LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rmc30c2 universele ab van samsung werkt super slecht.

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
michael755
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 apr 2010 23:34

rmc30c2 universele ab van samsung werkt super slecht.

Ongelezen bericht door michael755 »

Bij deze wil ik jullie waarschuwen voor de rmc30-c2 van samsung en de service van samsung. Deze universele afstandsbediening kost 200 euro en werkt niet zoals je mag verwachten. Enige hulp van samsung mag je zeker niet verwachten. de ab hen ik anderhalve maand in bezit! hieronder het contact met samsung.

maandag 25 juli 2011 9:10

Hoi,
>
> Ik heb gesproken met de klantenservice over de problemen met mijn ab. Deze meneer vond het nodig dat ik de problemen nog een keer uitleg per mail. Dit na een gesprek van ongeveer een kwartier naar een 0900 nummer. Heel apart.
>
> De problemen zijn;
>
> Ab is niet te updaten. Geeft aan dat de verbinding mislukt is. Dit terwijl de ab gewoon verbonden is met internet. Misschien dat de ab na een update fatsoenlijk werk. 
>
> Ik heb problemen met het bedienen van mijn UPC media box. Ik moet zo erg richten op het kastje dat er niet mee te werken valt. Met de originele kan ik naar het plafond richten en dan reageert deze nog steeds perfect. De medewerker vertelde mij dat de ab niet goed hoeft te werken met niet samsung producten. Deze opmerking van de medewerker vond ik dan ook zeer ongepast. Dit omdat de ab redelijk duur is. Ik heb een Philips ab twv 50 euro incl touch en deze werkt net als de originele ab van UPC.
>
> De batterij is belachelijk snel leeg. Ik moet hem om de 2 à 3 dagen opladen. Als dit zo hoort dan wil ik hiervoor een docking station ontvangen, het gepruts met dat stekkertje is geen optie. Wel als dit 1 keer per 2 weken à 1 keer per maand zou moeten gebeuren. Jullie hebben de doen denken dat de ab net zo lang mee zou gaan als een normale ab en dat je deze dan makkelijk kan opladen. Dit is echt niet zo.
>
> Graag wil ik een passende oplossing voor mijn problemen. Dit product werkt niet zoals deze hoort te werken. Het is niet de kwaliteit die ik mag verwachten van Samsung. Ik ben helemaal over gegaan op Samsung na problemen met Philips maar deze slechte kwaliteit ken ik niet van jullie.
>
> Alvast bedankt.
>
> Mvg Michael

> Klantnummer Samsung 2810784437
>
--------------------------------------------------------------------------------------------------
woensdag 3 augustus 2011 15:39

Hoi,

Tot op heden nog steeds niks gehoord. 

Ik hoor graag hoe het verder gaat met de ab.

Ik heb een probleem met mijn tv. Ik heb hierover begin vorige week contact opgenomen met de klantenservice en kreeg te horen dat het erg druk was en dat ze graag mijn telefoonnummer wilde hebben zodat ze mij konden terug bellen. Tot op heden ben ik nog steeds niet terug gebeld. Dit vind ik niet netjes. (vandaag 16 augustus 2011 nog steeds niet terug gebeld)

Mvg Michael

--------------------------------------------
Op 5 aug. 2011 om 11:35 heeft <[email protected]> het volgende geschreven:

Uw klantnummer: 2810784437
 
Geachte heer/mevrouw ,
 
Wij zaten in de veronderstelling dat uw vragen al hadden beantwoord. Dat blijkt dus niet zo te zien vandaar onze excuses. Hieronder hebben wij vragen/kwestie per stuk beantwoord.
 
De problemen zijn;

1; Ab is niet te updaten. Geeft aan dat de verbinding mislukt is. Dit terwijl de ab gewoon verbonden is met internet. Misschien dat de ab na een update fatsoenlijk werk.
Er is geen update beschikbaar, vandaar dat deze melding komt.

2; Ik heb problemen met het bedienen van mijn UPC media box. Ik moet zo erg richten op het kastje dat er niet mee te werken valt. Met de originele kan ik naar het plafond richten en dan reageert deze nog steeds perfect. De medewerker vertelde mij dat de ab niet goed hoeft te werken met niet samsung producten. Deze opmerking van de medewerker vond ik dan ook zeer ongepast. Dit omdat de ab redelijk duur is. Ik heb een Philips ab twv 50 euro incl touch en deze werkt net als de originele ab van UPC.
Omdat wij niet kunnen zien hoe u de codes van de UPC remote heeft ingevoerd, is het moelijk om op dit stuk antwoord te geven. Maar de Touch Remote heeft ook een learning functie waarmee alle codes kunnen worden ingevoerd. Zou willen adviseren om deze te gebruiken.

