LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte kwaliteit van DVD-schijfjes.

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Crispy78
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 apr 2006 13:12

Slechte kwaliteit van DVD-schijfjes.

Ongelezen bericht door Crispy78 »

Ik ben een bijzonder groot fan van de series CSI, CSI Miami, CSI New York. Nu spaar ik deze serie al vanaf het uitkomen van de eerste boxset. Echter moet ik bekennen dat ik in het geheel niet tevreden ben over de kwaliteit van de DVD's (vooral de eerste seizoenen CSI).

De voornaamste klacht is dat het beeld een aantal seconden blijft steken, totdat de DVD-speler weer een stukje heeft gevonden dat ie wel kan afspelen (soms wel een seconde of 15 dat ie stil houdt en dus ook overslaat).
De eerste keer dat ik een dergelijke fout opmerkte heb ik de DVD geruild tegen een nieuwe, meerdere malen overigens omdat het waarschijnlijk aan een bepaalde run heeft gelegen. De opvolgende series heb ik binnen een dag helemaal bekeken (15 afleveringen achter elkaar) om zo de kwaliteit van de DVD's te bepalen.

Nu dacht ik over een goede verzameling te beschikken, maar helaas.
Ik probeerde laast het eerste seizoen af te spelen en wederom fouten.
Aangezien ik de aankoop-bonnen na verloop van tijd weggegooid heb, heb ik gepoogd de nederlandse producent te benaderen.
De Nederlandse producent (INDIES) is helaas niet te bereiken.

Persoonlijk vind ik dit erg jammer omdat de serie mij ongeveer 35 EURO per boxset gekost heeft (Ik heb 8 boxsets, mijn vriendin ook zoiets). Ik ben er bang voor dat ik over een jaar de hele serie weg kan gooien omdat de DVD's (na 1 keer kijken) al op zijn, omdat het gewoon kwaliteit al-la lik me vestje is.

Zijn er meerdere mensen die problemen hebben met de CSI-series of met andere producten van Indies, graag reacties.

peppo
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:29

Re: Slechte kwaliteit van DVD-schijfjes.

Ongelezen bericht door peppo »

Ik heb precies dezelfde problemen bij de CSI DVD's van de series 1 en 2

Crispy78
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 apr 2006 13:12

Re: Slechte kwaliteit van DVD-schijfjes.

Ongelezen bericht door Crispy78 »

Heb vandaag wederom een mailtje gestuurd naar Indies en direct antwoord. Ik kan de defecte DVD's opsturen naar Indies en krijg van hen nieuwe retour gestuurd.

Je kunt een mailtje sturen naar [email protected].

Het heeft er volgens de beste man die mij schreef mee te maken dat de DVD op DVD9 geperst word (duallayer) en er dus een overgang is van de ene laag naar de andere. Deze uitleg klopt niet helemaal, maar toch er is een oplossing geboden en daar ben ik al heel content mee

peukiemon
Berichten: 170
Lid geworden op: 26 nov 2005 10:14

Re: Slechte kwaliteit van DVD-schijfjes.

Ongelezen bericht door peukiemon »

Het klopt inderdaad dat als een dvd9 is geperst, veel
dvd spelers schokken bij de overgang van de ene naar de
andere laag.

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: Slechte kwaliteit van DVD-schijfjes.

Ongelezen bericht door maybe »

Gelukkig doen alle delen het bij mij gewoon goed. Zelf de eerste 2 delen.

Tip: de boxen kosten bij de mediamarkt maar € 24,95 ipv € 34,95.

Gesloten