succes! Ik kreeg te horen (van een dame die moeilijk te verstaan was) dat ze de Oasis Media DVR-9407 niet langer repareren en dat dit nu door een Belgisch bedrijf verzorgt wordt. Naam van de meneer die zich er mee bezig houdt, kon ik slecht verstaan, alsmede de bedrijfsnaam. Ik heb daarom geen website of correct e-mail-adres kunnen achterhalen. Ik heb wel een correct telefoonnummer :D

0032 34601062

Ik heb dit nummer pas een keer gebeld, maar toen waren ze gesloten (hun weekend begint al om vrijdagmiddag 15:00). Druk druk druk, hierna niet meer geprobeerd (ik heb nu geen grote problemen meer, hij doet het goed: voor opnames stel ik altijd tijden in en gebruik ik geen Show View of PDC). Helaas ben ik overdag ook niet in staat om naar België te bellen. Mocht iemand succes hebben met het bellen naar dit nummer, post dan a.u.b. de verkregen info in dit forum. O ja, de naam van de persoon die ik doorkreeg was iets van David Mons (achternaam ben ik niet zeker van, voornaam wel).

Fouten waarvan ik weet dat ze op dit moment nog steeds in de firmware zitten:

- DVD-9407 onthoud niet de mode (DVD/HDD) waar hij het laatst in gebruikt is; hij start altijd op in DVD-mode en geeft een Duitse melding als er vervolgens geen DVD in zit (keine DVD)
- Het is niet mogelijk om handmatig 4 karakters bij de zendernaam in te vullen; je komt niet verder dan 3, terwijl de DVD-9407 zelf bij het scannen van zenders wel 4 karakters invult (zowel bij Nederland 1, 2 en 3, maakt hij er 'nede' van; dit is dus niet te wijzigen in bijvoorbeeld 'ned1', dus maak ik er maar 'ne1', 'ne2' en 'ne3' van).

Heeft iemand nog aanvullingen? Dan kan dat lijstje doorgegeven worden aan dat Belgische bedrijf, kijken of zij binnenkort met een update kunnen komen (de laatste update is inmiddels ook al weer een half jaar oud of zo).

Raymond

SDS
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2007 09:34

Re: Reperateur Oasis Media DVR-9407

Ongelezen bericht door SDS »

Het Belgisch nummer wat jij geeft is van de importeur van dit apparaat.
De dvd-recorders worden gerepareerd door Super Display Systems. In Heerlen, Nederland.
Het nummer van het call-center is 045-8506510 (fax-045-8506519)

-De problemen met het opslaan van de zenders blijft ben ik bang. De maker van dit apparaat herkent het probleem,maar zal hier helaas niks meer aan doen.
-en je andere klacht was bij mij nog niet bekend. Heb het meteen getest. Hier start de dvd-recorder altijd op in HDD mode. Maar ik krijg altijd te zien "keine dvd". Dit is gewoon een melding dat je weet dat er "geen dvd" in zit.(en ja het is een taalfoutje :wink: )

raprap
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 feb 2007 19:05

Re: Reperateur Oasis Media DVR-9407

Ongelezen bericht door raprap »

Hallo SDS,

Bedankt voor je reactie... Ik had natuurlijk zelf nog een keer naar België kunnen bellen, maar ik ben gewoon tevreden: hij doet het goed. Enig idee waarom hij bij mij altijd in DVD-mode start als ik 'm aanzet (taalfoutje stoort me niet, zoveel Duits spreek ik ook nog wel :))? Welke firmware gebruik jij? Er staat me iets van bij toen ik 'm een jaar geleden bij de Kijkshop kocht, dat hij de laatste 'mode' onthield. M.a.w. als je 'm het laatst in HDD-mode had gebruikt, uitgeschakelde en weer in schakelde, dat hij dus braaf in HDD-mode startte. Ook hier is mee te leven, het is aleen jammer dat het niet zo werkt. Mocht ik nu nog grote bugs vinden, dan weet ik nu tenminste waar ik heen kan bellen.

Raymond

raprap
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 feb 2007 19:05

Re: Reperateur Oasis Media DVR-9407

Ongelezen bericht door raprap »

Hoi SDS,

Ik had niet direct begrepen dat je zelf van Super Display Systems bent, had ik kunnen afleiden uit je account-naam :lol:

In ieder geval, de laatste firmware (http://members.chello.nl/rc.hemelrijk/d ... phemelrijk)
is ook al weer een tijdje oud. Zoals in mijn voorlaatste reply, ik ben tevreden, maar er zitten nog wel een paar kleine foutjes in.

Is het mogelijk om een lijst met bekende bugs te mailen?
Is er ook een lijst met fixes beschikbaar van deze laatste update?

Groet,

Raymond

Plectrum
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2007 14:47

Re: Reperateur Oasis Media DVR-9407

Ongelezen bericht door Plectrum »

SDS,

Ik heb inmiddels begrepen dat Carotai niet meer bestaat. Nu heb ik een "Stein" (9504) DVD-recorder die daar destijds is geweest voor reparatie. Ze hadden me een firmware gestuurd die niet in orde was...