3; De batterij is belachelijk snel leeg. Ik moet hem om de 2 à 3 dagen opladen. Als dit zo hoort dan wil ik hiervoor een docking station ontvangen, het gepruts met dat stekkertje is geen optie. Wel als dit 1 keer per 2 weken à 1 keer per maand zou moeten gebeuren. Jullie hebben de doen denken dat de ab net zo lang mee zou gaan als een normale ab en dat je deze dan makkelijk kan opladen. Dit is echt niet zo.
Dit is normaal voor de touch remote. Helaas is er geen docking station voor de Touch Remote.
 
Tariq Idoe
Contact Centre
Customer Service Representative
----------------------------------------------------------------
8 augustus 2011 11:36:41 GMT+02:00

hoi,

Ik vind dit geen net bericht, ik heb heel wat samsung producten in huis en had zeker niet verwacht dat jullie service zo super slecht zou zijn. Graag wil ik weten of dit een fout is geweest of dat samsung zo`n super slecht service heeft, dit omdat ik samsung dan ga vermijden! Niet iedere vraag / klacht van mijn kant is beantwoord. Ook het het probleem met de klantenservice is niet besproken. er is een zo kort mogelijk bericht naar mij gestuurd.

probleem 1; misschien handig om een update te gaan maken, het product werkt zeer slecht en ligt nu weg te rotten in een la! misschien handig om de melding aan te passen die op de ab word weergegeven! misschien de klantenservice op de hoogte te stellen? deze hoort dit ook te weten!

probleem 2; upc staat standaard geprogrammeerd in de ab (misschien handig voordat op mijn mail word gereageerd een ab in de hand te nemen en kijken of upc erbij staat)? maar uiteraard heb ik ook enkele toetsen zelf geleerd om te kijken of dit een beter effect heeft, maar dat is natuurlijk niet zo anders had ik dit probleem niet aan jullie voorgelegd.

probleem 3; jullie zeggen dat het normaal is dat je een ab om de 2 dagen moet worden opgeladen? lees je dit van een scherm af? natuurlijk is het niet normaal om een ab om de 2 dagen op te laden, dit begrijpt iedere imbeciel. normaal gesproken gaan de batterijen / accu van  een ab een jaar mee. waarom word nergens vermeld dat je de ab beter niet kan kopen omdat je om de 2 dagen moet opladen? overigens is het niet makkelijk om hem op te laden, maar dit probleem had ik al doorgegeven.

Ik verwacht een betere reactie en het liefst van een persoon met de juiste kennis, nogmaals we praten niet over een ab van 15 euro!


michael

-----------------------------------------
16 augustus 2011 21.30
Hoi,

Hoe vaak moet ik een e-mail naar jullie sturen voordat hierop word gereageerd?

--------------------------------------
Laatst gewijzigd door michael755 op 05 sep 2011 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.

oinkoink12
Berichten: 49
Lid geworden op: 30 mar 2009 03:15

Re: rmc30c2 universele ab van samsung werkt super slecht.

Ongelezen bericht door oinkoink12 »

Ik zou ook niet reageren naar die debiele mails,

Als jij zonodig een afstandbediening met een touchscreen wil hebben zal hij inderdaad sneller leeg zijn.

Een normale AB met een schermpje gaat ongeveer 2 weken mee (logitech harmony one) nu kan ik me voorstellen als he tscherm 4 keer zo groot is, en er touchfunctionaliteit opzit, dit gereduceerd kan worden tot 2/3 dagen.

Als je je nou eerst is laat informeren over een product.


Alfatrion Disclaimer: Ik verwacht binnen 2 dagen wel een reply van je, dat een klant van een afstandbediening mag verwachten dat deze minimaal 3 weken meegaan op een accutje, omdat dat met vroegere afstandsbedieningen ook zo was. Helaas kan samsung geen kernreactor bij dit product meesturen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: rmc30c2 universele ab van samsung werkt super slecht.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

michael755 schreef: Ik vind dit geen net bericht...
Ik vind dat Samsung netter communiceert dan u. Heeft u ooit als eens gehoord van de uitdrukking dat met meer vliegen vangt met honing dan met azijn ?

