Vorig jaar heb ik in het buitenland een Samsung digitale camera gekocht met 1 jaar wereldwijde garantie. De camera ging stuk en op aanwijzing van Samsung Nederland heb ik afgelopen mei de camera naar E-Care gestuurd die de reparatie zou verzorgen. Na 3 weken kreeg ik de camera terug en tot mijn verbazing werkte de camera nog steeds niet goed. Meteen weer teruggestuurd en ook deze keer zou de reparatie 2 tot 3 weken duren volgens E-Care. Ze zijn tot de conclusie gekomen dat de camera niet gerepareerd kan worden.
Omdat de beloofde 3 weken al overschreden waren, trok ik aan de bel bij zowel E-Care als Samsung. Een medewerker van Samsung schreef dat als de reparatie langer dan 30 dagen zou duren, dat er creditatie plaats zou vinden. Inmiddels zijn er al meer dan 60 dagen voorbij en opeens kan er geen creditatie meer plaatsvinden omdat ik mijn camera buiten de Benelux heb gekocht. Dit is vanaf het begin af aan al bekend geweest, het staat zowel in mijn omschrijving van het defect als op de opgestuurde kassabon. Omdat mijn type camera (Samsung PL80) niet geleverd kan worden, wil Samsung mij afschepen met een ander type camera.
Ten eerste wil ik geen Samsung camera meer. Ik zal ook nooit meer een apparaat van Samsung kopen, stel je voor dat dat ook stuk gaat, dan ben je weer minimaal 3 maanden bezig om het gerepareerd te krijgen. De afgelopen 3 maanden heb ik veelvuldig contact per e-mail and telefoon gehad met medewerkers van E-Care en Samsung en helaas is daar niet één persoon bij geweest van wie ik het idee had dat hij of zij verantwoordelijkheid nam. Ten tweede zijn de types cameras die Samsung mij wil aansmeren alleen geschikt voor micro-SD-kaarten, terwijl ik voor mijn oorspronkelijk PL80-camera heb geinvesteerd in normale SD-kaarten.
Mijn vraag: ben ik verplicht om zo'n opgelegd type camera te accepteren of mag ik geld terug eisen?
Laat mijn verhaal/vraag ook een waarschuwing zijn voor iedereen die overweegt een Samsung apparaat aan te schaffen. Samsung heeft de klant echt niet zo hoog in vaandel staan als dat ze zich voordoen.
Bedankt voor jullie reacties.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Samsung digitale camera ("reparatie" van mei 2011 tot ???)
Re: Samsung digitale camera ("reparatie" van mei 2011 tot ???)
Normaal moet je je reparatie via de (Nederlandse) winkel claimen.
Nu heb je een camera in het buitenland gekocht en zal Samsung tegenwerken.
Zij hebben tenslotte niets aan dit ding verdiend.
Dat ze hem willen ruilen vind ik een goede service, wees gerust alle Samsung camera's die nu op de markt zijn werken gewoon met SD en kunnen Micro SD aan. Dus wat dat betreft geen punt.
Aangezien de camera waarschijnlijk in / met andere valuta is betaald is een creditering lastig te berekenen. Dus vandaar het omruilvoorstel. Ik zeg doe dat direct, want je hebt hier twee jaar garantie. e
Ik vind eigenlijk dat je niet zoveel recht hebt om op je strepen te gaan staan want je hebt de camera zeer waarschijnlijk ergens in het buitenland gekocht vanwege de lagere prijs en daarnaast heeft Samsung het recht !!!! te repareren of vervangen, crediteren is geen vereiste, dus nogmaals pak de deal neem een nieuwe camera. Hoezo geïnvesteerd in een PL80, dat ding kost hier €79 maar is gewoon een oud model, vandaar dat deze niet meer geleverd wordt.
Rick
Nu heb je een camera in het buitenland gekocht en zal Samsung tegenwerken.
Zij hebben tenslotte niets aan dit ding verdiend.
Dat ze hem willen ruilen vind ik een goede service, wees gerust alle Samsung camera's die nu op de markt zijn werken gewoon met SD en kunnen Micro SD aan. Dus wat dat betreft geen punt.
Aangezien de camera waarschijnlijk in / met andere valuta is betaald is een creditering lastig te berekenen. Dus vandaar het omruilvoorstel. Ik zeg doe dat direct, want je hebt hier twee jaar garantie. e
Ik vind eigenlijk dat je niet zoveel recht hebt om op je strepen te gaan staan want je hebt de camera zeer waarschijnlijk ergens in het buitenland gekocht vanwege de lagere prijs en daarnaast heeft Samsung het recht !!!! te repareren of vervangen, crediteren is geen vereiste, dus nogmaals pak de deal neem een nieuwe camera. Hoezo geïnvesteerd in een PL80, dat ding kost hier €79 maar is gewoon een oud model, vandaar dat deze niet meer geleverd wordt.
Rick
Bedankt voor je reactie, Rickyman.
De camera is gekocht in een euroland (Slowakije) omdat mijn vorige camera op reis kapot ging en ik toch graag foto's wil maken, niet omdat het daar toevallig goedkoper was (ik heb er 115 euro voor betaald).
Voor zover ik weet passen normale SD-kaarten niet in camera's waar alleen mini SD-kaarten in gaan.
Zo oud is de PL80 nou ook weer niet, bij Media Markt wordt ie afgelopen maand nog gewoon verkocht.
De camera is gekocht in een euroland (Slowakije) omdat mijn vorige camera op reis kapot ging en ik toch graag foto's wil maken, niet omdat het daar toevallig goedkoper was (ik heb er 115 euro voor betaald).
Voor zover ik weet passen normale SD-kaarten niet in camera's waar alleen mini SD-kaarten in gaan.
Zo oud is de PL80 nou ook weer niet, bij Media Markt wordt ie afgelopen maand nog gewoon verkocht.
Inmiddels zijn we bijna 4 maanden verder. Heeft iemand nog een briljant idee?