Bovendien bleef het probleem bestaan dat bij lichte beelden, zoals ijshockey bijvoorbeeld, de sync wegviel. Dit heb ik zelf opgelost door een R/C netwerkje te plaatsen tussen de tuner en de "hoofdprint". In serie met het composietsignaal wat uit de (Philips) tuner komt. Daarna wel uiteraard de versterking bijgeregeld middels "Angle,1,2,3,4,NTSC/PAL,1".

Ook deze recorder heeft dezelfde eigenschappen als de Oasis 9407.
De melding "Keine CD/DVD" en het altijd in DVD modus opstarten.

Verder vind ik de ondertiteling bij DivX bestanden nogal priegelig. En, als de resolutie daarvan (het DivX-bestand zelf uiteraard) kleiner is dan 720X576 dan moet ik ook nog op de zoomtoets drukken...

Hij loopt normaal nooit vast en doet zijn werk prima. Vastlopen gebeurt alleen bij te snel achter elkaar indrukken van de "spoeltoetsen" d.w.z. 2x, 4x, 8x, 16x, 30x, 60x, 100x.

In de handleiding staat ook vermeld dat Yakumo te benaderen zou zijn over support... Daar weten ze echter niks van een "Stein".
Hun Yakumo firmware biedt wel een knipfunctie. Misschien dat zoiets ook zou kunnen op de Stein/Oasis? Ik vermoed dat beide (en misschien zelfs de Yakumo Recordmaster) in principe dezelfde toestellen zijn. Oh ja, bij het invoeren van Video+ codes moet ik bijna altijd met de hand de juiste zender kiezen. Behalve op Ned. 1,2,3 en nog een klein aantal anderen. Toch zit RTL4 gewoon op 4 om maar wat te noemen.

Misschien dat jij daar meer van weet? Ik zie (voor zover ik kan vinden) dat jullie geen website hebben. Dat is jammer maar misschien komt dat nog.

StephenM
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 feb 2008 19:36

Re: Reperateur Oasis Media DVR-9407

Ongelezen bericht door StephenM »

Hi Plectrum,

Zou je mss wat informatie kunnen geven over zo'n R/C netwerkje?

Vind het echt jammer dat m'n Stein DVD Recorder zoveel
problemen geeft bij té wit beeld...

Verder is ie best wel okey!

raprap
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 feb 2007 19:05

Re: Reperateur Oasis Media DVR-9407

Ongelezen bericht door raprap »

Hallo allemaal,

Bij de Oasis Media is dit gewoon met de afstandbediening te corrigeren, mogelijk werkt dat met die Stein dan ook wel. Zie http://www.pchelper.nl/forum/index.php? ... ntry518942 voor meer info.

StephenM
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 feb 2008 19:36

Re: Reperateur Oasis Media DVR-9407

Ongelezen bericht door StephenM »

Ja, merci, die update had ik al!

Het niet syncen van de witte schermen heeft nog een ander reden
dan de instellingen via de remote - (maar die zijn ook noodzakel'k)

Op het video/svhs/scart en zelfs DV signaal werkt ie zoals't hoort!
Nu start ik de opname met de timer,
zet 'm op scart, en zet m'n video van tevoren op...

jos_sds
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2008 01:04

Re: Reperateur Oasis Media DVR-9407

Ongelezen bericht door jos_sds »

hallo , als bij jou dvd recorder de sync wegvalt bij wit beeld kun je dit als volg oplossen : maak de dvd recorder open en schroef de philips tuner eruit door de twee schroefjes eruit te draaien trek het stekkertje los zodat je de tuner los hebt , draai de onderkant naar je toe en zoek naar het nr R4 daar zit als het goed is niets op soldeer daar een weerstand van 75 ohm (smd weerstand) op en klaar is kees :lol: .
zet dit alles weer in elkaar en het probleem is opgelost.

hopende jullie voldoende te hebben geinformeerd.

dan hoef ik dat niet meer te doen :wink: .

m.v.g jos

StephenM
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 feb 2008 19:36

Re: Reperateur Oasis Media DVR-9407

Ongelezen bericht door StephenM »

Wow, Merci Jos!
Dit ga ik van't weekend eens onderzoeken!!

Groeten,
StephenM

StephenM
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 feb 2008 19:36

Re: Reperateur Oasis Media DVR-9407

Ongelezen bericht door StephenM »

Wow Jos !!!

't Is er al in gesoldeerd!!!
Geen sync problemen meer!

1000x Bedankt Man!
En tof dat je de moeite hebt gedaan om't hier te posten!

StephenM

Emmsor
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2008 20:54

Re: Reperateur Oasis Media DVR-9407

Ongelezen bericht door Emmsor »

ik zal zodra ik kan eens die update uitproberen. :idea:

Had zonet het probleem weer vast te lopen. Nu bij rec in te duwen. krijg dan blauw scherm met "ide-controller install", dacht ik. Na 5 minuten afzetten en terug aan kwam de boodschap "update hdd drive". nadien terug eerste melding. Nu stond hij 10 minuten of meer af, en bij terug aan te zetten geen problemen meer. Raar.:?

Ook heb ik wel vaak het sneeuwscherm als hij opstart bij het kijken of opname van TV. men moet dan eerst ander kanaal kiezen en dan weer in orde.:?

Bij opname slaat hij soms ook wel vast. Stekker uit, openschroeven en schijf weggooien en alles terug toe. Opniew opname en doen en OK.:?

Ik ben blij met het apparaat, maar het doet toch reglmatig lastig.
:lol:

Gesloten