De e-mailcorrespondentie wordt op onderstaande wijze begonnen, met een flink aantal steken onder water..
michael755 schreef: Hoi,
>
> Ik heb gesproken met de klantenservice over de problemen met mijn ab. Deze meneer vond het nodig dat ik de problemen nog een keer uitleg per mail. Dit na een gesprek van ongeveer een kwartier naar een 0900 nummer. Heel apart.
Als ik van niets wetend een dergelijke e-mail krijg, heb ik na het lezen van dit begin ook al niet meer veel zin om de e-mail te beantwoorden, laat staan ook nog behulpzaam te zijn.

U vindt dat de accu langer mee moet gaan dan 2 à 3 dagen en wel 2 weken tot een maand. Men kan heel moeilijk aangeven hoe lang een accu van zo'n ding exact meegaat. Dat is sterk afhankelijk van de gebruiksintensiteit. Als men bijvoorbeeld de hele dag loopt te bellen met een mobiele telefoon gaat de accu ook een stuk minder lang mee dan dat het ding de hele dag in standbymodus staat. Sommigen zijn met een paar uurtjes bellen al leeg terwijl er exemplaren zijn die wel een week of 2 in standby kunnen staan.

Indien u meent rechten te hebben (zoals bijvoorbeeld het docking station indien deze had bestaan of andere rechten) dient u dit uit te vechten met de (web)winkel waar u de AB gekocht hebt. In principe heeft Samsung heel weinig met u de maken, omdat er een overeenkomst is met de (web)winkel waar het apparaat is aangeschaft.

En oja, voor ik het vergeet. Ik werk niet bij Samsung, heb er nooit gewerkt, heb er geen familie werken, heb er geen aandelen, ben er geen eigenaar van. Ik heb helemaal niets met Samsung.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: rmc30c2 universele ab van samsung werkt super slecht.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ondanks dat mijn bericht anders doet vermoeden, zal ik de waarschuwing wel in acht nemen.
Ik zou het handiger vinden als zo'n AB een verwisselbare accu zou hebben welke separaat van het toestel op te laden is, zodat er altijd een volle accu beschikbaar is.

Rickyman
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 dec 2009 23:38

Re: rmc30c2 universele ab van samsung werkt super slecht.

Ongelezen bericht door Rickyman »

oinkoink12
Die disclaimer is top :D :D :D :D :D

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: rmc30c2 universele ab van samsung werkt super slecht.

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Wat een asociale mails. Alleen al de opening : "Hoi" laat te wensen over.
Hoe dan vervolgens Samsung alsnog de moeite neemt te antwoorden waarna jij aangeeft "natuurlijk is het niet normaal om een ab om de 2 dagen op te laden, dit begrijpt iedere imbeciel"
Ze ook nog eens voor asociaal uitmaken schiet je natuurlijk al helemaal niks op!

Altijd vriendelijk blijven. Zowel aan telefoon als via mail. Zo kun je de eer aan jezelf houden en eventueel via een juridisch loket je gelijk zien te behalen, maar verdiep jezelf eerst eens in een artikel alvorens het te kopen.

Touchscreens maken nu eenmaal snel een accu leeg.
Waarom denk je dat de meeste smartphones hooguit 1 dag meegaan qua accu door gemiddeld gebruik?

michael755
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 apr 2010 23:34

Re: rmc30c2 universele ab van samsung werkt super slecht.

Ongelezen bericht door michael755 »

Beste allemaal,

Ik ben op vakantie, vandaar dat ik niet eerder kon reageren.

Ik heb de eerste email met heel veel tegenzin zitten typen, als je een medewerker aan de telefoon heb die niet eens weet dat de ab bestaat, niks in de computer kan vinden, heel laks op mijn klachten reageerd, mij continu in de wacht zet en dan ook nog eens een email laat sturen dan heb je het ook wel een keer gehad!!!!! Hij had in iedergeval een verslagje kunnen typen en mij dan later laten terug bellen door een persoon die er wel wat van af weet. (misschien td of productie).

De mail die ik terug kreeg was van dezelfde persoon als die ik aan de telefoon had!!!!

Maar volgens jullie waren de antwoorden niet nuteloos?

De ab heeft mij 250 euro gekost, dus van te voren heb ik mij zeker in de ab verdiept. Helaas geeft samsung niet veel informatie vrij over de ab. proberen jullie maar eens de ab te vinden op de samsung site. Ik hoor volgend jaar wel of jullie wat hebben gevonden......

Volgens jullie is het normaal om een ab (met touchscreen) om de 2 a 3 dagen op te laden. (probeer het zelf maar, reken maar dat jullie na een week uitgekeken zijn op de ab)Dat is dan jullie mening, ik denk dat het voor mij dan beter is om 5 ab`s op tafel te leggen en dan 1x per jaar de batterijen te vervangen.

Maar bij deze, de Service van samsung is top! ze hebben mij perfect geholpen! hahaha.

Bij deze mijn samsung producten.

samsung 3d plasma 132 cm
samsung thuisbioscoop 7.1 incl 3d bluray
samsung navibot (stofzuig robot)
samsung site bij site koelkast
Samsung wasmachine
samsung droger
samsung magnetron

en ben vast wel wat vergeten, hoop dat jullie mijn gedachten wel beter begrijpen. Ik dacht dat de service perfect zou zijn van samsung, anders had ik natuurlijk niet voor samsung gekozen. maar helaas!

Ik koop geen producten meer met de naam samsung!!!!!!
Laatst gewijzigd door michael755 op 20 aug 2011 20:21, 3 keer totaal gewijzigd.

michael755
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 apr 2010 23:34

Re: rmc30c2 universele ab van samsung werkt super slecht.

Ongelezen bericht door michael755 »

oinkoink12 schreef:Ik zou ook niet reageren naar die debiele mails,

Als jij zonodig een afstandbediening met een touchscreen wil hebben zal hij inderdaad sneller leeg zijn.

Een normale AB met een schermpje gaat ongeveer 2 weken mee (logitech harmony one) nu kan ik me voorstellen als he tscherm 4 keer zo groot is, en er touchfunctionaliteit opzit, dit gereduceerd kan worden tot 2/3 dagen.

Als je je nou eerst is laat informeren over een product.


Alfatrion Disclaimer: Ik verwacht binnen 2 dagen wel een reply van je, dat een klant van een afstandbediening mag verwachten dat deze minimaal 3 weken meegaan op een accutje, omdat dat met vroegere afstandsbedieningen ook zo was. Helaas kan samsung geen kernreactor bij dit product meesturen.

Even voor de duidelijkheid, de baterijen van de vorige ab gingen 1 JAAR mee!!!!!! dan lijkt mij 2 dagen wat kort!!!!

Helaas kan samsung geen kernreactor bij dit product meesturen. Ze hadden hem beter helemaal niet in de winkel kunnen leggen!!!!!! Ik gaf al eerder aan dat als ze voor een fatsoenlijkere manier van opladen hadden gekozen dit geen probllem was! mischien eerst even lezen voordat je reageerd!!!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: rmc30c2 universele ab van samsung werkt super slecht.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@Michael,

Allereerst prettige vakantie. Om te beginnen kan ik best een aantal van je standpunten begrijpen. Dat wil niet per definitie zeggen dat ik het dan ook maar eens ben daarmee.

De gekozen strategie voor de e-mailcorrespondentie vind ik niet handig te noemen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je totaal geen zin had dit bericht te schrijven.. echter je kunt er ook voor kiezen om eerst even de frustratie van je af te schrijven en vlak voor je op verzenden klikt de e-mail totaal herschrijven. Je wilt immers iets bereiken / gedaan krijgen. Dat wordt lastig als je eerst die mensen die je moeten helpen tegen je in het harnas jaagt.

Over de inhoud van de antwoorden van Samsung. Je hebt inderdaad niet veel aan de gegeven antwoorden. Echter kan ik begrijpen dat de medewerker ook niet meer veel zin had om moeite te doen na die mails. Daarbij vraag je bijvoorbeeld specifiek naar een update en een docking station, welke beiden niet blijken te bestaan. Ik weet niet hoe ze dit bericht veel anders hadden moeten brengen. Als het er niet is, kunnen ze er ook niet veel anders van maken dan dat te communiceren. Wellicht had deze wat uitvoering kunnen beschrijven dat ze het probleem niet kunnen oplossen of dat er nog andere mogelijkheden zijn.. maar zoals gezegd kan me voorstellen dat de medewerker niet veel meer moeite willen doen dan de punten die je specifiek vraagt.

De accu. Als ik het product eens bekijk, heeft het wat weg van een smartphone. Daarbij is het redelijk bekend dat (grotere) kleuren touchscreens energie vreten van de accu. De accu van een smartphone moet bij een beetje gebruik ook om de 2 dagen zowat aan de stroom en voor sommigen nog wel veel sneller. Dus kan me dit wel voorstellen bij zo'n product, maar dit wil niet zeggen dat ik dit erg praktisch vind. Ik zou het inderdaad wel praktisch vinden als er een docking station voor is om op te laden bij inactiviteit en/of een 2de accu welke los van het apparaat opgeladen kan worden. Maarja dat is er (op dit moment) nu eenmaal niet. Wellicht verandert dit in de toekomst nog, maar tegen dit soort problemen zullen early adopters vaak aanlopen. Bovendien kun je een accu niet vergelijken met batterijen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: rmc30c2 universele ab van samsung werkt super slecht.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja wij hebben ook een harmony one van logitech en die hoeft echt niet vaak opgeladen te worden,
daar zit wel een lader bij,waar je hebt in legt als hij opgeladen moet worden..

verder ben ik het met emmy eens....
ik snap je booscheid echt,ik ben ook van bam..maar tel dan tot 10 en dan nog een keer...

mail nog eens een keer maar dan netter en duidelijker wat je dwarszit en dat je niet tevreden bent met het produkt wat je gekocht hebt...
en dat je verwacht dat een produkt van zoveel geld wel aan die eisen moet voldoen...

maar dan begin je niet met hoi,..maar met Beste...
succes

Berry99
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2011 12:11

Re: rmc30c2 universele ab van samsung werkt super slecht.

Ongelezen bericht door Berry99 »

De ab is inderdaad een flutproduct. Ik heb er ook een aangeschaft voor zo'n 200 Euro. De accu van het apparaat is inderdaad na een dag of drie leeg. Dat gebeurt al vanaf de aanschaf. Dat ligt denk ik niet aan het feit dat het een touchscreen heeft. Ook als je hem helemaal niet gebruikt en alleen even kijkt op het scherm of de accu vol is; is hij ook na drie dagen leeg! Het probleem kan ook niet zijn dat de accu te oud is omdat hij te lang op voorraad heeft gelegen want ik heb bijna twee maanden moeten wachten op levering na het bestellen.
Een ander punt waar ik mij aan erger is het formaat van de handleiding. Hij is waarschijnlijk op A4 formaat geschreven en daarna verkleind naar 8x12cm. Voor mij met bril op alleen met grote moeite te lezen. Ik bij Samsung navraag gedaan of er ook een elektronische file is maar daaraan kunnen ze me niet helpen. Ik heb veel apparaten van Samsung en ben daar over het algemeen zeer tevreden over maar dit is een echte misser.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: rmc30c2 universele ab van samsung werkt super slecht.

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik koop geen producten meer met de naam samsung!!!!!!
Geen Philips meer, geen Samsung, de spoeling wordt wel steeds dunner :wink:

michael755
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 apr 2010 23:34

Re: rmc30c2 universele ab van samsung werkt super slecht.

Ongelezen bericht door michael755 »

Berry99. Jammer datvu de ab heeft gekocht. Ik zou hem terug sturen/brengen als dit nog kan. Dit was bij mij helaas niet mogelijk.

Bprosman. Dit klopt. Als Philips normaal had gereageerd op mijn klachten had ik waarschijnlijk geen Samsung in huis gehad. De simpelste producten koop ik niet eens meer van ze. Denk hierbij aan bv baterijen lampen scheerapparaat enz enz enz. Philips heeft de nodige aankopen van mij misgelopen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: rmc30c2 universele ab van samsung werkt super slecht.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

michael755 schreef:Bprosman. Dit klopt. Als Philips normaal had gereageerd op mijn klachten had ik waarschijnlijk geen Samsung in huis gehad. De simpelste producten koop ik niet eens meer van ze. Denk hierbij aan bv baterijen lampen scheerapparaat enz enz enz. Philips heeft de nodige aankopen van mij misgelopen.
Ik vind het nogal opmerkelijk hoeveel consumentenproblemen u heeft in pak en beet een jaartje tijd, even een opsomming: Samsung, Philips, Tele2, Linksys, Nordland/elektrolux, Phoneshop, Tmobile.

Men zegt wel eens toeval bestaat niet. Dan heeft u wel erg veel pech. Zoveel consumentenproblemen heb ik in 10 jaar nog niet gehad... (gauw afkloppen). Natuurlijk heeft u de vrije keuze om producten van een merk te kopen of diensten af te sluiten welke u wilt. Echter de spoeling wordt wel rap dunner. In dit tempo kunt u over een jaartje of 3 nergens meer kopen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: rmc30c2 universele ab van samsung werkt super slecht.

Ongelezen bericht door bprosman »

Waarbij het Linksys probleem (heb hier de zelfde router) toch ECHT een configuratieprobleempje op de PC's is/was.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: rmc30c2 universele ab van samsung werkt super slecht.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou die van ons hoeft den kik eens in de 8 wk geladen te worden???
en doet het perfect...

Gesloten